صفحه 22 از 163 نخستنخست ... 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 72 122 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 211 تا 220 , از مجموع 1624
Like Tree20059تشکر

موضوع: عکاسی در شب Night Photography

  1. #211
    كاربر آشنا rasoul_cold آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    TabriZzZz
    نوشته ها
    54
    تشکر شده
    23
    تشکر کرده
    31

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط soha نمایش پست ها
    می شه بگید این عکس رو با چه دوربینی گرفتید؟

    اين رو با s200exr فوجي

  2. #212
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    ME، comando2705، yaghoobi و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  3. #213
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    nmroshan، Amir Mohebi، bfarahanchi و 39 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  4. #214
    كاربر فعال king4 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    705
    تشکر شده
    6326
    تشکر کرده
    3583

    پیش فرض

    درود جناب مبین
    چند عکس از شما دیدم (دو تا همینجا و چند تا در خاطرات سفرهای گروهی) که پرسپکتیو و عمق میدان غیر طبیعی یا به عبارتی غیر عادی داره، این عکسها رو با لنز خاصی مثلا Tilt-shift گرفتین؟
    این عکس آخر رو اگه کسی ندونه فکر میکنه از ماکت شهر گرفتین (ابعاد همه چیز به نظرم کوچیک میاد).
    شاید هم ماکت باشه؟!:biggrin:
    M.Mobin و m.a.i تشکر می‌کنند.
    گالری عکس بهنام صفرزاده
    Nikon D600, Nikkor 24-70, Nikkor 70-200 VR II, Nikon SB-900, Nikon SB-800 2x

  5. #215
    كاربر همراه vahidmir2000 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    290
    تشکر شده
    570
    تشکر کرده
    424

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    البته این یک نظر کاملا شخصیه ولی من فکر میکنم اگر چراغ اول و درخت کنارش در فوکوس بودند عکس بهتر میشد
    A. Shahbazi و king4 تشکر می‌کنند.
    Back for Good

  6. #216
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط king4 نمایش پست ها
    درود جناب مبین
    چند عکس از شما دیدم (دو تا همینجا و چند تا در خاطرات سفرهای گروهی) که پرسپکتیو و عمق میدان غیر طبیعی یا به عبارتی غیر عادی داره، این عکسها رو با لنز خاصی مثلا Tilt-shift گرفتین؟
    این عکس آخر رو اگه کسی ندونه فکر میکنه از ماکت شهر گرفتین (ابعاد همه چیز به نظرم کوچیک میاد).
    شاید هم ماکت باشه؟!:biggrin:
    سلام
    بله عکسها با لنز Canon TS-E24mm f/3.5L II گرفته شده اند.عکس آخر هم در پارک کوه سنگی مشهد گرفته شده و به خاطر اصلاح پرسپکتیو شکل ماکت به نظر میاد.


    البته این یک نظر کاملا شخصیه ولی من فکر میکنم اگر چراغ اول و درخت کنارش در فوکوس بودند عکس بهتر میشد
    برای اینکار یا باید از دیافراگم بسته تر استفاده میشد که مایل به آن نبودم و یا خط عمق میدان بر روی تیر قرار میگرفت که در آن صورت مسیری که برای فکوس مد نظر بود به دست نمی امد.

    ولی هدف از گرفتن این عکس چیزی بود که مشاهده میکنید و نه یک عکس معمولی.
    ویرایش توسط M.Mobin : Monday 22 November 2010 در ساعت 12:37
    Mehdi Rojaie، king4 و m.a.i تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  7. #217
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    و به خاطر اصلاح پرسپکتیو شکل ماکت به نظر میاد.
    این پدیده اغلب miniature effect نامیده میشود. و دلیلش هم کاستن عمق میدان در راستای عمود بر محور لنز است. (در واقع به اصلاح پرسپکتیو و پدیده شیفت مربوط نیست و به تیلت ارتباط دارد)

    توضیح مختصر اینکه عمق میدان در حالت عادی در راستای محور لنز (خطی که از وسط لنز می گذرد و بر سطح سنسور عمود است) تغییر می کند. وقتی در یک لنز تیلت محور لنز می شکند و محور لنز دیگر بر سطح سنسور و در واقع صفحه تصویر عمود نیست راستای عمق میدان تقییر می کند. لذا می توان در سطح تصویر هم عمق میدان تشدید شده داشت.

    اگر همین کار به صورت نرم افزاری هم انجام شود نتیجه ماکتی شدن منظره است :

    کد HTML:
    http://www.softwarehowtos.com/article-how-to-add-miniature-effect-to-photos-with-tilt-shift-maker-1244604254.html
    البته صرفاً برای ملموس بودن و قابل دسترس بودن برای همه این مثال را آوردم وگرنه نرم افزار به هیچ عنوان نمی تونه جای یک لنز تیلت رو بگیره.
    A_Maddah، yaghoobi، Kourosh Kahal و 15 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  8. #218
    كاربر همراه Sina.J آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    490
    تشکر شده
    1254
    تشکر کرده
    2930

    پیش فرض

    دلیلش هم کاستن عمق میدان در راستای عمود بر محور لنز است. (در واقع به اصلاح پرسپکتیو و پدیده شیفت مربوط نیست و به تیلت ارتباط دارد)
    متوجه نشدم.
    میشه بیشتر توضیح بدید؟
    mreza1001 تشکر می‌کند.

  9. #219
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    nmroshan، A_Maddah، yasin-m و 26 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  10. #220
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    متوجه نشدم.
    میشه بیشتر توضیح بدید؟
    نمی دونم همین جا ادامه بدیم یا بریم توی تاپیک تیلت شیفت اما به هر حال من کمی بیشتر شرح می دم:

    بدون قابلیت تیلت و در یک لنز معمولی صفحه تصویر (همان سنسور و یا فیلم)، صفحه لنز (اگر لنز را یک عدسی فرض کنیم صفحه ای که عدسی فوق روی آن قرار دارد) و صفحه فوکوس با هم موازی هستند. و هر 3 این صفحه ها بر محور لنز عمود هستند. البته به عنوان یک اصل می دانیم که لنز ما فقط امکان فوکوس روی یک صفحه موازی با سطح حساس (سنسور یا فیلم) را دارد. و تمام اجسامی که فوکوس هستند تا سطح عدسی فرضی فاصله یکسانی دارند. چشمتان را ببندید و این ها را تصور کنید.

    خوب حالا وقتی لنز را تیلت می کنیم (اصلاً کاری به شیفت نداریم فقط تیلت) چه اتفاقی می افتد؟ دوربین که ثابت است و لذا صفحه تصویر (همان سنسور) از جایش تکان نمی خورد. صفحه لنز نسبت به صفحه تصویر زاویه پیدا می کند و دیگر موازی نیستند. از آنجایی که صفحه فوکوس با صفحه لنز (همان عدسی فرضی) موازی است پس اجسامی که در فاصله یکسان از سطح سنسور نیستند می تواننند در فوکوس باشند. (جمله آخر را دوباره بخوانید و تصور کنید) سنسور ثابت است - عدسی تصویر را روی سنسور می اندازد. چون عدسی مثلاً روی به چپ چرخیده صفحه فوکوس (صفحه ای فرضی که همه چیز رویش فوکوس است) هم به همان اندازه به چپ می چرخد. پس مواردی که قبلاً در فوکوس بوده از فوکوس خارج و اجسام جدید در فوکوس قرار می گیرند. این اصل ماجرا است.

    اما اینکه چرا فوکوس در عرض یا ارتفاع عکس ما بهم می ریزد : این ناشی از انطباق که فضای 3بعدی روی یک صفحه است.

    وقتی کار تیلت تمام شد و تصمیم نهایی گرفته شد می توان به سراغ شیفت رفت و پرسپکتیو را هم اصلاح یا تشدید کرد. دوستانی که معماری خوانده اند باید این ها را خیلی خیلی راحت درک کنند در حد گلابی.

    اینکه دانستن این ها به چه درد می خورد؟ اگر با یک لنز تیلت یا تیلت شیفت کار کنید متوجه می شود که اتکا به شانس و آزمون و خطا فقط وقتتان را تلف می کند و به نتیجه ذهنی هم نمی رسید. باید بدانیم و قتی لنز را به طرفی تیلت می کنیم چه بلایی سر عمق میدان می آوریم.

    امیدوارم گویا بوده باشد.
    ویرایش توسط mreza1001 : Tuesday 23 November 2010 در ساعت 13:27 دلیل: تایپ
    hamid_kh، Maysam.P، Hoda Zaeimi و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


صفحه 22 از 163 نخستنخست ... 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 72 122 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •