با آی مک ادیت کردم کنتراست اونجا خوب بود
فکر کنم ای مکم کالیبره نیست
Printable View
فایل پیوست 41255
متروی حقانی
پیاده راه بیرون از مترو
با سلام و تشکر از نظرتون جناب میلانی..
والله حق با شماست..!! و دقیقا به همین خاطر هم بنده مردد بودم که این عکس رو در کدوم تاپیک ارسال کنم !! اول خواستم بفرستم واسه پرتره..بعد گفتم بدون دسته بندی.. نهایتا هم سر از اینجا در آورد و خوشبختانه تایید هم شد .. کلا بیشتر دوست دارم عکسهام رو در تاپیکهای مدیریت شده ارسال کنم تا ببینم کدومها تایید میشه و کدومها نه .. اینجوری زودتر متوجه میشم که عکسم از نظر اساتید و مدیران قابل قبول بوده و یا خیر .. چرا که اگه در قسمت نظر دهید و اسنپ شاتها و اینها ارسال کنم معمولا کسی نظری نمیده و محلی به ما مبتدی ها نمیذاره !! :::happy::::?
تا دوستان مکّار (مک کار) نیومدن اینجا و خون بپا نکردن ... مشکل از آی مک شما نیست. نوع نمایشگر متفاوتی که در اختیار دارید کنتراست و رنگ رو با تفکیک بالاتری از مانیتور های معمولی نمایش میده . باید دقت کنید که عکستان کجا نمایش داده خواهد شد. برای نمایش های عمومی باید عکس رو برای مانیتور های معمولی تنظیم کنید. این مورد رو قبلا به برخی از دوستان مکار دیگر هم عرض کرده بودم . ممکن است اون لحظه از دید شما و روی آی مک ویرایش نهایی برای انتشار عمومی چیزی در مایه ی تخریب عکس به نظر برسد اما بقیه تقریبا خوب خواهند دید. عموم کاربرهای وب ار مانیتور های معمولی استفاده می کنند. :::happy:::نقل قول:
با آی مک ادیت کردم کنتراست اونجا خوب بود
فکر کنم ای مکم کالیبره نیست
جناب فدائیان به نظر بنده عکس شما تاکید روی سوژه خاصی نداره و راستش من با نگاه کردن به عکس نمیدانم باید دنبال چه هدفی باشم.
اگر منظور شما و در واقع سوژه شما ، فردی هست که با اون چرخ داره جعبه هارو میبره ، کاش به سوژه نزدیک تر می شدید و دیدتان از بالا نبود. به نظر بنده اگر هم سطح اون فرد بودید عکس بهتری می شد. ( برای این عکس رو بلندی استادید عکس گرفتید ؟ )
سلامنقل قول:
( برای این عکس رو بلندی استادید عکس گرفتید ؟ )
خیر قربان
قد بنده 190 سانتی متر است
بخاطر علاقه ي زيادم به اين تاپيك ، از اخرين صفحه(شروع تاپيك) دونه به دونه ي صفحه هارو اومدم جلو، بيش از 2 ساعت بيخ نشسته بودم و به عكس ها نگاه ميكردم. واقعا موضوعي تاثير گذارتر از عكاسي خياباني و اجتماعي نيست. چندين عكس اشك رو تو چشمانم جمع كرد مخصوصا اينكه موسيقي لايتي در كل اين مدت ارامش ميداد.
عكس هاي جناب هراتي عزيز فوق العاده بود. واقعا عالي. از همان ابتدا.
عكس هاي جناب يوسف خان عزيز هم زيبا بود. واقعا ميشد پيشرفت ايشون رو فريم به فريم مشاهده كرد.از خيلي از عكس ها ميشد فهميد كه ايشون كاملا چسبيدند به زمين و عكس گرفتند كه در يك جاي عمومي واقعا يك برتري محسوس است براي يك عكاس. من به شخصه آرزومه بتونم براحتي در يك جاي عمومي غلط بزنم و عكاسي كنم. I Level رو ايشون كاملا رعايت كردند با شاخصه ي زانو زدن و هم سطح موضوع شدن. من كه لذت بردم.
ساير اساتيد عزيز هم كه نامشون از خاطرم رفت كاراشون زيبا بود.
فعاليت جناب هراتي عزيز هم همينطور در حال كاهش ديدم. از ايشون خواهش ميكنم نزارند تاپيك اف بشه.
همچنين متاسفانه كمي سطح عكس ها در صفحات اخر رو به افول گذاشته مخصوصا در همين صفحه (1).
از توجهتون ممنونم.
شاد باشيد.
فایل پیوست 41321
----------------------------------------
ممنون دوست عزیز
درگیری های فکری و گرفتاری های کاری و اجتماعی از یک سو ، دوری از فضای عکاسی خیابانی و نگرفتن عکس از سوی دیگر باعث شدند که بنده کمتر ارسال داشته باشم ، با تمام اینها همیشه این تالار رو دنبال میکنم و از عکس های دوستان لذت میبرم.
از این پس سعی خواهم کرد بیشتر ارسال داشته باشم
خدمت شما دوست عزیز :))
فایل پیوست 41359
ممنون کیوان جان
من هم ترکیب این رنگهای سبز رو خیلی دوست داشتم و عکس با اون برام خیلی زیباتر بود ، ولی چون دوستمون میخواستند سیاه سفیدش رو هم ببینند ، خواستم به ایشون حالی داده باشمنقل قول:
ممنون آقای هراتی به نظرم نسخه رنگی بسیار زیبا شده. خطوط رنگی در جورابها و عبا و دیوار رنگی پشت سرش تو نسخه BW از بین رفته
عكس زيبايي است. ولي به نظر من پاها و جعبه مقوايي كمي نا مناسب قطع شده اند (مخصوصا جعبه).
درود
فایل پیوست 42400
پیرمرد بعد از اینکه عکس رو گرفتم ، صدام زد و گفت : باباجان از نون خوردن نندازیم ...
فایل پیوست 42606دوستان لطفا نظر ( یکم به تاپیک روح بدین ، در حد گلادیاتور)
فایل پیوست 42668ایران ، ماسوله ، 1391
آقای هراتی عکس 878 شما واقعا عالیه. واقعا لذت بردم از دیدنش و همینطور عکس شماره 872
سلام دوستان ؛
" کوچه های زندگی "
فایل پیوست 42768
مرتضی جان ممنون بابت ثبت های زیبا و قوی
دلمون برای عکس های خیابانیت تنگ شده بود...
اینم برای آفتاپیک نبودن...
فایل پیوست 42800
یکی از تکنیک های عکاسی خیابانی From The Hip هست .
یعنی عکاسی بدون نگاه کردن به سمت ویزور ( مطمعنا دوستان با این تکنیک آشنا هستند)
در حقیقت این به معنی عکاسی مخفیانه نیست ، چون میتوانیم با یک لنز تله بلند از فاصله دور این کار رو بکنیم ولی دیگر عکسمان فضا و حال و هوای خاص خود را نخواهد داشت.
دوستان زیادی از من میپرسند ( از بچه های فروم و فیس بوک) که چطور به این راحتی رو درو از خانم ها عکس میگیری ، نمونه ش همین عکس که این خانم و بچه هاش دارند سمت من نگاه میکنند ، ولی اینطوری نیست!!!!
چون اونها اصلا متوجه عکس گرفتن من نشدند بلکه اونها فقط همینجوری به سمت دوربین من نگاه کردند و من هم چلیک.............
وگرنه گرفتن چنین عکس هایی در فضای کشور ما واقعه مشکل سازه خواهد بود.
داشتن لنز واید و تمرین زیاد در کادر بندی بدون ویزور باعث میشه براحتی بتونید عکس ها و ثبت های خوبی رو به ارمغان بیاورید ، چون شرایط ایران هم برای عکاسی مشکل سازه ولی غیر ممکن نیست ;)
پیروز و سر بلند باشید
جناب هراتی گرامی،
با این جمله هایی که پر رنگ کردم موافق نیستم،
نمونه اول: یکی از دوستان من یک بار در آلمان از یک خانمی که کنار خیابان باسگش نشسته بود (از این کولی هایی که بی خانمان هم هستند) به همین شیوه عکسی گرفت و ایشون فهمید و چنان بلایی سر دوست ما آورد که تا یقین پیدا نکرد که عکسش رو ازتوی دوربین پاک نکرده ولش نکرد،
نمونه دوم: من خودم این عکس رو با همین روش در کشور دوست و برادر چین و داخل مترو بسمت فرودگاه شانگهای گرفتم:
فایل پیوست 42815
ایشون داشت گدایی میکرد و من هم دوربینم در دستم و روی کیفم بود و اتفاقی روشن هم بود و تا ایشون روبروی دوربین قرار گرفت من شاتر رو چکوندم ولی ایشون فهمید و چنان براشفت و ترسید که نگو ولی چیزی بمن نگفت و سریع اولین ایستگاه پیاده شد و فرار کرد!
نتیجه اخلاقی: هیچ کس از عکس یواشکی هیچ جای دنیا خوشش نمیاد ( یک بار در پاسخ پرسش من در مورد میزان محدوده شخصی در اجتماع نوشته کاملی جناب کاوه Kakooch نوشتند که پیشنهاد میکنم بخونید: پست شماره 635.)
شما هم سربلند و پاینده باشید.
البته اين يك تكنيك بسيار رايج بين عكاسان خياباني است و نتيجه آن هم ميتواند عكس هاي كانديد و بدون واسطه باشد، از آنجاييكه كه نگاه يك عكاس خياباني به موضوعاتش بايد مستقيم و بدون واسطه باشه لذا اجازه گرفتن از سوژه نميتونه باعث رسيدن به اين هدف بشه، بسياري از كارهاي موفق در اين ژانر با اين روش ثبت شده اند. حالا اگه شما دوست نداريد از اين روش استفاده كنيد و ميخوايد اجازه بگيريد بسم الله، ولي قطعا نتايج خيره كننده اي رو نميتوني بگيري و خروجي كار شما در نود درصد موارد بي روح و مصنوعي خواهد بود
دوست عزيز و گرامي ، اين كه شما و يا دوستان نتوانستيد اين كار را بدرستي انجام بديد دليل خوبي براي كردن موضوع نيست!!
مطمعنا شما مهارت كافي رو نداشتيد !!!!
در مورد اين تكنيك ، به قول يوسف اين يك شيوه عكاسي است و كاريش هم نميشه كرد ، موضوع اخلاقيت يه موضوع جدايي ، شما اين كار رو نميكني چون به نظرت غير اخلاقي مياد ، ولي من و خيلي هاي ديگه اين كار رو انجام ميديم . ولي مشكل اساسي شما اين بوده كه نتونستيد اين كار رو انجام بديد!!
اخلاقي بودن يا نبىدن تنها به عكس با اين شيوه نيست ، بطور مثال ما يه بار رفتيم برا عكاسي توي يك منطقه اي كه مهاجران پشتو زبان بودند و دقيقا مصادف بود با تولد حضرت محمد ، يكي از بزرگان اون منطقه ميخواست مخالفت كنه و نذاره كه ما داخل اون منطقه بشيم ، دوستم گفت ما آمديم ببينم شما روز تولد حضرت محمد رو چه جوري تجليل ميكنيد ، در صورتي كه ما فقط آمده بوديم عكس بگيرم و هدفمون چيزي كه دوستمون ميگفت نبود!!
اين خودش ميتونه غيرخلاقي باشه در صورتي كه ما عكس غير اخلاقي نگرفتيم
در پستي بعدي عكسي را خواهم گذاشت كه اندكي غير اخلاقي است!!!!!!!
من یه چیزی به نظرم میرسه
و اونم اینکه بهرحال شما داری دوربین رو نشون میدی!مثل اینه که داری اسلحه ات رو به یکی نشون میدی و میگی عادی باش،حالت خودت رو حفظ کن، من قرار نیست بهت شلیک کنم!!
بنظر من یا دوربین رو نشون میدی و با این کار حال و هوای آدمهایی که این وسیله رو میبینن ضایع میکنی!و یا دوربین رو اصلاً نشون نمیدی و اصلاً از حال و هوای آدمها عکاسی میکنی!
نمونه تاریخی این نوع عکاسی،عکسهای واکر اونز هست که بین سالهای 1939 تا 1941 از مسافران متروی نیویورک گرفته!به قول سونتاگ ، اونز میخواست عکسهایش فرهیخته ، موثق و متعالی باشد.که خود سونتاگ هم فکر میکنه بودن!
فایل پیوست 42856
مدیران در رد یا تایید مختارند
درود !
فایل پیوست 43248
فایل پیوست 43498
سلام
بازار کرمانشاه، فروردین 92
لاهیجان
فایل پیوست 43686