واقعیت همین هست آقای کورش! ارزش کار افرادی که در حرفه خودشون اولین بوده اند جای خود. احترامی هم که برایشان قایل میشویم جای خود. حتما در زمان خودشان هم بهترین بوده اند.
اما چیز عجیبی نیست که الان با وجود اینترنت، آموزش ارزان و فراگیر، این همه فروم، ابزاری که اصلا قابل مقاییه با گذشته نیست، افزایش سواد و تحصیلات افراد انتظار بیشتری از عکاسهای جدید داشته باشیم.
شما این نامها را از روی این عکسها بردارید آنوقت جایگاهی که دارند را خیلی راحت از دست خواهند داد. شاید این ژانر مثال مناسبی نباشد چون در کنار کار هنری و فنی عکاس لحظاتی ثبت میشود که از نظر جامعه شناسی، سیاسی، اجتماعی و... بسیار با ارزش است و تکرار شدنی نیست. ژانرهای دیگر هنر عکاسی موضوع را بشتر قابل لمس میکند. برای مثال عکاسی عکاسی منظره! در این ژانر هم عکاسهای بزرگی در گذشته داریم ولی آیا اگر نامشان را از روی عکسهایشان برداریم کارهایشان قابل مقایسه با متوسط عکسهایی که هر روز در 500px ثبت میشود خواهد بود؟ نمیخواهید بگویید که جنبه هنری و فنی عکاسان ژانر خیابانی متفاوتند که؟ یا بگویید دیگر ژانرها بجز خیابانی عکاسان خوبی نداشتند که؟! ارزش هنری و فنی عکاسی خیابانی هم مثل باقی ژانرها است.
این داستان اسطوره سازی و قداستی ما برای گذشته گان قایلم هم برای خودش داستانی دارد که جایش اینجا نیست.
در مورد پیشنهادتون در مورد کادرهای خودم هم ممنون. به اندازه خودم روشان کار میکنم خیلی نقصهایش را هم میدانم و به اندازه حوصله و وقتم رویشان کار میکنم ولی داستان نقد عکس های دیگر هم جای خود. اما اگر تمرین روی کادر خودمان بهتر باشد که باید نقد را کلا کنار بگذاریم چون هیچ کادری بی نقص نیست.