http://up.iranblog.com/2161/1269672287.jpg
Printable View
سلام بردیا جان
ثبت خوش رنگی است با محدوده دینامیکی مطلوب، ولی بنظرم خط افق وسط برای این کادر مناسب نباشه (کمی حرکت دوربین به بالا) نظر خودت چیه؟:think:;
با سلام عذر میخوام مزاحمتون میشم .من کاربر تازه کاری هستم .سوالی داشتم:
1-آیا میشود این عکس رو با دوربین کامپکت یا سوپر زوم گرفت؟یا فقط باید حرفه ای باشد؟
2-این عکس همانی است که دوربین گرفته یا اینکه با فتو شاپ درست شده؟اگه با فتوشاپ درست شده آیا با دوربینی مثل canon sx200 is هم میشود چنین عکسی گرفت؟
3-برای گرفتن چنین عکسی دوربن باید زوم بالا داشته باشد یا نه؟
با تشکر از وقتی که برام میگذارین.
می بخشید زودتر جواب میدم
میشه چنین عکسی رو با دوربین معمولی هم گرفت، ولی به سه پایه یا یه جای ثابت برای دوربین نیاز داریدنقل قول:
1-آیا میشود این عکس رو با دوربین کامپکت یا سوپر زوم گرفت؟یا فقط باید حرفه ای باشد؟
به احتمال زیاد ار تکنیک اچ دی ار استفاده شده، ولی اگر از این تکنیک هم استفاده نشده باشد بازهم این عکس خروجی دوربین نیستنقل قول:
-این عکس همانی است که دوربین گرفته یا اینکه با فتو شاپ درست شده؟اگه با فتوشاپ درست شده آیا با دوربینی مثل canon sx200 is هم میشود چنین عکسی گرفت؟
فقط اجرای این تکنیک با دوربینهای غیر حرفه ای می تونه مشکل نویز رو جدی تر بکنه، چون اجرای این تکنیک ذاتا نویز آفرینه :)
خیر به زوم بالا احتیاجی نیستنقل قول:
3-برای گرفتن چنین عکسی دوربن باید زوم بالا داشته باشد یا نه؟
آشنایی با تکنیک HDR در عکاسی
چگونه با محدودیت دینامیك رنج مقابله كنیم
سلام میلاد جان
کاملا صحیح میفرمایید فقط در اینجا اولویت نخست من قرینه بودن کامل عکس(انعکاس ابرها در آب) بود به همین جهت کادر را متناسب با این منظور بستم و ارتفاع دوربین را نیز در موقعیتی قرار دادم که خط افق درست در وسط قرار بگیره تا حداقل تناسبها حفظ بشه.
در مورد سوال دوستمان و تکمیل جواب..
برعکس برای ثبت چنین منظره ای لنز واید(در مورد دوربین شما وایدترین حالتهای لنز یا فواصل کانونی کوتاه) مورد استفاده قرار میگیرد. دوربین شما اگر اشتباه نکنم خروجی raw ندارد برای ثبت چنین مناظری خروجی raw بسیار مفید است برای داشتن حداکثر داینامیک رنج و مراحل بعدی پروسس در acr و ps
موفق باشید
http://ashahkar.persiangig.com/justf...hmeSabz_th.jpg
چشمه سبز گلمکان
عذر میخوام . اگه میشه به این سوال جواب بدین.
دوربین های حرفه ای از چه قیمتی شروع میشه؟
به جز دوربین حرفه ای دوربین دیگه ای وجود داره که علاوه بر فرمتjpegبا فرمت raw هم عکس برداری کند؟
با اجازه مدیران محترم
با سلام.
شما سوالاتتون رو باید در تاپیک مربوطه ارسال کنید.این تاپیک مربوط به عکسهای منظره هست.از تاپیکهای زیر برای رسیدن به جواب استفاده کنید.
راهنمايي براي خريد دوربين هاي DSLR ..... ا
سايت هاي قيمت و فروش تجهيزات عكاسي ايراني
مدیران محترم لطف کنند این پست هارو منتقل کنند.
سلام
واقعا دوستان عکس هاي بسيار زيبايي ارسال ميکنند، من روم نميشه عکسامو اينجا بزارم :redface: !
http://www.cubeupload.com/files/f8b000img4205a1.jpg
سلام دوستان
امیدوارم همگی سال خوبی داشته باشید
من یک آماتورم
از نظراتتون استفاده میکنم.
با تشکر
http://up.iranblog.com/2161/1270046405.jpg
http://up.iranblog.com/2161/1269986495.jpg
sx10is
اطراف قم
نظر شخصی:
بهتر بود عکست رو با حال و هوای غروب ادیت می کردی ..... یه چیزی شبیه این
http://faryadprs.persiangig.com/f8b000img4205a111.jpg
http://faryadprs.persiangig.com/f8b000img4205a1111.jpg
خسته نباشید آقا بردیا
عجب ساحل سنگی بسیار زیبایی
میشه بگید مکان عکاسی کجاست؟
سلام
مکان عکاسی: دریاچه ارومیه (Urmia Lake)
سلام. آقایون من کاربر جدیدم. هم تو این سایت و هم کلا در کار عکاسی!
یه سوال فنی داشتم. چطوری میشه تو عکس های منظره به عمق میدان بالایی رسید؟ می دونم راه اولیش پایین آوردن سرعت شاتر و افزایش عدد F هستش. حالا چقدر به لنز بستگی داره؟ مثلا من در عکس گرفتن از سوژه های دور همیشه دچار مشکلم و مشکل هم اینه که فوکوس درست انجام نمی شه. لطف می کنید راهنمایی کنید.
دوربین: Canon 500D
لنز: 55-18 EFS
:(
سلام
تا اساتید جواب بدن من یه راهی برای فوکوس روی سوژه های دور خدمتت بگم
اول باید دوربین روی سه پایه باشه و بعد در حالت لایو ویو قرار بدید و زوم کنید ..بعدش فوکوس دستی انجام بدید و شاتر رو بزنید..اینجوری فوکوس بهتری روی سوژه دور انجام دادید..البته من در این مواقع شاتر رو روی 2 ثانیه یا 10 ثانیه میزارم ولرزگیر لنز رو هم offمیکنم:::happy:::
پی نوشت:سوالتون رو در جای مناسبی مطرح نکردید...(سوالهای عمومی عکاسی بهتر بود)
در مقالات سایت:
عمق میدان (Depth Of Field (DOF
رجوع شود به قسمت "Hyperfocal Ditstance - HFD"
ولی این نکته رو در نظر داشته باشید که انتظار معجزه نداشته باشید. ( یعنی عکستون جوری شارپ باشه که تمام جزئیاتش با شارپ یکسان دیده بشه. )
امیر آقا ممنون بابت ارجاعی که دادی به مقاله. من مقاله ی سایت رو خوندم ، حالا سوالهای جدیدی برام بوجود اومده.
مفهوم HFD را فهمیدم ولی در عمل چطوری می شه ازش استفاده کرد؟ منظورم اینه که فرض کنید HFD=8Meter حالا چطوری در این فاصله فوکوس کنیم اگه جسمی تو اون فاصله نباشه؟ (مثلا عکس از دریا وقتی دوربین در ساحله) نکته ی دیگه ای هم که گفتی همینه که هیچوقت اون شارپ بودن مورد نظر بدست نمیاد.البته این مسئله زمانی معلوم میشه که تو actual size به عکس نگاه کنی.شما عکس هایی که اینجا می ذارید Resize شده ، اگه در اندازه ی واقعی بذارید شاید هیچ کجای عکس شارپ نباشه.( ولی من در عکس های منظره ی عکاسان خارجی دیدم که حتی در actual size هم کاملا شارپ هستند) که این برام مسئله ی نا امید کننده ای است.
آقا خدامی مرسی از راهنماییتان. البته با توجه به بقیه مطلبم جای این سوال همینجا بود :thumb:
از «تدابیر لرزه گیری» هم خبر دارم که دیگه اگه می خواستی تا تهش بری باید Mirror Lock-up هم بهشون اضافه می کردی.
استفاده از Live View هم ، هر چند محدودیت هایی داره ولی مفیده چون می شه روی سوژه زوم دیجیتال هم کرد و با دقت فوکوس رو در آورد که من تا الان خیلی متوجه این قضیه نبودم (که با توجه به تازه کار بودنم کاملا عادیه :biggrin: ) شاید هنوزم معتقد باشی جای این مطلب اینجا نیست ولی بالاخره باید کمک کرد که کاربران مبتدی هم به سطوح بالاتر برسند. شاید برای دیگران هم مثل من این سوال پیش بیاد که در عکاسی منظره اصلا چگونه فوکوس کنند! (در حالی که می خواهند همه چیز در فوکوس باشه)
به هر حال ممنون
حمید
بله! من رفتم چند تا سایت خارجی و دستگیرم شد که قضیه چیه. البته به نظر می رسه در این تاپیک شما خیلی از بحث های فنی استقبال نمی کنید. شاید این تاپیک فقط جای عکس گذاشتن و در نهایت نظر دادن روی ترکیب بندی و مواردی ازین قبیل است. به هر حال چیزی که من دنبالش بودم در سایت های فارسی که پیدا نشد و حتی در سایت های انگلیسی هم بسیار کم به این مسئله که از دید من خیلی مهمه پرداخته شده بود! جالب اینجاست که در مقاله ای از سایت digital-photography-school.com نویسنده همین بحث رو مطرح کرده و علت اینکه این روزها و در کتاب های عکاسی دیجیتال این بحث نادیده گرفته می شه رو این دانسته که نویسندگان این کتابها می خواهند عکاسی دیجیتال را بیشتر در لذت عکاسی راحت و بدون نیاز به سواد خاص خلاصه کنند و نمی خواهند خوانندگانشان را با طرح مسائل تکنیکی و فنی بترسانند!
حالا این «بحث» چیه؟ عرض می کنم:
به نظر میرسه (چون دانای کل نیستم که با قطعیت حرف بزنم) که عکاسان مبتدی تا نیمه حرفه ای در عکاسی از منظره در باب focusing از دو روش استفاده می کنند:
1- فوکوس بینهایت (پیچاندن حلقه فوکوس تا آخر)
2- فوکوس 1/3 (فوکوس روی فاصله ای تقریبا یک سوم کل فاصله ای که می خواهند در فوکوس باشد.البته این یک قانون ثابت نیست و بسته به شرایط کاملا قابل تغییر است)
که این روش دوم منطقی تره و نتایج بهتری به دنبال داره ولی چیزی که هست اینه که در هیچ کدوم از این دو روش نمیشه به focal Plane بی نهایت رسید. بنابراین روش سوم و پیچیده تر و حرفه ای تری هست که از مفهوم Hyperfocal Distance استفاده می کنه. در این روش که البته سه فاکتور اندازه COC ، فاصله ی کانونی و عدد F دخیل هستند با پبدا کردن میزان Hyperfocal Distance می توان به Focal Plane بسیار بالایی که از نصف فاصله ی دوربین با میزان HFD شروع میشه و تا بینهایت ادامه داره رسید. مثلا اگر عدد HFD برابر 8 شود و ما روی فاصله ی 8 متری از خودمان فوکوس کنیم، از فاصله ی 4 متری دوربین تا بینهایت در فوکوس خواهد بود. که البته همه ی این موارد در یک عددF خاص و در یک فاصله ی کانونی خاص صورت می گیرد.
حالا برای فوکوس روی HFD نیاز به لنزی داریم که اعداد ناحیه فوکوس را داشته باشد مثل این لنز که عکسشو گذاشتم.متاسفانه همه ی لنز ها این اعداد را ندارند.
http://digital-photography-school.co.../06/lenses.jpg
در مورد عکس خارجی هم چشم! این یک نمونه که البته از تکنیک HDR استفاده کرده و به احتمال فراوان از همین تکنیک HFD برای فوکوس استفاده شده که به focal Plane بی نهایت رسیده است. در سایز واقعی ببینید تا متوجه شوید!
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...umn%2C_NYC.jpg
من همینجا از آقایون هم می خوام که برای بهتر نظر دادن ، حداقل بعضی از عکس هاشونو با سایز واقعی upload کنند.
:::happy:::
[قسمت دوم حرفتون صحیح تره, برای استفاده صحیح تر از مطالب باید به نظم آن ها احترام گذاشت.نقل قول:
به نظر می رسه در این تاپیک شما خیلی از بحث های فنی استقبال نمی کنید. شاید این تاپیک فقط جای عکس گذاشتن و در نهایت نظر دادن روی ترکیب بندی و مواردی ازین قبیل است.
به نظر می رسه مقاله مذکور رو کامل نخوندید!نقل قول:
به هر حال چیزی که من دنبالش بودم در سایت های فارسی که پیدا نشد
نکات زیر در مقاله فارسی سایت موجود است و به نظر من در مورد سایت عکاسی یه مقدار بی انصافی کردید که این ها رو حاصل کاوش خودتون در سایت های خارجی می دونید ...
نقل قول:
2- فوکوس 1/3 (فوکوس روی فاصله ای تقریبا یک سوم کل فاصله ای که می خواهند در فوکوس باشد.البته این یک قانون ثابت نیست و بسته به شرایط کاملا قابل تغییر است)
نقل قول:
روش سوم و پیچیده تر و حرفه ای تری هست که از مفهوم Hyperfocal Distance استفاده می کنه. در این روش که البته سه فاکتور اندازه COC ، فاصله ی کانونی و عدد F دخیل هستند با پبدا کردن میزان Hyperfocal Distance می توان به Focal Plane بسیار بالایی که از نصف فاصله ی دوربین با میزان HFD شروع میشه و تا بینهایت ادامه داره رسید. مثلا اگر عدد HFD برابر 8 شود و ما روی فاصله ی 8 متری از خودمان فوکوس کنیم، از فاصله ی 4 متری دوربین تا بینهایت در فوکوس خواهد بود. که البته همه ی این موارد در یک عددF خاص و در یک فاصله ی کانونی خاص صورت می گیرد.
حالا برای فوکوس روی HFD نیاز به لنزی داریم که اعداد ناحیه فوکوس را داشته باشد مثل این لنز که عکسشو گذاشتم.متاسفانه همه ی لنز ها این اعداد را ندارند.
از مقاله:
نقل قول:
چگونه مقادیر DOF و HFD را تعیین كنیم؟
در ابتدا باید به مفهومی به نام Circle Of Confusion (COC) اشاره كنیم.همانگونه كه در ابتدای این مقاله اشاره شد ،معیار وضوح عناصر موجود در عمق میدان ،یك معیار دقیقا تعریف شده نمی باشد.كمترین اندازه ای كه چشم انسان میتواند در فاصله معمول خواندن تشخیص دهد ،حدودا 166/0 میلیمتر است.یعنی اگر 2 نقطه كوچكتر از این مقدار را در كنار هم قرار دهید،از فاصله معمول خواندن، آنها را یك نقطه می بینید.همین موضوع در مورد تشخیص وضوح عناصر در عكسهای چاپ شده نیز صدق میكند.به عبارت دیگر اگر به یك عكس چاپ شده 12*15 سانتیمتری نگاه كنیم نقاط كمتر از 166/0 میلیمتر در آن قابل تشخیص نیستند.و چون برای چاپ این عكس از فیلم 35 میلیمتری، حدودا 5 برابر بزرگنمایی داشته ایم،مقدار بحرانی مذكور در فیلم 35 میلیمتری برابر 0333/0 =5 : 166/0 خواهد شد.این عدد 0333/0 حدودا مقدار COC برای دوربینهای فیلمی 35 میلیمتری برای چاپهای 12*15 سانتیمتری است.(در مورد دوربینهای مختلف مقدار دقیق آن متفاوت است)
برای تعیین عمق میدان باید چهار مقدار f ، فاصله كانونی ، فاصله نقطه فوكوس و مقدار COC دوربین مشخص باشد.
در دوربینهای دیجیتال مقدار COC وابسته به وسعت حسگر و نیز اندازه عكس (بر حسب مگا پیكسل) بوده و قابل محاسبه می باشد.مقادیر COC دوربینهای مختلف دیجیتال در این آدرس در دسترس است.
پس از مشخص كردن COC برای دوربین، با دانستن فاصله جسم تا دوربین ، فاصله كانونی لنز و مقدار دیافراگم ، میتوان مقادیر عمق میدان و hyperfocal distance را تعیین نمود.كه این كار را از طریق فرمول ، نرم افزار ، به صورت آنلاین و یا جداول چاپ شده میتوان انجام داد.
در این عکسی که شما قرار دادید فورگراند کاملا Out of Focus است دوست عزیز ... در ضمن یکی از کاربرد های تکنیک HDR علاوه بر بالا بردن داینامیک رنج می تونه بالا بردن ناحیه فوکوس هم باشه. کلا این تکنیک به افزایش دیتیل در عکس کمک می کنه که می تونه باعث بیشتر شارپ بودن اون بشه.نقل قول:
در مورد عکس خارجی هم چشم! این یک نمونه که البته از تکنیک HDR استفاده کرده و به احتمال فراوان از همین تکنیک HFD برای فوکوس استفاده شده که به focal Plane بی نهایت رسیده است. در سایز واقعی ببینید تا متوجه شوید!
فکر می کنم هر عکسی رو که شما مد نظرتون باشه دوستان در صورت امکان این کار رو برای شما انجام بدند.نقل قول:
من همینجا از آقایون هم می خوام که برای بهتر نظر دادن ، حداقل بعضی از عکس هاشونو با سایز واقعی upload کنند.
1- سایت عکاسی سایت بسیار خوبی است و من تنها در این سایت عضوم! ولی خوب بودن به معنای کمال مطلق نیست که!
2- مقاله رو خوندم و اصلا از اونجا فهمیدم HFD چی هست.ولی در اونجا فقط مفاهیم رو به صورت نظری طرح کرده و بسیار گذرا، طوری که اگه برای بار اول باشه که با این مبحث یکی روبرو می شه یکم گیج می شه! ضمنا من در این سایت هیچ مقاله ای که صرفا به مسئله عمق میدان و چگونگی فوکوس کردن در عکاسی مناظر بپردازه پیدا نکردم! و این همون چیزی است که در سایت های فارسی دیگه هم پیدا نکردم و الا اینکه عمق میدان چیست و چگونه زیاد یا کم میشه در همه ی سایت های درست حسابی هست!
3- دوست عزیز مطمئنی همون عکس رو دیدی!؟ چطوره 5 نفر دیگه هم ببیند و نظر بدن.
تنها جایی که خارج از فوکوس هست زیر خط قرمزه
http://www.freeuploadimages.org/imag...pbgj8d93xn.jpg
بعدشم دوست عزیز افزایش دیتیل چه ربطی به فوکوس بودن داره!؟ نهایت تاثیری که داشته باشه کمک به شارپ تر شدن عکسه آن هم در شرایط خاص! یعنی عکسی که کاملا از فوکوس خارجه با HDR و افزایش Dynamic Range میاد تو فوکوس!!!؟؟؟ تازه می خوام اینو به شما بگم چون عکس HDR هست حتی از شارپ بودنش کم شده. چرا؟ چون در عکس های متوالی که گرفته می شه امکان لرزش و تکون خوردن دوربین هست، امکان جابجایی سوژه ها هم هست.در مورد این مثال شما فرض کن حتی اگر نسیم ملایمی هم در لحظه شات های این عکس وزیده باشه برگ های سبک درختها تکون خوردن و اتفاقا برگ های درختها کمی Blur شده. اون Align که در نرم افزارهای HDR هست فقط جبران لرزش دوربین رو می کنه.تکون خوردن شوژه چی!!؟؟
شما می گی Foreground کاملا خارج از فوکوسه پس منظورت اینه که اون ساختمانها در فوکوسند دیگه! یعنی عکاس روی اون ساختمانها فوکوس کرده. در این عکس مشخصه که لنز وایده پس اگه فاصله ی کانونیشو 20 فرض کنیم با عدد f مثلا 5.6 و با تخمین اینکه اون ساختمانها در فاصله ای حدود 300 متری دوربین هستند می دونید focal plane از فاصله ی چند متریه دوربین شروع میشه؟؟؟؟؟ 4 متری!!! بازم بگم؟
4- نیازی نیست من انتخاب کنم.از دوستان هر عکسی که دوست داره در سایز واقعی بزاره!
به دلیل همین بعد مسافت هستش که ساختمان ها بیشتر در فوکوس دیده می شوند. ( خطای فوکوس در فواصل دور قابل تشخیص نیست, سوای عمق میدان البته ) برای درک این موضوع می تونید یه عکس خارج از فوکوس رو هم از نزدیک هم از دورتر ببینید. ار فاصله دورتر عکس بیشتر قابل درک خواهد بود.
در مورد نوع لنز و فوکال لنت و دیاف انتخابی از کجا به این نتایج رسیدید؟
میشه یه نمونه افزایش دیتیل مثال بزنید که در ناحیه خارج از فوکوس صورت بگیره؟
بسیاری از نرم افزارهای HDR قادر به تشخیص حرکات ها و تصحیح اون ها هستند.
روش افزایش عمق میدان در عکس های ماکرو رواج داره ... تو مقالات سایت هم فکر می کنم که هستش. شاید بتونه بهتون ایده بده.
موافقم که چند تن دیگه از دوستان عکس رو ببینند.
جاده مشهد - کلات، حدودا 40 کیلومتری مشهد
http://www.cubeupload.com/files/d75600kalat2s.jpg
Canon EOS 500D - Canon 18-55mm - f/16 - 1/500 - iso 100 - tripod
http://www.cubeupload.com/files/bc0600kalat1s.jpg
Canon EOS 500D - Canon 18-55mm - f/11 - 1/80 - iso 100 - tripod
واقعا منظره شگفت انگیزی بود :::happy:::
مکان عکس: ماسوله
http://behnam-design.com/shots/akkasee/Masoole_3.jpg
http://fixsat-pics.com/images/dw4gucqvc08jzazmxm0.jpg
آذربایجان شرقی - رشته کوههای میشو
از زاویه دیگر :::happy:::
http://behnam-design.com/shots/akkasee/Masoole_4.jpg
حمید جان شرمنده تو اطلاعات اگزیف نام عکاس آقای کورش کحال ثبت شده !
احتمال میدم شما با دوربین جناب کحال عکس رو گرفتین , درست حدس زدم ؟
عذر خواهی از همه عزیزان بابت آف تاپیک
لطفاً نظر یادتون نره
لطفاً راهنماییم کنین چجوری آپلود کنم که کیفیت عکسام پایین نیاد
http://www.up.vatandownload.com/imag...5m4tyrksow.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...ys1j69uydw.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...86cxyhph2x.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...ade9bul37l.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...mprccsn0ss.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...1l1yc1bwgb.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...we4oq36y75.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...voqyzto9wh.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...gb2thmke1d.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...zbvk1rf0gj.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...5kpnn69bns.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...qqgs86pt09.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...sgnqtingv0.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...saevz09fi9.jpg
http://www.up.vatandownload.com/imag...1ncnlo1msb.jpg
دوست عزیز ...
نکته مهم در آپلود کردن با کیفیت, ریسایز کردن صحیح با ابعاد مناسب است.
عکس های شما رو هم دیدم. مناظر فوق العاده ای بودند. اگر ممکن هست مکان عکاسی رو بفرمائید. در ضمن در بیشتر عکس هاتون علاوه بر مشکلات نورسنجی درست, بدون پروسس بودن عکس ها هم از زیبایی کار کم کرده بود.
پ.ن: هر چقر سرچ کردم اون پست دکتر روشن رو درباره ریسایز درست عکس ها پیدا نکردم ... دست مشهدی وحید رو می بوسه!!! :biggrin:
با سلام
کدام راهنمایی بهتر از راهنمایی خود گالری :::happy:::نقل قول:
لطفاً راهنماییم کنین چجوری آپلود کنم که کیفیت عکسام پایین نیاد
http://aks.akkasee.com/sn/photoUploadHelp
موفق باشید
این لینکها رو ببینید:
کد:http://www.akkasee.com/forum/forumdisplay.php?f=18
http://www.akkasee.com/articles/category/12/
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=2657
http://www.akkasee.com/forum/forumdisplay.php?f=80&order=desc
http://www.akkasee.com/darkroom/
http://www.akkasee.com/forum/forumdisplay.php?f=90
http://www.akkasee.com/forum/forumdisplay.php?f=77
سلام
http://payami.persiangig.com/89.1karn4.6398.jpg
دریاچه سد کارون 4
بین نور و محمودآباد
http://inlinethumb31.webshots.com/45...600x600Q85.jpg
آقا بردیا
میشه بگی اون قسمت زرد رنگ چیه؟
http://fbabaei.com/farhad/IMG_6627.jpg
روستای دولت رودبار-شهرستان بابل-Dolat roudbar village-babol city
درود
خانه ای چوپانی
روی تپه های سرسبز جاده اسالم به خلخال
خط افق کج نیست ، شیب ملایم تپه است
http://anoosh88.persiangig.com/image/Hill%20House.jpg
iso-200 S1/400 F10 24mm
کاش از آسمان کاسته میشد و به چمنزار (؟) میافزودید.
درود
البته به غیر از اصول کادربندی باقی موارد سلیقه ایست ، کسی بیشتر بودن آسمان را در کادر می پسندد شخص دیگری برعکس اضافه تر بودن سهم چمنهای سبز را. اما نکته ای که باید دقت کرد زاویه نگاه دوربین است که از پایین ( نزدیک به سطح زمین) به آسمان است، پس خط افق در یک سوم پایینی خواهد بود و طبیعتا سهم آسمان در آن بیشتر خواهد شد.
نکته دیگر این عکس در واید ترین حالت لنز 24-70 گرفته شده، باید عملا در موقعیت عکاسی بود و دید آیا عقب تر رفتن ممکن بوده یا خیر.. برای گرفتن این عکس روی زمین دراز کشیدم و هر جایی روی زمین این کار ممکن نبود چون زمین پر از فضولات گوسفندی بود
انوش
البته من چیز زیادی از عکاسی نمی دونم ولی به عکس حس می کنم اگه آسمان سهم بیشتری داشت بهتر هم میشد ، این جوری هم خونه که شاید سوژه اصلی باشه از ثلث میانی تصویر خارج میشد ، هم یه فضای خالی بیشتری بالا ایجاد میشد که فضای بیشتری رو برای حرکت چشم مهیا می ساخت، نظر دوستان چیه؟ اشتباه فکر می کنم؟
------
این قسمت تو ویرایش اضافه شد:
البته الان فکر می کنم می بینم همچون فریم عمودی بلندی برای این محتوا شاید چندان مناسب نباشه
انوش جان
موقع عکاسی را عرض کردم، نه اینکه کراپ کرده باشید.
موافقم، حس بهتری میدهد.نقل قول:
ولی به عکس حس می کنم اگه آسمان سهم بیشتری داشت بهتر هم میشد
ممنون ميشم راهنمايي كنيد