صفحه 3 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 56
Like Tree861تشکر

موضوع: پروژه‌های عکاسی Photography Projects

  1. #21
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    Bruce Gilden جمله معروفی دارد که می‌گوید Shoot Who You Are. به نظرم این جمله و این روش، در مورد پروژه های عکاسی خیلی مهم است. بهترین پروژه‌هایی که هر کدام می‌توانیم انتخاب کنیم، پروژه هایی هستند که کاملا از خودمان ریشه گرفته باشند.
    این ارتباط با شخصیت هر فرد، می‌تواند جنبه های مختلفی داشته باشد: چیزهایی که به آنها علاقه داریم، موضوعاتی که در آن تجربه داریم و با آن آشنا هستیم، جاهایی که بیشتر رفته‌ایم یا در آن ساکن هستیم، جنبه‌های روانشناختی فردی و شخصیتی ( انواع Personalityها)، محدودیت‌ها و مشکلاتی که داریم، برتری‌هایی که داریم، موضوعاتی که باعث هیجان ما می‌شود، موضوعاتی که ما را خوشحال می‌کند، موضوعاتی که برایمان خاطره انگیز است، موضوعاتی که وابسته به نژاد یا رده اجتماعی یا شغلی ماست، اشخاصی که روی ما تاثیر گذاشته‌اند، اشخاصی که ما روی آنها موثر هستیم، شرایطی که روی ما تاثیر داشته‌اند، شرایطی که ما در آنها موثر بوده‌ایم و ...
    این لیست می‌تواند ادامه یابد. هر چقدر عمیق‌تر به خود فکر کنیم، چیزهای خاص‌تری خواهیم یافت که چه بسا هر یک بتواند موضوع یک پروژه شود.
    چنین پروژه‌هایی معمولا موفق خواهند بود. هم بخاطر ارتباطات دو طرفه‌ای که با موضوع داریم و هم بخاطر شخصی بودن فراوان آنها که باعث منحصر بفرد شدن‌شان خواهد شد.

    مثال : نمایشگاهی هم اکنون در مشهد برپاست با نام ۶ صبح که ۸ نفر عکاس موضوع ۶ صبح را دستمایه یک مجموعه عکس قرار داده اند. وقتی به مجموعه هر یک نگاه می‌کنید، این ارتباط شخصی با موضوع را خواهید دید. چه در نوع برخورد با موضوع و چه در نوع اجرا و چه در انتخاب موضوع. همین امر باعث شده که مجموعه‌ها کاملا متنوع و برای بیننده جذاب باشند.

    مثال دو: Haley Moris عکاسی است که در دانشگاههای آریزونا و فلوریدا تحصیل کرده است و در کالج هنری ممفیس به عنوان مدرس کار می‌کند. او اضافه وزن دارد. همواره متوجه نگاههای خاص و گاه واکنشهای دیگر افراد در محیط های اجتماعی نسبت به ظاهر خود بوده است. همین مساله را موضوع یک پروژه عکاسی ساخته است که در آن پرتره‌هایی از خود در محیطهای شهری گرفته که در پس زمینه، واکنشهای افراد دیگر نسبت به او مشخص است.


    ادامه در پست بعدی :
    Amir Mohebi، Kholeno، Halalzadeh و 24 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  2. #22
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    ادامه از پست قبل:

    تبدیل یک مساله کاملا وابسته به فرد به یک موضوع قابل بحث. آیا نتیجه ارزشمند است؟ مطمئنا پاسخ مثبت است.
    Amir Mohebi، Kholeno، MZITech و 22 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  3. #23
    كاربر آشنا mSafdel آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2009
    نوشته ها
    97
    تشکر شده
    445
    تشکر کرده
    3685

    پیش فرض

    سوالی که برای من پیش اومده اینه که عنوان پروژه عکاسی تا چه حد میتونه کلی باشه؟ مثلا میشه یه پروژه تعریف کرد با عنوان "عکاسی از ایران"؟
    دوصد گفته چو نیم کردار نیست. می خواستم پیشنهاد یه کار عملی بدم: اینکه جناب دکتر یه پروژه ساده تعریف کنن و هرکس مایل بود در مدت معین انجام بدن و در نهایت پروژه ها برای بررسی تو سایت قرار داده بشه
    M.Meghdari و Boushehri تشکر می‌کنند.

  4. #24
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    ممنون از پیشنهادتان اما این مساله با دو اصل اساسی پروژه‌های عکاسی متناقض است:

    ۱- ایده، پردازش ایده و تبدیل آن به پروژه‌های عملی، نیمی از فرآینده پروژه عکاسی است. بسیاری از فواید پروژه‌های عکاسی، وابسته به همین نیمه آن است.

    ۲- شخصی سازی موضوعات و ارتباط پروژه ها با خود، یکی از فاکتورهای موفقیت پروژه‌هاست که با پیشنهاد فوق عملی نخواهد شد.
    Amateur، office، M.Meghdari و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  5. #25
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    سوالی که برای من پیش اومده اینه که عنوان پروژه عکاسی تا چه حد میتونه کلی باشه؟ مثلا میشه یه پروژه تعریف کرد با عنوان "عکاسی از ایران"؟
    نکته ای که باید در این موارد در نظر گرفت، ارتباط منطقی بین عنوان و نتیجه پروژه است. پروژه‌ای که عنوانش چنان کلی باشد، باید بتواند محصولی را در نهایت عرضه کند که نشانگر عکاسی از ایران باشد و این موضوع را پوشش دهد. و اگر چنین امری محقق نشود، پروژه موفق نخواهد بود هر چند عکسهای خوبی داشته باشد. در نهایت مجبور خواهید بود که عنوان را تغییر دهید.
    office، M.Meghdari، mSafdel و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  6. #26
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    ادبیات، شعر، موسیقی، سینما، تئاتر و ....
    چه تاثیری در عکاسی و بخصوص پروژه‌های عکاسی دارند؟

    - برخورد با ایده‌ها و جهان‌بینی دیگران از پرسکپتیوی متفاوت از عکاسی همواره ارزش دارد. گاه باید از عکاسی فاصله گرفت و از زوایای دیگری به جهان نگریست. آنگاه هم ایده‌های جدیدی در ذهن ایجاد خواهند شد و هم بهتر می‌توان با آنها برخورد کرد.

    - عادت به مطالعه ادبیات، شنیدن موسیقی، دیدن فیلم از روشهایی هستند که به تعالی ذهنی‌مان کمک می‌کنند. آرام کردن ذهن، منظم‌ کردن افکار و سلامت ذهنی از نتایج چنین عاداتی هستند. بخصوص در عصر حاضر و عادت شایع ما به وقت گذرانی در فضای وب به عنوان روش اصلی سرگرمی و یافتن آرامش، آن روشهای ارزنده، بسیار حیاتی هستند. ذهن‌های سالم ارتباط مستقیمی با زندگی سالم دارد. ذهن سالم امکان بهتری برای پردازش ایده‌ها و شروع انواع پروژه های زندگی، از جمله پروژه های عکاسی را دارد.

    oak.jpg
    روی جلد آلبوم Civilian از Wye Oak

    - بسیاری از مدیوم ها مانند سینما و ادبیات ارتباطات دوطرفه و مهمی با عکاسی دارند. آشنایی با این مدیوم‌ها تاثیر بسیاری در بهبود و پیشرفت عکاسی خواهد داشت. روشهای StoryTelling نمونه مهم چنین ارتباطاتی است.

    400px-Millais_Boyhood_of_Raleigh.jpg
    The Boyhood of Raleigh by Sir John Everett Millais, oil on canvas, 1870.
    A seafarer tells the young Sir Walter Raleigh and his brother the story of what happened out at sea


    K_NMT، Kholeno، Mashhadi Vahid و 17 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  7. #27
    كاربر فعال iman kh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    Stockholm, Sweden
    نوشته ها
    625
    تشکر شده
    1439
    تشکر کرده
    747

    پیش فرض

    ممنون از آقای روشن برای مباحث مفیدی که مطرح میکنن و اطلاعات و مطالعاتشون رو به اشتراک میذارن

    سوالی که دارم اینه که آیا در این تاپیک میشه اگر خودمون ایده ای داریم یا پروژه ای هست که داریم روش کار میکنیم اینجا مطرح کنیم و در موردش مشورت کنیم و از نظرات و راهنماییهای شما و دوستان دیگه استفاده کنیم ؟ یا نیاز به تاپیک جدید هست ؟

    ممنون
    office، mSafdel و sajad mosali تشکر می‌کنند.

  8. #28
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    بله. حتما.
    می‌توانید در مورد پروژه‌ها و چالش‌های مربوطه صحبت کنید، از تجربیات خود بگویید و از سایر دوستان مشورت بخواهید
    Boushehri و sajad mosali تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  9. #29
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38313
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض

    ارائه محصول نهایی پروژه های عکاسی:

    - بسیار مهم است که بدانیم ارائه یک کار، در بسیاری از موارد بخودی خود، باعث ارزشمند شدن محصول می‌گردد. شاید این حرف در ابتدا عجیب به نظر برسد اما تجربه دیدن نمایشگاهها و کتابهای عکس متعدد باعث شده است که به این نتیجه برسم که در بسیاری از موارد حتی ارائه صحیح یک محصول با نتیجه متوسط نیز ارزشمند خواهد بود. وقتی کاری ارائه می‌شود و در معرض دید و قضاوت دیگران قرار می‌گیرد، باعث آثار متفاوتی می‌شود: تاثیری که از واکنش‌های متفاوت بر روی شما و ذهن شما ایجاد می‌شود، تاثیری که از بازخوردهای دیگران برای کارهای آینده می گیرید، تاثیری که شما بر افراد متفاوت می‌گذارید، تاثیری که ترکیب کار + شخصیت شما بر روی مخاطبین می‌گذارد، تغییری که در ذهنیت شما نسبت به کار خودتان ایجاد می‌شود

    می خواهم بگویم که داشتن کارهای حتی بسیار عالی نیز در هارد دیسک‌تان در نهایت فایده چندانی ندارد. سعی کنید کارها را ارائه کنید. ارائه کارها با هر روشی که خودتان مایل هستید، تاثیر کار و نتیجه پروژه‌ شما را بسیار بالا خواهد برد.

    از آن بدتر اینکه داشتن ایده‌های عالی که هیچ‌گاه به مرحله عمل نرسد، بی‌فایده‌ترین کار است. انباشت ایده‌ها در ذهن بدون اینکه به نتیجه عملی برسد، هیچ تاثیری برای شما نخواهد داشت. اقیانوسی با قطر یک سانتی‌متر نباشید. کارها را به سرانجام برسانید و خودتان را با آنها به مرحله جدیدتری از رشد برسانید.

    - روشهای مختلفی برای ارائه نتیجه کارها وجود دارد:

    ارائه در وب:
    شاید اولین روشی باشد که به ذهن می‌رسد. چه در سایتهای اشتراک عکس و چه شبکه های اجتماعی. تفاوت مخاطبین این محیطها را در نظر داشته باشید. همچنین جدیت و دقتی که مخاطبین این محیطها نسبت به دیدن کارهای جدی دارند. انتظار زیادی از فیس بوک یا سایر سایتهای اجتماعی نداشته باشید. شاید برای بازخوردهای سریع بد نباشند اما نوع مخاطبین و دقت آنها در این محیطها بسیار محدود خواهد بود.


    شاید بهترین روش ارائه در وب، داشتن سایت شخصی است که دارای یک قسمت Portfolio ( یا هر نام دیگری مانند Works) باشد. در این سایت شخصی علاوه بر اینکه بیوگرافی و وضعیت شخصی‌تان کاملا مشخص است، می‌توانید روش مورد نظرتان برای ارائه عکس را خودتان تعیین کنید. در قسمت Portfolio یا Works تمام پروژه‌های عکاسی‌تان بر اساس نام یا تاریخ انجام می‌تواند در مجموعه های مجزا قرار گیرد و مخاطبین با ورود به هر یک، ضمن مطالعه توضیحات و بیانیه شما، با دقت کارهای شما را خواهند دید.

    ارائه به صورت کتاب:

    کتاب‌های عکس روش خوبی برای ارائه کارهاست. شاید بخاطر هزینه چاپ، نتواند از لحاظ گستره مخاطبین بالقوه به روش اول برسد اما این مزیت را دارد که شما می‌توانید عکسهای چاپ شده خود را به افراد خاص نشان دهید و نظر بخواهید. فرض کنید اگر بخواهید از یک صاحب‌نظر، در مورد کارهایتان یک مشورت دریافت کنید، کتاب شاید بهترین روش باشد.
    می توانید برای صرفه جویی در هزینه از هر پروژه یک یا تعداد محدودی کتاب عکس تهیه کنید. عکس‌های چاپ شده که در یک کتاب صحافی شده قرار بگیرند، تاثیر بسیار متفاوتی نسبت به عکسهای وب خواهند داشت و ارزش کارهای شما را بالاتر خواهند برد.

    نمایشگاه عکس: از لحاظ گستره مخاطب و زمان دسترسی مخاطب به آثار، با دو روش قبلی متفاوت است. اما یکی از روشهای بسیار مهم در ارائه آثار است. شاید بهتر است بگوییم که تاثیر و فواید این روش کاملا منحصر بفرد است. یعنی اگر از دو روش قبلی نیز استفاده می‌کنید، با این روش تاثیرات متفاوتی را دریافت خواهید کرد که در دو روش قبلی یافت نخواهد شد.

    ارائه کارها در نمایشگاه نیاز به مشورت با افراد صاحب نظر دارد. چه در انتخاب و چرایی این کار و چه در روش ارائه. هزینه‌های ارائه نمایشگاه بالا رفته است اما تاثیرات بالقوه این روش، آنقدر هست که اگر در کار عکاسی جدی هستید در نهایت باید به آن فکر کنید.
    ME، Persian، yasin-m و 30 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  10. #30
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    March 2013
    نوشته ها
    2
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    30

    پیش فرض

    ایده ای که چند وقت است من روی آن کار میکنم مربوط است به عکاسی از تزئینات داخل ماشین ها...



    حالا از همه دوستان خصوصا دکتر روشن عزیز میخوام که تجربیاتشون رو با بنده به اشتراک بزارن

صفحه 3 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •