صفحه 54 از 86 نخستنخست ... 4 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 531 تا 540 , از مجموع 852
Like Tree8815تشکر

موضوع: مستند اجتماعی و فتوژورنالیسم Social Documentary & Photojournalism

  1. #531
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Usef Bagheri نمایش پست ها

    دوستان اگر نظر یا انتقادی در مورد کارهای من دارید خوشحال میشم بشنوم
    سلام
    بنده سعي مي كنم عكس هايتان را در ناخودآگاهم ثبت كنم و از نكاتي كه در عكس هايتان وجود دارد نهايت بهره را ببرم. از فاصله كانوني و عمق ميدان گرفته تا خط افق و ارتفاع دوربين نسبت به سوژه. اما موارد زير را به عنوان يك بيننده ي عام و نه عكاس يا منتقد خدممتون عرض مي كنم:
    - پروسس و ويرايش متفاوت هر عكس(مخصوصا در صورتي كه عكسها به صورت مجموعه ارايه شوند و يا به طور كلي پشت سر هم ديده بشوند)
    - اولين عكسهايي كه از كارهاي اخير شما(4-5ماه اخير) ديدم خيلي من را تحت تاثير قرار داد ولي بعد از مدتي هيجاني كه عكسها در من ايجاد مي كرد كمتر شد. نمي دانم. شايد اين حس يك حس خستگي ناشي از سادگي كه در عكس هايتان مي بينيم باشد(با وجود اينكه به سادگي اعتقاد و علاقه دارم). البته اين مورد بيشتر در مورد پرتره هاي كلوزآپ كودكان وجود داشت.
    شاد باشيد
    nicebluesky، Usef Bagheri و darkness_land تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  2. #532
    كاربر فعال Usef Bagheri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    775
    تشکر شده
    8755
    تشکر کرده
    4222

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima13195 نمایش پست ها
    سلام
    بنده سعي مي كنم عكس هايتان را در ناخودآگاهم ثبت كنم و از نكاتي كه در عكس هايتان وجود دارد نهايت بهره را ببرم. از فاصله كانوني و عمق ميدان گرفته تا خط افق و ارتفاع دوربين نسبت به سوژه. اما موارد زير را به عنوان يك بيننده ي عام و نه عكاس يا منتقد خدممتون عرض مي كنم:
    - پروسس و ويرايش متفاوت هر عكس(مخصوصا در صورتي كه عكسها به صورت مجموعه ارايه شوند و يا به طور كلي پشت سر هم ديده بشوند)
    - اولين عكسهايي كه از كارهاي اخير شما(4-5ماه اخير) ديدم خيلي من را تحت تاثير قرار داد ولي بعد از مدتي هيجاني كه عكسها در من ايجاد مي كرد كمتر شد. نمي دانم. شايد اين حس يك حس خستگي ناشي از سادگي كه در عكس هايتان مي بينيم باشد(با وجود اينكه به سادگي اعتقاد و علاقه دارم). البته اين مورد بيشتر در مورد پرتره هاي كلوزآپ كودكان وجود داشت.
    شاد باشيد
    نيما جان يك دنيا ممنونم كه نظرت رو گفتي
    اصولا يكي از دلايلي كه ما اينجا عكس ارسال ميكنيم اينه كه فيد بك و ميزان موفقيتمون رو بدونيم كه در چه حدي است، پس چه خوبه كه اگري نظري داريم حتي اگر خيلي تند البته در ارتباط با عكس و مباحث تكنيكي بدون تعارف بيانش كنيم، من از شما خيلي ممنونم كه نظرت رو گفتي قطعاً راهگشاي من خواهد بود، من اخيرا تمركزم رو بروي عكاسي مستند اجتماعي گذاشتم البته همچنان علاقمند به عكاسي پرتره هستم، و اگر سوژه مناسبي براي پرتره پيدا كنم از كنارش نميگذرم، واقعا دوست دارم بدونم كه در اين زمينه يعني عكاسي مستند با توجه به عكس هايي كه اخيرا در اين تاپيك فرستادم چقدر موفق بودم، البته من خودم به سختي كار مستند و اينكه بتوني بهترين حالت رو ثبت كني واقف هستم و در حال تمرين و تلاش هستم كه به نقطه اي برسم كه عكس هام گيرايي لازم رو داشته باشن.

    در مورد پراسس، من سعي ميكنم با توجه به فضاي عكس از پراسس سياه و سفيد و يا بالعكس استفاده كنم، من در مورد اول متوجه نشدم اينكه پراسس متفاوت هست ايا شما اشكالي در پراسس ها مشاهده كرديد؟! و ايا به نظرتون ضعيف هستن؟!
    باز هم تشكر ميكنم

    پ.ن: با اغوش باز پذيراي نقد و نظرات دوستان هستم

  3. #533
    Forum Administrator Kholeno آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,620
    تشکر شده
    17222
    تشکر کرده
    4056

    پیش فرض

    سلام
    یوسف جان الان که کارهای شما را با یک سال پیش مقایسه می کنم، پیشرفت بسیار زیادی در آنها می بینم. که قطعا با سعی و تمرین و مطالعه به دست آمده. البته شاید شاکی شدن گاه و بیگاه از رد شدن عکسها هم بی تاثیر نبوده! اما برای این پیشرفت محسوس تبریک میگم.
    در مورد عکسهای مستند شما من هم یک جور تکرار و یک نواختی در عکسها می بینم که برای من کسالت بار است. گرفتار نشدن در تکرار گاهی آسان هم نیست. به دلیل علاقه عکاس به ژانر یا موضوعی خاص، شاید این تکرار به چشم خودش نیاید. اگر بر روی مجموعه ای هم کار می شود باید از قبل چارچوب کار مشخص باشد. چطور شروع شود، بسط پیدا کند و کی پایان بپذیرد. شاید یک راه روایت داستانی هر چند کوتاه در عکسها باشد یا دنبال کردن سوژه برای ثبت لحظه ای خاص. عکاسی از کودکانی که همه به دوربین خیره شدند، با مشخصات فنی و کادری یکسان دیگه برای من بیننده جذاب نیست.
    Amin Zarif، Navid7h، Nima Sadigh و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پيام حمزه‌ای
    PayamPix



  4. #534
    كاربر فعال Usef Bagheri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    775
    تشکر شده
    8755
    تشکر کرده
    4222

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kholeno نمایش پست ها
    سلام
    یوسف جان الان که کارهای شما را با یک سال پیش مقایسه می کنم، پیشرفت بسیار زیادی در آنها می بینم. که قطعا با سعی و تمرین و مطالعه به دست آمده. البته شاید شاکی شدن گاه و بیگاه از رد شدن عکسها هم بی تاثیر نبوده! اما برای این پیشرفت محسوس تبریک میگم.
    در مورد عکسهای مستند شما من هم یک جور تکرار و یک نواختی در عکسها می بینم که برای من کسالت بار است. گرفتار نشدن در تکرار گاهی آسان هم نیست. به دلیل علاقه عکاس به ژانر یا موضوعی خاص، شاید این تکرار به چشم خودش نیاید. اگر بر روی مجموعه ای هم کار می شود باید از قبل چارچوب کار مشخص باشد. چطور شروع شود، بسط پیدا کند و کی پایان بپذیرد. شاید یک راه روایت داستانی هر چند کوتاه در عکسها باشد یا دنبال کردن سوژه برای ثبت لحظه ای خاص. عکاسی از کودکانی که همه به دوربین خیره شدند، با مشخصات فنی و کادری یکسان دیگه برای من بیننده جذاب نیست.
    سلام،
    خیلی ممنونم اقا پیام عزیز که نظر ارزشمندتون رو به من گفتید،قطعا من اگر چیزی یاد گرفته ام تحت تاثیر فضای این سیستم و فرووم بوده.واقعیتش رو بخواید هنوز موقعیتی پیش نیومده که بخوام به صورت مجموعه کاری رو ارائه بدم ولی خوب برنامه های خوبی در این زمینه دارم انشالله تا قبل از سال دو تا مجموعه قوی رو در دست انجام دارم، در مورد کادر ها واقعیتش من اصلا توجه نکرده بودم و الان متوجه این موضوع شدم، و خیلی از شما به خاطر اینکه این موضوع مهم رو به من یادآوری کردید تشکر میکنم. انشالله که فضای فرووم از اون حالتی که ما فقط بخوایم عکس ارسال کنیم و لایک بگیریم خارج بشه و به سمتی بره که در جهت ارتقا و پیشرفت عکاسی کاربران باشه. من لااقل با این گفتگو ها نکات خیلی مهمی رو در مورد روند کاریم متوجه شدم از شما تشکر میکنم

  5. #535
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,118
    تشکر شده
    9925
    تشکر کرده
    6705

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Usef Bagheri نمایش پست ها
    نيما جان يك دنيا ممنونم كه نظرت رو گفتي
    اصولا يكي از دلايلي كه ما اينجا عكس ارسال ميكنيم اينه كه فيد بك و ميزان موفقيتمون رو بدونيم كه در چه حدي است، پس چه خوبه كه اگري نظري داريم حتي اگر خيلي تند البته در ارتباط با عكس و مباحث تكنيكي بدون تعارف بيانش كنيم، من از شما خيلي ممنونم كه نظرت رو گفتي قطعاً راهگشاي من خواهد بود، من اخيرا تمركزم رو بروي عكاسي مستند اجتماعي گذاشتم البته همچنان علاقمند به عكاسي پرتره هستم، و اگر سوژه مناسبي براي پرتره پيدا كنم از كنارش نميگذرم، واقعا دوست دارم بدونم كه در اين زمينه يعني عكاسي مستند با توجه به عكس هايي كه اخيرا در اين تاپيك فرستادم چقدر موفق بودم، البته من خودم به سختي كار مستند و اينكه بتوني بهترين حالت رو ثبت كني واقف هستم و در حال تمرين و تلاش هستم كه به نقطه اي برسم كه عكس هام گيرايي لازم رو داشته باشن.

    در مورد پراسس، من سعي ميكنم با توجه به فضاي عكس از پراسس سياه و سفيد و يا بالعكس استفاده كنم، من در مورد اول متوجه نشدم اينكه پراسس متفاوت هست ايا شما اشكالي در پراسس ها مشاهده كرديد؟! و ايا به نظرتون ضعيف هستن؟!
    باز هم تشكر ميكنم

    پ.ن: با اغوش باز پذيراي نقد و نظرات دوستان هستم
    من هم از آغوش باز شما براي انتقاد تشكر ميكنم. جناب حمزه اي منظور من را بهتر رساندند و دقيقا حرف دل من را زدند.
    در مورد ويرايشها ايده آلي كه در ذهن من هست به اين شكل هست كه عكسهاي سياه سفيد با يك سبك خاص ويرايش شوند و رنگي ها نيز به يك شيوه ي خاص. اكنون با كنار هم قرار دادن دو عكس رنگي از كارهاي شما(با موضوع مشابه)، دو ويرايش متفاوت را مشاهده مي كنيم. همين مورد براي سياه سفيد ها هم وجود دارد. به اين ترتيب هر عكس به صورت تك، از نظر ويرايش بسيار عالي است ولي با در كنار هم قرار گرفتن چند عكس اين عدم يكنواختي چشم را آزار مي دهد. چه خوب بود كه من بيننده با ديدن ويرايش عكس شما در اين تاپيك، بدون توجه به نام شما متوجه شوم كه آن عكس از كارهاي يوسف باقري است. البته رعايت سبك خاص در انتخاب لنز، تركيب بندي و غيره در عكسهايتان كاملا محسوس است. اين ويرايش خاص يوسف باقري بود كه من را در همان عكسهاي 2-3 ماه پيش به شدت تحت تاثير قرار داد:
    نقل قول نوشته اصلی توسط Usef Bagheri نمایش پست ها
    نقل قول نوشته اصلی توسط Usef Bagheri نمایش پست ها
    بندرعباس مورخ 26/7/92

    مرد ماهیگر
    Usef Bagheri تشکر می‌کند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  6. #536
    كاربر فعال Usef Bagheri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    775
    تشکر شده
    8755
    تشکر کرده
    4222

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima13195 نمایش پست ها
    من هم از آغوش باز شما براي انتقاد تشكر ميكنم. جناب حمزه اي منظور من را بهتر رساندند و دقيقا حرف دل من را زدند.
    در مورد ويرايشها ايده آلي كه در ذهن من هست به اين شكل هست كه عكسهاي سياه سفيد با يك سبك خاص ويرايش شوند و رنگي ها نيز به يك شيوه ي خاص. اكنون با كنار هم قرار دادن دو عكس رنگي از كارهاي شما(با موضوع مشابه)، دو ويرايش متفاوت را مشاهده مي كنيم. همين مورد براي سياه سفيد ها هم وجود دارد. به اين ترتيب هر عكس به صورت تك، از نظر ويرايش بسيار عالي است ولي با در كنار هم قرار گرفتن چند عكس اين عدم يكنواختي چشم را آزار مي دهد. چه خوب بود كه من بيننده با ديدن ويرايش عكس شما در اين تاپيك، بدون توجه به نام شما متوجه شوم كه آن عكس از كارهاي يوسف باقري است. البته رعايت سبك خاص در انتخاب لنز، تركيب بندي و غيره در عكسهايتان كاملا محسوس است. اين ويرايش خاص يوسف باقري بود كه من را در همان عكسهاي 2-3 ماه پيش به شدت تحت تاثير قرار داد:
    باز هم تشكر ميكنم، در همه اين موارد كه فرموديد براي من نكاتي مشخص شد كه اصلا بهش دقت نكرده بودم، انشالله با نكاتي كه امروز متوجه شدم سعي ميكنم كه انسجام مشخصي رو در اديت توي كارام رعايت كنم البته تا اونجايي كه امكان داشته باشه، و توي كادر هام هم نوعي تنوع مشخص ايجاد كنم
    موفق باشيد و تشكر كه وقت گذاشتيد
    Nima Sadigh تشکر می‌کند.

  7. #537
    كاربر فعال Usef Bagheri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    775
    تشکر شده
    8755
    تشکر کرده
    4222

    پیش فرض

    نام: _MG_9860.jpg نمایش: 656 اندازه: 295.8 کیلو بایت

    کردستان، زمستان 92

    پدر بزرگ کرد در کنار نوه هایش

  8. #538
    كاربر فعال Usef Bagheri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    775
    تشکر شده
    8755
    تشکر کرده
    4222

    پیش فرض

    نام: IMG_4299.jpg نمایش: 648 اندازه: 254.2 کیلو بایت

    ساری - پاییز 92

  9. #539
    كاربر همراه viva_utopia آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2012
    محل سکونت
    خوزستـــان
    نوشته ها
    445
    تشکر شده
    7456
    تشکر کرده
    11717

    پیش فرض

    نام: DSC_1068.jpg نمایش: 648 اندازه: 287.9 کیلو بایت
    اندیمشک-زمستان 92
    Niaz، Christ Melikian، abidar و 15 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    اگر سراب دیدید بنشینید و از آن آب بنوشید، نگذارید سراب به دروغش افتخار کند.
    محسن حسن پور
    Nikon D600 - TAMRON AF 19 .35 f 3/5 . 4/5 - 50 f1/8D و دیگر هیچ

  10. #540
    كاربر فعال sh.khani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2011
    محل سکونت
    شهر جدید پرند
    نوشته ها
    521
    تشکر شده
    5759
    تشکر کرده
    11074

    پیش فرض

    درود خدمت دوستان عزیز

    امروز متاسفانه شاهد اتفاق ناگواری بودم ولی خوشبختانه بخیر گذشت
    ماجرا از این قرار بوده که یک دستگاه اتوبوس همدان تهران در فاصله 40 کیلومتری اتوبان تهران ساوه بعد از ترکیدن یکی از تایر نه تنها برای بررسی نگه نداشته تازه با مسافرهای خود هم به مجادله مشغول شده که در این حین بعد از ترکیدن دومین تایر مجبور به توقف اتوبوس میشه بعد از توقف اتوبوس متوجه اتش سوزی در قسمت لاستیکها شده اند که با تخلیه مسافران خوشبختانه تلفات جانی نداشته ولی نصف اتوبوس تقریبا در اتش سوخت(اتوبوس هم اسکانیا تشریف داشتن)

    نام: DSC_0742750.jpg نمایش: 666 اندازه: 63.6 کیلو بایت

    آف ت : دوستان منبعی رو معرفی میکنند برای اطلاع رسانی بیشتر چون تعداد عکسهای که گرفتم زیاد است
    Niaz، Christ Melikian، Madjidm و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    شهرام خانی




صفحه 54 از 86 نخستنخست ... 4 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •