سنسورهاي APS-H ؛ مزايا و معايب
با سلام
همه میدونیم که دنیای دیجیتال به سرعت رو به پیشرفته و رقابت کمپانیهای مختلف بسیار تنگاتنگ من اگه جای برنامه ریزهای نیکون بودم به خاطر به خطر افتادن جایگاه d300s از قابلیتهای جایگزین d90 کم نمیکردم بلکه خلا سنسور های بسیار مناسب aps-h (که از آرزوهای منه) را در تقابل با(1d Mk 4) در جایگزین d300s استفاده میکردم . جا برای پیشرفت زیاده...
پاسخ : پاسخ: شايعات يا واقعيات
چه ویژگی خاصی در APS-H میبینید که میگویید خلا آن در برند نیکون وجود دارد؟
من جای کانن بودم این رده سنسورها را حذف میکردم و همچون نیکون برای عکاسان خبری سنسورهای فول فریم میساختم!
پاسخ : پاسخ: شايعات يا واقعيات
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
چه ویژگی خاصی در APS-H میبینید که میگویید خلا آن در برند نیکون وجود دارد؟
من جای کانن بودم این رده سنسورها را حذف میکردم و همچون نیکون برای عکاسان خبری سنسورهای فول فریم میساختم!
با سلام و عرض ادب
تنوع در انتخاب همیشه مقبوله و دست مشتری رو تو انتخاب باز میگذاره
و واید مناسبتر(بیشتر) و نویز کمتر با تراکم پیکسل برابرنسبت به سنسور های aps-c و همچنین تله مناسبتر (بیشتر) و قیمت ارزانتر نسبت به سنسور های فول فریم را از مزیت های سنسور های aps-h میدونم
وهمچنین اختلاف قیمت دوربین های فول فریم و کراپدار خیلی زیاده در صورتی که در انتخاب لنز دست آدم بازتره و از هر رنج و با هر کیفیت و قیمتی در بازار موجوده و به نظر بنده وجود بادی های با این سنسور میتونه شیب تند نمودار اختلاف قیمت بین فول فریم ها و کراپدارها رو کم بکنه.
با تشکر
پاسخ : پاسخ: شايعات يا واقعيات
نقل قول:
وهمچنین اختلاف قیمت دوربین های فول فریم و کراپدار خیلی زیاده در صورتی که در انتخاب لنز دست آدم بازتره و از هر رنج و با هر کیفیت و قیمتی در بازار موجوده و به نظر بنده وجود بادی های با این سنسور میتونه شیب تند نمودار اختلاف قیمت بین فول فریم ها و کراپدارها رو کم بکنه.
مگه قیمت aps-h های کنون کم است؟ نیکون اولاً این کار نمی کند.چون خودش سنسور ساز نیست. دوماً اگر موجودی مانند سری 1دی کنون خلق کند یقین بدانید از دی700 گرانتر خواهد بود.
پاسخ : پاسخ: شايعات يا واقعيات
نقل قول:
و واید مناسبتر(بیشتر) و نویز کمتر با تراکم پیکسل برابرنسبت به سنسور های aps-c و همچنین تله مناسبتر (بیشتر) و قیمت ارزانتر نسبت به سنسور های فول فریم را از مزیت های سنسور های aps-h میدونم
وهمچنین اختلاف قیمت دوربین های فول فریم و کراپدار خیلی زیاده در صورتی که در انتخاب لنز دست آدم بازتره و از هر رنج و با هر کیفیت و قیمتی در بازار موجوده و به نظر بنده وجود بادی های با این سنسور میتونه شیب تند نمودار اختلاف قیمت بین فول فریم ها و کراپدارها رو کم بکنه.
کراپ ۱.۳ نسبت به کراپ ۱.۶ و یا ۱.۵ واید بیشتر دارد اما تله کمتر دارد! این به آن در!
در دوربینهای کراپ ۱.۶ و یا ۱.۵ میتوانید از لنزهای مخصوص این برشها استفاده کنید ولی برای کراپ ۱.۳ هیچ لنزی ساخته نشده و گمان هم نکنم ساخته شود. (پس مجبور خواهید بود از تمامی لنزهای فول فریم استفاده کنید و هزینه زیادی هم اندازه دوربینهای فول فریم تحمل کنید)
اما تفاوت قیمت این دوربینها با فول فریمها:
Canon EOS 1D Mark IV
US: $4999
Nikon D3S
US: $5199
(قیمتها رو از ریویوی مربوط به دوربین Canon EOS 1D Mark IV سایت dpreview برداشتم. حتما قیمتها تغییراتی کرده ولی احتمالا نسبتها خیلی فرقی نکرده باشد.)
خوب اختلاف به نظر شما چشمگیر است؟
به عنوان عکاس اگر مثلا برند کانن دوربین فول فریم ۵۲۰۰ دلاری و دوربینی با کراپ ۱.۳ با همان مشخصات و مگاپیکسل و ... با قیمت ۵۰۰۰۰ دلار بفروشد کدام یک را انتخاب میکنید؟
حالا اگر شما مدیر کمپانی نیکون باشید و دوربین ۵۲۰۰ دلاری دارید دوربین ۵۰۰۰ دلاری با سنسور ۱.۳ تولید میکنید؟
باز هم امیدوارم مارک ۴ آخرین نسل از دوربینهای برش ۱.۳ باشد و کانن هم دوربینهای خبری فول فریم تولید کند.