اما اليمپوس، گذشته از كراپينگ فاكتورش، جذابيت 4/3 بودن را نيز دارد:
- از لحاظ تركيب بندي شما خيلي راحت تر مصالح جذاب براي پركردن 4/3 پيدا ميكنيد تا 3/2 بي ريخت و دراز! در نهايت شما برخلاف فرمت 3/2 كه آخر سر كلي پيكسل كراپ ميكنيد و دور ميريزيد، پيكسل هاي با ارزشتونو حفظ ميكنيد. اين مسئله توي عكاسي پرتره جلوه بيشتري داره و بدل به يك مسئله تعيين كننده ميشه، چون واقعا 4/3 براي پرتره جذاب تره، مگه اين كه بخواهيد از "هري كله اسبي" پرتره بگيريد!
- وقتي توي هر نوع نمايشگري عكستونو ميبينيد، همه رو يكجا و در حالي كه صفحه رو پر كرده ميبينيد و از اين طريق كلي لذت ميبريد.
اليمپوس هم كه غوغا كرده با دوربين جديدش ، بخونيد:
http://www.dpreview.com/news/0509/05...lympuse500.asp
كيفيت ساخت بدنه هاي اليمپوس و لنزها رو كه ديده ايد، اين ها رو به قيمت 800 دلاري اش كه مسلما خيلي زود افت ميكنه اضافه كنيد! (من كه دلم اليمپوس خواست!)
آرش جان، همون E-300 هم بدنه اش زپرتي نبود و خيلي هم عالي بود، از دوربين هاي رقيب هم يك سر و گردن بالاتر بود:
The main body material is a high-impact ABS, beneath this the E-300 has a fairly strong metal substructure, overall it feels far more robust than the EOS 300D (Digital Rebel) and exhibits no creaks or rattles. On the left side (viewed from the front) the hand grip area of the camera is coated with soft rubber. Design wise apart from the lack of a traditional SLR prism hump the E-300 also wears a slightly unusual metal swathe from the flash down to the side of the lens mount, I'm left wondering what the E-300 could have looked like without this.
اينم راجع به ال سي دي اش بخونيد:
The 1.8-inch HyperCrystal LCD monitor has 134,000 pixels and offers three times the contrast of conventional LCD monitors so captured images are displayed in vivid color on the screen with exceptional clarity. This LCD features a wide, 160° viewing angle on both the vertical and horizontal axis, ensuring excellent visibility and image quality even to a group of people next to the photographer.
و در مورد غبار زداي التراسونيك اش:
The filter vibrates at 350,000 times per second and is activated every time the camera powers on, or manually via a menu selection, to instantly remove the dust from in front of the image sensor. The CCD assembly is isolated from the Supersonic Wave Filter by an airtight seal to protect it even more. This unique Olympus feature gives you the confidence to shoot photos and change lenses in the field, just as they’ve always done, without the worry of images being damaged or ruined by dust on the image