پاسخ: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها
سلام.ببخشید سوالی دارم.هنگامی که Highlight tone priority را در روشن میکنم(کنن 40 دی) ایزو از 200
شروع میشود,علت این امر چیست و کاربرد آن بیشتر در کجاست؟
+یکی از مواردی که من در فول فریم از آن لذت میبرم فاصله ی کانونی لنزها است(منظورم کنن است متاسفانه تجربه
برندهای دیگر را نداشته ام).لنزهای EF مانند 24-105/28-135/70-200 /50 و... واقعا روی فول فریم جذاب هستند.
اما وقتی روی کراپ میروند به شخصه ارتباط خوبی برقرار نمیکنم!حالا به کنار که زودتر تله میگرم,اما من
میخواهم همین 70-200 را روی کراپ داشته باشم با همین کیفیت,کدام EF-s جواب میدهد...:(
ممنونم
پاسخ: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Vahid
سلام
جناب یزدانی
لنزی با F 2.8 (در اینجا 70-200) + کانورتور 1.4 یعنی لنزی با F4 که علیالقاعده استفاده از همان لنز بدون کانورتور روی بدنه کراپدار به دلیل F بازتر آن ترجیح دارد.
ضمن اینکه کانورتور باعث افت محسوس سرعت (و شاید دقت) فکوس میشود. چیزی که در عکاسی ورزشی بسیار مورد نظر است. خلاصه اینکه استفاده از کانورتور برای این نوع عکاسی توجیهی ندارد.
در مورد دوم همیشه این موضوع صادق نیست! بخصوص در لنز هایی که موتور فوکوس دارند.البته هنگامی صادق است که نور محیط کم باشد ولی در نور زیاد و مطلوب این مورد کمتر نمود پیدا می کند ( موارد استثنا هم وجود دارد )
پاسخ: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها
سلام دوستان!
من تا به حال دوبار این مبحث را از اول تا انتها مرور کردم! ولی بعضی از مسائل به عنوان سوال در ذهن من باقی مانده.
خواهش می کنم دوستانی که به این مسایل واقف هستند کمک کنند و اگر اشتباهی هم در سوالات دیدید بگذارید به حساب کم سوادی و بد متوجه شدن من!
*به عنوان مثال اگر ما یک دوربین فول فریم 18 مگا پیکسلی داشته باشم و یک کراپ 1.5 12 پیکسلی×
- اگر از یک منظره ثابت با فاصله کانونی یکسان عکس بگیریم آیا با کراپ کردن عکس دوبین فول فریم به اندازه عکس دوربین دیگر کیفیت مشاهده شده بیشتر خواهد بود یا کمتر؟
* در صورتی که مگاپیکسل دو دوربین یکسان بوده باشند چطور؟
پاسخ: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها
5D که 21 MP است اگر با ضریب 1.6 (کراپ دوربینهای کانون) کراپ کنید. یک فایل 8 مگاپیکسلی حاصل میشود که مشابه 20D و 30D است. از نظر کیفیت (که خیلی دقیق ریز نشدم روش) نسبت به فایلهای 30D در شرایط نوری مناسب برتری خاصی نداشت، اما در شرایط نوری خاص و بد به مراتب بهتر بود. (به خاطر داینامیک رنج بالاتر و نویز کمتر و ...)
اگر مگاپیکسل یکسان باشد که فرضاً یک دوربین کراپدار 12 MP را با یک دوربین 12 MP فول درنظر بگیرید. بعد از کراپ میشود 5MP که خیلی کارا نیست.
اصل این مقایسه برای چیست؟
پاسخ: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Vahid
5D که 21 MP است اگر با ضریب 1.6 (کراپ دوربینهای کانون) کراپ کنید. یک فایل 8 مگاپیکسلی حاصل میشود که مشابه 20D و 30D است.
وحید جان این عدد 8 رو چطوری بدست اوردی ؟:think:;
فکر کنم باید 13 بشود
پاسخ: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Hamid Moradi
وحید جان این عدد 8 رو چطوری بدست اوردی ؟:think:;
فکر کنم باید 13 بشود
همون 8 صحیح تره. چون 1.6 برای یک بعد هست. برای مساحت باید توان دوم 1.6 رو حساب کرد.
پاسخ: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
jebrahim
همون 8 صحیح تره. چون 1.6 برای یک بعد هست. برای مساحت باید توان دوم 1.6 رو حساب کرد.
فکر می کنم اشتباه می کنید و عدد کراپ از تقسیم مساحت های سطوح سنسور فول فریم بر کراپدار به دست می آید.
پاسخ: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Amir Abdolpanah
فکر می کنم اشتباه می کنید و عدد کراپ از تقسیم مساحت های سطوح سنسور فول فریم بر کراپدار به دست می آید.
سنسور فول فریم ها تقریبا برابر 2.4 * 3.6 هست در حالی که اندازه سایز سنسور دوربین D300 با کراپ فکتور 1.5 برابر هست با 23.6 * 15.8 یعنی در حقیقت هر بعد فکتور 1.5 داره نه مساحت.
پاسخ: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Amir Abdolpanah
فکر می کنم اشتباه می کنید و عدد کراپ از تقسیم مساحت های سطوح سنسور فول فریم بر کراپدار به دست می آید.
امیر جان
چگالی 5D II و 30D یکی است. با این وضعیت به طور عینی (و باتوجه به دو ـ سه پست اخیر) لحاظ کردن کراپ فاکتور روی 21 MP همان 8.2 MP را خروجی میدهد. :)
http://persiagod.persiangig.com/akimg/Untitled-1.gif
پاسخ: فول فریم : برتري ها و محدوديت ها
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Vahid
اصل این مقایسه برای چیست؟
سلام
یک مشغله ذهنی!
چون دیدم در انجمن زیاد بحث میشه در مورد اینکه دوربین های کراپ دار برای عکاسی تله مناسب تره و ....! خواستم بدونم که مثلا میشه از یک فول فریم که مگاپیکسل بالاتری داره نسبا به یک کراپدار برای اینگونه عکاسی ها استفاده کرد و با یک کراپ ساده در ویرایش به همان کیفیت و مقدار تله مورد نیاز دوربین های کراپدار رسید!( نمیدونم تا چه حد درست فکر کردم یا خیر!!)
ولی خوب فکر نمی کردم با یک کراپ اینطور که شما گفتید 21 تبدیل بشه به 8 که در این صورت چندان جالب نخواهد بود!( البته هنوز در این عدد هشتی که شما اشاره کردید موندم ، باید بیشتر فکرکنم!)