براي پرتره براي دوربين هاي كراپدار (مثل دوربين من و شما) از 50 تا 135 مناسبه. اگه مي خواين بدون فلاش و در محيط هاي كم نور عكاسي كنيد (با نور طبيعي و Indoor) لنز 50f1.8 كنن خيلي ارزان و مناسبه، براي عكاسي در محيط هاي پر نور هم از دياف 4 تا 5.6 شارپنسش فوق العاده عاليه و از 2.2 تا 4 هم خيلي خوبه.
من معمولاً از 50 يا 55-250 براي پرتره استفاده مي كنم (رنج 85 تا 100) و از تركيب لنزهام با توجه به قيمتشون (جمعاً 525 هزار تومان) بسيار راضي هستم.
درود بر همه دوستان
از راهنمایی همه عزیزان سپاسگزارم همونطور که گفتم دیروز رفتم برای تعویض لنز البته با تحمل رنج سفر به تهران و با هر دو لنز در همون فروشگاهشون (نورنگار) عکاسی کردم و با کمال تعجب و گرفتن چندین عکس به این نتیجه رسیدم که: شارپنس لنز 18-135 بهتره؛ تنها تفاوت در تله بیشتر بود که با توجه به اختلاف 300 هزار تومانی به نظرم ارزش نداشت. ضمن این که دیجی کالا همین لنز را 770 زده یعنی 50 ارزونتر. و به این نتیجه رسیدم که بهتره به جای این کار یک تله 70-300 در آینده تهیه کنم و اگه تونستم یه لنز بهتر با دیافراگم بازتر. به هر حال از همفکری همه دوستانی که راهنمایی کردن باز هم سپاسگزارم.
مسعود بیرامی
Jhowan photography
سلام
من مدت زیادی هست که با لنز 135-18 کار میکنم اما در شرایط مختلف هم باز نتیجه دلخواهم رو نگرفتم(از نظر شارپ بودن تصویر)
همچنین بارها پیش اومده که روی سوژه ای فوکوس کردم و بعد از ثبت عکس متوجه شدم که اصلا فوکوس درستی صورت نگرفته و گاها اصلا انگار نقطه فوکوسی وجود نداشته.میخواستم ببینم این مشکل مربوط به ساختار این لنز هست یا خودِ عکاس ؟
برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر ، وه که با خرمن مجنون دل افگار چه کرد
instagram: hoda.zaeimi
من چند ماهی این لنز رو داشتم با نسخه دیگه هم کار کردم و مشکل فوکوس نداره.اتفاقا فوکوس خیلی هم سریع هست.ولی کلا از 70 مم به بالا شارپ نیست .
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
البته من از همون اول هم این مشکل رو داشتم با این لنز،ولی سری آخر زیر بارون(همون بارون و تگرگ معروف چند روز پیش تهران) که عکاسی میکردم خیلی بیشتر این مورد خودش رو نشون داد!
حالا نمیدونم ممکنه دلیلش زیر بارون بودن بوده باشه؟
برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر ، وه که با خرمن مجنون دل افگار چه کرد
instagram: hoda.zaeimi