با عرض سلام خدمت شما خانم نافذ.
اگر اجازه بدید بنده از روی بی سوادی یک سوال از شما بپرسم. حقیقتش من معنای مفاهیم زیر رو در عکاسی raw نمفهمم. یا اینکه شما بیشتر jpg عکاسی میکنید؟
تصاویر لایتی بهتون می دنتصویر دی 80 زمخت تر بودتصاویر کانن در آتلیه، از نیکون و فوجی نرم تره
آریو مینوسپهر
من اگر میدونستم دوستمون از بچه های فروم هستند بیشتر با دوربینشون فضولی میکردم :) اما جدا از شوخی بسیار برخورد خوب و حرفه ایی داشتند ، توی این روزگاری که فروشنده ها خیلی هاشون نه برای مشتری وقت میذارند و نه اهمیت میدند و بدتر از همه اینکه اصلاً اطلاعی هم از کارشون ندارند تحسین برانگیزه ، مخصوصاً اینکه بزرگوارانه دوربین شخصی خودشون رو برای تست در اختیار ما قرار دادند.
یه نکته دیگه ، شکل ظاهری لنز های سونی واقعاً بینظیر بود من که شیفته ظاهر ساده و زیباشون شدم .
امیررضا گلابی
amirgolai@yahoo.com
Canon EOS 5D - Canon ef 24-105 L- Canon Speedlite 580 EX II
سلام
کاش خانم نافذ از نمونه سایه های تستشون یک کراپ از هر دو دوربین می گذاشتتند . فقط قسمت سایه رو می گم نه کل سوژه .من اتفاقا نمونه عکس Jepg اندر اکسپوز از برادر زاده ام گرفتم (با دی 80)که نویزی بشه و شده و خودم از نتیجه کار راضی بودم .سایه ها زمخت هم نبودند . (البته در این که من تجربه خانم نافذ را ندارم شکی نیست ولی از انجایی که من canonندارم دوست داشتم این تجربه تصویری رو داشته باشم و عینا تفاوت سایه ها در canon و نیکون را درک کنم .
اسدالله مداح
خوب معلومه دیگه...اول اینکه به این راحتی نمی تونید بگید همه دوربینها در ایزو 100 و 200 بدون نویز هستن! احتمالا منظورتون تمام دوربینهای اس ال آر بوده،
پس ما داریم سر چی بحث میكنیم؟
یك سوال:در موقع تست لنز ها هم یكی بودن؟ یكی نیكون مانت و یكی كنون مانت...من با نیکون دی 80 و کانن 10دی، در یک شرایط کاملا مساوی در آتلیه عکس گرفتم ، در یک بزرگنمایی مساوی تصویر دی 80 زمخت تر بود،(مخصوصا قسمتهای تیره تصویر - و منظورم دقیقا همین قسمتهاست) تا جایی که شخصا امتحان کردم تصاویر کانن در آتلیه، از نیکون و فوجی نرم تره، البته شاید چشم غیر حرفه ای اصلا متوجه این تفاوت نشه.
میخوام بگم این تفاوت نمی تونه ناشی از تفاوت لنز ها باشه؟
بله هر دو تا جایی که تونستیم در شرایط یکسان بودن، فاصله کانونی لنز هم یکی بود، اجازه بدید از کسی که سوژه شد برای کار ما اجازه بگیرم و بعد حتما عکس رو اینجا می گذارم. اگر هم نشد یک عکس دیگه می گیرم با هر دو دوربین و اینجا قرار می دم.
البته بحث رو پیچیده نمی کنم چون کلا روی دوربین خاصی تعصب ندارم، و از جنگ سر نیکون و کانن و... واقعا بیزارم. به نظر من در نهایت عکاسه که تعیین کننده درجه کیفی کارشه نه نوع دوربین. من بر اساس تجربیات اندکم اینو گفتم.
در ضمن در پاسخ به آقای دیناروند باید بگم من اصلا در مورد ایزو صحبت نکردم، این رو بدونید که کلمه نویز لزوما برای ایزوهای بالا در دوربین عکاسی به کار نمی ره، هر عامل مزاحمی رو تحت عنوان نویز نام می برن، و ایزو به نوعی بازسازی شده حساسیت های بالای نگاتیو عکاسی است که عامل اصلی مزاحم (البته در شرایط خاصی مزاحم)اونجا تحت عنوان"گرین" نام برده می شد. و این نویز دیجیتال در ایزوهای بالا به نوعی همون گرین یا دانه های زمخت روی نگاتیو است.
پیروز باشید.
ساناز نافذ
---------------
خانم نافذ واقعیتش من اصلا از برند صحبتی نكردم تو توضیحات شما نكته ای بود كه من ازش بی اطلاعم لذا اینقدر موضوع رو پیش میبرم كه برام روشن بشه و الا اگر شما مینوشتید اون تست رو با دوربین مثلا A700 انجام داديد و عكسهاي A700 در مقايسه با 10دي بهتر بود باز من بحث رو مطرح ميكردم
هدفم فقط يادگيريه و دست يافتن به اون ديد كه شما بهش ميگد حرفه اي من خوشحال ميشم چيزي ياد ميگيرم واقعيتش همچين چيزي رو تا حالا نشنيده بودم شايد برخورد كردم اما نديدمش پس بدم نمياد اطلاعات راج بش داشته باشم اگر شما نتونيد عكسها رو بزاريد يا نتونيد تست كنيد خودم تست ميكنم و اگر برخورد بكنم با اون زمختي كه اشاره شد حتما اينجا مطرح ميكنم
واقعيتش برام مهمه بدونم دليل اين زمختي چيه شايد دليلش چيزي غير از سنسور يا .... باشه شايد دليلي داره كه بررسي نشده يا ما ازش اطلاع نداريم شايد شما عكس رو بزاريد و همه تاييد كنن شايد مثلا محبي بگه نه اين افكت به دليلي مثلا يه مورد خاصه و مثلا اگر اين كار رو ميكرديد اين زمختي ايجاد نميشد
سلام: اول از همه یك عذر خواهی بابت این موضوع كه من تو اون پست اسمی از دوربین آوردم. اون موضوع واسه همه دوربین ها صادقه من اونجا یادم رفت عنوان كنم و بخاطر موضوعیت تاپیك مثال عینی رو زدم. دیشب این بحث رو پیگیری میكردم تو سایت های دیگه. بافت عكس های دوربین ها رو از نزدیك تو سایز واقعی بررسی میكردم خیلی گشتم كه یك مقایسه پیدا كنم واسه این موضوع متاسفانه 10دی نبود اما من استنباط میكنم هم خانم نافذ درست میگه هم( بابك و اسد) خان كه ارادت دارم خدمت هر 3تا از دوستان چون دوستان بر اساس مشاهدات عینی قضاوت وتجربه اندوختند.... ماها اینجاییم كه اطلاعات رو تقسیم كنیم .گرنه بحث دیگه......... بگذریم
.
.
.
من میگم هم خانم نافذ درست میگه هم بابك و اسد عزیز چرا؟! چون ممكنه سنسوری كه 60 هزار شات باهاش زده شده باشه اونهم عمدتا با شات های طولانی..... اون كیفیت اولیه رو نداشته باشه حتی اگر شرایط نورپردازی یكی باشه. بشرطی تستی درسته كه دوربین ها درشرایط یكسانی تست بشوند ترجیحا دوربین های نو ارزیابی بهتری میدهند. واسه همین باید مقایسه پایاپای باشه وگرنه ممكنه عكسی گذاشته بشه كه تفاوت داشته باشه اما الزاما بخاطر شرایط سختی رو كه اون دوربین طی كرده صحیح نباشه واسه مقایسه. اینكه دوربینی 60 هزار شات باهاش زده شده باشه در دمای 50 درجه و عمدتا عكس های خبری سر ظهر در نماز جمعه.... اون دوربین میتونه عكسهای نامناسب تری رو بگیره نسبت به همنوع خودش كه در آتلیه شرایط كاری مساعدی رو طی كرده. حتی باطری هم بنظر من میتونه تو اوت پوت یك دوربین دخیل باشه(این موارد یك مثال بود)........... عكسها رو كه میدیدم با ایزو 100 بافت اونها واسم جالب بود دنبال دی 80 بودم كه یكی دیگه از دوربین ها كه اتفاقا بحثش هم اینجا پیش اومد در سایه تداخل رنگ ضعیفی ایجاد میكرد!البته اینكه هر كدام بر اساس تجربه كدام عامل را در یك عكس ضعف بیشتری حساب كنیم مجالی بیشتر میطلبد.
.واسه منهم جالبه این بحث ها آموزنده است چه خوب بود میشد با دوربین های متفاوت تست هایی رو انجام بدیم خروجی رو بگیریم و اینجا بزاریم(ترجیحا واسه ماركهای یكسان از یك نوع لنز) من حاضرم اینكار رو انجام بدم اگر دوستانی دیگر مایل باشند. سعی میكنیم شرایط رو یكسان مهیا كنیم. صرفا بخاطر بدست آوردن ایده. ولاغیر........ ارادتمند
ویرایش توسط QashQai : Sunday 16 March 2008 در ساعت 21:14 دلیل: تصحیح یك غلط املایی