ببخشید تكرار شد !
Printable View
ببخشید تكرار شد !
سلام
آرش جان مكرو 60 دو تا ایراد داره. یكی اینكه EFS است و دیگر اینكه برای پرتره كوتاه است .
180 زیادی بلند ( از نظر فاصله كانونی) و سنگین است.
100 لنز خوبی است ولی به نسبت قیمتش (حدود 600 تا 650 تومان ) نمی ارزد. من گفتم اینا نصف قیمت 100 كنن اند شاید بشه روشون حساب باز كرد.:::blushing:::
در ادامه و تایید صحبتهای آرش باید بگم ، تا جای ممکن باید از خرید لنزهای ماکرویی که فوکوس IF=intrnal focus نیستند پرهیز کرد، چون extention فوکوس لنز 2 تا مشکل مهم ایجاد میکنه که من تجربه اش کردمنقل قول:
دوستان نظرتون در مورد این دو تا لنز چیه ؟
1- کندی فوکوس و خارج شدن لنز از فوکوس بخطر امتداد لنز در صورت کوچکترین تماسی با دست .
2- پر سرو صدا بودن و اصطلاحا نویزی بودن لنز ، که نمیشه با چنین لنزی راحت از حشرات ماکروگرافی کرد ( حشره بیچاره بخاطر آلودگی صوتی فرار میکند) و از همه مهمتر صدای لنز اعصاب شما را آزرده میکند.
3 - اصولا تعداد عدسیها در لنزهای IF بیشتر از تعداد عدسی در لنزهای RF است ، در نتیجه زمان یکدور مینیمم تا ماکزیمم فاصله فوکوس لنز خیلی کمتر بوده و طول رنج فوکوس کمتر خواهد بود ، به عنوان مثال یکدور لنز ماکروی 100 کانن کمتر از 180 است در صورتی که لنز 105 سیگما ، 2 ، 3 دور ، برای فوکوس یابی دور میزد.
دیگه وقتی با دوربین کراپ دار کار میکنیم دیگه فکر فول فرم نباید باشید (واقعا توی انتخاب لنز آدم دچار مشکل میشه اگه بخواهد لنزی رو انتخاب کنه که حالا روی دوربین کراپ دار استفاده کنه و بشه که شاید در آینده روی فول فرم هم استفاده کرد , مگه نمیشه از الان تصمیم گرفت که آیا فول فرم لازم داریم یا نه؟؟؟)نقل قول:
سلام
آرش جان مكرو 60 دو تا ایراد داره. یكی اینكه EFS است و دیگر اینكه برای پرتره كوتاه است .
و از طرفی همین EF-S بودنش ایراد ی که شما از کوتاه بودن فاصله کانونی گرفتید رو منتفی میکنه , چون این لنز در حقیقت 96mm هست و لنز 85 روی فول فرم یه لنز مناسب واسه پرتره هست و قابل ذکر که بوکه خیلی عالی من از این لنز توی پرتره دیدم .
.............
از شما چه پنهان که یکی از انتخابات من در آینده همین لنز خواهد بود .
آرش جان در این مورد خاص بارها و بارها گفته ام و گفته اند كه فاصله ی كانونی بهینه برای پرتره در عكاسی فیلمی 135 و حداقل اون 110 تا 120 است و لنز 85 (فول فریم) برای پرتره چهره كوتاه است و باعث دفرمه شدن زیاد چهره ها می شود.
جناب پویان دوست خوبم در تاپیك خاطرات سفرهای گروهی چند تا پرتره با 55-17 در 55 میلیمتر از دوستان گرفته اند كه آدم رو به یاد فیلمهای آلفرد هیچكاك می اندازد :biggrin:
نقل قول:
بارها و بارها گفته ام و گفته اند كه فاصله ی كانونی بهینه برای پرتره در عكاسی فیلمی 135 و حداقل اون 110 تا 120 است و لنز 85 (فول فریم) برای پرتره چهره كوتاه است و باعث دفرمه شدن زیاد چهره ها می شود.
جناب فرهاد، گمون نکنم اینجور باشه ها!شما که 85 خدمتتون هست،
نقل قول:
در پرتره ای که سر وشانه های سوژه را در یر میگیرد،زاویه دیدی معادل18 درجه برای لنز ایده آل است تا بتوانید با آن فاصله فیزیکی لازم را با سوژه حفظ کنید(البته در دنیای واقعی،تا زاویه 28 درجه نیز استفاده میشود ومعقول می باشد.)
برای داشتن این زاویه دید 28-18 درجه در هر پلتفرمی لنزهایی با فاصله کانونی مختلف لازم است:
در دنیای 35 میلی متری ،لنزهای 135-85
در دوربین های Slr دیجیتال،90-50
....
نورپردازی استودیویی
که روی دوربین فرهاد میشود 127کد:جناب فرهاد، گمون نکنم اینجور باشه ها!شما که 85 خدمتتون هست،
136 :biggrin:نقل قول:
که روی دوربین فرهاد میشود 127
http://m-emdadi.persiangig.com/image/10-400.jpg
به نظر من یكی از با ارزشترین لنزهای كنون همین لنز 400-10 :::big grin:::
فرهاد جان درسته من نیكونی حساب كردم یعنی 1.5 یادم نبود كه كراپ کنون 1.6 است.