نوشته اصلی توسط
LightBox
سلام آقای قشقایی.
این دومین باریست که من را متهم به تنگ نظری میکنید. برای من جالبه که بدانم در مورد خودتان چه فکر می کنید.
احتمالا تنها دلیلی که باعث می شود نپذیرید که راه حل کنن برای حل مشکل کمی عجیب است فقط دلایل تکنیکیست و نه چیز دیگر. تمام مثالهایی که من و بعضی از دوستان به عنوان منطق برای اثبات حرفها هم آوردیم در بهترین حالت از نظر شما فقط در موارد خاص باعث تفاوت و کارایی بیشتر میشود. تا جایی که من میدانم مورد خاص به یک از میان صد میگویند و نه بیشتر از پنجاه درصد موارد.
نکته دیگر اینست که من هم یکبار در تایید فرمایش جنابعالی عرض کردم که با شما در اینکه این مورد از موارد جدی نیست که باعث فراری شدن کسی از یک برند به سوی دیگری بشود موافقم. صرفا یک تفاوت جزیسیت که من راه حل نایکون را به دلایل منطقی و نه آنطور که شما اصرار دارید سلیقه ای ترجیح میدهم. باز هم تاکید می کنم دلیل اینکه من با دوربینهای نایکون عکاسی میکنم این نیست که فقط از لامپ کمکی فوکوس استفاده می کند و البته هیچگاه فکر نمی کنم که دوربین فعلی یا دوربینهای قبلی من ابزاری در انتهای جاده فناوری هستند که کوچکترین عیب و نقصی از صاحت مقدس آنها به دور است. اگر شیوه کنون را در این مورد نمی پسندم در عوض برند محبوب شما چیزهایی هم دارد که برای من خواستنی باشند.
امیدوارم دفاع من در مقابل اتهام شما مقبول افتاده باشد و از اینجا به بعد اگر بحثی باقیست فقط در مورد مسایل فنی باشد. اینکه علاقمندم بحث به سرانجام برسد اینست که خیلی از دوستان تازه وارد ما از این فوروم به عنوان منبع اطلاعاتی استفاده می کنند و گرنه خدای نکرده قصدی برای قبولاندن تفکراتم به دیگران ندارم.
با تشکر.
سلام:
اگر اجازه دهید پاسخی به این قسمت از متن شما ندهم ( نقل قول بالا ) چون در غیر اینصورت باید به شما بگویم چگونه فکر کنید که درست نیست، شما هر برداشتی میتوانید( از عرایض من ) داشته باشید
ببینید دوست عزیز، نیاز هست چند قدم به عقب برگردیم، نظر من اینست و الزاما درست هم نیست....
برای یک ثبت نیاز به فکوس هست. هر دوربینی برای بدست آوردن فکوس مطلوب رفتار خاص ( با دقت سیستم فکوس ) از خود نشان خواهد داد. هر کدام روی پارامترهایی حساس هستند یا نیستند. صحنه ثبت از کنتراست بالا و پایین، سرعت سوژه یا ثابت بودن سوژه، نور منطقه فکوس، یا حتی فاصله یا موتور فکوس یا رزولوشن لنز یا حتی کنتراست لنز و دیافراگم باز و ... عمده فاکتورهایی هستند که برایند تمامی این موارد بیشترین تاثیر گذاری را در دقت و عملکرد و سرعت فکوس بهمراه خواهند داشت.
یک دوربینی ممکن است سیستم فکوس آن به منطقه ای پرکنتراست واکنش درستی نشان ندهد و بلاعکس روی مناطق کم کنتراست عملکرد بهتری از خود نشان دهد.
در این زمینه زیاد میتوان صحبت کرد. منتها لپ کلام اینست یک فکوس درست و دقیق و بی خطا و ..... به عوامل تاثیر گذار و مهم دیگری نیاز خواهد داشت که پس از آن صحبت از لامپ و فلش در میان خواهد بود. در غیر اینصورت بدون در نظر گرفتن مواردی که پیشتر صحبت شد ممکن است با لامپ کمکی یا رگبار فلش هم به فکوس درستی نرسید.
شاید بیش از 80 درصد فکوس درست به موارد بالا بستگی داشته باشد. حال برای قسمت جزیی ماجرا اصل ماجرا را فراموش کنیم؟
وقتی از این مرحله اصلی رد شدیم و رسیدم در شرایط خاص نور که نیاز به متد های کمکی فکوس است. ( نکته مورد نظر این تاپیک ) خوب هر کدام میتواند نقاط ضعف یا قوت خاص خود را داشته باشند. و صحبت ازمواردی خاص و سلیقه در عملکرد یا کارکرد با سیستم های مورد نظر خواهد بود.
فرضا دوستان از تجربیاتشان میگویند که این رگبار فلش آزار دهند است. خوب هست کجای این موضوع قابل دفاع است یا نیست؟ نظرات دیگران را میشنویم .. ایرادی دارد؟
اگر لامپ کمکی فکوس، فکوس درستی روی سوژه های ثابت داشته باشد و روی سوژه های متحرک عملکرد ضعیف تری داشته باشد یا بلاعکس دانستن این موضوع بد است؟
رگبار فلش ممکن است مهندسان شرکت مورد نظر را به این موضوع ترغیب به استفاده کرده تا با آن رگبار فلش یک نورسنجی درستی یا دمای رنگی درستی برسند؟ این موضوع میتواند تعریف خوب یا بد آن به مصرف کنندگان یا شرایط دیگری ارتباط داشته باشد...
نمیدانم چرا جواب شما را که میدهم علی رغم آنکه واضح و رک صحبت میکنم باید چند کلمه ای هم در حاشیه بنویسم که منظورم این هست یا نیست...
بنظرم خیلی سخت نگیرید اینجا هستیم تا از تجربیات دوستان فروم استفاده کنیم ولاغیر...
این لینک اگرچه ارتباط مستقیمی به موضوع تاپیک ندارد اما خواندن آن خالی از لطف نیست
Understanding Camera Autofocus
کد:
http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/camera-autofocus.htm
موفق باشید:)
* برند مورد علاقه من بنز است نه کانن، نه نیکون!