پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
s_p
از نظر ساخت و سیلینگ وضعیت لنز در چه حدی است؟
کلا لنز های جدید نیکور که high grade هستند از یک سیستم برای سیلینگ استفاده میکنند.دقیقا مثل ۲۴-۷۰ ۱۴-۲۴ یا ۷۰-۲۰۰ جدید
در ضمن اونهایی که نگران پرتره هستند (از جمله خودم که بودم) لنزی در حد قابل قبولی است
البته این عکس در فاصله ۱۶م.م گرفته شده
http://www1.upic.ir/images/n8ensihj2qy1pdsccm7g.jpg
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
خرید این لنز بدجوری فکرمو مشغول کرده تصور میکنم ترکیب آن با 16-11 توکینا ترکیب مطلوبی برای من که عمدتا کار طبیعت و منظره میکنم باشه ,فعلا
در آینده هم اگر بخوام به سوی فول فریم کوچ کنم باز لنز با ارزشی خواهد بودو واجب برای نوع عکاسی من.
تنها دغدغه قبل از خرید مربوط میشود به کیفیت تصویر(رنگ ,کنتراست)
اگر کیفیتی در حد توکینا داشته باشه لحظه ای در خریدش درنگ نمیکنم :think:;
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
am30
اگر کیفیتی در حد توکینا داشته باشه لحظه ای در خریدش درنگ نمیکنم :think:;
ببین کار نیکون به کجا کشیده ..... :cool:
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
وحید عزیز شما و دیگر دوستان تنکسی آیا مطمعن هستید که کیفیتی بهتر یا در حد توکینا داره این لنز(از نظر تصویر)
میشه دوستان توضیح بدن این اطمینان مطلق از کجا ناشی میشه!؟
به شخصه ترجیح میدم به چشمهام اعتماد کنم تا به اسامی
وحید عزیز همین 105-18 نیکون که مدتی پیش اعلان خرید آن را گذاشته بودید لنز خوبیه حتی نسبت به قیمتش ولی کافیه کراپ صد در صد خروجی آن را با مثلا سیگما 300-100 مقایسه کنید آنوقت متوجه خواهید شد که چقدر تفاوت وجود دارد
(بعضا با 100-300 عکاسی پرندگان انجام میدم و با کراپ حتی 80% در فروم میزارم کیفیت هم در حد مطلوبیه)
و یا کنتراست 16-11 را با همین 105-18 و یا حتی شارپنس این دو را..
این ثبت را با توکینا انجام دادم:
http://up.iranblog.com/Files/48a5e67e12b549e198fd.jpg
مگر بیشتر از این چه انتظاری میشود از یک لنز داشت و یا مگر بهتر از این هم میتوند باشد!؟
با تشکر
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
am30
وحید عزیز شما و دیگر دوستان تنکسی آیا مطمعن هستید که کیفیتی بهتر یا در حد توکینا داره این لنز(از نظر تصویر)
میشه دوستان توضیح بدن این اطمینان مطلق از کجا ناشی میشه!؟
به شخصه ترجیح میدم به چشمهام اعتماد کنم تا به اسامی
وحید عزیز همین 105-18 نیکون که مدتی پیش اعلان خرید آن را گذاشته بودید لنز خوبیه حتی نسبت به قیمتش ولی کافیه کراپ صد در صد خروجی آن را با مثلا سیگما 300-100 مقایسه کنید آنوقت متوجه خواهید شد که چقدر تفاوت وجود دارد
(بعضا با 100-300 عکاسی پرندگان انجام میدم و با کراپ حتی 80% در فروم میزارم کیفیت هم در حد مطلوبیه)
و یا کنتراست 16-11 را با همین 105-18 و یا حتی شارپنس این دو را..
این ثبت را با توکینا انجام دادم:
مگر بیشتر از این چه انتظاری میشود از یک لنز داشت و یا مگر بهتر از این هم میتوند باشد!؟
با تشکر
بردیای عزیز،
من به عنوان یک "تنکسی" میخواستم بگم که تشکر من به خاطر با مزه بودن لحن وحید خان بود.
اما در مورد استدلال شما باید بگم که همه چیز لنز در شارپ بودنش خلاصه نمیشه. اگه یک لنز خیلی هم شارپ باشه اما فکوس دقیق و مطمئنی نداشته باشه، خیلی جاها که فرصت فکوس دستی ندارید به مشکل بر میخورید.
شما که خودت با مشکل فکوس همین لنز ۱۱-۱۶ مواجه بودی، درست نمیگم؟
مساله بعدی، کیفیت ساخت لنز هست. خوب لنزها نسبت به بدنهها عمر خیلی بیشتری دارند و به همون نسبت هم باید مقاومت بیشتری نسبت به شرایط سخت داشته باشند. لنزهای حرفهای نیکون کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و این به نظر من خیلی مهمه. لنز تامرن ۱۷-۵۰ f ۲.۸ هم لنز خیلی شارپی هست اما با اینکه قیمتش کمتر از نصف قیمت ۱۷-۵۵ نیکون هست، باز هم خیلیها ترجیح میدند که ۱۷-۵۵ نیکون رو داشته باشند. و دلیل خیلی از این افراد هم کیفیت بسیار بالای ۱۷-۵۵ هست که اصلا قابل قیاس با ۱۷-۵۰ نیست. کافیه شما یک بار ۱۷-۵۵ رو امتحان کنید تا متوجه منظور من بشید.
نکته دیگه اینه که لنز ۱۱-۱۶ یک لنز کراپدار هست و ۱۶-۳۵ لنز فول فریم. این تفاوت کمی نیست. اصلا نباید این دو تا لنز رو مقایسه کنید.
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
درود
جناب بردیا عزیز عکسی که شما قرار دادید به عنوان دلیل برتری 11-16 ، رفلکت آسمان در دریاچه است که باعث جذابیت بصری آن شده و این دلیل برتری برای 11-16 محسوب نمیگردد ، حتی اگر از جیوه عکس بگیرید خاصیت رفکلت بیشتری هم خواهد داشت ، اما جذابیت چینین مناظری ربطی به خوب بودن یا بد بودن یک لنز ندارد.
اینطوری که شما مطلقا فرمودید اگر کیفیتی در حد توکینا داشته باشد ... یعنی لنز های توکینا یا لنز مورد نظرتان برتری اپتیکی و ساختاری نسبت نیکون دارند ، حال آنکه اصلا چنین نیست. تنها امتیاز همین یک مدل از توکینا ، رزولوشن بالای آن است در مقایسه با دیگر توکینا های دیگر ، در کنار Ca به شدت بالای آن که مشخصه عمومی لنز های توکینا میباشد!
موفق باشید
انوش
پی نوشت: با جناب ابراهیمی خط رو خط شدم.
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
منظور من کنتراست و رنگ و رزولوشن بود و بیشتر کنتراست البته
راستی دوستان در مورد وضعیت Caی 35-16 اطلاعاتی دارند؟
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
نقل قول:
مگر بیشتر از این چه انتظاری میشود از یک لنز داشت و یا مگر بهتر از این هم میتوند باشد!؟
این جمله جدی بود یا شوخی؟ بر اساس همین عکس؟ یک عکس با همین سایز؟ چه چیزی را ثابت میکند؟
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
استاد روشن از کجا شروع کنم و وتوضیح دهم در هر حال به قول یکی از مدیران محترم من صفر کیلومتر هستم (و در همه حال محکوم)باری
این عکس عکس خوبی است کنتراست عالی دارد نه اینکه کنتراست موجود به صورت نرم افزاری به دست آمده و البته با معضلات و پیامدهای منفی آن بلکه کیفیت لنز مستقیما در آن نقش داشته
البته که در این سایز نه تصور میکنم با مشاهده عکسی در همین اندازه ها بشود تا حدودی پی به کیفیت واقعی آن برد
اگر همین گالری خودمان را مثل بزنیم
بدون اغراق 70% عکسهایی که اتفاقا عکسهای منتخبی هم اعلام میشوند ,از همان اندازه های 740x740 فراتر نخواهند رفت اعمال انواع پروسس های نرم افزاری اعمال لایه متعدد ماسک لایه ها و شارپنس های شدید کنتراست های افراطی با هیستوگرامهای داغان هر چند که در نگاه نخست بسیار خوش رنگ و زیبا و فرازمینی جلوه خواهند نمود ولی آیا اینکه همین عکسها در سایزی مثلا 60x90 سانتی متری چاپ شوند چه منظره ای خواهند داشت؟
بنده همین عکس را در اندازه 120 سانتی متر چاپ کردم و از نتیجه کار هم لذت می برم
با تشکر
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
am30
منظور من کنتراست و رنگ و رزولوشن بود و بیشتر کنتراست البته
راستی دوستان در مورد وضعیت Caی 35-16 اطلاعاتی دارند؟
حدودا صفر.
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
am30
استاد روشن از کجا شروع کنم و وتوضیح دهم در هر حال به قول یکی از مدیران محترم من صفر کیلومتر هستم (و در همه حال محکوم)باری
این عکس عکس خوبی است کنتراست عالی دارد نه اینکه کنتراست موجود به صورت نرم افزاری به دست آمده و البته با معضلات و پیامدهای منفی آن بلکه کیفیت لنز مستقیما در آن نقش داشته
البته که در این سایز نه تصور میکنم با مشاهده عکسی در همین اندازه ها بشود تا حدودی پی به کیفیت واقعی آن برد
اگر همین گالری خودمان را مثل بزنیم
بدون اغراق 70% عکسهایی که اتفاقا عکسهای منتخبی هم اعلام میشوند ,از همان اندازه های 740x740 فراتر نخواهند رفت اعمال انواع پروسس های نرم افزاری اعمال لایه متعدد ماسک لایه ها و شارپنس های شدید کنتراست های افراطی با هیستوگرامهای داغان هر چند که در نگاه نخست بسیار خوش رنگ و زیبا و فرازمینی جلوه خواهند نمود ولی آیا اینکه همین عکسها در سایزی مثلا 60x90 سانتی متری چاپ شوند چه منظره ای خواهند داشت؟
بنده همین عکس را در اندازه 120 سانتی متر چاپ کردم و از نتیجه کار هم لذت می برم
با تشکر
با این توضیحات نیز چیزی ثابت نمی شود.
بخاطر آن جمله اول نیز از خیر توضیح بیشتر میگذرم.
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
am30
منظور من کنتراست و رنگ و رزولوشن بود و بیشتر کنتراست البته
راستی دوستان در مورد وضعیت Caی 35-16 اطلاعاتی دارند؟
ببخشید اون جواب کوتاه رو دادم .با مبایل بودم و در سفر.امروز خیلی سعی کردم با اشعه خورشید انقدر وربرم که بتونم یک کروماتیک اساسی گیر بندازم اما نتونستم.(یک عکس گرفتم بعدا توی لیست دیدم کلی خوشحال بودم که کروماتیک داره.که بعدا فهمیدم با یک لنز دیگه گرفته بودم)
ماکرو هم بدرد حشرات نمیخوره اما برای گل و این حرفا عالیه(گل های ریز)
عکس اصلی فقط ریسایز
http://www1.upic.ir/images/j8x0mt9zdobpb4iq0m6a.jpg
کراپ ۱۰۰٪
http://www1.upic.ir/images/oxndueu9gbg33uereow2.jpg
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
این عکس رو هم برای روشن شدن اذهان عمومی قرار میدم.این بدترین حالت لنز برای کروماتیک ابیریشن است.اما خیلی باید دقت کرد تا رنگ ماژنتا رو دید
کراپ ۱۰۰٪
کد:
http://www1.upic.ir/images/ytut14eq9mg9jl07drm.jpg
ریسایز
http://www1.upic.ir/images/qmq00asgiwr8zbhy49a.jpg
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
rezakh
این عکس رو هم برای روشن شدن اذهان عمومی قرار میدم.این بدترین حالت لنز برای کروماتیک ابیریشن است.اما خیلی باید دقت کرد تا رنگ ماژنتا رو دید
سلام
البته فکر میکنم یک حالت بدتر هم برای تست CA لنز هست, آنهم عکاسی از شاخه های درختی است که نور خورشید از پشتش بتابد. :)
این حالت به نظرم بیشتر برای تست فلر خوب است.
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Mashhadi Vahid
سلام
البته فکر میکنم یک حالت بدتر هم برای تست CA لنز هست, آنهم عکاسی از شاخه های درختی است که نور خورشید از پشتش بتابد. :)
این حالت به نظرم بیشتر برای تست فلر خوب است.
با شما موافقم اما اگر لنزی ca داشته باشه نه تنها روی خورشید پشت درخت بلکه تمام وقت عکاس صرف دیکروماتیک کردن عکس میگذره
قدما که ۱۰/۵ فیش آی داشتم از دست ca های بی شمار توی هر دیافی و هر لوکیشینی (پشت روبرو بقل خورشید) مجبوربه تصحیح ca میشدم
اکثر اوقات هم صورت مسله رو پاک میکردم و عکس رو سیاه و سفید میکردم.
برای تست فلر هم باید کمی دوربین متمایل باشه(ونه مستقیم رو به آفتاب)و در دیافی متفاوت تا فلر بخوبی معلوم بشه
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
دیروز این لنزو تو ناصرخسرو دیدم.طرف می گفت 1500 ولی فکر می کنم پای معامله خیلی پایینتر بیاد.
پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
چند نمونه عکس از لنز 16-35 f4 در ابعاد اصلی
کد:
http://ganref.jp/items/lens/nikon/detail/photos/1822
پاسخ : پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
پاسخ : پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
بر خلاف فوتوزون که ازش تعریفی نکرده حالا اینبار Dp اومده امتیاز Silver هم داده !!
پاسخ : پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
بررسی این لنز در SLR Gear
کد:
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1324/cat/13
نقل قول:
Conclusion
The 16-35mm ƒ/4G VR is an impressive design, providing excellent results for sharpness at its wider angles. It's evident that the optics of this lens are quite complex, to deliver high sharpness across the frame with only moderate chromatic aberration and vignetting and at a relatively affordable price. The only con would be its large distortion particularly at 16mm, but then, that's true of most ultrawide angles. Many people have questioned the inclusion of VR for a wide-angle lens, but with dSLR cameras being used more and more for video production the image stabilization finds a very warm reception. Nikon will probably sell a lot of these lenses.
ابراز رضایت کلی از اپتیک و بخصوص کیفیت ساخت و قیمت شده , وجود لرزشگیر روی آن را نیز با توجه به فراگیر شدن فیلمبرداری با دوربینهای SLR حرکت عاقلانه ای از سوی نیکون برشمرده و پیش بینی فروش بالایی برای این لنز کرده است.
* نمودارهای شارپنس نیز بسیار خوب به نظر میرسند, فقط در واید ترین فوکال و بازترین دیافراگم آنهم روی بدنه فول فریم! کمی گوشه ها سافت به نظر میرسند.
خرید آن را به 35-17 اف 2.8 هم تقریبا ً ترجیح داده .
:::happy:::
پاسخ : پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Mashhadi Vahid
بررسی این لنز در SLR Gear
کد:
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1324/cat/13
ابراز رضایت کلی از اپتیک و بخصوص کیفیت ساخت و قیمت شده , وجود لرزشگیر روی آن را نیز با توجه به فراگیر شدن فیلمبرداری با دوربینهای SLR حرکت عاقلانه ای از سوی نیکون برشمرده و پیش بینی فروش بالایی برای این لنز کرده است.
* نمودارهای شارپنس نیز بسیار خوب به نظر میرسند, فقط در واید ترین فوکال و بازترین دیافراگم آنهم روی بدنه فول فریم! کمی گوشه ها سافت به نظر میرسند.
خرید آن را به 35-17 اف 2.8 هم تقریبا ً ترجیح داده .
:::happy:::
تنها فاکتوری که در کشور عزیزمان باعث دلسردی از خرید این لنز میشود ، قیمت بالای آن است (1550) که حدود 400 دلار از قیمت جهانی بالاتر است !!
پاسخ : پاسخ: Nikon AF-S 16-35 f/4 G ED VR
سلام:
کد:
http://www.photographyblog.com/reviews/nikon_afs_dx_nikkor_16_35mm_f_4_g_ed_vr_review/
نمونه عکسهایی هم دارد که ظاهرا با D700 گرفته شده است و ...
نقل قول:
The thumbnails below link to full-sized samples taken with the AF-S Nikkor 16-35mm f4G ED VR lens mounted to a Nikon D700. Most of these were shot in Raw and developed using CaptureNX 2, with a couple of others being JPEGs straight out of the camera.
معتقد است اگر این رویو را خوانده باشید و نمونه عکسهای آن را بررسی کرده اید احتمالا موافقید که لنز خوبی است. تنها نقطه ضعفش رو یه کوچولو Barrel Distortion میدونه .... و مابقی ماجرا.
نقل قول:
If you have read the entire review and downloaded some of the full-resolution samples provided, you will probably agree that the Nikon AF-S Nikkor 16-35mm f/4G ED VR is a very fine lens. In the optical department, the only serious flaw is the amount of barrel distortion at the 16mm end, which is surprising even for an ultrawide zoom. Putting aside that, however, the lens is a superb performer. Chromatic aberrations are almost non-existent, corner shading is minimal - being restricted to the extreme corners at 16mm f/4, and too subtle to worry about at other focal lengths and f-stops -, while sharpness - if not quite “biting” - is very good throughout, except along the edges at 35mm f/4.
In use, I have found it a tiny bit bigger and heavier than I would have liked (it made the Nikon D700 a little front heavy), but more versatile than I had expected from what is essentially a pretty specialised lens. While you would expect this kind of lens to be useful for interior shots as well as land-, city- and streetscapes, it also proved surprisingly well suited to street photography, which is a small wonder given its sheer size. You could also use it for architecture, provided you are ready to correct its distortion in software. Thankfully this is pretty easy as the distortion, while significant, is fairly simple in nature (it's much more tricky to correct for complicated, wavy or moustache-shaped distortion than for the simple barrelling this lens produces at 16mm).
The Nikon AF-S Nikkor 16-35mm f/4G ED VR is a pretty well-featured lens for its class, offering fast and near-silent autofocus with full-time manual focus override, fully internal focusing and zooming, remarkable weather sealing and, of course, Vibration Reduction. While Nikon's claims of a four-stop improvement really only hold true in a few exceptional cases, VR does allow you to use shutter speeds of at least 1.5 stops slower than you could otherwise hand-hold, on a consistent basis. In terms of features, the only thing I could criticise is the as-good-as-useless distance scale, which only has a couple of markings between the close-focus point and infinity; and the related lack of any depth-of-field marks. Those who wish to use this lens on older film bodies - such as the Nikon F4, for example - should be prepared for not being able to use the Vibration Reduction feature, nor A and M exposure modes due to the lack of an aperture ring. This does not apply to DSLR users or owners of the Nikon F5 or F6 film bodies, though.
So who should buy this lens? Those Nikon shooters who often find themselves needing a sharp ultrawide lens for their modern film or FX digital SLR bodies but have so far been put off by the price of the AF-S 17-35mm f/2.8D. Those who love the 14-24mm f/2.8G lens for its sharpness but hate it for its weight, price or its inability to use filters. Those who cannot or do not want to use tripods but still want to take wide-angle shots in low light. And the list goes on. I suspect that the most demanding professional architecture photographers and landscapists might opt for the PC-E Nikkor 24mm f/3.5D ED instead, which can't zoom or autofocus and costs twice as much; but tilts, shifts and revolves for ultimate depth of field and perspective control. Most other wide-angle enthusiasts shooting Nikon will, however, very likely embrace this new lens - and for good reason.