افشين دليري
Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3
محمدرضا جان از اون حرف ها بودها! خوب اين كه شد يك عكس ديگر! به نظر من اتفاقا پوز سوژه براي اين كادر خيلي خوب بوده. اگر نگاه به راست بود و كادر قرينه بود مي شد عكسي ديگر كه شايد تكراري تر هم به نظر مي رسيد.
ايراد عكس به نظر من در نورهاي زياد پس زمينه و سمت چپ كادر است كه حواس را از سوژه پرت مي كند.
فرهاد حسيني
یک سول داشتم:
کلا نتونستم از رفلکتور استفاده کنم چون سمت نقره ای و طلایی اون باعث میشد نور ٬ سوژه رو اذیت کنه و چشمهاش رو ببنده و اگه زاویه دار میگرفتم همه سایه ها حذف نمیشد و اجبارا از فلاش استفاده کردم. در کل رفلکتوری که من داشتم فقط نقره ای و طلایی بود که وقتی از مسافرت برگشتم بردم با یکی دیکه که هم پارچه سفید داشت و یک دیفیوزر مانند هم تو همون سایز داشت عوض کردم ولی نمیدونم طرف سفید چقدر میتوه موثر باشه. در کل برای استفاده از رفلکتور تکنیک خاصی لازم هست که باعث نشه سوژه اجنتاب کنه.؟
ویرایش توسط adeliry : Monday 1 October 2012 در ساعت 10:47
افشين دليري
Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3
عکسی که نقل قول کردم را با عکس پست 3504 مقایسه کنید. از نظر نور و جهت تابش نور . چیزی که من میبینم اینه که نور اصلی از سمت راست عکس میتابیده. در پست 3504 روشن شدن تیغه بینی و کم نوری پشت سر و سمت مقابل به چهره فرم داده. در واقع مثل اینکه نور پردازی از سمت کوچک سوژه انجام شده باشد. اما در عکسی که نقل قول کردم جریان نور بر عکس است. از سمت فراخ وارد شده تیغه بالای سر و گوش نسبت به سوژه پر نور تر است و نور صورت سرگردان است. به نظر من بهتر بود به دیکته نور توجه بشه. در مورد کادر از این جهت عرض کردم که اگر سوژه روش رو برمیگرداند فضای خالی سمت چپ دیگه کارامد نبود و باید به سمت راست منتقل میشد. وگرنه الان جدا از نور ژست و کادر همخوانی دارد.
در کل این عکس رو موفق نمی دونم.
برای گریز از این آزار چشم، که بواسطه ی نور رسیده از رفلکتور بوجود میاید (مشکلی که بیشتر عروس و دامادها در حین مراسم عکسبرداری در باغ با آن مواجه اند) دو راه دارد:
1) از سوژه بخواهید چشمش را ببندد، سپس نور ِ رفلکتور توسط دستیارتان (یا پایه ی رفلکتور) تنظیم و ثابت شود. شما روی سوژه نیم-شاتر میکنید تا فوکس دلخواهتان انجام شود. سپس از سوژه بخواهید چشمش را باز کند و شما صحنه را قبل از تطابق چشم و شروع آزار چشم وی، شکار میکنید.
2) دستیارتان زاویه ی مناسب را پیدا کرده و سپس رفلکتور را بمیزانی حداقل، منحرف کند که چشم سوژه از گزند آن در امان بماند. سپس در یک حرکت هماهنگ، ابتدا دستیارتان رفلکتور را به زاویه ی مناسب بازگرداند و شما که قبلاً فوکس را انجام داده اید، بلادرنگ نیمه ی دوم شاتر را فشرده و صحنه را شکار کنید.
و اینکه راه اول به نظر بنده نزدیک تر است.
سلام
نور اصلی : SB-600 + چتر دفیوز
رفلکتور : یک فویل چروکیده
D7000 + 18-105 , 105mm , F/5.6
ویرایش توسط Saeed Barikani : Tuesday 2 October 2012 در ساعت 20:33
امیر دانش
http://www.amirdanesh.com
سعید جان
به نظرم، به خاطر حالت دست و نوع ادیت و نورپردازی (گرچه خودم نیز خیلی دقیق نمیدانم چه باید بشود یا نشود)، پرتره خوبی نیست.
قربانت
.
ممنونم دوستان ،
گذاشتن یک پرتره ی خوب و کم ایراد با نور مصنوعی ، در سایت عکاسی واقعا سخت است ،
با ادیت نا مناسب پوست کاملا موافقم ، خودم هم به این موضوع آگاه بودم ، ولی دیگر حوصله ی ادیت دوباره ی این عکس را نداشتم
و اما ؛
اساتید لطفا راهنمایی بفرمایند ، چطور باید می بود و یا نمی بود که این پرتره ، به پرتره ی بهتری تبدیل میشد ؟؟؟
منتظر نظر دوستان هستم
.................................................. ............................................
امیر جان ، ممنونم از نظرت ،زیر چشم چپ سوژه (روی گونه ) آثار ادیت مشخص است
اما روی گونه ی سمت چپ هیچ گونه ادیتی انجام نشده است ( غیر از سافت شدن عمومی پوست صورت ) ، فرم فیزیکی صورت
سوژه و زاویه نور باعث شده است که اینگونه به نظر بیاید ،
شاید در ادیت باید بر طرف میشد ، متوجه این موضوع نشدم !!
ویرایش توسط Saeed Barikani : Tuesday 2 October 2012 در ساعت 20:42