صفحه 5 از 8 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 41 تا 50 , از مجموع 78
Like Tree57تشکر

موضوع: Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX

  1. #41
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2007
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    335
    تشکر شده
    472
    تشکر کرده
    211

    پیش فرض پاسخ: Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX

    نقل قول نوشته اصلی توسط 1348346 نمایش پست ها
    سلام دوستان :)
    باتشکر از آقای قبادی عزیز
    .
    راستش سئوال من عکس از چهره با واید نبود خود من با تله لنزم عکس از پرتره می گیرم من نتوانستم منظورم را خوب برسانم . منظور من این بود که با توجه واید 18 حداکثر دیستوریشن را دارا است اگر از عروس و داماد که در مرکز عکس قرار دارند عکس بگیرید ایا دیستو ریشن ان انقدر زیاد است که حالت چهر ه عروس و داماد و حالت اندام آنها را بهم می زند
    (بقول کاوه قبادی عزیز حالت بشکه ای پیدا می کند عکس ) هدف گرفتن عکس با واید از چهر ه نیست هدف سر تا پا است و تغییرات که ایجاد می کند در تمام اندام و اعضا
    من در مورد ویگنتینگ هم می دانم که چهار گوشه عکس را کمی تیره می کند( هاله تیره )اما عکس عروس و داما د که برای مونتاژ است و باید از بگراند جدا شود و در پس زمینه جدید چسبانده شود عملا تا قسمت زیاد ویگنتینگ ان از بین می رود .اما بحث دیستوریشن و خطای پرسپکتیو جای خود باقی است من در عکس هایی که مشکل دیستوریشن داشته اند توجه کرد ه ام بخصوص در گوشه ها ی عکس اگر شخصی قرار گرفته باشد سر او حالت پرس و فشردگی پیدا می کند اما هر چه به مرکز عکس نزدیک می شویم این فشردگی کمتر می شود .و در اینجا عروس و داماد در مرکز عکس می باشند .

    و اما سئوال دو م من هم در واید 24 بود .ایا در واید 24 هم مشکل دیستوریشن و پرسپکتیو انقدر هست که عکس را بهم می زند یا اینکه نه در حدی است که قابل چشم پوشی می باشد . و آنچنان بچشم نمی آید .
    البته ببخشید با سئوال های خامم دوستان را اذیت می کنم .

    زندگی رسم خوشایندی است :biggrin:
    سلام
    اسد عزیز
    من لنز موضوع تاپیک را در اختیار دارم. در 18تا 24 دیستورشن دارد ولی چقدرش برای شما مشکل ایجاد میکند نمیدانم. اگر خواستی یه چند تا عکس با همین فاصله کانونی ها میگیرم و اینجا میگذارم که ببینی. ولی نمیدانم از چه عکس بگیرم که بتوانی بر اساس آن قضاوت کنی(عروس و داماد تنوری در اختیار ندارم و آتلیه هم ندارم!).
    ویرایش توسط Farzam53 : Tuesday 17 July 2007 در ساعت 13:32
    A_Maddah تشکر می‌کند.
    فرزام

  2. #42
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض پاسخ: Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX

    عکاس باشی عزیز و جناب قبادی گل ممنون هستم
    جناب عکاس باشی عزیز راضی به زحمت شما نیستم راستش تا حالا خودم هم این تست رو انجام نداده ام که ببینم مثلا چقدر تفاوت پیدا می شود . ولی الان که دارم فکر شو می کنم به این نتیجه رسیدم که دیگران (درسایت های معتبر تست لنز )چگونه می تونن تفاوت رو تشخیص بدهند .
    من گفتم شاید یک راه این باشد که مثلا یه نفر نقش مجسمه را بازی کند و سه عکس با 18 و 24 و 70 میلیمتری با کادر مساوی بگیریم و ان سه عکس را در مثلا فتو شاپ مقایسه کنیم و ببینم مثلا چقدر تغییر بوجود امده و ایا به عکس لطمه زده یا نه .
    باور کنید اگه از راهکارم خندتون اومد من خوشحال هم می شه جون الان هم خودم دارم می خندم .
    ولی جدا دوست داشتم دوستان هم راهنمایی ام بکنند که تغییرات قابل چشم پوشی هست یانه . و دیگه اینکه چطوری باید تست کنم .
    راستش ارش خان یادمه یه تست از لنز 18-200 وی ار با عکس گذاشت منم یاد گرفتم اما یه مشکل منم عکس قاب

    گرفتم با واید لنز خودم .جالب ابنکه قاب عکس من مثل قاب عکس آرش مچاله نشد اما هنگامی که عکس دسته جمعی مثلا هشت نفر کنار هم نشسته گرفتم (با واید 28) بشدت دیستوریشن تو چشم می زد البته فهمیدم که خود فاصله دوربین از سوژه چقدر می تونه در دیستورشن اعمال شده از سوی لنز روی عکس تاثیر بذاره . اما این دو نفر عروس و داما با هشت نفر که کنار هم نشستن در فاصله دوربین تا سوژه مساوی خواهند بود ؟مشخصا نه .

    نتیجه ؟

    ریگی از روی زمین برداریم
    وزن بودن را حس کنیم
    اسدالله مداح

  3. #43
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    676
    تشکر شده
    4097
    تشکر کرده
    285

    پیش فرض پاسخ: Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX

    سلام،
    جسارت کرده در بحث بزرگان دخالت می‌کنم.

    اول اینکه بیشتر تستهایی که روی سایتهای معتبر می‌بینید با سیستم سخت‌افزاری/نرم‌افزاری DxO Analyzer انجام می‌شه که یک سیستم کامل (و گرون قیمت) برای تست دوربینهاست. سیستم هم اینطوریه که یک صفحه‌ی استاندارد همراه مجموعه میاد که باید به نحو خاصی نورپردازی بشه (اگه نشه، نرم‌افزار در اکثر موارد تست رو Pass نمی‌کنه) و بالاخره با گرفتن چند عکس از این صفحه با تجهیزات مختلف نرم‌افزار خروجی‌ها رو آنالیز می‌کنه و این اطلاعات رو که تو سایتها می‌بینید می‌ده بیرون!
    یادمه سایت آقای ریچمن هم یک Review روی این سیستم داشت... در آدرس:
    کد:
    http://www.luminous-landscape.com/reviews/dxo-explained.shtml
    می‌تونید ببینید این توضیحات رو.
    دوم اینکه پیشتر درباره‌ی تاثیرات مخرب پرتره‌های واید روی صورت توی فروم بحث شده ولی به نظر من (که متاسفانه بر خلاف نظر بسیاری از دوستان خواهد بود) دیستورشنی که یا به‌خاطر طراحی یا به جبر زوایه‌ی دید لنز، در مختصات تصویر بوجود می‌آید، مثل بسیاری از عوامل دیگر، نمی‌تواند عامل مهمی در تصمیم‌گیری برای کارآیی یک لنز باشد. چند دلیل هم برای این نظرم دارم، یکی اینکه Distortion تقریباً تمام لنزها از قبل پروفایل شده و در بسیاری از نرم‌افزارها موجود است و به قیمت از دست رفتن درصدی خرد از پیکسلهای تصویر می‌توان تصویری بسیار نزدیک‌تر به آنچه که انتظار داریم ببینیم تولید کنیم (نرم‌افزاری که این روزها برای چنین اصلاحاتی از آن استفاده می‌کنم Bible Pro است که پرت و پلا ترین لنزهای دروبین‌های فیلمی را هم می‌شناسد!)، دیگر اینکه قبل‌ها، تا آنجا که سنم اجازه می‌دهد و به‌خاطر دارم، هیچکس، هیچوقت همچین نگرانی‌هایی نداشت، نه اینکه عکاسها نمی‌فهمیدند یا برایشان مهم نبود یا علم پیشرفت نکرده بود، نه! عکاس ابزاری که در دست داشت را در حد نیاز می‌شناخت، شکی نیست که همه عکاسها Distortion همه‌ی لنزهایشان را می‌شناسند، خواه از طریق اطلاعات دقیق فنی و اپتیکی و خواه از طریق تجربه، اما همین شناخت به تنهایی برای اینکه عکاس قدرت کنترل ابزار را داشته باشد کافیست. تمام! کات! از نظر من روش گذشته صحیح‌تر و به‌تر بود، چراکه فرد با تسلط کافی روی ابزار، پیش از تصمیم گیری برای خلق یک اثر محدودیت‌ها و امکانات پیشِ‌رو رو در نظر می‌گرفت و بعد اقدام به ثبت لحظه می‌کرد. اینکه نگران باشیم که از روز اول همه چیز بی‌نهایت Perfect و دقیق باشد درست شبیه به این می‌ماند که نقاشی، قبل از خلق اثری به دنبال خرید مثلاً 200 نوع سبز باشد که نکند در میانه‌ی کار سبزی احتیاج داشته باشد که در سبزهای خودش موجود نیست و اگر هم بخواهد بسازدش (که من معادل کار Postprocess در عکاسی دیجیتال می‌گیرم) به خوبی سبز شماره‌ی 157 پالت 200 سبزی! در نمی‌آید.
    باور کنید اگر اینطور بود تا به امروز هیچ نقاشی ماندگاری خلق نمی‌شد. این ماجرای Review نوشتن و Review خواندن و بررسی لنزها و اینها هم همه زاییده‌ی این دنیای عجیب دیجیتالی است، پیش‌تر، طراح لنز مشخصات لنز را ارایه می‌کرد و تمام، هر کسی به اطلاعات نیاز داشت به آنها رجوع می‌کرد. مردم همه بسته به دقتی که از این اطلاعات نیاز داشتند از یک تولید کننده‌ی خاص لنز می‌خریدند، برای مثال اشنایدر همه‌ی اطلاعات ساخت و خواص اپتیکی لنزها را -هم از نتیجه‌ی آزمایشهای عملی هم از روی محاسبات تئوریک- به همه عرضه می‌کرد (و می‌کند) و کنون فقط اطلاعات تئوریک لنزها را به دیگران می‌داد، همه هم زندگی می‌کردند و عکس می‌گرفتند و نمایشگاه می‌گذاشتند و جایزه می‌گرفتند! تا اینکه کامپیوتر کم کم وارد دنیای عکاسها شد و در بسیاری موارد کارها را بهبود بخشید و در بعضی موارد هم باعث شد تا بسیاری از علاقه‌مندان این فن/هنر از مسیر اصلی ماجرا خارج شوند...
    به جرات نظر شخصی خودم را عرض می‌کنم، بسیاری از دارندگان و گردانندگان سایتهای Review و مقایسه یا نمی‌دانند چه می‌کنند یا این راه را برای نان خوردن انتخاب کرده‌اند، از بزرگانی که حرفه‌ی اصلی آنها عکاسی است گرفته تا نوجوانهایی که روزی چند Review داغ منتشر می‌کنند هیچ‌کدام این کارها را به‌خاطر اعتلای هنر عکاسی و کمک به عکاس نوآموز و یا حرفه‌ای انجام نمی‌دهند. نه اینکه آدم چشم بسته پول نازنین را دور بریزد، نه اینکه نادانسته خریدی بکند که به کاری نمی‌آید، نه! ولی خب، به نظر من این Reviewها و این مشکلات «فرضی» را نیابد آنقدر هم جدی گرفت. Distortion یکی از این مشکلات است که از اولین لنز تا به امروز با عکاسی بوده است و به نظر من فقط شناختن آن کافی است تا عکاس از شر و دردسرش خلاص شود و شاید هم بتواند از آن در جهت ارتقای حاصل کار خود استفاده نماید.

    از پرچانگی و پرحرفی عذر خواهی می‌کنم اما مدتی بود این حرفها ته دلم مانده و بود و بالاخره باید جایی عرض می‌کردم.

    بازهم متشکرم.
    M.R.Shahbazi، nmroshan، Amir Mohebi و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه!
    [EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]

  4. #44
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2007
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    335
    تشکر شده
    472
    تشکر کرده
    211

    پیش فرض پاسخ: Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX

    سلام
    اولاَ بنده رو ببخشید كه میخوام وسط این بحثهای تخصصی و حرفه ای دوستان یه سوال ابتدائی بپرسم.
    یه حلقه از جنسی بین مقوا و پلاستیك روی قسمت بیرونی لنز قرار داده شده. این حلقه واشر مانند كه تمام محیط قسمت اتصال به فیلتر رو احاطه كرده به چه درد میخوره؟ ظاهراَ فقط آشغال میره زیرش و بعد با چه مشقتی باید اون آشغالارو در آورد. توی شكل زیر اون قسمت كاملاَ مشخصه.نمیشه این حلقه رو كلاَ در آورد؟

    [/IMG]
    فرزام

  5. #45
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض پاسخ: Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX

    عكاسباشی من كه متوجه نشدم كدام قسمت را گفتی.اگر میشه دورش یك خطی چیزی بكش ما هم در جریان قرار بگیریم.

    اگر یك عكس هم بگیری كه چه بهتر...

    آپدیت :

    ممنون كه نشان دادی....

    احتمالا برای این است كه فیلتر بیش از حد سفت بسته نشود...
    ویرایش توسط Kaveh Ghobadi : Thursday 24 January 2008 در ساعت 02:37
    Farzam53 و light_darkness تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  6. #46
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2007
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    335
    تشکر شده
    472
    تشکر کرده
    211

    پیش فرض پاسخ: Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX

    سلام ممنون كاوه جان
    نمیشه این حلقه رو كلاَ در آورد؟
    همه برند ها و مدلهای لنز این حلقه رو دارند؟ جنسش خیلی بی كیفیته!
    شبیه جنس این مقوا رنگی های كه برای مهد كودك بچه باید بخری!(دوستان بچه دار حتماَ میدانند)
    Kaveh Ghobadi تشکر می‌کند.
    فرزام

  7. #47
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض پاسخ: Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX

    نقل قول نوشته اصلی توسط عکاسباشی نمایش پست ها
    سلام ممنون كاوه جان
    نمیشه این حلقه رو كلاَ در آورد؟
    همه برند ها و مدلهای لنز این حلقه رو دارند؟ جنسش خیلی بی كیفیته!
    شبیه جنس این مقوا رنگی های كه برای مهد كودك بچه باید بخری!(دوستان بچه دار حتماَ میدانند)
    عكاسباشی جان...

    اول اینكه اگر باید حذف می شد كه اونجا قرارش نمی دادند.یقینا لازم بوده و بهتر است با آن مدارا كنید...

    بعضی لنز ها و برند ها ندارد ( یعنی اكثرا ندارند )
    Farzam53 تشکر می‌کند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  8. #48
    كاربر بسیار فعال Amir Tavakoli آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    1,143
    تشکر شده
    7042
    تشکر کرده
    7229

    پیش فرض پاسخ: Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX

    سلام
    این لنز بصورت تکی هم فروحته میشه یا باید از d80 داران خرید؟؟؟
    قیمتش چقدره؟؟؟؟

  9. #49
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض پاسخ: Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX

    نقل قول نوشته اصلی توسط amirt2006 نمایش پست ها
    سلام
    این لنز بصورت تکی هم فروحته میشه یا باید از d80 داران خرید؟؟؟
    قیمتش چقدره؟؟؟؟
    سلام

    توي بازار زياده. قيمتش هم مناسبه. اين لنز لنز متوسطي با رنج خوبه. اكثر نيكني ها بعد از مدتي مي فروشنش و به سراغ لنزهاي بهتر مي روند ولي براي شروع ايده آله.

    جالبه كه قيمتش از 70-17 پايينتره. فكر كنم الان بين 200 تا 250 بشه نوش رو خريد.
    Amir Tavakoli و Super Oli تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

  10. #50
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض پاسخ: Nikon 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S DX

    نقل قول نوشته اصلی توسط farhad44 نمایش پست ها
    سلام

    توي بازار زياده. قيمتش هم مناسبه. اين لنز لنز متوسطي با رنج خوبه. اكثر نيكني ها بعد از مدتي مي فروشنش و به سراغ لنزهاي بهتر مي روند ولي براي شروع ايده آله.

    جالبه كه قيمتش از 70-17 پايينتره. فكر كنم الان بين 200 تا 250 بشه نوش رو خريد.
    سلام
    فرهاد خان تو سر جنس می زنی ؟:biggrin:
    راستش قبلا بین 320 تا 300 بود قیمتش هم از 18-70 بیشتر بود الان دیگه نمی دونم شاید قیمتش اومده پایین .اما فکر نمی کنم اینقدر که فرهاد خان می گویند پایین باشه .فرهاد خان منظورتون 18-70 بود یا 17-70 ؟
    Kaveh Ghobadi، farhad44 و Amir Tavakoli تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

صفحه 5 از 8 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •