آیا برای Dslr می توان از لنزهای کنترل پرسپکتیو استفاده کرد ؟ لطفا راهنمایی کنید .
قیمتش در ایران ؟ از کجا می تونم تهیه کنم ؟
آیا برای Dslr می توان از لنزهای کنترل پرسپکتیو استفاده کرد ؟ لطفا راهنمایی کنید .
قیمتش در ایران ؟ از کجا می تونم تهیه کنم ؟
ادوین کاراپطیان "اگر امکانی نبود غیر ممکن به وجود نمی آمد"
Canon EOS 5D2 + Canon 17-40 F4L + 24+105 F4L
Flash Speedlite 580 EX II + Aperture 2.1.4 + MacBook Pro
بله قربان، مخصوصا جنابعالي كه كاربر كانون هستيد، زخمت خوندنش با خودتون:
http://www.photo.net/equipment/canon/tilt-shift
http://www.photo.net/equipment/canon/tse24
تشکر آقای محبی ... آیا لنزهای Tilt-Shift در ایران موجود هستن .... ؟
ادوین کاراپطیان "اگر امکانی نبود غیر ممکن به وجود نمی آمد"
Canon EOS 5D2 + Canon 17-40 F4L + 24+105 F4L
Flash Speedlite 580 EX II + Aperture 2.1.4 + MacBook Pro
از اين مطلب هيچ اطلاعي ندارم، ميتوانيد به وارد كننده هاي آزاد سفارش دهيد. با آفومار هم تماس بگيريد بد نيست، اگر به هيچ دردي نخورند، لااقل ميتوان از آن ها پرسيد كه هرگز اين لنز را وارد كرده اند يا خير.
بله در ایران هست حدود 1 تومان
محمد امین فیروزآبادیMohammad Amin Firuzabadi
http://www.maf.irآخرین بروز رسانی 1385/1/27http://www.irandeserts.com
سلام
پیرو نظر یکی از دوستان در تاپیک دیگری در مورد کمبود های نیکون در لنزهای تیلت شیفت, این سوال برایم پیش آمده بود که چه فاکتورهایی قرار است در مقایسه لنزهای تیلت شیفت موثر واقع شود که یکی از این دو برند را بتوان بر دیگری ارجح دانست؟
تا این لحظه کنن 4 لنز تیلت شیفت در سایتش دارد که 2 تا از آنها قدیمی به نظر میرسند:
TS-E 17mm f/4L
TS-E 24mm f/3.5L II
TS-E 45mm f/2.8
TS-E 90mm f/2.8
و نیکون هم 3 لنز (در سایت اصلی یک لنز 85 قدیمی هم هست)کد:http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ProductCatIndexAct&fcategoryid=156
PC-E NIKKOR 24mm f/3.5D ED
PC-E Micro NIKKOR 45mm f/2.8D ED
PC-E Micro NIKKOR 85mm f/2.8D
اینطور که به نظر میرسد, هر دو برند در رنجهای مشابه (واید و نرمال و تله) دارای تیلت شیفتند, از نظر دیافراگم هم تفاوت فجیعی وجود ندارد (حداقل به ضرر نیکون نیست)کد:http://www.nikonusa.com/Find-Your-Nikon/Camera-Lenses/Manual/Perspective-Control.page
لنزهای نیکون دارای پوشش نانوکریستال N هستند و پسوند ماکرو را هم به دنبال دارند...
*دوستانی که مطالعات بیشتری در مورد این تیپ لنزها داشتند, لطفا ً بدون تعصب برندی و به دور از تنش در مورد این تفاوتها صحبت کنند, ممنون.
این عکس هم برای خالی نبودن عریضه :cool: از لنز PC-E Micro NIKKOR 85mm f/2.8D
فکر کنم وجود (تنها ) TS-E 17mm f/4 L تاثیر کاملا" مشخصی در انتخاب برند برای عکاسان معماری داره .
در حد یه معجزه هست لنز شیفت تیلت 17 مم با چنین دایره تصویر (البته لنز TS-E 24mm 3.5L II هم دایره تصویر 67.2 مم داره )
و چنین MTF :
اینم یه ریویو کامل از این لنز :
کد:http://www.northlight-images.co.uk/cameras/lenses/ts-e_17_f4_l.html
خارج از بحث برندی , واقعا" چه جذابیتی این چنین عکسها میتونه داشته باشه ؟؟؟, منظورم اینه که توی این عکس فقط چپ و راست سوژه فلو شده و سوژه از بگراند جدا نیست .... توی عکاسی دیجیتال این کار رو روی هر عکسی 3 سوت میشه انجام داد .این عکس هم برای خالی نبودن عریضه از لنز PC-E Micro NIKKOR 85mm f/2.8D
آرش زمانی5DII A7RII ✗
بنده با نظر هر دو جناح تا حدود زیادی مخالف ام...
روی کاغذ خیلی نتیجه گیری ها را می توان به راحتی انجام داد.اما در عمل خیر نتیجه متفاوت است.
هرکس را و هر چیز را بهر چیزی ساخته اند.
درست است که داشتن یک 17 مم تیلت شیفت عالی است.اما باید دید که مورد استفاده کجا است و چیست.بیشتر از اینکه عکاسان معماری به سمت مثلا 17 مم تیلت کانن بروند بیشتر به سمت HTS 1.5 هاسلبلاد خواهد رفت و یا به سمت غول یکه و تنهای این عرصه Sinar Artec ( به قول قدیمی ها این روز ها با Sinar Artec کی میره تو غار! ) اما 17 مم بیشتر برای عکاسان پروداکت و بخصوص خودرو کاربردی تر است.
18مم شیفت در میدوم فرمت کجا و 12 مم فول فریم کجا؟6.5درجه تیلت در فول فریم کجا و 10 درجه در مدیوم فرمت کجا!
البته این عرایض بنده هیچ چیز از ارزش های بی نظیر 17 مم تیلت شیفت کانن کم نمی کند.اما اینگونه هم نیست که دنیا منتظر این لنز بوده باشد و حالا که عرضه شده پس تمام عکاسان جهان ( بخصوص معماران ) به سمت این لنز بروند.این ابزار هم یک ابزار عالی و بسیار کارامد است که در عرصه DSLR ها نمونه های بسیار بسیار اندکی دارد و اگر نه کیفیت اپتیک این لنز بخصوص در کناره های تصویر عالی است ( منحصر به فرد است )
اما فرق بین 17 مم تا 24 مم بر روی فول فریم و لنز های عالی شاید در نظر اول بسیار اندک باشد اما وقتی داستان تیلت شیفت است موضوع کلی فرق دارد.17 مم یک لنز تیلت شیفت را هرگز نمی توان با یک لنز 24 مم بدست اورد.به نظرم نیکون در آینده بسیار نزدیک یک 17 مم تیلت شیفت عرضه خواهد کرد تا این کمبود را بر طرف کند.
آرش عزیز با نظر شما هم که :
کاملا و 100% مخالف ام! ( شما دیگه چرا؟ ) اگر اینطور است پس چه نیازی به 24مم اف1.4 ؟؟؟؟بنده با یک پلاگین و سه سوت برایتان یک فلو کامل ایجاد می کنم که 24مم اف 1.4در خواب هم نبیند!واقعا" چه جذابیتی این چنین عکسها میتونه داشته باشه ؟؟؟, منظورم اینه که توی این عکس فقط چپ و راست سوژه فلو شده و سوژه از بگراند جدا نیست .... توی عکاسی دیجیتال این کار رو روی هر عکسی 3 سوت میشه انجام داد
آرش عزیز خروجی اپتیکی کجا و ادیت نرم افزاری کجا!همین اپتیک و قابلیت تیلت شیفت ها آنقدر ارزش اش را دارد که طرف 2000 دلار پول بابت اش بدهد.
اما یکی از محاسن لنز های تیلت شیفت نیکون که اکثر عکاسان صنعتی را به سمت خود می کشد قابلیت ماکرو آنها که متاسفانه در برند کانن دیده نمی شود.همین موضوع باعث شده اکثر کسانی که از جواهرات عکاسی می کنند به سمت لنز های نیکون بروند.
به نظر بنده چند قابلیت برای انتخاب یک لنز تیلت شیفت مهم است.
اول شارپنس در کرنر و گوشه های تصویر
دوم دیافراگم باز
سوم تیلت و شیفت زیاد
چهارم قابلیت ماکرو
پنجم فاصله کانونی ( بلند تر و یا کوتاه تر بودن .بستگی دارد به اینکه برای چه منظوری استفاده شود مثلا واید تر برای ساختمان و معماری و ... و تله تر برای عکاسان صنعتی و ..... )
قیمت مناسب:cool:
بدنه با کیفیت مناسب ( یکی از مشکلات بزرگ این لنزها کیفیت پایین این لنز ها از نظر سیلینگ و .. است )
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
اتفاقا امروز به لنزهای نیکون در مجله دیجیتال فتو نگاه میکردم لنزهای 85 م م نیکون رو که عبارت prespective control
جلوش نوشته شده بود رو دیدم می خواستم در این مورد در انجمن صحبت کنم که این تاپیک رو دیدم
علی اسلامیان
سلام کاوه جان
ممنون از اطلاعاتتون در مورد لنزهای شیف تیلت مدیوم فرمت , اما بحث سر dslr خودمون بود و مثل همیشه کنون و نیکون .
..
بابا کاوه جان این کجا و اون کجا نداره یه نگاهی دوباره ببنداز به این عکسه میفهمی که من چی میگم :کاملا و 100% مخالف ام! ( شما دیگه چرا؟ ) اگر اینطور است پس چه نیازی به 24مم اف1.4 ؟؟؟؟بنده با یک پلاگین و سه سوت برایتان یک فلو کامل ایجاد می کنم که 24مم اف 1.4در خواب هم نبیند!
آرش عزیز خروجی اپتیکی کجا و ادیت نرم افزاری کجا!
فلو شدن تدریجی بدون وابستگی به سوژه و کادر روی محور عمودی . آخه این رو میشه با عمق میدانی که لنز 24 F1.4 بدست میاره مقایسه کرد ؟
ا(لبته کاوه جان اگه پلاگینی داری که بهتر از لنز24 بک فلو بده حاضرم با لنز 24 ام باهات مامله کنم :) )
در کل بحث من این نیست که میشه این کار رو (براحتی )با نرم افزار هم انجام داد , بحث من سر زیبایی و جذابیت عکس هست (که اون هم یه بحث سلیقه ای دیگه )
و 100 البته منکر کار های خاصی که میشه با لنزهای شیف تیلت رنج بالا انجام داد نمیشم و مهم ترینش میتونه ماکرو گرافی با یه عمق میدان کامل باشه .....
....
یه مورد هم که نباید فراموش بشه اینه که از لنزهای نیکون میشه به راحتی روی بدنه کنون استفاده کرد ولی عکسش نمیشه و این میتونه دست کنونی ها رو برای استفاده از لنز های هر دو برند باز کنه ...
آرش زمانی5DII A7RII ✗