دوستان فروم سلام:
یک سوال: آیا ذهن شما یا ضمیر ناخودآگاهتان پذیرای ویرایش های اینچنین ( با توجه به موضوع ) هست؟ پیشاپیش ممنون از لطفتان :)
دوستان فروم سلام:
یک سوال: آیا ذهن شما یا ضمیر ناخودآگاهتان پذیرای ویرایش های اینچنین ( با توجه به موضوع ) هست؟ پیشاپیش ممنون از لطفتان :)
سلامیک سوال: آیا ذهن شما یا ضمیر ناخودآگاهتان پذیرای ویرایش های اینچنین ( با توجه به موضوع ) هست؟ پیشاپیش ممنون از لطفتان
به نظر من هیچ عکسی مانند عکسهای غروب یا طلوع جای کار و پروسس ندارند. یک تغییر وایت بالانس ساده حال و هوای عکس را عوض می کند. گاهی من چند ویرایش از یک صحنه غروب تهیه می کنم که هر کدوم زیبایی خودشو داره.
خود صحنه غروب اینقدر اغراق آمیز و با شکوه و خیال انگیز هست که نیازی به اغراق نداره. سلیقه من اینه که سعی کنم پروسسی انجام بدم که بتونه حداکثر این زیبایی رو به تصویر بکشه بدون اینکه وارد مرز فانتزی بشم. البته گاهی به دلیل همون ظرفیت بالای پروسس در اینگونه شاتها، عکاس رو وسوسه می کنه که ویرایشهای دیگری انجام بده که خب این هم مثل خیلی از امور دیگه سلیقه ایست.
سلام: ممنون از توجه.... حقیقت آنکه بعضی مواقع برای بدست آوردن بهترین نتایج یا تاثیرگذارترین حالت ( با جمیع جهات ) ویرایش هایی متفاوتی روی یک عکس انجام میشود که شاید 4 الی 5 ساعت هم زمان بر است در این رهگذر بعضی مواقع هدف اولیه .. ویرایش دیگری است ولی نتیجه نهایی چیز دیگری میشود. در اصل اشاره به این موضوع است که جدای از اغراق در ویرایش ( که میتواند ادامه تم اصلی عکس باشد یا غیر... ) تغییر کلی فضای عکس هم پذیرش آن منطقی است یا نه؟ و آیا دوستان فروم هم با دیدگاههای خاص خود ( چه بطور شخصی یا تحت آموزش یا تاثیر فروم عکاسی ) پذیرای آن هستند یا خیر؟سلام
به نظر من هیچ عکسی مانند عکسهای غروب یا طلوع جای کار و پروسس ندارند. یک تغییر وایت بالانس ساده حال و هوای عکس را عوض می کند. گاهی من چند ویرایش از یک صحنه غروب تهیه می کنم که هر کدوم زیبایی خودشو داره.
خود صحنه غروب اینقدر اغراق آمیز و با شکوه و خیال انگیز هست که نیازی به اغراق نداره سلیقه من اینه که سعی کنم پروسسی انجام بدم که بتونه حداکثر این زیبایی رو به تصویر بکشه بدون اینکه وارد مرز فانتزی بشم. البته گاهی به دلیل همون ظرفیت بالای پروسس در اینگونه شاتها، عکاس رو وسوسه می کنه که ویرایشهای دیگری انجام بده که خب این هم مثل خیلی از امور دیگه سلیقه ایست.
به عنوان مثال این عکس اگرچه از بابت زمان ثبت به این تاپیک مرتبط است ولی تم آن با ماهیت کلی فضا های غروب تفاوتی بسیار دارد و عجیب آنکه برایم جالب بود که بازهم تاثیر گذار است. ( در بررسی توسط افراد و دوستانی که دستی بر آتش دارند :) )
برای بررسی تاثیر فضا عکس روی بیننده و رنگها و استفاده از آنها در موضوعات مرتبطه بعضی مواقع بی آنکه بدانم چرا ؟! ثبتی برایم جالب میشود و هیچ دلیلی هم برای آن ندارم. و بینندگان دیگر هم بی آنکه خودشان بدانند فرض را بر زیبایی آن میگذارند. منوط بر آنکه بحث سلیقه را حل شده فرض کنیم ( از آن روی که هر عکسی فی البداهه به نام سلیقه رها نشده و تمامی حالات و تم ها و مواردی دیگر بطور اماری مورد بررسی قرار گرفته باشد و ..... ) و به یک تاثیر همسان روی مخاطب نزدیک شده باشد... نهایت آنکه این موارد ممکن است به تاثیر محیط روی مخاطب و عکاس و... منتهی شود و بحث هایی که شاید نیاز به مبحث و مجالی دیگر باشد.......
پ.ن: این موارد تمرین هایی در این خصوص است و ماحصل تجربه های شخصی توام با مواردی دیگر است و اینگونه برداشت نگردد که منظور ثبت عکسهایی است که عامه پسند باشد یا نباشد در اصل چرای تاثیر آن در این خصوص ( تاپیک ) مورد نظر بوده و دیدگاه دوستان فروم هم در این خصوص مهم
ارادتمندتان
سلام
بندر بوشهر
محمد بهی :)
Canon 450 D 18-55 is + 17 - 70 Sigma
sony sybershot H5
به جای لعنت فرستادن بر تاریکی شمعی بیفروز
...و همچنین بسیار هم مشکل است. چون طیف رنگی وسیعی در اینگونه عکسها وجود دارد که ویرایش دقیقی را میطلبد. اشکالات ویرایشی چنین عکسهایی، هر چند در اندازه های کوچک وب خود را کمتر نشان میدهند اما کافیست که یک چاپ حتی 13×18 از عکس بگیرید تا مشکلات خودنمایی کنند.به نظر من هیچ عکسی مانند عکسهای غروب یا طلوع جای کار و پروسس ندارند
طلوع، زاینده رود :
بهین ناظم رعایا
www.prophotocom.com
f/18
1/125
ISO 200
17mm @
[IMG]http://i41.*******.com/245alj9.jpg[/IMG]
A good photograph is knowing where to stand. - Ansel Adams
علی جان عکس قشنگی شده.
وجود پوشش برف روی زمین همیشه میتونه موقعیت های جالبی رو برای عکاسی فراهم کنه.
همین عکس شما اگه سطح زمین از برف پوشیده نشده بود انعکاسی هم از نور خورشید وجود نداشت و قسمت پایین عکس کاملا تاریک میشد.
ممنون