با درود دوباره
دلیل این ایراد را می شود بررسی کرد اما در مورد این لنز خاص اینگونه نیست که می فرمایید . وضوح عکس های گرفته شده با 50-18 در f/2.8 به هیچ عنوان قابل قیاس با 3.5 ، 5.6 یا 8 نیست . سعید جان اگه بخواهم برای شما مثال بزنم می توانید 35مم در این لنز را در دو دیافراگم 5.6 و 2.8 چک کنید (خصوصا در گوشه ها) ؛ مطمئن باشید تفاوت واقعا ملموس خواهد بود . این موضوع را در DXO هم چک کردم و دقیقا عین این مطالب را می توانید در تست های DXO مشاهده کنید .
در همین فوکال هنگامی که عکس هایی که خودم با 85-15 گرفته ام را با این لنز مقایسه می کنم تفاوت خاصی در "شارپنس" نمی بینم (روی سخن فقط با فاکتور شارپنس است نه چیز دیگر) . قصدم مقایسه ی 85-15 با 50-18 نیست ؛ منظور این است که این لنز واقعا گزینه ی خوبیست و به سادگی نباید از کنار آن گذشت . اگر نیازی به دیافراگم 2.8 ندارید مطمئن باشید به خوبی به شما جواب خواهد داد . خطای CA را هم کاملا قبول دارم که و متاسفانه کمی توی ذوق می زند (البته تا f/5.6) ولی در کل از دیافراگم 5.6 تا 8 ، این لنز گزینه ی بسیار خوبیست . از 3.5 تا 11 هم می توانیم بگوییم خروجی در حد قابل قبول است .
باز هم تاکید می کنم که همه چیز به نیاز کاربر بستگی دارد ... شاید همان f/3.5~11 برای خریدار کفایت کند . شما با هزینه ای کم لنزی را در اختیار دارید که خروجی نسبتا خوبی دارد . درست است که 2.8 به نوعی در این لنز کاربردی ندارد ولی توجه کنید که سیگما می توانست همین لنز را با دیافراگمی شبیه 85-15 ارائه کند و در آن صورت با حذف f/2.8 دیگر شکایتی نمی شد . من شخصا f/2.8 را در این لنز نادیده می گیرم و اینطور تصور می کنم که قابلیتی است که به هر حال در عین بی کیفیتی در مواقع ضروری به کار خواهد آمد .
در مورد لنزهای کانن هم حرف زیاد است سعید جان
فعلا مسکوت بماند بهتر است ... !
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی