صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 28
Like Tree57تشکر

موضوع: مقدمه ای بر پیدایش سبک های هنری

  1. #11
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    305
    تشکر شده
    260
    تشکر کرده
    66

    پیش فرض

    آقای غروی حتما در مورد آبستره توضیح مفصلی خواهیم داشت! قرار شد آقای نیک نژاد بخش مربوط به سبکها رو در سایت زودتر قرار بدن تا من بتونم آپدیت کنم. ( بخش مربوط به رمانتیک رو قرار دادیم) در عرض چند روز آینده به امید خدا راه اندازی می شه و به ترتیب تاریخی تمامی سبک ها در کلیه ی هنرها بررسی می شه . به آبستره هم حتما می رسیم. امیدوارم که موثر واقع بشه .
    موفق باشید.
    ساناز نافذ
    ---------------
    پرتو نیکان نگیرد آنکه بنیادش بد است... تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است

  2. #12
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    December 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    345
    تشکر شده
    68
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط tonino_baliardo
    اگه ممکنه در مورد سبک ابستره هم توضيح مختصر يا مفصلي بدهيد و اينکه ايا اين سبک در عکاسي هم وجود داره يا نه
    ممنون!
    حالا تا زمانی که خانم نافذ به قرن بیستم و هنر انتزاعی برسند (فکر کنم الان دوروبر قرن 18 باشید .. نه؟ ;) ) من چند جمله بنویسم که بحثی راه بیفته!

    هنر به مفهوم انتزاعی (Abstract Art) معمولا به هنری اطلاق میشود که سوژه را در جهان طبیعی به تصویر نمیکشد و از اشکال و رنگها به حالت تمثالی استفاده میکند، نظیر سبک کوبیسم.. در آثار این سبک، اشیا در هم میشکنند و سپس دوباره سرهم میشوند .. خالق اثر، سوژه را از چندین زاویه همزمان به تصویر میکشد. مثلا به این اثر پیکاسو، "سه موسیقیدان" (که بسیار دوستش میدارم) دقت کنید:


    هنر انتزاعی را میتوان به این صورت توصیف کرد: هنری که فرم ها را در حالت ساده شده به نمایش میکشد در حالی که فقط ذات شی اصلی طبیعی حفظ شده است.

    خوشحال خواهم شد اگر سایر دوستان بحث را ادامه دهند و اشکالات من را گوشزد کنند.
    امین خسروشاهی
    [Canon Digital Rebel]
    [EF-S 18-55 f/3.5-5.6] [EF 70-200 f/4L] [EF 50 f/1.4USM] [Canon 17-40 f/4L][Canon EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM]
    [Canon SpeedLite 580EX] [Manfrotto 055PROB tripod+Manfrotto 322RC2 head]

  3. #13
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    776
    تشکر شده
    85
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض

    ممنون خانم نافذ و اقای خسروشاهی...
    جناب خسروشاهی من در مورد این سبک چیزی نمیدونم و الا حتما ادامه میدادم...ولی منتظر دیگر دوستان میمونم تا یاد بگیرم..
    راستی کاش یه عکس تو همین سبک در زمینه ی عکاسی هم میذاشتید..
    به هرحال خیلی خیلی ممنون!

  4. #14
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    305
    تشکر شده
    260
    تشکر کرده
    66

    پیش فرض

    دوستانی که علاقمند به ادامه بحث هستند تا این لینک روی سایت قرار بگیره می تونند ادامه سبک ها رو( رئالیسم) در این لینک ببینن.
    http://www.akkasee.com/content/2005/12/_realism.php
    ساناز نافذ
    ---------------
    پرتو نیکان نگیرد آنکه بنیادش بد است... تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است



  5. #15
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2004
    محل سکونت
    کرمانشاه
    نوشته ها
    102
    تشکر شده
    12
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    جناب غروی, امین عزیز تا حدودی محدوده ی ِ انتزاع رو شرح دادند ولی آبستره کماکان باقی ماند(البته این رو قبلاً توی یه تاپیک دیگه هم نوشته بودم ولی دوباره خوانی می شه):
    تاریخ ِ هنر ِ مدرن, که براستی نوعی ماجرای فلسفی است, از یک سو, با سه واکنش ِ سزان, وان گوگ و گوگن بر ضد ِ رئالیسمی که امپرسیونیست ها مبشر ِ آن بودند آغاز می شه؛ و از سوی ِ دیگر, با جنبش ِ سمبولیستی.
    سه تن ِ نخست, راه ِ بازسازی ِ ذهنی ِ ذات ِ واقع را می گشایند, راهی که نظام ِ آنرا بعد ها نقاشان ِ "فوو"(1908 و در لغت به معنی ِ درندگان است ) و کوبیست(1908) تنظیم می کنند.
    و اما پیروان ِ سمبولیسم, که خود را وارثان ِ مورو, ردون و کلمیت می دانند, بر آن می شوند که به جهان ِ محسوس پشت کنند تا هدفی جز تصور ِ خودشان از عالم ِ ذهنی, آشفته از نگرانی های ِ مذهبی, در برابر ِ خود نبینند.از این گسست ِ سپیریتوآلیستی(نام ِ نوعی از دستگاه های ِ فلسفی که از استقلال ِ روح یا جان, یا حتی از تقدم ِ آن, در قبال ِ ماده دفاع می کند, در مقابل ِ ماتریالیسم), زیر ِ تأثیر ِ کسانی چون کاندینسکی و کوپکا, نقاشی ِ موسوم به آبستره و ناپیکرنما(1910) پدید می آید که بزودی نقاشانی چون مالویچ و موندریان آن را دنبال می کنند.
    درست است که "مربع ِ سیاه بر زمینه ی ِ سفید" از مالویچ در 1915, چنان که خودش گفته, نوعی نقاشی ِ "غیر ِ عینی" است, با این همه همین اثر دارای ِ نوعی ارزش ِ نمایش دهنده است. فقط به جای ِ آنکه ما را به شیئی محسوس حواله دهد, به یک ذات ِ مطلق ِ معنوی استناد می کند. سه سال ِ بعد, "مربع ِ سفید بر زمینه ی ِ سفید" را داریم که نشانه ی ِ به سرانجام رسیدن ِ این سیر و سلوک ِ درون آشناست. هنر ِ نقاشی به زعم ِ او به هدف ِ اعلای ِ خود دست یافته, گمان می کند به پایان ِ خود رسیده است. مالویچ با نقاشی وداع می کند.
    این که چند سال بعد دوباره دست به قلم برده تا تابلوهای ِ فیگوراتیف ِ عجیب و غریب با هاله ای از جاذبه ی ِ "بدوی بودن" بکشد, فقط این مطلب را ثابت می کند که برای ِ مرگ ِ نقاشی و بالطبع هنر؛ نمی توان حکم صادر کرد.
    البته مایل بودم اول مقدمه ای کلی بر سؤالی که به نظر می آد در تمامیت تاریخ هنر پیش کشیده میشه رو در این تاپیک بیارم که حالا تا آماده بشه شاید یکی دو روزی طول بکشه.
    ویرایش توسط ویشتاسب : Wednesday 21 December 2005 در ساعت 19:30
    ویشتاسب

  6. #16
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    305
    تشکر شده
    260
    تشکر کرده
    66

    پیش فرض

    دوستان عزیزی که بحث سبکها رو دنبال می کنند می تونن سبک بعدی رو در این لینک بخونن( متاسفانه هنوز مقدور نیست که در صفحه اصلی سایت قرار بگیره!)
    http://www.akkasee.com/content/2005/...ressionism.php
    ساناز نافذ
    ---------------
    پرتو نیکان نگیرد آنکه بنیادش بد است... تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است

  7. #17
    كاربر بسیار فعال Pooriya_Online آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,124
    تشکر شده
    345
    تشکر کرده
    183

    پیش فرض

    از همه ی دوستان به خصوص خانم نافذ با مقالات و مطالب عالیشون تشکر میکنم.



  8. #18
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2004
    محل سکونت
    کرمانشاه
    نوشته ها
    102
    تشکر شده
    12
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    ...
    ویرایش توسط ویشتاسب : Monday 26 December 2005 در ساعت 17:27
    ویشتاسب

  9. #19
    كاربر فعال asa_59a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    آستارا _ یزد
    نوشته ها
    647
    تشکر شده
    149
    تشکر کرده
    23

    پیش فرض پاسخ: مقدمه ای بر پیدایش سبک های هنری

    خانم نافذ کی نوبت سبک آرت نوو میشه؟ اصلا تو برنامه هست یا نه؟

    موفق و پیروز باشید
    افشين ساسانيان
    Panasonic Lumix DMC FZ5

  10. #20
    كاربر ويژه infinity آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,941
    تشکر شده
    7789
    تشکر کرده
    4381

    پیش فرض پاسخ: مقدمه ای بر پیدایش سبک های هنری

    دوستانی که بخش مبانی بصری و سبک‌ها را نخوانده‌اند، لطفا بخوانند:


    پ.ن: این سلسله مقالات قرار نیست ادامه پیدا کنه؟ بخصوص «فراواقع‌گرایی» (سورآلیسم)
    Kaveh Ghobadi، Ho3ein و Saeed.gh.sh تشکر می‌کنند.
    هادی هژیرآذر

صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •