صفحه 283 از 319 نخستنخست ... 183 233 273 279 280 281 282 283 284 285 286 287 293 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,821 تا 2,830 , از مجموع 3186
Like Tree117تشکر

موضوع: پاسخگویی بخش فنی تعمیرگاه مرکزی دوربین

  1. #2821
    كاربر افتخاري tamir آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    نوشته ها
    1,079
    تشکر شده
    112
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ALI.Barutkub نمایش پست ها
    جناب قاسمی، نمایندگی شما در اهواز گفتند که برد فلاش سوخته و بعد از یک ماه گفتند که گیر نمی آید. آیا برد این مدل فلاش (Metz 48 AF-1) را دارید که من آن را بفرستم تهران برای تعمیر !؟
    دوست عزیزم علی
    با عرض سلام و تبریک عید شعبان
    لطفا عکس کامل فلاش خود را پیام خصوصی نمایید تا نسبت به هماهنگی در صورت امکان جهت تحویل برد اصلی اقدام شود ولی پیشنهاد میکنم در اولین فرصت به بخش فنی ارسال تا شخصا بازدید و در صورت عدم راه اندازی نسبت به سفارش قطعه اقدام شود
    با تشکر بخش فنی تعمیرگاه مرکزی دوربین /شرکت ایده ال دوربین

  2. #2822
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2013
    نوشته ها
    6
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    درود بر جناب آقای مهندس قاسمی عزیز
    بنده یک عدد لنز 28-135 دارم که مدتی پیش بصورت دست دوم خریداری کرده ام. لنز تا روزهای اخیر بدون هیچ مشکلی کار می کرد اما چند روز پیش با تکان دادن لنز صدای یک قطعه آزاد در اون شنیده می شد. با کنار دادن لاستیک زوم از شیار زیر اون یک پیچ خیلی ریز بیرون اومد اما همچنان لنز کار می کرد. تا اینکه امروز دوباره صدای چند قطعه در اون شنیده شد که با بیرون آوردنشون متوجه شدم که یک قطعه کوچک فلزی (براکت) و یک پیچ دیگه هستند. ظاهراً دو پیچ اون قطعه رو در جای خودشون محکم می کردند و باز شده اند. این باعث شده که عمل زوم کردن لنز با مشکل مواجه بشه.

    فایل پیوست 69448


    بعلاوه زیر المان جلویی لنز مقداری آلودگی وجود داره که میخواستم اگر لنز قابل تعمیره تمیز شه. ممنون میشم قابلیت تعمیر اون رو به همراه هزینه تعمیر-تنظیف بفرمایید.
    در ضمن بنده ساکن شهرستان هستم و متاسفانه نمی تونم به دفترتون بیام. امکانش هست که لنز رو با پست یا تیپاکس واستون بفرستم؟ دقیقا به کجا ارسال کنم؟
    از توجه شما سپاسگزارم
    ویرایش توسط fatolahzadeh : Saturday 6 June 2015 در ساعت 19:05

  3. #2823
    كاربر همراه abidar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    Stockholm
    نوشته ها
    101
    تشکر شده
    1782
    تشکر کرده
    508

    پیش فرض

    سلام آقای قاسمی !

    من سیاوش محمدی هستم کاربر قدیمی‌ سایت عکاسی و یکی‌ از مشتریهای چند سال اخیر شما .

    بنده مقیم سوئد هستم و هر سال هنگام سفر با ایران چند لنز یا دوربین را با خودم جهت تعمیر میاورم و یک شبکه از دوستان را هم با شما آشنا کردم .

    سال گذشته چند لنز کنان نیکون سونی و مینولتا جهت تعمیر آوردم که پس از ۵-۶ ماه پیگیری بالاخره ۲ لنز رده پایین نیکون و کنن تعمیر شد و لنز زایس و مینولتا نه تنها تعمیر نشد بلکه بر مشکلاتشان افزوده شد .(لنز زایس بنده مشکل مکانیکی داشت که اکنون فوکوس خودکار از کار افتاده) .

    امسال باز هم مراجعه کردم و یک لنز Canon 24-70mm که ارور01 میداد رو جهت سرویس تقدیم کردم و امروز که با آقای عمارتی تماس گرفتیم با رقم نجومی ۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومن جهت تعمیر رو به رو شدیم و هنگامی که تعجب شدید ما رو از پشت خط شنیدند رقم به ۱۲۰۰ کاهش پیدا کرد .

    جناب قاسمی با این رقم به راحتی‌ می‌تونم همینجا در نمایندگی‌ مرکزی کنن امورات را انجام دهم و نیازی به این روال طولانی و طاقت فرسا نباشد .

    پارسال و امسال چندین بار ذکر کردم که از اعضای سایت عکاسی هستم که هیچگونه تاثیری نداشته و تنها یک بار خود شما با یک لیوان شربت و روی گشاده پذیرائی فرمودید.

    من و دوستانم ترجیح دادیم که امورات تعمیر و سرویس تجهیزات را به تعمیرکار وطنی بسپاریم با این امید که هم چرخ شما بهتر بچرخد هم صرفه جوی هم باشد در هزینه ما .

    حال چند خواهش دارم :

    ۱ اگر شما ارتباطی‌ با سونی ندارید از قبول سفارش محصولات آن خود داری کنید چون لنز زایس بنده رو به دلیل نبوده قطعه بد از ۵ ماه مرجوع کردید و اکنون خدمات سونی مدعی است که لنز توسط افراد غیر متخصص باز شده و هیچگونه سرویسی شامل حال آن نمی‌شود .

    ۲ هنگام برآورد هزینه تعمیر، قیمتی منصفانهٔ و البته صادقانه بدهید چون بنده بیشتر از اینکه از رقم ۱میلیون ۵۰۰ جهت تعمیر ناراحت شوم از تخفیف ناگهانی ۳۰۰ هزاری متعجب و ناراحت شدم .

    امیدوارم که پیگیری فرمایید و موجبات ادامه همکاری را فراهم کنید .



    ارادتمند : سیاوش محمدی ۰۸-۰۶-۲۰۱۵
    سیاوش محمدی

  4. #2824
    كاربر افتخاري tamir آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    نوشته ها
    1,079
    تشکر شده
    112
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط abidar نمایش پست ها
    سلام آقای قاسمی !

    من سیاوش محمدی هستم کاربر قدیمی‌ سایت عکاسی و یکی‌ از مشتریهای چند سال اخیر شما .

    بنده مقیم سوئد هستم و هر سال هنگام سفر با ایران چند لنز یا دوربین را با خودم جهت تعمیر میاورم و یک شبکه از دوستان را هم با شما آشنا کردم .

    سال گذشته چند لنز کنان نیکون سونی و مینولتا جهت تعمیر آوردم که پس از ۵-۶ ماه پیگیری بالاخره ۲ لنز رده پایین نیکون و کنن تعمیر شد و لنز زایس و مینولتا نه تنها تعمیر نشد بلکه بر مشکلاتشان افزوده شد .(لنز زایس بنده مشکل مکانیکی داشت که اکنون فوکوس خودکار از کار افتاده) .

    امسال باز هم مراجعه کردم و یک لنز Canon 24-70mm که ارور01 میداد رو جهت سرویس تقدیم کردم و امروز که با آقای عمارتی تماس گرفتیم با رقم نجومی ۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومن جهت تعمیر رو به رو شدیم و هنگامی که تعجب شدید ما رو از پشت خط شنیدند رقم به ۱۲۰۰ کاهش پیدا کرد .

    جناب قاسمی با این رقم به راحتی‌ می‌تونم همینجا در نمایندگی‌ مرکزی کنن امورات را انجام دهم و نیازی به این روال طولانی و طاقت فرسا نباشد .

    پارسال و امسال چندین بار ذکر کردم که از اعضای سایت عکاسی هستم که هیچگونه تاثیری نداشته و تنها یک بار خود شما با یک لیوان شربت و روی گشاده پذیرائی فرمودید.

    من و دوستانم ترجیح دادیم که امورات تعمیر و سرویس تجهیزات را به تعمیرکار وطنی بسپاریم با این امید که هم چرخ شما بهتر بچرخد هم صرفه جوی هم باشد در هزینه ما .

    حال چند خواهش دارم :

    ۱ اگر شما ارتباطی‌ با سونی ندارید از قبول سفارش محصولات آن خود داری کنید چون لنز زایس بنده رو به دلیل نبوده قطعه بد از ۵ ماه مرجوع کردید و اکنون خدمات سونی مدعی است که لنز توسط افراد غیر متخصص باز شده و هیچگونه سرویسی شامل حال آن نمی‌شود .

    ۲ هنگام برآورد هزینه تعمیر، قیمتی منصفانهٔ و البته صادقانه بدهید چون بنده بیشتر از اینکه از رقم ۱میلیون ۵۰۰ جهت تعمیر ناراحت شوم از تخفیف ناگهانی ۳۰۰ هزاری متعجب و ناراحت شدم .

    امیدوارم که پیگیری فرمایید و موجبات ادامه همکاری را فراهم کنید .



    ارادتمند : سیاوش محمدی ۰۸-۰۶-۲۰۱۵
    دوست عزیزم اقای سیاوش
    با عرض سلام و تشکر از شما در تذکر بجا و همچنین ابراز تاسف از اتفاق پیش امده لازم به ذکر است در لنز شما که امروز شخصا اینجانب بازدید نمودند shutter unit و main pcb assy
    مستلزم تعویض است .به پیشنهاد کمپانی های معظم بهترین و اصولی ترین موارد در بخش راه اندازی لنز تعویض قطعات اصلی و اجاست کامل دستگاه تعمیری است ولی در مواقعی برای جلوگیری از هزینه بالا و همچنین جلوگیری از اجاست لنز و همچنین اتلاف وقت امکان راه اندازی و تعمیر قسمتهای دیگر وجود دارد که لنز شما نیز از این بحث مستثنی نیست .هدف ما نیز دادن سرویس برتر و همچنین رضایت مندی مشتریان هست که اعضای محترم سایت کاملا در اولویت میباشند .در بسیاری از پاسخها اکیدا به اعضا محترم سایت عکاسی تذکر داده شده است که اعلام فرمایند که از اعضای محترم سایت عکاسی هستند تا تفاوت بیشتر در خدمات و مبالغ ریالی محسوس گردید
    لازم به ذکر است لنز شما در اختیار اینجانب است تا شخصا نسبت به راه اندازی و تعویض کامل قطعات و اجاست توسط اخرین ابزارالات دقیق و نرم افزار خصوصی کمپانی معظم کانن اقدام گردد
    در ضمن به اطلاع دوستان عزیز و شما دوست عزیز اعلام میدارم تعمیرگاه مرکزی دوربین به تازگی در شرف عقد قرارداد رسمی با شرکت معظم زایس و همچنین خرید کلیه ابزارالات تنظیم دقیق لنزها که جزو موارد لازم الاجرا قراداد است میباشد لذا خواهشمندم چنانچه مایل به راه اندازی دقیق و استاندارد لنز زایس میباشید در اولین فرصت به بخش فنی تحویل تا نسبت به راه اندازی استاندارد اقدام گردد
    تشکر ویزه اینجانب در تذکر و انتقاد سازنده شما از بخش فنی تعمیرگاه مرکزی دوربین که متعلق به شما عزیزان است را پذیرا باشید
    با تشکر بخش فنی تعمیرگاه مرکزی دوربین /شرکت ایده ال دوربین
    ویرایش توسط tamir : Saturday 13 June 2015 در ساعت 22:00

  5. #2825
    كاربر افتخاري tamir آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2007
    نوشته ها
    1,079
    تشکر شده
    112
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط fatolahzadeh نمایش پست ها
    درود بر جناب آقای مهندس قاسمی عزیز
    بنده یک عدد لنز 28-135 دارم که مدتی پیش بصورت دست دوم خریداری کرده ام. لنز تا روزهای اخیر بدون هیچ مشکلی کار می کرد اما چند روز پیش با تکان دادن لنز صدای یک قطعه آزاد در اون شنیده می شد. با کنار دادن لاستیک زوم از شیار زیر اون یک پیچ خیلی ریز بیرون اومد اما همچنان لنز کار می کرد. تا اینکه امروز دوباره صدای چند قطعه در اون شنیده شد که با بیرون آوردنشون متوجه شدم که یک قطعه کوچک فلزی (براکت) و یک پیچ دیگه هستند. ظاهراً دو پیچ اون قطعه رو در جای خودشون محکم می کردند و باز شده اند. این باعث شده که عمل زوم کردن لنز با مشکل مواجه بشه.

    فایل پیوست 69448


    بعلاوه زیر المان جلویی لنز مقداری آلودگی وجود داره که میخواستم اگر لنز قابل تعمیره تمیز شه. ممنون میشم قابلیت تعمیر اون رو به همراه هزینه تعمیر-تنظیف بفرمایید.
    در ضمن بنده ساکن شهرستان هستم و متاسفانه نمی تونم به دفترتون بیام. امکانش هست که لنز رو با پست یا تیپاکس واستون بفرستم؟ دقیقا به کجا ارسال کنم؟
    از توجه شما سپاسگزارم
    دوست عزیزم با عرض سلام و پوزش فراوان در تاخیر ارسال پاسخ
    قطعه دچار مشکل شما مربوط به المانهای عملیات مکانیکی لنز شما است که به نظر میرسد به علت فاسد شدن چسبهای که از طرف کمپانی جهت فیکس شدن پیچ زده میشود فاسد و به مرور زمان باز و باعث گردید است لنز شما دچار اشکال مکانیکی گردد .پیشنهاد میگردد از استفاده لنز جدا خوداری نمایید تا اسیب جدی به لنز شما وارد نگردد
    لازم به ذکر است هزینه راه اندازی استاندارد لنز شما و همچنین شتشوی عدسی و تعویض Special glue
    1100000ریال میباشد لذا اکیدا خواهشمندم در هنگام ارسال اعلام فرمایید از اعضای محترم سایت عکاسی هستید تا نسبت به راه اندازی شخصا اقدام نماییم .ادرس ما
    تهران خیابان جمهوری -ساختمان الومینیوم -طبقه 11 شماره 1117 تلفن 66749494
    میدان هفت تیر -ابتدای بهار شیراز -ساختمان 189 - طبقه 3 تلفن 88840065
    با تشکر بخش فنی تعمیرگاه مرکزی دوربین /شرکت ایده ال دوربین

  6. #2826
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    September 2009
    محل سکونت
    ahvaz
    نوشته ها
    564
    تشکر شده
    1750
    تشکر کرده
    2083

    پیش فرض

    سلام جناب قاسمی
    بنده قصد آپدیت فرمور دوربین هایم (کانن 40D و 7D) را دارم. میدانم که این مورد جزو خدمات رایگان شرکت شما است. اما با توجه به اینکه من اهواز هستم و فعلا امکان آمدن به تهران را ندارم آیا شما در اهواز نمایندگی دارید که این کار را برای من انجام دهد؟
    ضمنا من ورژن 1.1.1 برای 40D و 2.0.5 برای 7D را دانلود کرده ام اما خودم آپدیت نکردم. آیا انجام این کار تخصصی است یا خودم قادر به انجامش هستم؟
    اگر میتونم انجام بدم روش انجامش چیست؟ در ضمن آیا ورژن هایی که عرض کردم آخرین آپدیت دو بدنه است؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    همچنین هزینه سرویس لنز 17-85 چقدر است؟
    با تشکر کاظمی

  7. #2827
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2015
    نوشته ها
    8
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    3

    پیش فرض

    سلام دوستان
    عذر میخوام من فقط یه سوال داشتم میخواستم بدون پاک کردن یه چیزی عین غبار توی چشمی دوربین از چه طریقه ؟ ایا باید دوربین باز بشه ؟
    دقیقنا کنار علامت باتری توی چشمیه

  8. #2828
    كاربر آشنا smohammad.miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2012
    نوشته ها
    79
    تشکر شده
    327
    تشکر کرده
    230

    پیش فرض

    دو خاطره نه چندان دلچسب ولی قابل توجه از تعمیرگاه مرکزی دوربین:

    ۱- نوروز سال گذشته (۹۳) در سفری به بوشهر، متاسفانه لنز ۲۴-۱۲ نازنینم (که حقا بهترین لنز واید DX نیکون است) در اثر سهل‌انگاری و عوامل دیگر ضربه خورد، المان‌های نوری و عدسی‌ها بدون اشکال ماند، ولی کل عملیات مکانیکی لنز گیر کرد و لنز از محور خود خارج شد. المان پلاستیکی نهایی لنز نیز شکست (حلقه بیرونی، نه عدسی). طبق معمول و متاسفانه از سر اجبار (نبود هیچ گونه تعمیرگاه دیگر با همین حداقل اعتبار)، با نا امیدی (تجربه تخریب کلی دوربین کامپکت توسط تعمیرکار تعمیرگاه مرکزی از خاطر من نمی‌رود) به تعمیرگاه مراجعه کردم، آقای قاسمی و آقای عمارتی هر دو فرمودند که درست شدن لنز قطعی نیست. بالاخره بعد از ۱ ماه امروز و فردا، با مراجعه به آقای عمارتی، لنز را دریافت کردم، ولی همان لحظه اول فوکوس خراب لنز واضح بود. یک ماه دیگر نیز برا تعمیر دوباره لنز رفع شد. خدا رو شکر لنز به کار افتاد، اما محور لنز هنوز هم سر جای اصلی‌اش نیست و کنار یکی از رینگ‌ها فاصله مشهود است. رینگ انتهایی پلاستیکی نیز تعمیر/تعویض نشد، چون «لوازم یدکی ان را نداشتند، سفارش دادند از نیکون بیاورند»، اما من به این حرف‌ها باور نداشتم، چون هیچ مکانیزمی برای سفارش نبود، دو ماه پیگیری مداوم مشخص شد که سفارش از اصل دروغ بوده، در نهایت آقای عمارتی فرمودند «باید صبر کنی اگر لنزی با رینگ انتهایی مشابه ترکید! رینگ آن را برای شما نگه می‌داریم»، اما مشخصا این هم ادعایی بیش نبود، چون جایی ثبت نمی‌شد. در نهایت در سفرم به ترکیه با هزینه حداقلی، رینگ نهایی تعویض شد، بدون دردسر. ای کاش از ابتدا تعمیر را به متخصصان خارجی می‌سپردم. باز هم تاکید می‌کنم، لنز من با هزینه ۴۵۰ هزار تومان، هنوز هم از محور خارج است و در دیافراگم‌های باز اعوجاج و عدم فوکوس‌ها عجیب و غریب می‌دهد.
    ۲- چند روز قبل، دوربینم داخل کیف کوله مخصوص دوربین (Lowepro Fastpack 250)، از فاصله تقریبا ۸۰ سانتی‌متری به زمین خورد، من هم با روشن کردن دوربین فکر کردم که اتفاقی نیفتاده. در سفری که داشتم متوجه شدم آینه دوربین بالا نمی‌آید. با مراجعه به آقای قاسمی روز ۴شنبه هفته گذشته، ایشون اعلام کردند که : «تا فردا ظهر هزینه رو اعلام می‌کنم و ساعت ۳ و ۴ تحویل می‌دهم»، مثل همیشه فرایند پذیرش کردن دوربین و ادامه ماجرا. فردا ظهر ساعت ۱۱ تماس گرفتم، مسئول تعمیر بدنه (میز شماره ۱، اسمشون رو نمی‌دونم، موهای جوگندمی) قبل از اینکه به من بگند مشکل چیه، از من راجع به اتفاق پرسیدند، به محض اینکه گفتم افتاده، گفتند «احتمالا» پایه آینه شکسته، ۱۷۵ هزار تومان هزینه تعمیر می‌شود. گفتم الان شما باز کردید دوربین رو؟ گفتند که همینه مشکل. پرسیدم که آقای قاسمی فرمودند امروز حاضر می‌شه که گفتن خیر، امروز تا ساعت ۱ هستیم! گذشت و شنبه دوباره تماس گرفتم، باز هم همون سوال، دوربین ضربه خورده؟ ۱۷۵ تومان هزینه می‌شه! من هم گفتم که آقا شما همین رو ۵شنبه گفتید! که بعد از دو سه دقیقه معطلی گفتند که حاضره! امروز که دوربین رو تحویل گرفتم، دوربین سالمه فعلا، قاعدتا هم من نمی‌تونم بفهمم که قطعه‌ای تعویض شده یا نه، ولی خب مطمئنا دوربین باز شده، چون چسب زیر دست کاملا شله، و تنظیمات هم ریست شده، اما در رسید پذیرش متاسفانه و با کمال تاسف ذکر شده که «قطعات تعویضی بازپس داده نخواهد شد»!!! برعکس تمامی تعمیرگاه‌ها که داغی لوازم تعویضی را تحویل می‌دهند. چند وقت دیگه هم که چسب زیر دست کاملا کنده بشه، آقای قاسمی هزینه ۷۰ ۸۰ هزار تومانی را برای چسب دوباره‌ای که خود تعمیرگاه به کثیفی هر چه تمام تر کار کرده می‌گیرند...

    متاسفانه، آقای قاسمی و تعمیرکارانشون، از «مونوپلی» موجود در بازار تعمیر لوازم عکاسی/فیلمبرداری سو استفاده می‌کنند. در حضور تعمیرکاران ترسناک ساختمان آلومینیوم، دفتر و دستک به ظاهر تمیز ایشون غلط‌انداز و جلب‌کننده ست. پروپاگاندای حمایت از کاربران سایت عکاسی هم به خودی خود جلب‌کننده.

    آقای قاسمی عزیز، تنها خواهش ما، عملکرد شفاف، توضیح شفاف، چه در مورد مراحل تعمیر، چه در مورد قیمت‌ها و چه در مورد اشکالات دوربین است،نه چیزی بیشتر.

    با تشکر و احترام.

  9. #2829
    كاربر آشنا naseh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2015
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    42
    تشکر شده
    62
    تشکر کرده
    80

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط smohammad.miri نمایش پست ها
    دو خاطره نه چندان دلچسب ولی قابل توجه از تعمیرگاه مرکزی دوربین:

    ۱- نوروز سال گذشته (۹۳) در سفری به بوشهر، متاسفانه لنز ۲۴-۱۲ نازنینم (که حقا بهترین لنز واید DX نیکون است) در اثر سهل‌انگاری و عوامل دیگر ضربه خورد، المان‌های نوری و عدسی‌ها بدون اشکال ماند، ولی کل عملیات مکانیکی لنز گیر کرد و لنز از محور خود خارج شد. المان پلاستیکی نهایی لنز نیز شکست (حلقه بیرونی، نه عدسی). طبق معمول و متاسفانه از سر اجبار (نبود هیچ گونه تعمیرگاه دیگر با همین حداقل اعتبار)، با نا امیدی (تجربه تخریب کلی دوربین کامپکت توسط تعمیرکار تعمیرگاه مرکزی از خاطر من نمی‌رود) به تعمیرگاه مراجعه کردم، آقای قاسمی و آقای عمارتی هر دو فرمودند که درست شدن لنز قطعی نیست. بالاخره بعد از ۱ ماه امروز و فردا، با مراجعه به آقای عمارتی، لنز را دریافت کردم، ولی همان لحظه اول فوکوس خراب لنز واضح بود. یک ماه دیگر نیز برا تعمیر دوباره لنز رفع شد. خدا رو شکر لنز به کار افتاد، اما محور لنز هنوز هم سر جای اصلی‌اش نیست و کنار یکی از رینگ‌ها فاصله مشهود است. رینگ انتهایی پلاستیکی نیز تعمیر/تعویض نشد، چون «لوازم یدکی ان را نداشتند، سفارش دادند از نیکون بیاورند»، اما من به این حرف‌ها باور نداشتم، چون هیچ مکانیزمی برای سفارش نبود، دو ماه پیگیری مداوم مشخص شد که سفارش از اصل دروغ بوده، در نهایت آقای عمارتی فرمودند «باید صبر کنی اگر لنزی با رینگ انتهایی مشابه ترکید! رینگ آن را برای شما نگه می‌داریم»، اما مشخصا این هم ادعایی بیش نبود، چون جایی ثبت نمی‌شد. در نهایت در سفرم به ترکیه با هزینه حداقلی، رینگ نهایی تعویض شد، بدون دردسر. ای کاش از ابتدا تعمیر را به متخصصان خارجی می‌سپردم. باز هم تاکید می‌کنم، لنز من با هزینه ۴۵۰ هزار تومان، هنوز هم از محور خارج است و در دیافراگم‌های باز اعوجاج و عدم فوکوس‌ها عجیب و غریب می‌دهد.
    ۲- چند روز قبل، دوربینم داخل کیف کوله مخصوص دوربین (Lowepro Fastpack 250)، از فاصله تقریبا ۸۰ سانتی‌متری به زمین خورد، من هم با روشن کردن دوربین فکر کردم که اتفاقی نیفتاده. در سفری که داشتم متوجه شدم آینه دوربین بالا نمی‌آید. با مراجعه به آقای قاسمی روز ۴شنبه هفته گذشته، ایشون اعلام کردند که : «تا فردا ظهر هزینه رو اعلام می‌کنم و ساعت ۳ و ۴ تحویل می‌دهم»، مثل همیشه فرایند پذیرش کردن دوربین و ادامه ماجرا. فردا ظهر ساعت ۱۱ تماس گرفتم، مسئول تعمیر بدنه (میز شماره ۱، اسمشون رو نمی‌دونم، موهای جوگندمی) قبل از اینکه به من بگند مشکل چیه، از من راجع به اتفاق پرسیدند، به محض اینکه گفتم افتاده، گفتند «احتمالا» پایه آینه شکسته، ۱۷۵ هزار تومان هزینه تعمیر می‌شود. گفتم الان شما باز کردید دوربین رو؟ گفتند که همینه مشکل. پرسیدم که آقای قاسمی فرمودند امروز حاضر می‌شه که گفتن خیر، امروز تا ساعت ۱ هستیم! گذشت و شنبه دوباره تماس گرفتم، باز هم همون سوال، دوربین ضربه خورده؟ ۱۷۵ تومان هزینه می‌شه! من هم گفتم که آقا شما همین رو ۵شنبه گفتید! که بعد از دو سه دقیقه معطلی گفتند که حاضره! امروز که دوربین رو تحویل گرفتم، دوربین سالمه فعلا، قاعدتا هم من نمی‌تونم بفهمم که قطعه‌ای تعویض شده یا نه، ولی خب مطمئنا دوربین باز شده، چون چسب زیر دست کاملا شله، و تنظیمات هم ریست شده، اما در رسید پذیرش متاسفانه و با کمال تاسف ذکر شده که «قطعات تعویضی بازپس داده نخواهد شد»!!! برعکس تمامی تعمیرگاه‌ها که داغی لوازم تعویضی را تحویل می‌دهند. چند وقت دیگه هم که چسب زیر دست کاملا کنده بشه، آقای قاسمی هزینه ۷۰ ۸۰ هزار تومانی را برای چسب دوباره‌ای که خود تعمیرگاه به کثیفی هر چه تمام تر کار کرده می‌گیرند...

    متاسفانه، آقای قاسمی و تعمیرکارانشون، از «مونوپلی» موجود در بازار تعمیر لوازم عکاسی/فیلمبرداری سو استفاده می‌کنند. در حضور تعمیرکاران ترسناک ساختمان آلومینیوم، دفتر و دستک به ظاهر تمیز ایشون غلط‌انداز و جلب‌کننده ست. پروپاگاندای حمایت از کاربران سایت عکاسی هم به خودی خود جلب‌کننده.

    آقای قاسمی عزیز، تنها خواهش ما، عملکرد شفاف، توضیح شفاف، چه در مورد مراحل تعمیر، چه در مورد قیمت‌ها و چه در مورد اشکالات دوربین است،نه چیزی بیشتر.

    با تشکر و احترام.
    از اینا که بگذریم...شما یه کم زیادی چیز نمیشکونی ؟!....دوربین کامپکت ، لنز ، دوربین اس ال آر .... یه کم مواظب باش برادر من !

  10. #2830
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    190
    تشکر شده
    568
    تشکر کرده
    951

    پیش فرض

    البته خاطرات تلخ و هزینه های بالا و غیر معمول توسط تعمیرگاه مرکزی برای دوستان دیگر هم رخ داده که متاسفانه نتیجه مطلوب هم نگرفتن !
    درکل کارت گارانتی ایده آل و خدمات VIP و ... به نظرم دروغی بیش نیست و اصلا به کس یتوصیه نمیکنم.
    دقیقا مشابه دوست عزیزمون که فرمودن، تعمیر در خارج از کشور به هرشکلی مناسب تر میباشد.
    Nikon D750

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •