اصغـرمحمـدی
CANON60D&TAMRON180MM&55-250IS
سلام
Camera Model Canon EOS 7D
Tv( Shutter Speed ) 1/3200
Av( Aperture Value ) 6.3
Lens EF400mm f/5.6L USM
ISO Speed 400
مرتضی نعمتی
https://telegram.me/Morteza_Nemati63
Canon EOS 7D-Canon EF 400mm f/5.6L USM-Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM
درود
Canon 7D
100mm macro usm
سلام
دارکوب سوری-ارسنجان
عکس اگزیف دارد
Who knows, Who knows
Who knows, which way the whirlwind blows
Or where the trail of tomorrow goes
For a man without a star
سلام
ظاهرا در فرايند دانلود از پرشين گيگ و آپلود در فروم، اگزيف عكس حذف شده
اين هم اگزيف:
Camera Maker: Canon
Camera Model: Canon EOS 7D
Lens: EF400mm f/2.8L IS USM
Image Date: 2012-09-12 18:24:29 +0000
Focal Length: 400mm
Aperture: f/4.5
Exposure Time: 0.0006 s (1/1600)
ISO equiv: 640
Exposure Bias: +0.33 EV
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
White Balance: Auto
Flash Fired: No (enforced)
Creator: Mohsen Vahedi pour
Software: Adobe Photoshop CC (Macintosh)
Who knows, Who knows
Who knows, which way the whirlwind blows
Or where the trail of tomorrow goes
For a man without a star
سلام
ممنون از اینکه نظر دادید.
همان طور که می دانید عکاسان حیات وحش و طبیعت همیشه به دنبال بهره گیری از نور طلایی طلوع و غروب هستند. چون علاوه بر زیبایی بی وصف این نور که حاصل ایجاد تونهای گرم در عکس است، به علت زاویه تابش تقریبا مماس نور با زمین، تقریبا تمام سوژه و همچنین محیط اطراف به صورت یکنواخت نور می گیرند و میزان سایه ها (آن هم به صورت کاملا ملایم) به حداقل می رسد.
مدت زمانی که نور در این وضعیت قرار دارد، بسیار کوتاه است و هیچ تضمینی هم نیست که در این مدت بتوانید در جلب سوژه دلخواه خود موفق باشید. این از جذابیتهای این ژانر از عکاسی است که در عین سختی ممکن است دست خالی برگردید. (من از مهرماه تاکنون ۵ بار برای عکاسی از عقابها به قم رفته ام. معمولا ساعت ۴ صبح از منزل حرکت می کنم در حالیکه کسری هم در این لحظه از کرج به تهران آمده و با هم حرکت می کنیم. از این ۵ بار فقط دوبار عکاسی موفق در نور طلایی صبح داشته ام)
خوب بگذریم، حالا می خواهیم با ارایه نمونه وضعیت نور آن زمان از عکاسی را نشان بدهم.
ساعت ۱۷:۳۲
وضعیت نور روبراه شده، اما هنوز نور طلایی وجود ندارد. ارتفاع کچ لایت اصلی کمی از مردمک چشم بالاتر است و این نشان می دهد که هنوز نور به اندازه کافی پایین نیامده.
در ایزوی ۴۰۰. دیافراگم ۶.۳ و یک سوم استاپ جبران نوردهی مثبت. سرعت شاتر 1/1600s را دارم که برای عکاسی روی سه پایه و سوژه تقریبا ثابت مناسب است.
خوب حالا ساعت ۱۸:۲۴ است و نور طلایی کاملا خودنمایی می کند. سوژه هم در قسمت مناسبی از پرچ نشسته و پوز هم که بسیار زیباست. خوب نور ضعیف تر شده و برای داشتن همان سرعت شاتر 1/1600، ایزو را تا ۶۴۰ افزایش دادم، دیافراگم را هم تا ۴.۵ باز کردم. بک گراند همان بک گراند عکس قبلی است و اینها همه عکسهای پروسس نشده هستند، تفاوت رنگها در بک گراند دو عکس مشخص است.
*من در پروسس عکسی که در فروم گذاشتم، تقریبا دست به غلظت رنگها نزدم. فقط درآوردن دیتیل بیشتر از نقاط تاریک و روشن در ACR، کراپ از حالت افقی به عمودی و روشن کردن چشم و سپس خروجی برای وب
خوب حالا ۹۰ ثانیه بعد... ساعت ۱۸:۲۵ آفتاب پایین تر رفته و از نور طلایی لحظات قبل خبری نیست. دیگر نور مستقیمی وجود ندارد. برای داشتن سرعت 1/800, اینبار مجبور شدم دیافراگم را تا 3.5 باز کنم. کیفیت نور اصلا برای من دلچسب نیست.
اما پایان کار آن روز تقریبا دو دقیقه بعد یعنی ۱۸:۲۷ نور حتی رنگ پریده تر از عکس قبل شده و دیگر لحظه جمع کردن تجهیزات است...
خوب این همه تغییر نور در یک روز کاملا آفتابی فقط طی کمتر از یک ساعت اتفاق افتاد.
امیدوارم توانسته باشم منظورم را به خوبی رسانده باشم.
Who knows, Who knows
Who knows, which way the whirlwind blows
Or where the trail of tomorrow goes
For a man without a star
کفچه نوک
محمد رضا شهاب