صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 17
Like Tree57تشکر

موضوع: هسلبلاد های ارزان قیمت

  1. #1
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تبريز
    نوشته ها
    210
    تشکر شده
    368
    تشکر کرده
    203

    پیش فرض هسلبلاد های ارزان قیمت

    یکی از موارد و خبرهای خیلی جالبی که مسلما بازار دوربینهای MF دیجیتال و همچنین دوربین های 35 م م دیجیتال فول فریم را در طول سال آتی کاملا تحت تاثیر خود قرار خواهد داد ارائه هسلبلاد با قیمت های 40 درصد زیر قیمتهای کنونی است
    این امر در درجه اول سایر شرکت های تولید کننده دوربین و بک های دیجیتال را مجبور به پایین آوردن قیمتها یشان خواهد نمود مثلا مامیا مطمئنا در قیمت MAMIYA ZD با 22 مگاپیکسل که به 11.894,05 € در اروپا بفروش می رسید اجبارا در مقابل H3d-II 31 با 31 مگاپیکسل قیمت خود را تعدیل خواهد نمود و همچنین سایر تولید کنندگان. ( در حال حاضر قیمتHasselblad H3DII-31 SLR Digital Camera Kit with 80mm Lens با اعمال 40% تخفیف به حدود 11995 یورو تقلیل یافته است )

    برای من مهمتر از مورد مذکور ، تاثیر کاهش قیمت دوربین های MF در جایگزینی تقاضای بخشی از بازار دوربین های 35 مم فول فریم مثلا سری 1 کنون با دوربین های MF در آینده نزدیک خواهد بود.
    این خود تولید کنندگانی مثل کنون که در این دو سه سال اخیر بخشی از بازار MF در برخی شاخه های خاص عکاسی تبلیغاتی ، منظره و فشن را با ارائه دوربینهایی مثل 1DS mII و 1DS mIII بدست آورده بودند و تقریبا به همین واسطه قیمت بدنه دوربین را تا 8000$ بالا برده بودند ( در حال حضر در اروپا € 6999 بفروش میرسد ) برای از دست ندادن آن بخش از تقاضای بازار و حفظ بخشی از آن مجبور به تجدید نظر در قیمت گذاری محصولات آتی شان خواهند بود و در کنار ارائه دوربینهای فول فریم از سوی سایر رقبا این فشار روی کاهش قیمت بدنه ها دو چندان خواهد شد

    فکر کنم هر کسی در مقابل 7000 یورو بدنه خالی کنون 1DS mIII تمایل بیشتری به پرداخت 5000 یورو اضافه برای ابتیاع H3d-II 31 با یه لنز کیت همراهش خواهد داشت

    در هر حال بنظر میاد سال 2009 در دنیای دوربین های دیجتال سال تحول در قیمتها خواهد بود
    امير رضا برهاني
    http://www.arbphotos.com

  2. #2
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض پاسخ: هسلبلاد های ارزان قیمت

    سلام

    البته به نظرم حتي در صورت برابر بودن قيمت بك هاي هاسلباد با سري 1DS mIII شايد خيلي ها باز هم آنها را ترجيح ندهند!!
    لنزهاي بسيار خاص و محدود، ايزوهاي پايين و ..شرايطي كه استفاده از آنها را تقريبا" به آتليه و عكاسي پرتره و فشن و كمتر از آن؛ تبليغاتي محدود ميكند.
    ________________________________

    ** پ.ن : كاش در مورد بكهاي ديجيتال بيشتر بحث ميشد، تاپيك 22 مگا پیکسل؟! تنها تاپيكي است كه كمي در اين مورد بحث كرده!!!
    و البته خيلي كم در اينجا
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

  3. #3
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض پاسخ: هسلبلاد های ارزان قیمت

    سلام

    ضمن تشكر از جناب برهاني براي ايجاد اين تاپيك نكته اي را بايد عرض كنم. معمولا عكاسان حرفه اي مثلا با ايجاد تاپيك در فوروم هاي اينترنتي و يا از روي قيمت و ... دوربين انتخاب نمي كنند كه به اين راحتي بين مديوم فرمت و 35 گير كنند

    اين دو مديا اصولا خيلي به هم قابل تعميم دادن نيستند و بازار يكديگر را تهديد نمي كنند. برعكش ممكن است كه مثلا روزي با خيلي بالا رفتن كيفيت دوربين هاي 35 بازار دوربين هاي مديوم فرمت راكد تر شود ولي كسي در شرايط مساوي كيفيت ( در آينده ي نه چندان دور) به سراغ دوربين هاي مديوم فرمت نخواهد رفت !

