صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17
Like Tree57تشکر

موضوع: هسلبلاد های ارزان قیمت

  1. #11
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saman-rock نمایش پست ها
    ببینید دوست من ،من یک مورد رو در حرفهای شما متوجه نمی شوم اونم این که پیکسل اضافی یعنی چی؟ ببینید پیشرفت کیفیت دوربینها چه عکاسی و چه فیلمبرداری (به عنوان ورودی) وابسته به صنعت های خروجی چاپ و تلویزیون و سینما است شما اگر قابلیت چاپ یک عکس 10 مگاپیکسلی را داشته باشید حتما حرف شما درست است و پیکسلها اضافیست اما وقتی توانایی چاپ 60 مگاپیکسل را داشتید آنوقت اضافی نیست.همچنان در صنعت سینما هم این مسئله کاملا دیده میشود مخصوصا امروز با رایج شدن فیلم های 3بعدی من برای این دلیلم مثالی هم می زنم من 10سال پیش پرینتر اچ پی رنگی خریدم که الان باهاش نمیشه یک عکس 10-12 مگاپیکسلی قابل قبول چاپ کرد. بعد هم اینکه زمانی که دوربین 350دی کنن با 8 مگاپیکسل وارد بازار شد مثلا بالاترین کیفیت رو برای slr های نیمه حرفه ای داشت و کلی فروش کرد اما همین امروز 8 شده 18 پس !..
    در آخر هم در مورد حرفم که گفتم شاید روزی 35 ها دیگر طرفدار نداشته باشند بگم که تا سال 2012 قرار است دیگر فیلم 35 تولید نشود چون هم به محیط زیست صدمه می زند هم راکد است و دلایل دیگر... اما فیلمهای 120 همچنان تولید می شوند .این تغییر که در فیلم به وجود آمده روزی هم در دنیای دیجیتال پیش می آید.البته این نظر شخصی من است .
    سلام

    البته من صحبتي از پيكسل اضافي نكردم ولي موضوع توانايي تشخيص و تفكيك چشم انسان است كه با پيشرفت دوربين ها تغيير نخواهد كرد. اگر قضيه فقط چاپ بران ديدن چشم انسان باشد، رزولوشن از يك حدي به بالا وراي قدرت تفكيك چشم انسان است ولي پر واضح است كه موضوع هميشه فقط ديدن عكس با چشم غير مسلح نخواهد بود و مثالش همان تصويربرداري سه بعدي است كه فرموديد و مسلما در آينده با بالا تر رفتن امكانات سخت افزاري و نرم افزاري، به قول خود شما جاي خرج كردنش هم جور مي شود!
    lamagra تشکر می‌کند.
    فرهاد حسيني

  2. #12
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    79
    تشکر شده
    72
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض

    کلا من با پیشرفت تکنولوژی کمی مشکل دارم راستش رو بخواین بهم نمی چسبه مخصوصا وقتی که دیدم برخی از نقاشان دیگه بجای بوم و رنگ از iipad استفاده می کنند و در نمایشگاه هم آی پد های بزرگتر به دیوار آویخته شده! ولی از یک طرف هم بدم نمیاد هاسلبلاد ها ارزونتر هم بشن از یکطرف هم کار با فیلم را دوست دارم شاید مشکل من نسل سومی اینه که تعریف های گذشتگان رو شنیدم که چقدر لذت می بردند از طرفی بمباران اطلاعاتی دنیای جدید در مورد چیزهای تازه که هرروز به این دنیا اضافه می شن و تا حدی هم انسان رو مجبور به استفاده از آنها می کند، فکرمو دو قطبی کرده!

  3. #13
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    اگر واقعا بخشی به نام ظهور و چاپ و یا نگاتیو برایتان لذت بخش است هنوز هم می‌توان انجام داد و لذت برد. اما در دنیای حرفه‌ای امروز برای کار تجاری جایگاه خاصی ندارد.
    من نمی‌دانم چرا اینقدر داره بحث مگاپیکسل می‌شه
    مگاپیکسل در این زمان اولویت اصلی برای انتخاب مدیوم فرمت نیست. دوربینهای ۳۵ و مگاپیکسل آنها برای اکثر کارها کاملا جوابگو هستند.
    برای برخی از کارها دوربینهایی در قطع دی ایکس(منظور کراپدارها) بهتر از فول فریمها کار می‌کنند!
    بعضی جاها هم مدیوم فرمت لازم است که در این تاریخ قیمت بسیار بالای آنها بسیاری از عکاسان را از خرید آنها منصرف می‌کند. ولی با پایین آمدن قیمت و تجاری‌تر شدن مدیوم فرمتهای دیجیتال(که الان به حدود ۱۰۰۰۰ دلار رسیده‌اند و بکهای قدیمی را بسیار ارزان هم می‌توان خرید) می‌شود انتظار داشت که کسانی که نیاز به مدیوم فرمت دارند بدون مشکل از این فرمت استفاده کنند.
    A_Maddah، Kaveh Ghobadi، Kourosh Kahal و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  4. #14
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    79
    تشکر شده
    72
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض

    بحث مگاپیکسل نیست پیکسل یکی از فاکتورهاییست که در این بحث به عنوان مثال آوردم من با حرف شما موافق هستم. بحث بحث از رده خارج شدن مدیوم های دیجیتال بود که من مخالفت کردم با این موضوع و کلا در 3-4 پست اخیر دلایلم رو بصورت خلاصه بیان کردم . و در آخر دوباره به شکل دیگه ای بیان می کنم که این دو فرمت به موازات به پیشرفت هایی می رسند و قیمت ها هم آنقدر تغییر نخواهد کرد حتی در صورت پایین آمدن قیمت مدیوم ها باز هم 35 ها هستند که ضرر می کنند ..... و البته شما بحث را بستید با:

    .................کسانی که نیاز به مدیوم فرمت دارند بدون مشکل از این فرمت استفاده کنند.

  5. #15
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تبريز
    نوشته ها
    210
    تشکر شده
    368
    تشکر کرده
    203

    پیش فرض

    بعد از دو سال و اندي طرح مجدد تغييرات تكنولوژي و بررسي آنچه كه پيش بيني مي شد و اتفاق افتاده جالب و خالي از لطف نيست.
    همانطوريكه پيش بيني مي شد قيمتها در برند هاي متفاوت با استراتژي هاي متفاوت پايين اومد ولي تمام ماجرا به صرف قيمت و يا مگاپيكسل محدود نشد و همچنان فشار فول فريم هاي 35mm روي بازار MF و استفاده روزافزون آنها بيشتر احساس مي شود.
    يك پارامتر مهم ديگر را نيز بايستي در اين بحث وارد كرد و آن حجم نياز و يا تقاضايي كه در بازار احساس و يا پيش بيني مي كنند هست وقتي قيمتها رو پايين مياورند انتظار مي رود تقاضا نيز تغيير يافته و بيشتر شود و در نتيجه شركتها فروش بيشتري داشته باشند. ولي واقعا چنين چيزي تو بازار رخ داد؟
    قبل از دوران ديجيتال MF بدليل امكان چاپ بزرگتر نسبت به 35mm بخش قابل توجهي از بازار حرفه ايها را داشت ولي اين روند ادامه پيدا نكرد و تعداد عمده اي از برندهاي MF حذف شدند و در حال حاضر عمدتا به Hassi و PhaseOne محدود شده است خوب اين واسه يك عكاس خوشايند نيست ولي وقتي حجم قابل توجهي از نياز عكاسان با 35mm برآورده مي شود طبيعتا از حجم نياز در بخش MF كاسته مي شود مثلا سينار پس از يك سرمايه گذاري حجيم روي بادي HY6 از اين بازار كنار مي رود و يا پنتاكس چند سال طول مي كشد تا پس از معرفي بادي MF آنرا روانه بازار كند حالا تو اين بازار چقدر موفق خواهد شد جاي بحث دارد
    حتي اين بحث خودش رو در بازار فول فريم هاي 35mm نيز خودش را نشان ميدهد كنون هنوز پس از گذشت يكسال از معرفي 1DV بادي فول فريم با مگا پيكسل بالاتر 1DSmV رو معرفي نكرده است اين بنظر من بدليل محدوديت هاي تكنولوژيكي در توليد سنسور نيست چراكه قبي ها سنسور با مگاپيكسل بالاتر رو معرفي كرده بلكه از تقاضاي بازار با وجود بادي 5D ارزون قيمت اطمينان كافي ندارد نه اينكه تقاضايي وجود نداشته باشد بلكه حجم تقاضا و حجم نياز به يك بادي با مگاپيكسل بالا مطرح است.
    براي دو سه سال آتي نيز فشار 35mm هاي ديجيتال فول فريم روي بازار MF بيشتر خواهد شد و با معرفي بادي هاي جديد با مگاپيكسل و رفتار ديناميكي بهبود يافته و.... مضاعف خواهد شد و در اين شرايط توليد كنندگان MF براي حفظ بازار خود مجبورند فشار بيشتري تحمل كنند و قيمتهايشان را حداقل براي بخشي از بك ها با مگا پيكسل تا 40 را بيشتر پايين بيارند ( كمي بيشتر از يه بادي 35mm ) تا بتوانند حجم تيراژ توليداتشان را حداقل در يك تراز ثابت حفظ كنند همچنين در اين بين بايستي انتظار داشت قيمت لنز ها و ... نيز كاهش يابد و يا اينكه فقط به بخش خاصي از بازار اكتفا كنند كه در اينصورت نيز كم كم آن بخش بخصوص نيز محودودتر و كم رنگتر خواهد شد كه مطلوب نخواهد بود
    همه اين موارد هر چند كه در بخش MF مطلوب نيست ولي از طرف ديگر بهبود هايي نيز در 35mm روي مي دهد كه مطلوب مي باشند ولي در هر حال اين روندي هست كه پيش مي رود هر چند كه بخشي از آن جالب نيست
    Arash، Saeed61 و A_Maddah تشکر می‌کنند.
    امير رضا برهاني
    http://www.arbphotos.com

  6. #16
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    دوربینهای DSLR قطع 135 جدای اینکه به مگاپیکسل بالا و قابل قبول رسیده‌اند رفتار نویزی بسیار خوبی دارند.
    دوربینهای قطع متوسط از این نظر افتضاح هستند!
    حمل و جابجایی آسان، تجهیزات ارزان و سبک رنج بسیار متنوعی از لنزها و لنزهای زوم با کیفیت بسیار از ویژگی‌های مثبت دیگریست که بازار مدیوم فرمتها را تخته کرده.(قدیم هم تا حدی همینطور بود اما برای بسیاری از کارها ۱۳۵ کیفیت مطلوبی ارا‌يه نمی‌کرد که امروز می‌کند.)
    ویژگی بسیاری از مدیوم فرمتهای دیجیتال داینامیک رنج بسیار بالای آنهاست که اصولا کاربرد اصلی این امکان در عکاسی طبیعت خودش را نشان خواهد داد. عکاسان طبیعت با HDR زندگی خودرا شیرین کرده‌اند و نیازی به هزینه آنچنانی مدیوم فرمتهای دیجیتال و محدودیتهاش ندارند.
    لنزهای پرایم با دیافراگم بسیار باز (۱.۴) در رنجهای مختلف با کیفیت بسیار خوب در قطع ۱۳۵ دلیل دیگری برای نخریدن مدیوم فرمت است.

    فعلا تا بکهای مدیوم فرمتها قیمتشون نصف بشه و وضعیت نویزیشون هم حداقل دو برابر بهتر بشه نمی‌شه انتظار داشت اون رو دست عکاسان علا‌قه‌مند ببینیم.
    یعنی خرید مدیوم فرمت دیجیتال را جز برای کسانی که اصولا با فلاشهای استودیو و همیشه روی پایه کار می‌کنند و خروجی آنها تبلیغات سایز بزرگ با قیمتهای آنچنانیست توجیهی ندارد.
    Saeed61، yasin-m، Kaveh Ghobadi و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  7. #17
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    August 2017
    نوشته ها
    5
    تشکر شده
    2
    تشکر کرده
    8

    پیش فرض

    با سلام دوستان عزیز،
    سوالی میخوام مطرح کنم در مورد قیمت یه کیت کامل یا فقط بدنه همراه یه لنز هسلبلاد ترجیحا مدلهای بالاتر از 500سی الان داخل ایران تو چه حدودی هست؟
    و سوال دیگه اینکه تو تهران برا پیدا کردن دوربینهای قدیمی و آنالوگ چه منتطقه هایی رو باید سر بزنم؟

    پیشاپیش تشکر،

صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •