نخیر قربان.هیچ ربطی به بدنه نداره.2 چیز در شارپنس تاثیر گذارن.دیمی بگم.10% سنسور و 90% لنز.اون قسمت هم که مربوط میشه به سنسور الزاما نباید فول فریم باشه!تفاوت کراپ و فول سر کادر و نویز هست.
Printable View
یاسین جان؟
اینی که شما گفتید بازم برمیگرده به کادر نه شازپنس!صحبت ما با دوستمون سر شارپنس بود که چه کراپ و چه فول از مرکز تصویر استفاده برده و شارپند.حالا فول با کادر بزرگتر و کراپ با کادر کوچیکتر.در مورد اختلاف این دو هم 2 مورد عمده رو ذکر کردم.اگر مورد دیگری به ذهنتون میرسه بیان کنید.
با تشکر
همین سنسوری که شما میگید در دوربین های کراپ دار و فول فریم با هم متفات هستند تفاوت خروجی های این دوربین ها کاملا مشخص میشه ! تفاوت سنسور در خروجی عکسها واقعا تاثیر گذار هست و لنز که جای خود داره ! وقتی این لنز روی بدنه فول فریم
بسته میشه شارپنس خیلی بهتر خودش رو نشون میده و در خروجی به وضوح این تفاوت به چشم میاد
دوستان
لنز 85 اف 1.8 و 1.4 هر دو لنزهای خوبی هستند خواه این حرف صحیح باشد که روی دوربین های فول فریم شارپنس بهتری دارند تا دوربین های کراپ دار.
باز هم دلیل نمیشود که کسانی که دوربین های کراپ دار دارند این لنز رو استفاده نکنند. و در این تاپیک که معرفی لنزهای مناسب برای پرتره است ، این دو لنز توسط دوستان معرفی شده.
پس دیگه به نوع بدنه گیر ندید در هر صورت این لنز خوبی برای عکاسی پرتره هست.:::happy:::
دوست عزیز شما چه اصراری داری که نظریاتت رو وحی منزل بدونی و روی اونها پافشاری کنی !!
http://www.mypicx.com/uploadimg/5677...08252009_1.jpg
http://www.mypicx.com/uploadimg/8545...08252009_2.jpg
ملاحظه میکنید که 85mm 1.8 در دیافراگم 1.8 روی فول فریم برخلاف بسیاری از لنزها عملکرد بهتری از خودش نشون داده!
لینک مربوطه..نقل قول:
The question we haven't been able to find a satisfactory answer to is why the ƒ/1.8 performance on the D200 is a full blur unit worse than that seen on the D3. The effect only occurs at ƒ/1.8; at other apertures, everything else is more or less as we would expect. If you have any insights as to why this might be, please join our discussion.
خیر دوست عزیز. صحبت آقا یاسین درسته.
زمانی که شما از دوربین کراپ دار استفاده میکنی دایره تصویر کوچکتر هست و از قسمت مرکزی لنز استفاده میشه و خیلی از خطاهای اپتیکی مثل ویگنت و عدم شارپنس در گوشه ها خودش رو نشون نمیده.
اختلاف شارپنس بین این دو لنز خیلی نیست. تفاوت اصلی همون 0.4 دیافراگم بازتر هست.
البته اختلاف قیمت حدود نیم میلیون تومانی باعث میشه که خیلی از خریداران از خیر اف 1.4 بگذرن.
با سلام و شب بخیر
یکی از لنزهایی که خیلی به درد پرتره و عکاسی کلوزآپ می خورد و من هم مدتی است از یکی از آنها استفاده می کنم اینه
Zoom-nikkor 28-105 mm f/3.5 _ f/4.5 D(IF) که قابلیت عکاسی ماکرو را هم دارد اما نه خیلی زوم... در کل لنز حرفه ای و مناسبیه
قیمتش رو هم تازگیها اطلاعی ندارم و من 450 تا براش پرداختم
سلام به همگی.
انگار صحبت های من داره تنش زا میشه و من دیگه این بحث رو ادامه نخواهم داد فقط به عنوان آخرین صحبت عرض کنم که دوست عزیز شما خودتون دارید حرف بنده رو تصدیق میکنید.خیلی خوب.پس نتیجه میگیریم که تازه کراپ ضعف های گوشه های تصویر رو هم با ثبت نکردن میپوشونه.همون شارپنس.همون ویگنتینگ.همون دیستروشن.من طرفدار کراپ نیستم.اما در شرایط مساوی نمیشه گفت شارپ این لنز با فول بیشتر هست تا کراپ!من عذر خواهی میکنم.اما همه چیزو امتحان نمیکنن کمی به عقل رجوع کنیم متوجه میشیم که..ببینید؟یه تصویر اپتیک دایره شکل داریم.ازین تصویر که کیفیت وسط در اکثر موارد بیشتر هست تا گوشه ها یه سنسور کادر بزرگتری ثبت می کنه یه سنسور کادر کوچکتر.فکر کنم ازین واضحتر دیگه با نوشتار نشه گفت!در شرایط پیکسل مساوی هم جنس این سنسور یا سی سی دی هست یا سی موس.فقط به دلیل بزرگ بودن سنسور فول نویزشم کمتر هست تا سنسور کوچیکتره.دیگه نمیدونم چجوری توضیح بدم.
وسلام نامه تمام.:::happy:::
فوکال لنت عکاسی پرتره
به کررات ديدم دوستان در مورد اين ميپرسند که برای عکس تمام قد چه فوکال لنتی ؟نيم تنه چطور؟کلوز اپ چی ؟
بر اساس تجربيات شخصی خودم برای :
عکس تمام قد از فوکال لنت 50 تا 70 mm استفاده ميکنم با احتساب حدود 2.5 تا 3 متر مسافت از سوژه .
برای نيم تنه از فوکال 70 تا 100
و برای کلوز از فوکال 100 تا 200
کليه اعداد بالا با محاسبه فاصله عکاس با سوژه هست و به طور ميآنگيين .
کلا برای گرفتن عکس های کلوز اپ از نزديک شدن به سوژ ه اجتناب کنيد و از فوکال کمتر از 50 هم برای تمام قد استفاده نکنيد،
اين بر اساس تجربيات من هست و امکان داره سليقه عکاسی ديگه با من فرق داشته باشه .
به هر حال احساس کردم مفيد واقع ميشه بيان اين مطلب .