بله از این موضوع اطلاع دارم اما فاصله ای قرار دادم که مقدار سوژه که درون کادر قرار میگیرد در دو لنز یکسان باشد.
در این حالت عمق میدان یکسان است.
اما تصور من این است که باز هم باید عمق میدان تفاوت داشته باشد.
Printable View
عوامل موثر بر عمق ميدان، سايز سنسور، عدد اپرچر، فاصله از سوژه و فاصله كانوني لنز هستند. طبيعتاً براي رسيدن به كادر يكسان با دو لنز نرمال و تله 200 م م ، فاصله ها از سوژه در هنگام استفاده از لنز تله 200 ميليمتري حدود 4 برابر فاصله در هنگام استفاده از لنز نرمال خواهد بود
همه چيز عمق ميدان نيست
دليل استفاده ايشون از اين لنز پرسپکتيويه که لنز 200 ميده ، از طرف ديگه جنس بوکه 200 کنون خاص خودشه و نرم بودن بوکه زيبايی عکس رو بيشتر ميکنه و از محبوب ترين لنز های پرترست
استفاده از لنز های بلند باعث فشرده شدن تصوير هم ميشه و بک گروند به سوژه نزديک ميشه که برای سبک عکاسی ايشون که بيشتر در بيابون و تپه های رنگی رو به سوژه نزديک ميکنه ميخوره
از لنز های ديگه مثل 85 1.2 هم زياد استفاده ميکنه کمی دقت کنيد تفاوت پرسپکتيو رو متوجه ميشي
پس در این صورت برای عکاسی پرتره تمام قد با بوکه خوب کدام یک بهتر است.
لنز تله یا نرمال؟ و با چه دیافراگمی؟
بستگي به شرايط عكاسي دارد، از آنجا كه مقدار محو شدگي به فاصله سوژه از پس زمينه هم بستگي دارد و جنس بوكه هم به ساختار ديافراگم و لنز مربوط است ، اگر فاصله پس زمينه از سوژه نسبتاً زياد باشد به نحوي كه پس زمينه به نحو مناسبي محو شود، از آنجا كه با استفاده از لنزهاي تله، پرسپكتيو براي كار پرتره بهتر مي شود، لنز تله با اپرچر باز و بوكه زيبا (مثل 200f/2 ) نتيجه بهتري مي دهد.
عمق ميدان رو با نرم افزار ميتونيد حساب کنيد.
نميشه گفت کدوم برتری داره هر کدوم يک خروجی به شما ميده که اونيکی نميده
مثل اينه بگی اچار فرانسه بهتره يا دم باريک
شما اگر ميخوای 2 تا لنز رو با هم مقايسه کنی بايد حداقل از يک نظر شبيه هم باشند مثلاً هر دو 50 ميليمتر باشند
اگر هدف خاصی نداريد 85 1.8 برای لنز خوبيه اما چون بايد از سوژه فاصله بگيريد برای تمام قد عمق ميدان زياد ميشه
35 1.4 هم لنز خوبيه اما گرونه و زاويه ديد متفاوتی داره
فایل پیوست 71401
حالا اگر 200 ميليمتر بود اون بطری آبی اصلاً ديده نميشد و ديوار انگار به بطری جلو چسبيده بود
فایل پیوست 71424
سلام، نمیدونستم این سوالو کجا مطرح کنم...امیدوارم جای مناسبی رو انتخاب کردم...من یه دوربین آنالوگ قدیمی یاشیکا دارم که در گذشته عکس های زیادی باهاش گرفتم. امروز بعد از مدت ها از تو وسایلم درش آوردم تا مقایسه ای با دوربین کراپ دیجیتالم داشته باشم. نمی دونم چه مشکلی پیش اومد که وقتی در محفظه ی پشت دوربین رو باز کرده بودم و باز وبسته شاتر رو نگاه میکردم دکمه شاتر و دکمه تغییر فریم فیلم قفل شد (شاید استفاده از اهرم تایمر در لحظه ی مشخص ونامناسبی باعث این مشکل شد چون در حال حاضر اونم در حالت رها شده وآزاد هست) خواستم بدونم دوستان می دونن چه جور این مشکل رو برطرف کنم یا اگر نیاز به تعمیر وبازبینی داره یه تعمیرکار خبره تو تهران رو تو خصوصی بهم معرفی کنن. این دوربین سال 1973 از نیویورک توسط پدرم خریداری شده وبرام خیلی ارزشمنده. با تشکر.