آخه من یکسری افکار شومی در ذهن دارم، که شاید با اینقدر مقدور نباشه :::big grin:::
Printable View
با سلام
این جا تاپیک لنزهای با ارزشه (صدای ما رو از شیراز میشنوید...) و راجب یه لنز 35 مم F1.4که بخواد کار 50 مم f1.4 را روی دوربین های کراپ دار با این قیمت بخواد انجام بده, نمیشه حرفشو زد.
چاره کار دسته سیگما هست, لنز با ارزش 30 مم F1.4 که هم شارپ هست هم بوکه بینظیری توی این رنج بشما روی دوربینهای کراپ دار هست .
چنتا از ایراداش هم :
مخصوص دوربین های کراپ داره.
حداقل فاصله فوکوسش یکم زیاده.
توی F1.4 در مرکز تصویر شارپی داره ولی در گوشه ها زیاد سافته ( البته باعث جلوه بیشتر بوکه میشه چون اغلب این نواحی در بگراند قرار میگیره و کسی هم منظره رو با F1.4 نمیگیره که تمام سطح عکس لازم باشه که شارپه رو از دست نده).
درمجموع لنز بسیار بسیار ...... باارزشیه .
با سلام مجدد
http://k53.pbase.com/g3/62/470562/2/...MG_4551rsz.jpg
یه تست از این دوتا لنز ( 35mm L کنون و 30 mm سیگما ) ببینید:
بغییر از کیفیت شارپ سیگما در F 1.4 به بوکه هم دقت کنید:
http://k53.pbase.com/g3/62/470562/3/55029854.test2.jpg
روی عکس کلیک کنید.
به نظر دوستان 70-17 سیگما تو indoor و آتلیه كه نور كمه مشكل گیج زدن فوكوس نداره ؟
نقل قول:
[QUOTE=pouya1;72801]منظور شما چه نوري است با چه قدرتي؟و باچه فاصله اي ؟
منظورم نور مدلینگ فلاش داخل آتلیه س . . . كاركرد لنزهای USM , HSM دار تو این شرایط چطوره ؟ برا عكاسی نیم تنه و تمام قد
اصولا با فوكوس لنز 17-70 با نور مدلینگ ، مشکل خواهید داشت! این لنز بیشترین گیجی خودش رو در دو جا کاملا نشون میده! نور زیاد و نور کم، و برای فوکوس کردن در محیط اتلیه با فلاشهایی که نور مدلینگ ضعیف دارند باید از یک منبع نور ثابت مثل یک چراغ مطالعه با کاسه متمرکز و مثلا لامپ 100 برای فوکوس استفاده کنید!و آنرا در جایی ثابت تعبیه کنید و بعد از فوکوس خاموشش کنید! اما مشکل دیگه صدای نویزی این لنزه که در یک محیط آرام مثل آتلیه میتونه مشکل ساز باشه! و امان از وقتی که لنز روی دنده گیجی بیفته و قیژ قیژ بره و بیاد!نقل قول:
منظور شما چه نوري است با چه قدرتي؟و باچه فاصله اي ؟
منظورم نور مدلینگ فلاش داخل آتلیه س . . . كاركرد لنزهای USM , HSM دار تو این شرایط چطوره ؟ برا عكاسی نیم تنه و تمام قد
غیر از اعصاب شما اعصاب مشتری هم میتونه خرد کنه!
لنزهای آلترسونیک USm و HSM توی نور کم عملکرد بهتری دارند ، و ممکنه کمی دچار خطا در فوکوس بشوند نه اینکه اصلا فوکوس نکنند!و بیصدا بودن وضوح یابی آنها یک نعمت محسوب میشه!
پ ن : به نظر من با خرید یک لنز 24-105 کانن خیال خودتون رو از بابت لنز و رنج کافی در محیط آتلیه راحت کنید!
دوستان عزیز می شه من رو راهنمایی کنید که برای پرتره از این دو گزینه کدام بهتر است
Canon EF 24-105mm f/4L IS USM
یا
Canon EF 135mm f/2L USM
دوربین هم 40d در نظر بگیرید
برای اتلیه عکاسی می خوام