سلام
عکس بسیار زیبائی است.
به نظر می رسد وجود غبار یا اشعه ماورا بنفش باعث شده نیمه بالائی عکس وضوح کمتری داشته باشد شاید هم در مانیتور من این جوری است؟
اگه فیلتر UV یا پلاریزه استفاده می شد وضعیت بهتری را شاهد بودیم.
با تصحیح نرم افزاری هم بهتر میشه البته من خوب بلد نیستم با seeACD نتیجه این بود:
تا نظر جناب میری و دوستان چه باشد.
با تشکر
آذري
سلام، یک سوال از دوستان در مورد این عکس دارم ، اینکه عکسی مثل این که فلر داره رو باید ازش صرفنظر کرد؟فلر رو حذف کرد (اگه امکان داشته باشه)؟یا فلر رو هم میشه جزو المان های عکس حساب کرد و بودنش اشکال نداره ؟
در حقیقت، "کمی وضوح" نبوده ...
ضمن اینکه وجود غبار هم در هوای پر رطوبت شمال، اندکی با واقعیت فاصله دارد ...
اما همان رطوبت، میتواند باعث کاهش کنتراست تصویر شود، هر چه بعد مسافت بیشتر، کاهش کنتراست نیز بیشتر میشود.
ویرایشی که در ACDSee انجام شده، نهایتاً با HighLight Enhancement بوده، که در اصل همان تغییر (افزایش) کنتراست موضعی است که صرفاً بر روی نواحی Highlight تاثیر خواهد داشت. مقوله ای است سلیقه ای، که اعمال یا عدم آن، مستقیماً توسط عکاس میبایست انتخاب میشود.
ویرایش توسط Ali Bayati : Friday 8 June 2012 در ساعت 00:31
سلام
از توضیح آقای بیاتی ممنونم
در مورد این اثر در عکاسی منظره که شاید اصطلاح محو شدگی بجای عدم وضوح برای آن مناسب تر باشه و با زیاد شدن فاصله مشاهده میشه من دو مورد غبار و اشعه ماورا بنفش رو شنیده بودم و ذکر کردم. (که البته غبار در شمال با توضیح آقای بیاتی روشن شد.) ولی در مورد رطوبت من یکی قبلا چیزی نشنیده بودم و دوست دارم اگه مرجعی باشه مطالعه بیشتری بکنم.
(ویرایش هم همون بود و با light EQ انجام شده بود.)
آذري
اثر رطوبت در کاهش کنتراست را میتوانید در جنگل مه گرفته یا حتی ساده تر در یک روز مه آلود (باز هم ساده تر،در سونای بخار) بصورت فیزیکی مطالعه کنید. طبیعت، بهترین مرجع ما است
همانطور که میدانید، در هوای مه آلود، شما ممکن است اشیاء واقع در دو متری خود را ببینید، در چهار متری فقط آنها را تشخیص دهید، و بیش از 10 متر، هیچ چیز را تشخیص ندهید. بنابراین در هوای مرطوب، هر چه شیء مورد نظر از ما دورتر باشد، بعلت دیفیوز شدن بیشتر و بیشتر نورهای ارسالی از سوژه ی دور، به سمت چشم و یا دوربین،توسط ملکولهای معلق در هوا، کنتراست آنها پائین و پائین تر میشود.
در عکس جناب میری، وجود همان کنتراست پائین، تداعی کننده ی بعد زیاد مسافت کوه تا دوربین بوده که این بعد و عمق، در ویرایش شما کاملاً از بین رفته و عکس را بدون عمق و حجم کرده اطمینان دارم که ایشان هم میتوانستند این بعد و عمق را در ویرایش شان نابود کنند، اما هوشمندانه رهایش کردند تا کارکرد خودش را حفظ نماید.
بکارگیری قوانین، تکنیک ها و مقوله هائی چون ویرایش با کنتراست بالا و پائین، اپرچر تنگ و گشاد و صد ها پارامتر دیگر، به یک عکس جلوه میدهد و همان، ممکن است به عکس دیگری جفا کند ! اینکه کجا، کدام را استفاده کنیم و از دیگری بپرهیزیم، هنری است که همه ی ما بدنبال آن هستیم
شاد باشید.
ویرایش توسط Ali Bayati : Friday 8 June 2012 در ساعت 17:57 دلیل: DeNoising