عکسها واقعا عالی هستن ، برای من HDR ها خیلی دلپذیرن ، کمتر از این هم از جناب عاشوری نیای عزیز انتظار نمی رود.
با این حرکت ها انشاا... نقش عکاسی صنعتی پر رنگ تر بشه و صنعتگران ما هرچه بیشتر به ضرورت و اهمیت تلفیق هنر و صنعت پی ببرن.
عکسها واقعا عالی هستن ، برای من HDR ها خیلی دلپذیرن ، کمتر از این هم از جناب عاشوری نیای عزیز انتظار نمی رود.
با این حرکت ها انشاا... نقش عکاسی صنعتی پر رنگ تر بشه و صنعتگران ما هرچه بیشتر به ضرورت و اهمیت تلفیق هنر و صنعت پی ببرن.
WWW.GOGNUS.COM ► علی شادی
Gear List: Nikon D90 + 18-105vR + 50 1.4D + Sigma 10-20 + Manfrotto 190XPROB + 322RC2 & Panasonic FZ5
تصویری گرم از یک قهوه داغ و بیسکوییت. پارچه ساتن سرخ چین دار به همراه دو سافت باکس رفلکس هاییدر عکس ایجاد کرده اند. که مورد نظر بوده است.
ISO Speed = 100
Shutter Speed = 1/10
Aperture Value = 10.0
Focal Length = 37.0mm
Lens = EF17-40mm f/4L USM
Camera Model = Canon EOS 50D
البته نتوانستم بخار نسکافه را بگیرم. اگر اساتید بنده نظری در مورد این عکس دارند بنده نوازی کرده و نقد بفرمایند.
ویرایش توسط armin_rahimian : Monday 5 January 2009 در ساعت 13:43 دلیل: اشتباه انشایی
چون یه جوریا هم کار هستیم تو کار تبلیغات یه نظر میدم در مورد نسکافه
عکسهای تبلیعاتی نسکافه رو اگه دیده باشید همه هم زده شده هستن
و اون کف روی نسکافه مد نظرشونه
به نظرم اگه آب خیلی داغ میداشتید و هم میزدید میتونستید اون بخار مد نظرتون رو هم تو عکس داشته باشید
از همینجا از دوستان دیگر هم تشکر میکنم که اشکالات عکس منوگفتن
ویرایش توسط armin_rahimian : Monday 5 January 2009 در ساعت 15:24 دلیل: اصلاح عبارت نسکافه به قهوه فوری
آقای رحیمیان سلام:
نه به اسم اساتید بلکه به عنوان یک بیننده عکس...
بنظرم تا حدودی حق با حاج امیر است احساس اولیه از دیدن عکس اینست که میتواند یک تبلیغ برای چای باشد. تا قهوه فوری یا نسکافه و غیر.... مشخصه بارزی از موضوع در ثبت ( با توجه به نظر شما ) نیست. در مورد نور پردازی نظر خاصی ندارم اما خاطرم هست جایی آقای کاوه رنجبر توصیه میکرد ( روی عکس ارسالی از امیرتوکلی عزیز ) بازتاب تصاویر روی اشیا را زیاد مناسب اینکار نمیدانند ... به گمانم درست هم هست.
البته بخار قهوه با این سرعت شاتر ممکن است زیاد مطلوب نباشد مگر به شرط و شروط مضاف بر آنکه زاویه برداشت نسبت به ثبت بخار احتمالی هم زیاد به ارتقا کیفیت نهایی کمکی نخواهد کرد.
یک نظر کلی: عکسهای تبلیغاتی یا ثبت هایی از این دست پیش از هر چیز نیاز به یک بررسی دقیق در چیدمان.. رنگ... نورپردازی.. زاویه ثبت ... مواردی دیگر... نسبت به نوع ثبت خواهد داشت و نورپردازی و تکنیک های عکاسی اگرچه لازمه این ثبت هاست منتها ( غایت ) موفقیت آن ثبت ( با توجه به تاثیر بر مخاطب ) نیاز به یک کارگردانی دقیق و ظریف با توجه به آیتم هایی بسیاری...... خواهد داشت که شاید از حوصله این بحث خارج باشد یا من دانش آنرا تمام و کمال نداشته باشم.
البته آقای رحیمیان صحبت های بنده به عنوان متخصص اینکار نیست مواردی است که جسته و گریخته دیده ام در اصل دوست دارم در اینگونه موارد بیشتر یک شنونده باشم تا گوینده......
ارادتمندتان
خود عکس از لحاض فنی و حرفه عکاسی، نورپردازی، کادربندی، چیدمان و دکور و ..... چه اشکالاتی می تونه داشته باشه ؟ ساخت قهوه اسپراسو که کف داره در دسترس نبود. این قهوه فوری است.
به نظرم پس زمینه کمی شلوغ است و بیشتر از سوژه جلب توجه میکند یا شاید نورپردازی به شکلی است که میزان سایه ها روی پس زمینه زیاد شده است.. گذاشتن بیسکویت شکسته یا نصفه را هم نکته مثبتی نمیبینم. سایه روشنهای پایین فنجان در دو طرف هم تکلیفش معلوم نیست که ایا به نظر عکاس به عمد و جزیی از تصویر است یا نا خواسته.
آقای قشقایی عزیز از اظهار نظر شما سپاس گذارم. نکات بسیار ارزشمندی ارائه کردید. ای کاش چند نمونه کار هم شما بگذارید. دوست دارم این تاپیک یک تاپیک پر از نمونه و پر از نکات فنی باشد که همه از آن بهره ببرند. واقعا تاپیک عکاسی از خوراک و مواد غذایی وجود ندارد. با همکاری شما و دوستان شما حتما این تاپیک پر رونق تر خواهد شد.
آقای قدیری راد و آقای غفاری، حق با شما است. نور عکس بسیار زیاد و آزاردهنده شده. ساتن سرخ بیش از خود موضوع جلب توجه می کنه. ولی یک سری محدودیت ها را نمی دنم چطور باید رفع کنم. مثلا اگر بخواهید دوربین را به افق نزدیک تر کنید باید پس زمینه ای که فنجان روی آن قرار گرفته تا بی نهایت ادامه داشته باشد تا زمینه شما همچنان سرخ یا هر رنگ دیگری به نظر برسد. برای این کار چه ترفندی استفاده می کنند ؟ من اگر با زاویه کمتر عکس می گرفتم می توانستم تا حدی بخار را نمایش دهم. ولی به دلیل دو تکه شدن زمینه با دیوار پشت کار سعی کردم از زاویه ای عکاسی کنم که سطح پوشیده شده من از پارچه تماماً داخل کادر باشد.
راه حل چیست ؟ چگونه می توان خود را محدود به محیط نکرد بدون اثر منفی آن ؟
ویرایش توسط armin_rahimian : Monday 5 January 2009 در ساعت 17:56 دلیل: افزودن نام مخاطبینم.
آقای غفاریان به نظر من ثبت خوب شما، ثبت یک اثر گرافیکی و خوش فرم است. ظروف زیبا و پارچه هماهنگ با آن یکی از عوامل موفقیت این تصویر است. به نظر من دکور و چیدمان و زیبایی مهمترین عامل در عکاسی از غذا و خوراک است.
یک سوال اگر از شما بپرسند برای چاپ یک بیبورد تبلیغاتی در اتوبان موضوع تن ماهی با فلان مارک مطرح است، شما چه تصویری و چگونه از تن ماهی ثبت می کنید ؟
ثبت من در پست 34 از لحاظ زیبایی کوچکترین جذابیتی ندارد. شاید برشی از آن در پس زمینه در شرایطی خاص کاربردی باشد ولی بیشتر هدف من خود تن ماهی است. نه این ثبتی که در پست 32 گذاشتم. متاسفانه من در سایت های ایرانی و خارجی نتوانستم مرجع مناسبی برای جنین عکاسی های هنری - تبلیغاتی پیدا کنم. اساتید بزرگواری هم که در این فروم هستند، افتخار همراهی و مساعدت در راهنمایی و معرفی منابع به ما نمی دهند. آیا کسی هست که بتواند در این زمینه منابع آنلاین خوبی در اختیار من بگذارد ؟
من فکر می کنم در این گونه تصویربرداری چیدمان از خود ثبت عکس مهم تر است. چرا که هر چقدر نورپردازی، کادربندی و فکوس و سایر عوامل موثر در عکاسی فنی و حرفه ای باشند، ولی چیدمان جذاب و حوس انگیزی در موضوع خوراکی وجود نداشته باشد آن ثبت ارزش چندانی ندارد.
آیا اینطور نیست ؟