کسی نبود جواب منو بده ... بابا به خدا دوستم عجله داره ... فردا داره میاد تهران برای خرید :biggrin:
کسی نبود جواب منو بده ... بابا به خدا دوستم عجله داره ... فردا داره میاد تهران برای خرید :biggrin:
50-500 تنها عیبی که داره نداشتن لرزه گیر هست.اما رنج قیمت خوبی داره من باهاش کار کردم . اکه خواستی هم نمونه عکسش را هم بگذارم.
Canon 5D-7D| Canon 10-22 |50 f:1.8|100-400|180 f:3.5 L Macro
Sigma 17-70|70-300|
ممنون می شم نمونه عکسهاشو بزارید ( ضمن اینکه دوربین سونی آلفا 350 سنسور مجهز به لرزش گیر داره که نیاز رو به لرزشگیر لنز مرتفع می کنه .... راستی این لنز ( 50-500 ) با دوربین فوق ترکیب مناسبی می ده یا نه ؟؟؟؟ ( از لحاظ رنج فاصله و کارائی )
بازم ممنون
ممنون از راهنمائیتون .... اگه ممکنه نمونه عکسی از این لز 10-20 بزارید ... یعنی این 70-300 اینقدر مزخرفه
در ضمن نظرتون رو راجع به ترکیب این لنز ( 10-20 ) با دوربین سونی آلفا 350 رو هم خوشحال می شم بدونم ..
پیشاپیش ممنون
( اگه مبحث به عنوان تاپیک نمی خوره شرمنده ...
دوست عزیز کراپ فاکتور سونی مانند نیکون 1.5 است بانابراین رنج این لنز 30-15 خواهد بود.ترکیب سونی با این لنز خوبه، با کراپ فاکتور سونی 20-40 به نظرم جالب در میاد.
برای دیدن نمونه های عکس این لنزها میتوانید از سایت pbase و ... استفاده کنید.لینک صفحات مربوط به لنزهای مورد نظر شما را در زیر آورده ام با کمی جستجو میتوانید نمونه هایی با بدنه سونی پیدا کنید .
کد:http://www.pbase.com/cameras/sigma/10-20_4-56_ex_dc_hsm
کد:http://www.pbase.com/cameras/sigma/50_500_4_63_ex_dghsm
کد:http://www.pbase.com/cameras/sigma/70-300_45-56_apo_dg_macro
ممنون و دست همه دوستان درد نکنه .... عجب لنز کره ایه !! این 50-500 نازنین ... کلی کیفور شدیم
ولی راستش تو رنج 500 بوکه جالبی نداشت ( که صد البته فدای سرش !!! :::big grin::: )
و ایشاالله آخرین سوال :
از کجا می تونم ترکیب بادی آلفا 350 رو با این لنز بگیرم ( معتبر باشه ... من کرمانم برای خرید باید از قبل برنامه ریزی کنم )
و دومین سوال : ترکیب پیشنهادی شما برای چاپ با ابعاد بزرگ و عکاسی طبیعت و شب چیست ؟
1- بادی کنون 40 دی + کیت 18-55 + سیگما 50-500 + سیگما 10-20
2- بادی آلفا 350 + کیت 18-70 + سیگما 50-500 + سیگما 10-20
پیشاپیش ممنون از راهنمائی ارزشمندتون .... ایشالله قابل باشیم عکسای خوب بگیریم جبران کنیم
فعلا بای
سلام
عکس زیر کراپ 100% از دو عکس است. یکی با بیگما در f/6.3 و دیگری با Nikon 500 AF-s f/4 در f/4. هر دو در 500 و روی D2x.
واقعا این لنزهای سیگما کار راه انداز هستند و به قیمتشون می ارزند ولی این داستان نسخه های بد خیلی شایع هست. تو یکی از فورومها خوندم یه بنده خدایی 500-150 خریده بود که لرزه گیرش زوزه می کشیده! برده عوضش کرده. لرزه گیر درست شده ولی شارپنس دومی خیلی کمتر از اولی بوده!!
حالا ایراداتی مثل صدای غیر عادی و موارد مشهود دیگه رو آدم متوجه میشه ولی مقایسی برای شارپنس نداره که ببینه نسخه خوبه یا بد. ضمن اینکه انور آب راحت تعویض می کنند، ولی اینجا کسی زیر بار شرط تعویض نمیره.
دیافراگم در این دو عکس چند بوده؟
به نظر می رسه که در عکس نیکون دیافراگم روی 4 بوده باشه(انگاری عمق میدان کوتاه تر است)
اگر اینگونه باشد تفاوت این دو لنز بسیار زیاد می تواند باشد.
عرض کردم که سیگما در f/6.3 و نیکون در f/4. اتفاقا من فکر می کنم اگر هر دو یکی دو استاپ بسته شوند وضعیت سیگما بهتر می شود. چون در بازترین دیافراگم و در انتهای زوم خود تصویر سافتی دارد.اگر اینگونه باشد تفاوت این دو لنز بسیار زیاد می تواند باشد.