http://www.slrgear.com/reviews/data/...-135f35-56.jpg
دوستانی که دی 80 را به عنوان دوربین آینده خود در نظر دارند میتوانند در لینک زیر بررسی لنز کیت 18-135 آنرا بخوانند:
http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/993/cat/13
Printable View
http://www.slrgear.com/reviews/data/...-135f35-56.jpg
دوستانی که دی 80 را به عنوان دوربین آینده خود در نظر دارند میتوانند در لینک زیر بررسی لنز کیت 18-135 آنرا بخوانند:
http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/993/cat/13
متاسفانه Thom Hogan's هنوز برای این لنز Review نداده . فقط توی فروم Dpreview دیدم که نوشته بود که در حال نوشتنش هست و از این لنز در مقابل 18-70 حمایت کرده بود .
http://www.slrgear.com/reviews/zrhea...RGEARlogo5.jpg
سایت slrgear وابسته به imaging-resource است. در بررسیهایش هم نمودارهای اینتراکتیو مفیدی دارد برای بررسی مشخصات لنز مثلا در فاصله کانونیهای مختلف و ...
بسم الله الرحمن الرحيم
از نظر من اين لنز با اين كيفيتي كه داره (نميگم بده) با اين قيمت نمي ارزه ... خطاي Distortion ، Vignetting و همچنين Flare زيادي داره ... اما شارپنس خوبي داره ...
من لنز Nikkor AF 28-105mm f/3.5-4.5D IF رو به جاي تمام لنز كيتهاي نيكون پيشنهاد ميدم (براي كساني كه لنزي ندارن و تازه ميخوان با يك لنز جديد شروع كنن) ... به جاي اينكه پول زيادي بدين و كيفيت پايينتري نسبت به پولي كه دادين بگيرين ، برعكس عمل كنيد ، پول كمتري بدين و كيفيت بالاتري دريافت كنيد ... اين لنز خطاهاي مورد اشاره رو در حد كمي داره با شارپنس خوب و همچنين قابليت عكسبرداري ماكرو ... باقيمت ميانگين 220 دلار (خارج از كشور حتي تا 160 دلار) ... كيفيت ساختش هم اگه بهتر از 135-18 نباشه بدتر هم نيست ...
حسام جان
28-105 ... نه اینکه لنز بدی باشه... اما لنز متفاوتی هست....
حالا بحث مقایسه کیفی این دو لنز جای خود ولی فاصله 18 تا 28 فاصله بسیار بزرگیست.. برای کسانی که قصد دارند یک لنز همه کاره داشته باشند.... و نکته دیگه نداشتن موتور فوکوس داخلی ضعف عمده ای خواهد بود برای 28-105...
البته ماکروی این لنز ویژگی مهمی محسوب میشه...
به هر حال معرفی این لنز میتونه مفید باشه... ولی به عنوان لنز ثابت روی دوربین من 18-135 رو مفید تر میدونم.
سلام.
با توجه به صحبت اساتید و اینکه موفق به پیدا کردن 200-18 هم نشدم، آیا این لنز می تونه جایگزین 200-18 بشه؟ نظرتون دربارۀ 70-18 چه هست؟ ممنون میشم در این مورد راهنمایی بکنید.
ایام خوش
من اين لنزو همراه آقاي سوكي روي دوربينم تست كردم كيفيت ساخت خوبي داره (نسبت به بقيه لنز هاي كيت ديگر) سرعت فوكوس عالي و بيصدا ، شارپنس خوبي داره منتها توي بعضي ديافها محدوده كوچكي تري از مركز عكس شارپه و هرچه به حاشيه عكس نزديك ميشيم بلور ميشه ، من اين مورد رو با لنز خودم امتحان كردم ديدم تاثير اين موضوع توي اين لنز بيشتره و بلورشدن سريع اتفاق ميوفته و محدوده بيشتري از اطراف عكس بلوره
در كل به عنوان يه لنز عمومي لنز بسيارخوبيه اگر فاصله كانوني خيلي مهم باشه انتخاب بهتريه نسبت به 70-18
کسي ميدونه اين لنز رو کجا تک ميشه پيدا کرد ؟...
هرجا ميرم ميگن فقط رو D80 ميديم ...
اگه کسي اطلاعي داره لطفاً ...
نقل قول از Thom Hogan's
نقل قول:
Sharpness edge to edge: 18-135, 18-70, 18-200 in that order.
Freedom from vignetting: 18-200, 18-70, 18-135 in that order.
Chromatic aberration: 18-200/18-70, 18-135 in that order.
Linear distortion: 18-70, 18-200, 18-135 in that order.
Short review:
18-70: sharp with significant vignetting
18-135: very sharp with significant vignetting, CA, and distortion
18-200: centrally sharp, edges soft
آرش جان در فنلاند گیر نمیاد ، چندین ماه هستش که دنبالشم. بخاطر گارانتی هم ریسک بود از آمریکا سفارش بدم. مثل اینکه ایران راحتتر پیدا میشه.
200-18 سیگما پیدا شد 400 یورو هم ارزونتر بود ولی نمیدونم ارزش داشته باشه بگیرم یا نه!
18-200 سیگما که VR یا همون IS رو نداره . این یکی از مهم ترین تفاوت ها هست . از نظر کیفیت هم که نیکون 18-200 از همه نظر بهتر هست . شاید Sigma 18-200 IS که قراره به بازار بیاد بتونه رقیبی برای Nikon 18-200 VR باشه .
میتونی یه Review کامل در مورد 3 تا 18-200 ها یعنی ( nikon 18-200VR , sigma 18-200 , Tamron 18-200 ) اینجا ببینی :
http://www.cameralabs.com/reviews/Ni...mm/page2.shtml
ممنون از راهنمایی دوستان.
بنابراین باید منتظر ماند تا تولید این لنز بیشتر بشه و چند تایی از آن هم به دهات ما برسه.
ایام خوش
راستش من رفته بودم نورنگار برای کار دیگه ای! چشمم خورد به این 18-200 و گول خوردم همونجا و 850 هزارتومان خریدمش....
این از قیمت..
در مورد لنز هم کمی حوصله کنم یه چیزهایی مینویسم....
آرش جان هنوز حوصلت نیومده سر جاش؟:)
خوب!
یه چیزهایی در مورد این لنز...
قرار نیست من این لنز رو تست کنم... درصد شارپ بودن و اعوجاج و سیاهی دور تصویر رو مشخص کنم.
اینجور ریویو ها در اینترنت پر است!
اما نکاتی که برام مهم بوده هنگام خریدن این لنز و حالا که دارم استفاده میکنم رو متوجه شدم رو تکرار میکنم.
این لنز به گمان من بهترین انتخاب برای عکاسی خیابانیست...
18-تا 200 مم
هر آنچه که بخواهید در اختیار شماست.
http://www.khosoof.com/other/akkasee/18-200-01.jpg
حالا 200 مم :
http://www.khosoof.com/other/akkasee/18-200-02.jpg
اما نور کم است...
مشکلی نیست... لرزه گیر لنز بسیار خوب عمل میکند.
کراپ عکس بالا بدون هیچ گونه دستکاری و شارپ سازی:
http://www.khosoof.com/other/akkasee/18-200-03.jpg
نکته!
عکس بالا در 200 مم با ایزو 100 و دیافراگم 5.6 و سرعت شاتر 1/8 ثانیه گرفته شده.
لرزه گیر بسیار مفهوم عمل میکند... و درک بسیار بالایی نسبت به پانینگ هم دارد!
و باز میتونم قربان 18 مم برم!
http://www.khosoof.com/other/akkasee/18-200-04.jpg
اما نکات دیگه؟
من اصولا از 28-105 تامرون که فول فریم است و در همه فواصل F2.8 داره استفاده میکردم. نبود لنز واید همیشه منو دچار دردسر میکرد (12-24 دارم ولی عوض کردن لنز خود ماجرایی است که توضیح لازم نداره.)
اما خبری از اعوجاج نبود...(منظور از نبود لنز واید؟ 28* 1.5 کراپ سنسور نیکون)
مساله اینه که همیشه بصورت تفننی از لنز کیت های دیگه مثل 18-70 نیکون استفاده کردم...
نمیدانم چقدر این لنزها اعوجاج دارن... ولی توی این لنز کاملا به چشم میاد:
http://www.khosoof.com/other/akkasee/18-200-05.jpg
حالا بسته به نیاز و استفاده شما داره.... مثلا توی همون عکس بالاتری! هیچ مشکلی از لحاظ اعوجاج نیست و مفهوم نیست... ولی در عکس آخری قاب عکس مچاله شده...
البته با اجازه اساتید:
دیشتورشن رو خیلی راحت میشه با فتوشاپ حل کرد، مخصوصا توی CS2 با فیلتر( قربونش برم ) Lens Correction توی منوی Distort میتونید خدایی کنید، این هم نمونش.
همون عکس کاملا غیر قابل استفاده تقریبا 90 درصد درست شده.
آقا 18-200 رو بخرید و لذت ببرید، اگه شد یکی هم به ما کادو بدید! :)
پانوشت: آرش جان لگوی کسوف توی فیلتر یه کمیش پاک شده، بخدا تقصیر من نیست! ;)
هفته دوم ژانويه قيمت 200-18 بين 200-150 يورو ارزانتر ميشه و همچنين بيشتر در دسترس قرار خواهد گرفت. ما هم مجبوريم با این 55-18 بسازيم و بسوزيم تا این لنز گرنبها که دوستان این همه تعريف ازش ميکنند به دست ما هم برسد.
البته این فقط يک تجربه از بازار و ايام قبل از کريستمس در فنلاند می باشد که اميدوارم اين شرايط در ایران مثل اینجا باشه و دوستان بتونند این لنز رو هم ارزون گير بيارند.
متاسفانه در ایران همه چیز در روز های عید نوروز گران تر می شود (ببخشید off topic بود. ولی واقعا دردم آمد.)
سلام
در مورد لنز 18-200 مي خوام بدونم كه آيا كيفيت آن در خصوص شارپ و سافت بودن در فواصل كانوني مختلف به چه صورت هست . كساني كه مقايسه كردند لطفا نظر بدند . ( آرش جان اگه حوصلت ميشه جواب بده - راستي محرمه يه دستي بروي آينه بكش )
سلام
توي اين فوروم تا دلتون بخواد راجع به لنز هاي 70-18 و 200-18 نيكور صحبت شده ولي كسي تا به حال اظهار نظر مشخصي در مورد لنز 135-18 (لنز كيت Nikon D80 ) نكرده.
مطابق آمار ناقصي كه من گرفتم 8 نفر اينجا D80 دارند كه از اين 8 نفر 5 تاشون لنز 135-18 دارند و 2 تا شون لنز 70-18 و يك نفر هم لنز 200-18. تكليف 200-18 كه روشنه ولي اين دوستان لطف كنند و در مورد 135-18 صحبت كنند و مزايا و معايبشو بيان كنند .
با توجه به اينكه اين دو لنز اختلاف قيمت زيادي هم ندارند (فكر كنم 150 تومن) آيا كسي هست كه معتقد باشه 70-18 لنز بهتري نسبت به 135-18 است ؟
فرهاد عزيز، بهترين ريويو به نظر من اين است:
http://www.bythom.com/18135lens.htm
به نظر خود من مشكل خاصي ندارد، مهم ترين عيب آن نسبت به 70-18، اين است كه در 70 ميلي متر 5.6 است اما 70-18 در 70 ميلي متر 4.5 مي باشد كه بايد ديد براي هر كسي چقدر اهميت دارد (مثلاً براي من مهم است)
فرهاد عزيز، يك تاپيك كامل البته در مورد اين لنز موجود هست:
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=3194
سلام
دكتر جان خيلي ممنون. هر چند كه هرچه سرچ كرده بودم اين تاپيك رو نديده بودم ولي الان همشو خوندم. اون تاپيك اولش با 135-18 شروع شده و چند تا نقل قول در موردش از اينور و اونور اومده ولي نيم بيشتر تاپيك به قول دوستان رفته تو باقاليا و سر از 200-18 درآورده و 135-18 به فراموشي سپرده شده.
من الان خواهشم توي اين تاپيك اينه كه لا اقل اين 5 تا دوستي كه دارندش در موردش صحبت كنند.
از جناب محبي هم خيلي ممنونم.
سلام
نشستم ريويو هوگان رو خط به خط خوندم. هرچند مثل چند ريويوي ديگري كه از ايشون خونده بودم يكي به نعل زده بود و يكي به ميخ ولي در مجموع مي شه گفت كه نقد منفي اي بود . مشكل ريويو هاي آدم هاي خيلي حرفه اي مثل تام هوگان و فيل اسكي و ... اينه كه اولن توي جايي زندگي مي كنن كه هر چي بخواي پيدا مي شه و براي هر چيزي كه تست مي كنن يك مشابه بهتر توي ذهن و دست و بالشون هست و چون با انواع ابزار گرون قيمت و عالي كار كرده اند گاهي عنصر قيمت رو (هر چند بهش اشاره مي كنند) به درستي مد نظر نمي گيرند.
كماكان منتظر نظر دارندگان اين لنز هستم.:)
سلام
از استقبال گرم دارندگان اين لنز كمال تشكر را دارم :confused:
سلام
فرهاد جان . من اصلاً این قسمت رو ندیده بودم امروز که هم تعطیله هم عذاداری اقدر توی فروم چرخیدم تا چششم به این قسمت خورد . نمونه عکس رو میتونی توی پست 256 ببینی:
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=1834
ضمناً من بدی از این لنز نمیبینم. یک استاپ تفاوت دیافراگم در فاصله کانونی هفتاد هم به نظر من خیلی مهم نیست چون برای کاهش عمق میدان با افزایش فاصله کانونی قابل جبران است. اگه امیر جان در این خصوص توضیح بدن ممنون میشم. ضمناً این لنز حلقه تعیین دیافراگم نداردو کیفیت ساخت ظاهرش هم یه جورائی چیپه یعنی چیپ است( یعنی همون در پیتی خودمون!)
خيلي ممنون جناب فرزام
اگه ممكنه عكس ريسايز نشده رو برام PM كنيد و يا به آدرس farhad44@gmail.com بفرستيد.
ضمنن اينكه مي گين كيفيت ظاهريش خوب نيست خيلي بده. اين قضيه نشاندهنده ي اين مي تونه باشه كه سعي در ارزان سازي لنز بوده ( مثل اكثر لنز هاي كيت) كه احتمالن در قسمت هاي ديگه هم بي تاثير نبوده باشه :(
سلام
چشم . در اولین فرصت چون اتچ کردنش با اینترنت دایل آپ یه 1 ساعتی طول میکشه!اگر آدرس میدادید چند تا عکس مختلف رو رو سی دی میزدم ارسال میکردم(به عکسهای سایتها اعتماد نکنید چه خوب چه بد). برای خودم هم بهره گیری ار نظرات اساتیدی مثل شما موجب امتنان است.
راستی عکس دخترمه . ما هم مثل شما سنی ازمون گذشته !
فرهاد خان عزیز و بزرگوار
با عرض معذرت از ادغامی که انجام دادم. من فکرهایی در سر دارم که بدلیل اجرای کند و گام به گام ایجاد سو تفاهم می کند. قول میدهم در پایان کار رضایت شما جلب شده باشد.
هدف نهایی: اصلاح دقیق ساختار اطلاعات فروم.
یک تاپیک - یک لنز.
یک تاپیک - مقایسه دو یا چند لنز.
و حذف یا جابجایی کلیه مطالب بی ربط.
بنابراین به شما اطمینان میدهم اگر این تاپیک برای بررسی 135-18 است، کلیه پستهای بی ارتباط با 135-18 جابجا شوند. و حتی در صورت لزوم تاپیکی جداگانه جهت مقایسه این دولنز ایجاد شود.
با سپاس از دقت نظر شما.
دوستان سلام :)
یه مورد که دیشب نگاه می کردم و اصلا هم تخصص ندارم و دوست دارم بچه اگر اشتباه می گم راهنمایی کنند این بود که تو نمودار دیستوریشن 18-135 بیشترین دیستوریشن در واید 18 بود که تا فاصله 35 میلیمتری کاملا کم شده بود . البته واید 35 که با توجه با کراپ1.5 که می شه تقریبا 52 که دیگه واید محسوب نمی شه .خلاصه اینکه اگر شما واید 18تا24عکس بگیرید مشکل دیستورین خواهید داشت .
خوب حالا سئوال های من
1- اگر شما با واید 18 عکس سر تاپا ی عروس داماد در اتلیه بگیرید ایا با توجه به اینکه عروس و داماد در مرکز عکس هستند آیا دیستوریشن این لنز به عکس لطمه خواهد زد ؟ (آتلیه کوچک است )
2- در واید 24 چطور ؟و راهکار برای جبران آسیب هم بگویید ممنون می شم .
:book:
اسدالله عزيز،
عكاسي پرتره با لنز وايد، علاوه بر مسأله Distortion ، به پرسپكتيو آن هم بر مي گردد كه مشكل زا است. چون پرسپكتيو لنز وايد اغراق بيشتري دارد، چهره ها زشت و نا مأنوس مي شوند. به خصوص اگر عكس از چهره باشد، بيني به شدت برجسته مي شود و مي داني كه ما ايراني ها هم (به خصوص خانم ها) به شدت به ابعاد بيني حساسيم! به آمار عمل بيني رجوع شود...!!!
به همين دليل در عكس پرتره از لنزهاي تله استفاده ميكنند (بيشتر 135 در سايز فول فريم). حتي چندي پيش در يكي از تاپيك هاي فروم ديدم كه عكاس از سوپر تله استفاده مي كرد و با سوژه با ابزاري مثل واكي تاكي يا بي سيم ارتباط داشت!!!
با اين حال اگر به علت ابعاد آتليه مجبور هستيد، Distortion به صورت پست پروسس (با ابزاري مثل Photoshop) قابل اصلاح است.
اضافه شود كه اين لنز در 18 خطاي Vignetting زيادي هم دارد.
موفق باشيد.
سلام دوستان :)
باتشکر از آقای قبادی عزیز
.
راستش سئوال من عکس از چهره با واید نبود خود من با تله لنزم عکس از پرتره می گیرم من نتوانستم منظورم را خوب برسانم . منظور من این بود که با توجه واید 18 حداکثر دیستوریشن را دارا است اگر از عروس و داماد که در مرکز عکس قرار دارند عکس بگیرید ایا دیستو ریشن ان انقدر زیاد است که حالت چهر ه عروس و داماد و حالت اندام آنها را بهم می زند
(بقول کاوه قبادی عزیز حالت بشکه ای پیدا می کند عکس ) هدف گرفتن عکس با واید از چهر ه نیست هدف سر تا پا است و تغییرات که ایجاد می کند در تمام اندام و اعضا
من در مورد ویگنتینگ هم می دانم که چهار گوشه عکس را کمی تیره می کند( هاله تیره )اما عکس عروس و داما د که برای مونتاژ است و باید از بگراند جدا شود و در پس زمینه جدید چسبانده شود عملا تا قسمت زیاد ویگنتینگ ان از بین می رود .اما بحث دیستوریشن و خطای پرسپکتیو جای خود باقی است من در عکس هایی که مشکل دیستوریشن داشته اند توجه کرد ه ام بخصوص در گوشه ها ی عکس اگر شخصی قرار گرفته باشد سر او حالت پرس و فشردگی پیدا می کند اما هر چه به مرکز عکس نزدیک می شویم این فشردگی کمتر می شود .و در اینجا عروس و داماد در مرکز عکس می باشند .
و اما سئوال دو م من هم در واید 24 بود .ایا در واید 24 هم مشکل دیستوریشن و پرسپکتیو انقدر هست که عکس را بهم می زند یا اینکه نه در حدی است که قابل چشم پوشی می باشد . و آنچنان بچشم نمی آید .
البته ببخشید با سئوال های خامم دوستان را اذیت می کنم .
زندگی رسم خوشایندی است :biggrin:
سلام.
در واید 18 معمولا اگر عکس قدی و از نزدیک بگیرید ، در صورتیکه صورت سوژه در کناره های عکس نباشد روی صورت تاثیری نخواهد داشت ، یا بهتر است بگوییم کم است ، اما روی حالت بدن تاثیر خود را خواهد گذاشت ، مثل اینست که سوژه کمی از مرکز به سمت عقب خم شده است !
فکر میکنم در واید 24 ( البته در کراپ فاکتور 1.5 ) مشکلی وجود ندارد .
ممنون.
ببخشيد اسدالله عزيز كه توضيح بديهيات دادم.
سري به سايت هاي زير بزن كه ريويوهاي اين لنز است. در اين ريويوها ميزان دقيق Distortion تعيين شده است. در تصاوير و نمودارهاي آن مي تواني محل و ميزان Distortion لنز را حدس بزني و تركيب بندي خود را طوري تنظيم كني كه از آن دوري كني. ضمن اينكه رفع Distortion توسط پروسس را هم فراموش نكن.
اميدوارم بازهم تكراري نباشد.
کد:http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/nikkor_18135_3556/index.htm
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/993/cat/all
سلام
اسد عزیز
من لنز موضوع تاپیک را در اختیار دارم. در 18تا 24 دیستورشن دارد ولی چقدرش برای شما مشکل ایجاد میکند نمیدانم. اگر خواستی یه چند تا عکس با همین فاصله کانونی ها میگیرم و اینجا میگذارم که ببینی. ولی نمیدانم از چه عکس بگیرم که بتوانی بر اساس آن قضاوت کنی(عروس و داماد تنوری در اختیار ندارم و آتلیه هم ندارم!).
عکاس باشی عزیز و جناب قبادی گل ممنون هستم
جناب عکاس باشی عزیز راضی به زحمت شما نیستم راستش تا حالا خودم هم این تست رو انجام نداده ام که ببینم مثلا چقدر تفاوت پیدا می شود . ولی الان که دارم فکر شو می کنم به این نتیجه رسیدم که دیگران (درسایت های معتبر تست لنز )چگونه می تونن تفاوت رو تشخیص بدهند .
من گفتم شاید یک راه این باشد که مثلا یه نفر نقش مجسمه را بازی کند و سه عکس با 18 و 24 و 70 میلیمتری با کادر مساوی بگیریم و ان سه عکس را در مثلا فتو شاپ مقایسه کنیم و ببینم مثلا چقدر تغییر بوجود امده و ایا به عکس لطمه زده یا نه .
باور کنید اگه از راهکارم خندتون اومد من خوشحال هم می شه جون الان هم خودم دارم می خندم .:::big grin2:::
ولی جدا دوست داشتم دوستان هم راهنمایی ام بکنند که تغییرات قابل چشم پوشی هست یانه . و دیگه اینکه چطوری باید تست کنم .
راستش ارش خان یادمه یه تست از لنز 18-200 وی ار با عکس گذاشت منم یاد گرفتم اما یه مشکل منم عکس قاب
گرفتم با واید لنز خودم .جالب ابنکه قاب عکس من مثل قاب عکس آرش مچاله نشد اما هنگامی که عکس دسته جمعی مثلا هشت نفر کنار هم نشسته گرفتم (با واید 28) بشدت دیستوریشن تو چشم می زد البته فهمیدم که خود فاصله دوربین از سوژه چقدر می تونه در دیستورشن اعمال شده از سوی لنز روی عکس تاثیر بذاره . اما این دو نفر عروس و داما با هشت نفر که کنار هم نشستن در فاصله دوربین تا سوژه مساوی خواهند بود ؟مشخصا نه .
نتیجه ؟ :eek:
ریگی از روی زمین برداریم
وزن بودن را حس کنیم
سلام،
جسارت کرده در بحث بزرگان دخالت میکنم.
اول اینکه بیشتر تستهایی که روی سایتهای معتبر میبینید با سیستم سختافزاری/نرمافزاری DxO Analyzer انجام میشه که یک سیستم کامل (و گرون قیمت) برای تست دوربینهاست. سیستم هم اینطوریه که یک صفحهی استاندارد همراه مجموعه میاد که باید به نحو خاصی نورپردازی بشه (اگه نشه، نرمافزار در اکثر موارد تست رو Pass نمیکنه) و بالاخره با گرفتن چند عکس از این صفحه با تجهیزات مختلف نرمافزار خروجیها رو آنالیز میکنه و این اطلاعات رو که تو سایتها میبینید میده بیرون!
یادمه سایت آقای ریچمن هم یک Review روی این سیستم داشت... در آدرس:
میتونید ببینید این توضیحات رو.کد:http://www.luminous-landscape.com/reviews/dxo-explained.shtml
دوم اینکه پیشتر دربارهی تاثیرات مخرب پرترههای واید روی صورت توی فروم بحث شده ولی به نظر من (که متاسفانه بر خلاف نظر بسیاری از دوستان خواهد بود) دیستورشنی که یا بهخاطر طراحی یا به جبر زوایهی دید لنز، در مختصات تصویر بوجود میآید، مثل بسیاری از عوامل دیگر، نمیتواند عامل مهمی در تصمیمگیری برای کارآیی یک لنز باشد. چند دلیل هم برای این نظرم دارم، یکی اینکه Distortion تقریباً تمام لنزها از قبل پروفایل شده و در بسیاری از نرمافزارها موجود است و به قیمت از دست رفتن درصدی خرد از پیکسلهای تصویر میتوان تصویری بسیار نزدیکتر به آنچه که انتظار داریم ببینیم تولید کنیم (نرمافزاری که این روزها برای چنین اصلاحاتی از آن استفاده میکنم Bible Pro است که پرت و پلا ترین لنزهای دروبینهای فیلمی را هم میشناسد!)، دیگر اینکه قبلها، تا آنجا که سنم اجازه میدهد و بهخاطر دارم، هیچکس، هیچوقت همچین نگرانیهایی نداشت، نه اینکه عکاسها نمیفهمیدند یا برایشان مهم نبود یا علم پیشرفت نکرده بود، نه! عکاس ابزاری که در دست داشت را در حد نیاز میشناخت، شکی نیست که همه عکاسها Distortion همهی لنزهایشان را میشناسند، خواه از طریق اطلاعات دقیق فنی و اپتیکی و خواه از طریق تجربه، اما همین شناخت به تنهایی برای اینکه عکاس قدرت کنترل ابزار را داشته باشد کافیست. تمام! کات! از نظر من روش گذشته صحیحتر و بهتر بود، چراکه فرد با تسلط کافی روی ابزار، پیش از تصمیم گیری برای خلق یک اثر محدودیتها و امکانات پیشِرو رو در نظر میگرفت و بعد اقدام به ثبت لحظه میکرد. اینکه نگران باشیم که از روز اول همه چیز بینهایت Perfect و دقیق باشد درست شبیه به این میماند که نقاشی، قبل از خلق اثری به دنبال خرید مثلاً 200 نوع سبز باشد که نکند در میانهی کار سبزی احتیاج داشته باشد که در سبزهای خودش موجود نیست و اگر هم بخواهد بسازدش (که من معادل کار Postprocess در عکاسی دیجیتال میگیرم) به خوبی سبز شمارهی 157 پالت 200 سبزی! در نمیآید.
باور کنید اگر اینطور بود تا به امروز هیچ نقاشی ماندگاری خلق نمیشد. این ماجرای Review نوشتن و Review خواندن و بررسی لنزها و اینها هم همه زاییدهی این دنیای عجیب دیجیتالی است، پیشتر، طراح لنز مشخصات لنز را ارایه میکرد و تمام، هر کسی به اطلاعات نیاز داشت به آنها رجوع میکرد. مردم همه بسته به دقتی که از این اطلاعات نیاز داشتند از یک تولید کنندهی خاص لنز میخریدند، برای مثال اشنایدر همهی اطلاعات ساخت و خواص اپتیکی لنزها را -هم از نتیجهی آزمایشهای عملی هم از روی محاسبات تئوریک- به همه عرضه میکرد (و میکند) و کنون فقط اطلاعات تئوریک لنزها را به دیگران میداد، همه هم زندگی میکردند و عکس میگرفتند و نمایشگاه میگذاشتند و جایزه میگرفتند! تا اینکه کامپیوتر کم کم وارد دنیای عکاسها شد و در بسیاری موارد کارها را بهبود بخشید و در بعضی موارد هم باعث شد تا بسیاری از علاقهمندان این فن/هنر از مسیر اصلی ماجرا خارج شوند...
به جرات نظر شخصی خودم را عرض میکنم، بسیاری از دارندگان و گردانندگان سایتهای Review و مقایسه یا نمیدانند چه میکنند یا این راه را برای نان خوردن انتخاب کردهاند، از بزرگانی که حرفهی اصلی آنها عکاسی است گرفته تا نوجوانهایی که روزی چند Review داغ منتشر میکنند هیچکدام این کارها را بهخاطر اعتلای هنر عکاسی و کمک به عکاس نوآموز و یا حرفهای انجام نمیدهند. نه اینکه آدم چشم بسته پول نازنین را دور بریزد، نه اینکه نادانسته خریدی بکند که به کاری نمیآید، نه! ولی خب، به نظر من این Reviewها و این مشکلات «فرضی» را نیابد آنقدر هم جدی گرفت. Distortion یکی از این مشکلات است که از اولین لنز تا به امروز با عکاسی بوده است و به نظر من فقط شناختن آن کافی است تا عکاس از شر و دردسرش خلاص شود و شاید هم بتواند از آن در جهت ارتقای حاصل کار خود استفاده نماید.
از پرچانگی و پرحرفی عذر خواهی میکنم اما مدتی بود این حرفها ته دلم مانده و بود و بالاخره باید جایی عرض میکردم.
بازهم متشکرم.
سلام
اولاَ بنده رو ببخشید كه میخوام وسط این بحثهای تخصصی و حرفه ای دوستان یه سوال ابتدائی بپرسم.
یه حلقه از جنسی بین مقوا و پلاستیك روی قسمت بیرونی لنز قرار داده شده. این حلقه واشر مانند كه تمام محیط قسمت اتصال به فیلتر رو احاطه كرده به چه درد میخوره؟ ظاهراَ فقط آشغال میره زیرش و بعد با چه مشقتی باید اون آشغالارو در آورد. توی شكل زیر اون قسمت كاملاَ مشخصه.نمیشه این حلقه رو كلاَ در آورد؟
http://<a href="http://allyoucanuplo...1476855_rs.jpg[/IMG]
عكاسباشی من كه متوجه نشدم كدام قسمت را گفتی.اگر میشه دورش یك خطی چیزی بكش ما هم در جریان قرار بگیریم.
اگر یك عكس هم بگیری كه چه بهتر...
آپدیت :
ممنون كه نشان دادی....
احتمالا برای این است كه فیلتر بیش از حد سفت بسته نشود...
سلام ممنون كاوه جان
نمیشه این حلقه رو كلاَ در آورد؟
همه برند ها و مدلهای لنز این حلقه رو دارند؟ جنسش خیلی بی كیفیته!
شبیه جنس این مقوا رنگی های كه برای مهد كودك بچه باید بخری!(دوستان بچه دار حتماَ میدانند)
سلام
این لنز بصورت تکی هم فروحته میشه یا باید از d80 داران خرید؟؟؟
قیمتش چقدره؟؟؟؟
سلام
1- ببخشيد منظورم 70-18 بود.
2- نه به خدا توي سر مال نمي زنم. شهريور و مهر پارسال كه من داشتم دوربين مي خريدم 135-18 حدود 300 ( با جعبه و نو ) و 70-18 حدود 350 بود و الان هر كدوم بيش از 50 تومن پايين اومده.
3- نيكن D80 با لنز 135-18 الان 1050 هزار تومانه و بدنه D80 حدود 850 تومان. اين لنز نو ولي بدون جعبه 200 تومن در مياد و به همين قيمت هم فروش مي ره و قيمت لنز با جعبه معمولا حدود 50 هزار تومان گرونتره.
70-18 که طبق قیمت نورنگار 300 تومنه.
135-18 لنز شارپ با محدوده خوب و قیمت مناسبیه.
مخصوصا برای مسافرت بدرد بخوره.
محدود 28-200 میلیمتری بدون نیاز به تعویض.
18-135 عالی هست و خیلی هم شارپه . من قبل از اینکه بخرم همه ازش بد میگفتن ولی وقتی خریدم تازه فهمیدم همه اشتباه میگفتن . قیمتش هم به همین تاریخ امروز 290 هزار تومن با کیسه جیز و هود و گپ ! جعبه ای نداره !!!!
سلام
خانم شیوا کسی نمی گوید این لنز بداست .اتفاقا در در حد قیمت خودش خوب هم هست ولی خوب معایبی هم دارد که چون شما معایب این لنز را شنیده اید حمل بر ان شده که به نیکی از این لنز یاد نمی کنند .
3 صفحه این تاپیک رو هم بخوانید بد نیست
http://www.akkasee.com/forum/showthr...ghlight=18-135
من هم کاملا از این لنز راضی هستم. فقط در بعضی موارد، ایدهآل نیست. فکر نمیکنم نقطه ضعفهای آشکار و آزار دهندهای داشته باشه. لااقل من ندیدهام.
فاصلهی فوکوس خیلی خوبی داره. (35 تا 40 سانتیمتر) واید و تلهی مناسبی داره. شارپنس هم که خیلی خوبه.
فقط لرزشگیر نداره که من خودم رو باهاش تطبیق دادم.
در کل لنزیه که بعد از این، من تنها به فکر خرید لنزهای تخصصی خواهم کرد. (البته در آیندهی نا معلوم)
خب بله حق با شماست . کلن همیشه موقع فروش باید فکر ضرر رو کرد ولی اگه این فکرو بکنیم که هیچی نباید بخریم . خب من پارسال خریدم 290 هنوزم 290 هست و یه قرون هم فرق نکرده . حالا موقع فروش شاید 200 هم نخرن ازم ولیموضوع اینه که من از وقتی خریدمش عکسهام از این رو به اون رو شدن . هم خیلی قشنگ تر هم با کیفیت تر . چیزیشم که راضی نیستم اینه که زومش برام کمه و احتمال کتم خوردنم از دست مردم زیاده چون من علاقه فجیعی به عکاسی اسپای دارم ! تو حداکثر زوم تو روز روشن خوبه ولی کمی تار می افته گاهی اوقات . نور کن بده . عکاسی تو شب با 3 پایه محشره . و کلن خیلی شارپه و من شنیدم از 18-200 هم شارپ تره . البته هنوزم دلم میخواد 200 رو بگیرم ولی خب پولشو ندارم . اگه عکسی شغل من بود و ازش پول در میاوردم یه چیزی ! ولی اختلافش 400 هزار تومنه و خب ارزش نداره برای من . پول ندارم اینقدر . الانم به 3 تا لنز فکر میکنم ولی میدونم نمیتونم بخرم . یکی 10-20 زیگما هست و یکی هم 50 میلیمتر هست و یکی هم یا 18-200 یا 70-300 . آرزو هم بر جوانان عیب نیست :::big grin2::: ارزو میکنیم ولی کیه که بده به ما . والا ..
فقط اینو بگم که من 2 ماه برای خرید این لنز تحقیق کردم و همه به من گفتن که این لنز سراسر عیب و ایراده به خدا باورتون نمیشه یکی به من گفت این لنز عکسو مثل عینک دودی تیره میگیره . یکی گفت : موتور اتوفکوسش صدای تراکتور میده یکی گفت اصلن شارپ نیست . یکی گفت دو بار باز و بسته کنی هرز میشه و سر دوربینو بگیری پایین مثل آنتن در میاد و خلاصه یه چیزایی گفتن من وحشت کردم و بی پولی باعث شد بخرم و خب میتونم بگم همه اون حرفا چرت بود و کاملنم راضی هستم !!!! اگه میخوایین بخرین و پول مثل من زیاد ندارین بهترین خریده.
:::happy:::
خیلی از کسایی که این لنز رو دارن و تو این فروم هم هستن اینا رو گفتن ! منم میدونم لنز ایده آل تاپی نیست ولی به اندازه قیمتش خیلی خوبه . و خب بهتره بگم از 18-55 صد برابر بهتره ! حالا به این نتیجه رسیدم که اونایی که این مشکل و ایرادا رو گفتن برای این بوده که بد نگهداری کرده بودن ازش وگرنه چرا تو دست من هیچی نشده ؟
من هم سه چهار ماه پیش این لنز رو 270 تومن با کارتن خریدم هیچ مشکلی با هاش ندارم تو این رنج قیمت چیز خوبیه.
من بعضی مواقع با این لنز در حداکثر فاصله کانونی تله مشکل فوکوس دارم.یعنی آتو فوکوس اوکی میده.عکس گرفته میشه.اما تو کامپیوتر که عکس رو بررسی میکنم میبینم که تار هست!
سلام
خانم شیوا
کاش قبل از این دفاع جانانه سری به فروشندگانی که گارانتی میکنند،میزدید. کاش از تعمیر گاه مرکزی دوربین سوال میفرمودید. بالاترین نرخ خرابی لنز های نیکور مربوط به همین لنز است که البته از کیفیت بسیار نازل ساخت موتور اتوفوکوس ناشی میشود.البته این دلیلی بر اینکه لنز شما به زودی معیوب شود،نیست مخصوصاکه استفاده حرفه ای از دوربین ندارید.
کاش دوستان قبل از دفاع سینه چاکانه از هر برند یا محصولی کمی تحقیق و تامل بفرمایند