دست بوسی یک سنت در بین اقوام خاصی در کشور ما است و جوانان به اجبار باید دست بذرگ قوم و پدر و عمو وووووووووووووووووووو ببوسند (که در بعضی موارد واقعا افتضاح است)
این یک سنت حسنه محسوب می شود و احترام گذاری به مو و ریش سفید
البته شاید هم همانطور که گفتید ایشون روحانی باشند اما اگر هم نباشد این چیزی که شما دیدید یک کار طبیعی هست
انگاری روی تخت سلیمان نشسته
چقدر خوب است که شما به این راحتی می توانی به سوژه نزدیک شوی و به راحتی عکاسی کنید.
عکس هایتان هر روز بهتر می شود.
موفق باشید
آ ر ش ا سـکـو یـی
{ بـاوركـن كـه مـي تـوانـي آنـگـاه خـواهـي تـوانـسـت }
سلام جناب هراتی.
سوالی دارم.با توجه به اینکه شما بیشتر این ژانر(عکس های خیابانی) رو دنبال میکنید ، میخوام بدونم تفاوتش با پرتره محیطی چی هست ؟ آیا صرفا هر عکسی که در "خیابان" گرفته بشه مربوط به این ژانر میشه ؟
در ضمن عکسی که در پست 164 ارسال کردید واقعا زیباست..
اگر هم ممکنه بفرمایید عکس آخری(پست 184) با چه دیافراگمی گرفته شده.
درباره پست 184 از آقای هراتی.
به نظرم بهتر بود گاری رو به طور کامل در کادر جای می دادید، و از سمت راست تصویر فضا رو کم می کردید، همچنین چرخ عقب گاری به طور کامل در کادر نیست.
شاید (شاید) اگر به طور مستقیم از روبه روی گاری عکس رو می گرفتید بهتر بود.
موفق باشید
ویرایش توسط mehran_sh_t : Wednesday 1 February 2012 در ساعت 21:00 دلیل: اصلاح عدد
ممنون دوست عزیز از توجهتان
در مورد کامل بودن و نبودن گاری :چیزی که من در عکس نشان می دهم حالت نشستن سوژه و لبخند آن است که انگاری به من و دنیا میخنده البته بودن گاری در عکس خود یک سمبل است و عکس را روان تر و گویاتر میکند اما کامل بودن و یا نبودن گاری به عکس لطمه ای به عکس نمی زند
در مورد گرفتن عکس از مقابل :متاسفانه من از همین کادر عکس گرفتم و البته روند کاری من این است که کوشش میکنم نگاه سوژه رو به سمتی سوق بدهم تا اندکی حالت نگاه متفاوت باشد تا یک نگاه مستقیم و بی روح
در مورد فضای سمت راست و کامل نبودن چرخ گاری :اگر می خواستم کادر گاری را تکمیل کنم باید کادر عکس رو اندکی می چرخاندم که باعث می شد سوژه بر روی گاری کج معلوم شود و فضایی سمت راست هم که نشانگر خیابان که موضوع اصلی است و در گوشه کادر هم که کیسه های برنج است که آنهم به فرد و گاری مرتبط است
درود بر شما
ممنون آرش جانچقدر خوب است که شما به این راحتی می توانی به سوژه نزدیک شوی و به راحتی عکاسی کنید.
عکس هایتان هر روز بهتر می شود.
موفق باشید
بازهم میگم موفقیت در عکاسی خیابانی یعنی نزدیک شدن به سوژه
یک سری عکس رو بزودی راه خواهم انداخت که موضوع آن نزدیکترین فاصله ممکن با سوژه است(با لنز 10-20 خواهم گرفت)
امیدوارم بتوانم موضوعات و سوژه های متفاوت را پوشش بدهم
نه دوست عزیز پرتره محیطی و عکس های خیابانی دو ژانر متفاوت استسلام جناب هراتی.
سوالی دارم.با توجه به اینکه شما بیشتر این ژانر(عکس های خیابانی) رو دنبال میکنید ، میخوام بدونم تفاوتش با پرتره محیطی چی هست ؟ آیا صرفا هر عکسی که در "خیابان" گرفته بشه مربوط به این ژانر میشه ؟
در ضمن عکسی که در پست 164 ارسال کردید واقعا زیباست..
اگر هم ممکنه بفرمایید عکس آخری(پست 184) با چه دیافراگمی گرفته شده.
در پرتره محیطی شما میتوانید نور پردازی و حتی چیدمان داشته باشید (یک آموزش در مورد پرتره محیطی داشتم که اگر لینکش رو پیدا کردم براتون در پیام خصوصی خواهم فرستاد)
البته یک عکس می تواند در چند ژانر قرار بگیرد بطور مثال مستند اجتماعی و عکاسی خیابانی و پرتره محیطی وجه های مشترکی دارند که بعضی موارد گنجاند در هر یک از این ژانر ها مشکلی ندارد
البته فراموش نکنید که در این ژانر ها تک عکس مبهم می باشد و در مجموعه عکس است که نشان میدهد این مجموعه مربوط به کدام ژانر می باشد
در مورد دیاف :دو عکس ذکر شده با شاهکار سیگما (30 1.4 )در دیاف 1.4 گرفته شده
ممنون از توجه همه دوستان