    نكته ي ديگر اينكه اميدواريم اين كاهش قيمت مثل صنايع خودروسازي باعث پايين آمدن روز افزون عمر مفيد توليدات يا به عبارتي يك بار مصرف شدن آنها نشود.
    Kaveh Ghobadi، Super Oli و Ravan تشکر می‌کنند.

  4. #4
    كاربر فعال Elend آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2008
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    747
    تشکر شده
    1574
    تشکر کرده
    1406

    پیش فرض پاسخ: هسلبلاد های ارزان قیمت

    در این میان Leaf هم برند بزرگی در زمینه MF هاست که کمتر راجع بهش صحبت میشه با اینکه قسمتی از بازار رو در دست داره




  5. #5
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تبريز
    نوشته ها
    210
    تشکر شده
    368
    تشکر کرده
    203

    پیش فرض پاسخ: هسلبلاد های ارزان قیمت

    البته همانطوریکه آقای فرهاد فرمودند این دو مدیا قابل تعمیم به هم نیستند و شاید در اکثر موارد کاربرد های متفاوتی دارند و به همین دلیل من به بخشی از بازار 35 مم حرفه ای اشاره داشتم

    ولی همانطوریکه فرمودید با بالا رفتن کیفیت 35 مم (مثلا 1DS mIII) برخی ها در استودیوها و غیره که قبلا از MF (فیلمی یا دیجیتال ) استفاده می کردند به 35 مم (دیجیتال) رو آورده بودند و به نظر من بازار جدیدی برای 35 مم با توجه به قیمت های بالای MF بوجود آمده بود ( البته من قبول دارم که برای عکاسان حرفه ای علی الخصوص در غرب قیمت این ادوات شاید زیاد پارامتر مهمی در انتخاب نباشد ولی در بقیه کشور ها شاید این امر زیاد صادق نباشد ) حالا با پایین اومدن قابل ملاحظه قیمت های MF این مورد شاید دچار تغییر شود و مجددا اینگونه کاربران بدلیل کیفیت تصویر به MF (دیجیتال ) برگردند

    همچنین این قیمت ها برای کسانی که از 35 مم سری حرفه ای یا همان سری 1 در کنون و معادلش در نیکون استفاده میکردند یرای ورود به دنیای MF کم وسوسه کننده نیست

    در هر صورت من فکر نمی کنم این قضیه به پایین اومدن کیفیت دوربین ها بیانجامد چرا که این کاهش قیمت بیشتر از بک دیجیتال دیجیتال ناشی میشود و شاید به بدنه دوربین اصلا ارتباطی نداشته باشد و همانطوریکه واقفید قیمت یا هزینه تولید ادوات الکترونیکی با افزایش میزان تولید شدیدا پایین میاد و این امر در دنیای رو به گسترش عکاسی دیجیتال از واقعیت به دور نیست

    در هر صورت رقابت در این بخش از بازار سخت بود و منجر به برون رفت برخی از تولید کنندگان شد و با این روند سخت تر نیز خواهد شد. شاید به همین دلیل است که برخی از این غولهای تولید کننده MF قرار داد های همکاری تولید با یکدیگر می بندند ( مثل phaseone با mamiya و phaseone با leica و یا sinar با rollei )
    farhad44، mreza1001، Ravan و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير رضا برهاني
    http://www.arbphotos.com

  6. #6
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    79
    تشکر شده
    72
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط farhad44 نمایش پست ها
    سلام

    ضمن تشكر از جناب برهاني براي ايجاد اين تاپيك نكته اي را بايد عرض كنم. معمولا عكاسان حرفه اي مثلا با ايجاد تاپيك در فوروم هاي اينترنتي و يا از روي قيمت و ... دوربين انتخاب نمي كنند كه به اين راحتي بين مديوم فرمت و 35 گير كنند

    اين دو مديا اصولا خيلي به هم قابل تعميم دادن نيستند و بازار يكديگر را تهديد نمي كنند. برعكش ممكن است كه مثلا روزي با خيلي بالا رفتن كيفيت دوربين هاي 35 بازار دوربين هاي مديوم فرمت راكد تر شود ولي كسي در شرايط مساوي كيفيت ( در آينده ي نه چندان دور) به سراغ دوربين هاي مديوم فرمت نخواهد رفت !

    نكته ي ديگر اينكه اميدواريم اين كاهش قيمت مثل صنايع خودروسازي باعث پايين آمدن روز افزون عمر مفيد توليدات يا به عبارتي يك بار مصرف شدن آنها نشود.
    من با نظر شما مخالف هستم ،اول از همه مدیوم های جدید مانند قدیم مشکل ارگنومیک ندارند و قابل استفاده برای کارهای بیشتر نسبت به آنالوگ های مدیوم هستند دوم اینکه با پیشرفت صنعت چاپ که من اینجا بهش می گم خروجی ، باید صنعت ورودی هم پیشرفت کند و اینکه در ایران رو نمیتونم چیزی بگم چون همونطور که هممون می دونیم در بسیاری از کارهای مهم عکاسی حتی از دوربین های فول فریم استفاده نمی شود ولی در کشور های دیگر بخصوص در اروپا و بخصوص تر در انگلیس فرانسه و ایتالیا درصد خیلی بالایی از کارها با مدیوم انجام می شود و دلیل مهم این موضوع هم بها دادن به عکاسیست ، نکته بعد که شدیدا با شما مخالفم اینه که با پیشرفت 35مم ها مدیوم ها هم پیشرفت می کنند روزی می رسد که 35 مم می تواند 60 مگاپیکسل و خیلی موارد دیگر را داشته باشد و در همان روز مدیوم ها با فریم های 6*6 و اندازه های بالاتر 100مگاپیکسل داشته باشند این روند ادامه میابد تا جایی که من تصوری ندارم شاید روزی برسد که تمام اینها کیفیت فیلم های 50 را داشته باشند یا پیکسلها از حالت منظم در بیایند و........که منو شما فکرش را هم نخواهیم کرد. قیمت ها هم به نظرم همیشه با همین نسبت شاید با کمی بالا پایین ثابت بماند خیلی ساده است 1d جای خودشو میده به یکی بالاتر با قیمت 1D+ و هاسلبلاد h4d هم جای خودشو میده به یکی بالاتر با H4D+ این روند همیشه ادامه میابد مگر اینکه یکی از رده خارج شود آنهم آنطور که شما گفتید به نظر من مدیوم خارج نمی شود منطقی نیست که قویتر کنار گذاشته شود !به نظر شما منطقیست؟!

  7. #7
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Saman-rock نمایش پست ها
    من با نظر شما مخالف هستم ،اول از همه مدیوم های جدید مانند قدیم مشکل ارگنومیک ندارند و قابل استفاده برای کارهای بیشتر نسبت به آنالوگ های مدیوم هستند دوم اینکه با پیشرفت صنعت چاپ که من اینجا بهش می گم خروجی ، باید صنعت ورودی هم پیشرفت کند و اینکه در ایران رو نمیتونم چیزی بگم چون همونطور که هممون می دونیم در بسیاری از کارهای مهم عکاسی حتی از دوربین های فول فریم استفاده نمی شود ولی در کشور های دیگر بخصوص در اروپا و بخصوص تر در انگلیس فرانسه و ایتالیا درصد خیلی بالایی از کارها با مدیوم انجام می شود و دلیل مهم این موضوع هم بها دادن به عکاسیست ، نکته بعد که شدیدا با شما مخالفم اینه که با پیشرفت 35مم ها مدیوم ها هم پیشرفت می کنند روزی می رسد که 35 مم می تواند 60 مگاپیکسل و خیلی موارد دیگر را داشته باشد و در همان روز مدیوم ها با فریم های 6*6 و اندازه های بالاتر 100مگاپیکسل داشته باشند این روند ادامه میابد تا جایی که من تصوری ندارم شاید روزی برسد که تمام اینها کیفیت فیلم های 50 را داشته باشند یا پیکسلها از حالت منظم در بیایند و........که منو شما فکرش را هم نخواهیم کرد. قیمت ها هم به نظرم همیشه با همین نسبت شاید با کمی بالا پایین ثابت بماند خیلی ساده است 1d جای خودشو میده به یکی بالاتر با قیمت 1D+ و هاسلبلاد h4d هم جای خودشو میده به یکی بالاتر با H4D+ این روند همیشه ادامه میابد مگر اینکه یکی از رده خارج شود آنهم آنطور که شما گفتید به نظر من مدیوم خارج نمی شود منطقی نیست که قویتر کنار گذاشته شود !به نظر شما منطقیست؟!
    سلام

    به نظر من شما اصل مطلب را نگرفتيد و به جزئيات پرداختيد.

    18 سال پيش كه بنده ازدواج كردم هنوز چيزي به نام دوربين ديجيتال وجود خارجي نداشت. من به عكاس معروفي كه براي مراسم عروس بهمون معرفي كرده بودند اعتراض كردم كه چرا عكسهايش را با فرمت 35 مي گيرد (Canon A1 داشت) چون در آن دوره مرسوم بود كه عكسهاي عروسي را با فرمت 120 مي گرفتند و اغلب عكاسان مجالس دوربين هاي Twin ماميا يا رولي داشتند. دليل اعتراض من هم واضح بود چون عكسهاي 35 ميليمتري را نمي شد با قطع خيلي بزرگ چاپ كرد ولي امروز همه ي عكاسان مجالس از دوربين هاي DSLR معمولي (بيشترشون APS-C) استفاده مي كنند و مشكلي هم در چاپ بزرك ندارند.

    منظور من اين بود كه هر پيشرفتي يك نهايتي خواهد داشت. نه نهايت مطلق بلكه نهايت نسبي. مثلا الان با وجود Nikon D3x و Canon 1Ds MKIII ممكن است فقط در يكي دو ژانر خاص نياز به مديوم فرمت براي رزولوشن و كيفيت بالاتر احساس شود كه پيش بيني من اين است كه همان هم در نسل بعدي DSLR ها مرتفع مي شود. اينجا ديگر صحبت از قوي تر كردن بي معني خواهد شد چون آن اضافه رزولوشن و اضافه كيفيت از يك حدي به بعد ديگر به كار كسي نخواهد آمد و بنابر اين پرداخت اضافه بابتش بي معني خواهد شد.
    A. Mohammadi، raffi، mreza1001 و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

  8. #8
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    October 2009
    نوشته ها
    308
    تشکر شده
    1182
    تشکر کرده
    2901

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط farhad44 نمایش پست ها

    منظور من اين بود كه هر پيشرفتي يك نهايتي خواهد داشت. نه نهايت مطلق بلكه نهايت نسبي. مثلا الان با وجود Nikon D3x و Canon 1Ds MKIII ممكن است فقط در يكي دو ژانر خاص نياز به مديوم فرمت براي رزولوشن و كيفيت بالاتر احساس شود كه پيش بيني من اين است كه همان هم در نسل بعدي DSLR ها مرتفع مي شود. اينجا ديگر صحبت از قوي تر كردن بي معني خواهد شد چون

    درود آقای حسینی

    به نظرم مشکل بشه اینجور صریح در مورد تکنولوژی قضاوت کرد

    ماهیت تکنولوژی یا همون فن آوری در خلاقیت و نوزایی ریشه داره و اگر قرار باشه در زمان فعلی بشه در مورد آینده ی رشد فن آوری های جدید قضاوت کرد وجود همین 20 مگاپیکسل اس ال آر های فعلی چندین سال پیش بی فایده به نظر میومد (به نظرم انتقاداتی رو که به 50D به خاطر رزولوشن بالاش نسبت به 40D میشد رو همه به یاد دارن)

    چه کسی میتونست پیش بینی کنه که یک روزی بشه اصلا از سنسوری 40 50 یا 60 مگا پیکسلی حرف زد چه برسه به اینکه بخوایم حتی بگیم:

    آن اضافه رزولوشن و اضافه كيفيت از يك حدي به بعد ديگر به كار كسي نخواهد آمد و بنابر اين پرداخت اضافه بابتش بي معني خواهد شد.
    حرفتون رو در مورد کفایت فعلی فول فریم ها میپذیرم اما منم تاکید میکنم که شرکت های کهنه کار پیشرفتشون تک موضوعی نیست، و نمیشه بگیم SLR ها مدرن تر میشن اما مدیوم ها سر جای خودشون میمونن، به هر حال فن آوری به صورت یکپارچه جلو میره و شامل کل مجموعه میشه، مگه تا همین چند ماه پیش ایزوی 51200 شوخی به نظر نمیومد، اما دیدیم که همه دیدنش و تحسینشم میکنن و کسی اونو چیز بی استفاده ای نمیدونه که بابتش پول زیادی بده.

    اصولا از مزایای ظهور فن آوری های نوین همین مسئله ی قیمته، دور از ذهن نیست که روزی تمام بچه های این فروم هسلبلاد و مامیا داشته باشن و عکس هایی با ایزوی 51200 بیندازن

    مصرف کننده و تولید کننده هر دو به نیازشون نگاه میکنن، وقتی میزان تقاضا برای شروع سوددهی واسه تولید هسلبلاد با لنزی معادل 200-70 خودمون به وجود اومد مطمئن باشید که میسازنش، و این کاهش قیمت بسیار هوشمندانه میتونه شروع راهی باشه که به همه گیر شدن و درپی اون تولید لنز های زوم و سنسورهای مدیوم با حساسیت بالا باشه.

    وقتی به سایز پیکسل ها در مقایسه با فول فریم و تاثیرشون در نتیجه ی نهایی نگاه کنیم میبینیم که زیاد هم بازار کم وسوسه ای نیست وقتی که به نیاز ما بتونه پاسخ بده.
    farhad44، Austin.A و Saman-rock تشکر می‌کنند.

  9. #9
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.R.Mir نمایش پست ها
    حرفتون رو در مورد کفایت فعلی فول فریم ها میپذیرم اما منم تاکید میکنم که شرکت های کهنه کار پیشرفتشون تک موضوعی نیست، و نمیشه بگیم SLR ها مدرن تر میشن اما مدیوم ها سر جای خودشون میمونن، به هر حال فن آوری به صورت یکپارچه جلو میره و شامل کل مجموعه میشه، مگه تا همین چند ماه پیش ایزوی 51200 شوخی به نظر نمیومد، اما دیدیم که همه دیدنش و تحسینشم میکنن و کسی اونو چیز بی استفاده ای نمیدونه که بابتش پول زیادی بده.

    .
    بله جناب مير درست مي فرماييد من تسليمم

    درست است نمي شه پيش بيني آينده رو كرد ولي نمي شه پيش بيني هم كرد كه اوضاع همين طور پيش بره و بازم چيزهايي به اسم مديوم فرمت و DSLR و كامپكت و ... داشته باشيم و ممكنه اصولا عكاسي دچار يك جهش و يك تغيير كاملا عمده بشه. مثلا كلا چيزي به اسم سنسور از بين بره و تكنولوژي كاملا متفاوتي جاشو بگيره (مثلا يك سنسور ژلاتيني يا مايع يا .... به وجود بياد!). منظور من در پاسخ اون دوستمون همين بود. براي همين خدمت ايشون عرض كرده بودم منظور من كليات بود و شما وارد جزئيات شده ايد و براي همين عرض كرده بودم نهايت نسبي چون در هر زمان نهايت يك معني خواهد داد.
    بچه كه بوديم در سريال پيشتازان فضا يك اسلحه ي كمري داشتند به اسم فيزر (Fazer) كه خيلي عجيب و غريب و تخيلي مي نمود ولي اينروزها صحبت از جايگزيني سلاح هاي ليزري به جاي سلاح هاي كلاسيك است.
    Kourosh Kahal، Saman-rock و M.R.Mir تشکر می‌کنند.
    فرهاد حسيني

  10. #10
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    79
    تشکر شده
    72
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض

    ببینید دوست من ،من یک مورد رو در حرفهای شما متوجه نمی شوم اونم این که پیکسل اضافی یعنی چی؟ ببینید پیشرفت کیفیت دوربینها چه عکاسی و چه فیلمبرداری (به عنوان ورودی) وابسته به صنعت های خروجی چاپ و تلویزیون و سینما است شما اگر قابلیت چاپ یک عکس 10 مگاپیکسلی را داشته باشید حتما حرف شما درست است و پیکسلها اضافیست اما وقتی توانایی چاپ 60 مگاپیکسل را داشتید آنوقت اضافی نیست.همچنان در صنعت سینما هم این مسئله کاملا دیده میشود مخصوصا امروز با رایج شدن فیلم های 3بعدی من برای این دلیلم مثالی هم می زنم من 10سال پیش پرینتر اچ پی رنگی خریدم که الان باهاش نمیشه یک عکس 10-12 مگاپیکسلی قابل قبول چاپ کرد. بعد هم اینکه زمانی که دوربین 350دی کنن با 8 مگاپیکسل وارد بازار شد مثلا بالاترین کیفیت رو برای slr های نیمه حرفه ای داشت و کلی فروش کرد اما همین امروز 8 شده 18 پس !..
    در آخر هم در مورد حرفم که گفتم شاید روزی 35 ها دیگر طرفدار نداشته باشند بگم که تا سال 2012 قرار است دیگر فیلم 35 تولید نشود چون هم به محیط زیست صدمه می زند هم راکد است و دلایل دیگر... اما فیلمهای 120 همچنان تولید می شوند .این تغییر که در فیلم به وجود آمده روزی هم در دنیای دیجیتال پیش می آید.البته این نظر شخصی من است .

صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •