پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
مدت حدود 4 سال بیشتره که به این سایت میام و خیلی از دوره های تدارک دیده مدیران و صد برابر بیشتر از دوستان در باره ابزار ها و غیره دراین سایت یاد گرفتم . و واقعا از یکایک دوستان ممنونم
به نظر بنده 12 میلیون تومان برای یک همچین کیفیتی که دوستمون میلانی عزیز از توقعات مدیران این استدیو گفت کافی نیست . من فکر نمیکنم در خارج در حد تبلیغات یک قول فست فود به نام مک دونالد عکاسان به غیر از مدیوم فرمت های عالی با دو جین لنز از اون بهتر کار کرده باشند حال تجهیزات استودیوی و نوردازی فوق العاده گران را هم در نظر بگیرید
واقعا کم لطفیست اگر با دیدن مبلغ 12 میلیون تومان و درخواست همفکری به فکر این بیفتیم که اینقدر خرج برای مثال مانند خرید های من نوعی برای دلم هست . من حتی فکر میکنم با توجه به کیفیت گرای این استودیو این مقدار خرج برای تجهیزات خیلی کم است و باید به قول معروف تعدیل شود ;) به حدود 6 برابر یا بیشتر . پس خواهش میکنم از دوستان به این موضوع این گونه نگاه کنند که از دوست عزیزمون جناب میلانی خواستند با کمترین خرج بالاترین کیفیت را بدهد و به نظر من تنها دیدن عدد 12 میلیون تومان و گفتن این موضوع که این تاپیک فقط داغ دلمان را برای خرید اسباب بازیهایمان بیشتر میکند کم لطفیست .
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
محمد رضا جان سلام
من لیست پیشنهادی آقای میثم رو برای کار صنعتی مناسب نمیدونم. رنج کاملی رو پیشنهاد دادن ولی لنزهای مناسبی جهت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نیست.
استفاده لنزهای تیلت شیفت در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی حرفه ای جهت کنترل عمق میدان و تصحیح پرسپکتیو بسیار تاثیرگذار و لازم هست. پیشنهاد من اینه که برای لنز واید یک Canon TS-E 24mm f/3.5 L II Tilt-Shift بگیرید که لنز با کیفیت و خوبی است و میتونه نیازهای وایدتون رو پوشش بده. بعد یک لنز با فوکال بالاتر جهت عکاسی از محصولات نسبتا کوچک نیاز دارین که Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift رو پیشنهاد میکنم. تا اینجا شما جهت عکاسی از محصولات خیلی بزرگ و یا عکسهای ساختمانی و ... یک لنز خوب و برای عکاسی از اجسام متوسط تا نسبتا کوچک هم یک لنز بسیار خوب دارید. حالا شما نیاز به یک لنز ماکرو دارید که Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM بهترین انتخاب میتونه باشه.
تا اینجا شما چیزی نزدیک به ۵ میلیون خرج کرده اید. با خرید یک دوربین ۵ دی مارک ۲ و یک ست فلاش استدیویی خوب حدود ۵ تومان دیگه هم خرج خواهد شد. مخارج متفرقه از قبیل سه پایه و فلاش تریگر و ... هم حدود ۲ تومن میشه که دیگه چیزی از پولشون باقی نمی مونه.
اگر بتونید هزینه خرید یک لنز ۵۰ اف ۱.۲ رو هم بگیرید تقریبا رنج لنزهاتون برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کامله. و در آینده میتونید به اونها لنز 70-200 اف ۲.۸ جدید رو هم پیشنهاد بدین.
من زیاد در مورد برند نیکون اطلاعی ندارم و چون لنزهاش رو نمیشناسم نمیتونم از برند نیکون چیزی رو پیشنهاد کنم. هر چند که دلم هم نمیاد این کار رو بکنم! ;)
:::happy:::
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
پیشنهاد من اینه که برای لنز واید یک Canon TS-E 24mm f/3.5 L II Tilt-Shift بگیرید که لنز با کیفیت و خوبی است و میتونه نیازهای وایدتون رو پوشش بده. بعد یک لنز با فوکال بالاتر جهت عکاسی از محصولات نسبتا کوچک نیاز دارین که Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift رو پیشنهاد میکنم. تا اینجا شما جهت عکاسی از محصولات خیلی بزرگ و یا عکسهای ساختمانی و ... یک لنز خوب و برای عکاسی از اجسام متوسط تا نسبتا کوچک هم یک لنز بسیار خوب دارید. حالا شما نیاز به یک لنز ماکرو دارید که Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM بهترین انتخاب میتونه باشه.
Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift
Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM
چه کاریه آخه! :::happy:::
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
سلام
اول تشکر از فرساد عزیز که خیلی منتظر نظرش بودم. پس شما هم با لنز های پرایم موافقید. داخل پرانتز اگر کسی می داند این لنز های تیلت شیفت در ایران موجود است یا باید سفارش داد به من خبر بدهد.
و باز هم آیا مور دتایید دیگران هست؟
در مورد هزینه هم دقیقاً حق با دوستان است حداقل هزینه پیشنهادی من بهشون با توجه به اینکه گفتند در مرحله اول و حال حاضر بودجه محدودی دارند 20 میلیون تومان بود. فعلاً 12 تاش رو تصویب کرده اند ولی فکر نمی کنم آنقدر پول داشته باشند که روی مدیوم فرمت بشود حساب کرد.
در مورد کیفیت مورد اتنظار هم درست یا غلط همان طور که گفتم با بهترین های دنیا مقایسه می کنند و خودشان معتقدند که نیروهایی که در اختیار دارند همه با امکانات نسبتاً خوب (و نه عالی در حد بهترین دنیا) محصولاتی در حد بهترین های دنیا خلق می کنند. بیچاره او کسی که بخواد واسشون کار کنه پوستش کنده است!
از دوستانی که در باره نیکون اطلاعت دارند هم اگر بفرمایند پیشنهادشان چیست ممنون می شوم. همینطور هم سونی.
با آرش خان خط رو خط شد.
چطور مگه؟ مناسب نیست؟ آهان دو فوکال مشابه گرفتم! اما کدام ؟؟
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
سلام
این چیزی که مینویسم یه پیشنهاد نیست بلکه نظر من در مورد خرید تجهیزات بصرفه و ماندگار هست.
من با این مقدار پول یه Hasselblad 503cw دست دوی تمیز میگیرم که بهمراه بک فیلم و لنز نرمال و فوکوس اسکرین اکومات حدود ۳ میلیون در میاد.
بک دیجیتال ۱۶ مگاپیکسل (دست دو) حدود ۵ میلیون که با توجه به ۲ برابر بودن اندازه سنسور نسبت به دیجیتالهای فول فریم مطمعنا شارپنس و دینامیک بالاتری داره.
لنزهای ۱۲۰ ماکرو و لنز تله ۲۵۰ که اگه اینها رو هم دست ۲ تهیه کنیم حدود ۱.۵ میلیون درمیاد و البته به اکستنشن تیوب و لنز کلوزآپ هم احتیاجه که اونهام حدود ۵۰۰ هزار میشه. تا اینجا ۱۰ میلیون خرج میشه که بقیه پول رو میشه برا خرید نورسنج، تجهیزات نورپردازی و بقیه خرده ریزها خرج کرد.
مزیت این خرید اینه که وقتی از یه هسلبلاد فول مکانیکی صحبت میکنیم باید عمر مفید حداقل ۵۰ سال رو در نظر داشته باشیم، یه دوربین دیجیتال فول فریم بعد ۱۰ سال یا باید بره داخل دکور یا سطل اشغال.
با اینکه حداکثر سرعت شاتر هسلبلد ۵۰۰ هستش ولی در تمامی سرعتها با فلاش سینک میشه و کاملا برای کار با فلاش مناسبه.
با توجه قابلیت تعویض بک امکان استفاده از بک دیجیتال بهتر وجود داره و برای ارتقاع لازم نیست کل دوربین عوض شه.
لنز هسلبلد یعنی لنز زایس یعنی کیفیت بالای تصویر.
هر زمان که لازم باشه میشه از اسلاید برای عکاسی استفاده کرد.
البته اینها رو بعنوان کسی که علاقه خاصی به امکانات اوتوماتیک دوربینها نداره میگم.
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift
Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM
چه کاریه آخه! :::happy:::
:biggrin:
آرش جان خب اینم یک کاریه دیگه!
خب از نظر من وجود لنز تیلت شیف ضروریست! از اونجایی که با اون لنز تیلت شیفت واید نمیشه از محصولات عکاسی کرد. نیاز به یک لنز دیگه با فاصله کانونی بالاتر و تیلت شیف هست. می خواستم 45mm رو پیشنهاد بدم که رنجشون کامل بشه ولی با توجه به فول فریم بودن فکر میکنم یک مقدار تو اجسام کوچتر مشکل ساز باشه. پس تنها گزینه همون ۹۰ میلیمتر بود. این لنز هم که هیچ وقت کار لنز ماکرو رو انجام نمیده و از اونجایی که داشتن یک ماکرو هم خیلی واجبه باید یک ماکرو هم پیشنهاد میدادم. و چه ماکرویی بهتر از ۱۰۰ میلیمتر جدید. :::love2:::
شاید هم اشتباه میکنم! :cool:
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
farsad
:biggrin:
آرش جان خب اینم یک کاریه دیگه!
خب از نظر من وجود لنز تیلت شیف ضروریست! از اونجایی که با اون لنز تیلت شیفت واید نمیشه از محصولات عکاسی کرد. نیاز به یک لنز دیگه با فاصله کانونی بالاتر و تیلت شیف هست. می خواستم 45mm رو پیشنهاد بدم که رنجشون کامل بشه ولی با توجه به فول فریم بودن فکر میکنم یک مقدار تو اجسام کوچتر مشکل ساز باشه. پس تنها گزینه همون ۹۰ میلیمتر بود. این لنز هم که هیچ وقت کار لنز ماکرو رو انجام نمیده و از اونجایی که داشتن یک ماکرو هم خیلی واجبه باید یک ماکرو هم پیشنهاد میدادم. و چه ماکرویی بهتر از ۱۰۰ میلیمتر جدید. :::love2:::
شاید هم اشتباه میکنم! :cool:
شاید منظور آرش عزیز این بوده که وقتی تیلت ماکرو ۹۰ میل هست چه نیازی به ۱۰۰ میل.آتلیه که نمیخاد از حشرات درحال پرواز عکس بگیره
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
rezakh
شاید منظور آرش عزیز این بوده که وقتی تیلت ماکرو ۹۰ میل هست چه نیازی به ۱۰۰ میل.آتلیه که نمیخاد از حشرات درحال پرواز عکس بگیره
در تایید:
نقل قول:
Many use the Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift Lens for near-macro photography. Used alone, the TS-E 90 is a nice lens for medium-sized flowers and such. With extension tubes added, the TS-E 90 can approach close enough to adequately frame insects and tiny flowers. The typical macro contraint of a fixed plane of sharp focus is not shared by the TS-E lenses. Now you can photograph a daisy - keeping all petals in focus - without having to shoot straight into the flower.
کد:
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-TS-E-90mm-f-2.8-Tilt-Shift-Lens-Review.aspx
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
rezakh
شاید منظور آرش عزیز این بوده که وقتی تیلت ماکرو ۹۰ میل هست چه نیازی به ۱۰۰ میل.آتلیه که نمیخاد از حشرات درحال پرواز عکس بگیره
رضا جان خب اومدیم خواستن از یک جواهر یا یک قطعه ریز عکس بگیرن! آیا فکر میکنید که تیلت ۹۰ میل جواب کارشون رو میده؟ باید اینو در نظر داشت که کسی که به صورت حرفه ای کار عکاسی صنعتی و تبلیغاتی انجام میده حتما لازم میشه که از اشیاء خیلی کوچک هم عکس بگیره.
تیلت ماکرو ۹۰ میل! :::waw:::
نقل قول:
Combining a 90mm focal length and a 1.6' (.5m) minimum focus distance yields a very nice magnification of .29x. Even higher magnification performance can be achieved with the addition of extension tubes. Adding the Canon 12mm Extension tube allows magnification of .43x and adding the Canon 25mm Extension tube allows magnification of .6x.
نقل قول:
Many use the Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift Lens for near-macro photography. Used alone, the TS-E 90 is a nice lens for medium-sized flowers and such.
منبع:
کد:
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-TS-E-90mm-f-2.8-Tilt-Shift-Lens-Review.aspx
اول که اون پاراگراف دوم رو خوندم یک مقدار منو به شک انداخت ولی وقتی در پاراگراف اول با صراحت ذکر کرده که بزرگنمایی لنز 29x. هست فکر نمیکنم که بتونه کار یک لنز ماکرو به بزرگنمایی 1x رو انجام بده.
:cool:
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
من کماکان متوجه این جریان نمیشم.
این دوستان یک کار را به ۳ عکاس سفارش داده اند و ۳ بار رفته و برگشته؟ :think:;
lol
خوب اگر این چنین کار میکنند انشاا... در ادامه کار هم این چنین موفق خواهند بود.(البته اصلا از چنین شیوه مدیریتی در کشورمان تعجب نمیکنم.)
خوب چک کنیم چه اتفاقی افتاده؟
این کار را به چه کسی و یا کسانی سفارش دادند؟
با چه سابقهای ؟
چه توان ابزاری و تجهیزاتی؟
از همه مهمتر! به چه قیمتی؟
از همه جالبتر؟ به کدام عکاس برای چندمین نوبت کاری پول پرداخت کردهاند؟!!!
سوال:
اگر این عالیجنابان دانش کافی و فضای کافی در اختیار دارند و با گیر! دادن قراره مشکلاتشان حل شود؟ آیا نمیشود در قرارداد ذکر کنند که عکاسی در مکان خودشان انجام شود؟ و یا خودشان به استودیو عکاس بروند و گیر دهند؟
حالا فرض محال کنیم که اشکال از نداشتن دوربین و تجهیزات است!
قراره چه کسی اونجا عکاسی کند؟
خوب هر کسی قرار است سمت عکاس را بر عهده بگیرد و کاری در حد عکسهای تبلیغاتی مک دونالد تولید کند اینقدر دانش دارد که از پس خرید تجهیزاتش بر بیاید.
یا قرار است هر روزی آرش و اکبر و اصغری بیاید و برود و همه به هم گیر بدهند تا چیزی تولید شود؟
یا گرافیست فشن کار محترم با حفظ سمت به خودش گیر دهد تا چیزی به نام عکس از تویش در بیاید؟
بسیار دیده ایم شرکتها و کارخانهجات بزرگ که یک کیف لوپرو دارند! که تویش ۱ دی مارک یک و دو سه و یا دی یک و دو و سه! با چندتا لنز و ۳ پایه و دوربین فیلمبرداری هست. همه هم زخمی و کثیف... در نهایت ما باید با وسایل خودمان برایشان عکاسی کنیم.
این وضعیت در دفاتر تبلیغاتی بزرگ هم کم و بیش دیده میشود. هرچند به دلیل مدیریت خصوصی کمی وضعیت بهتر است. ولی همین نکته که قرار است پولی خرج شود و برنامه مشخصی برایش وجود ندارد(حداقل چیزی که ما میبینیم) نشان از این داستان خواهد داشت.
اما قبل از پایان این همه نق نق! حرف حسابی هم بزنم:
چرا باید ۱۲ میلیون خرج کنید؟ چرا بر اساس پروژه های پیش رو خرید نمیکنید؟
اصولا همه چیز در ایران پیدا میشود. اگر هم نشود نهایت تا ۱۰ روز برایتان میاورند. چرا لنز و یا چیزی بخرید که ممکن است یک سال در کمد بماند؟
آیا شما به عنوان عکاس چنین کاری را با خودتان میکنید؟