صفحه 55 از 101 نخستنخست ... 5 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 541 تا 550 , از مجموع 1001
Like Tree1032تشکر

موضوع: فلاشهای استودیویی

  1. #541
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    190
    تشکر شده
    568
    تشکر کرده
    951

    پیش فرض

    در فکر خرید فلاش استدیویی هستم برای منزل و تمرین کار پرتره
    یک سوال از دوستان عزیز دارم
    در مشخصات فلاشها "زمان تخلیه " t0.5 و t1 مدت زمانی است که 50 % و 90% قدرت فلاش تخلیه شده است. این عدد (t0.5) واسه فلاش جن بی درج شده 1/3000.
    یا واسه فلاش PAULCBUFF EINSTEIN 640 درج شده 1/2000
    واسه فتوفلکس پیداش نکردم اما در یک ریویو در سایت آمریکایی نوشته بود که سرعت سینک این فلاش 1/125 هست و به عنوان ایراد مطرحش کرده بود !!!
    من متوجه این قضیه نمیشم. آیا این عدد همون سرعت تخلیه فلاش هست ؟ واسه پرتره که غالبا بدون تحرک یا با تحرک کم هست این اعداد در چه رنجی باشند مناسب هست ؟
    ممنون میشم کسی توضیح بده.
    همچنین در خصوص تلورانس کلوین ، فتوفلکس 290 تا خطا نوشته اما جن بی 200 تا و EINSTEIN 640 ساخت امریکا 50 تا ! ایا به این اعداد میشه اعتماد کرد ؟ مرجعی واسه مقایسه دقیق انواع فلاشها وجود داره ؟
    Nikon D750

  2. #542
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    190
    تشکر شده
    568
    تشکر کرده
    951

    پیش فرض

    ضمنا اگر دوستان کاتالوگ فلشهای متل و فومکس رو دارند ممنون میشم لینک دانلودش رو بگذارند.
    Nikon D750

  3. #543
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط shetab2 نمایش پست ها
    در فکر خرید فلاش استدیویی هستم برای منزل و تمرین کار پرتره
    یک سوال از دوستان عزیز دارم
    در مشخصات فلاشها "زمان تخلیه " t0.5 و t1 مدت زمانی است که 50 % و 90% قدرت فلاش تخلیه شده است. این عدد (t0.5) واسه فلاش جن بی درج شده 1/3000.
    یا واسه فلاش PAULCBUFF EINSTEIN 640 درج شده 1/2000
    واسه فتوفلکس پیداش نکردم اما در یک ریویو در سایت آمریکایی نوشته بود که سرعت سینک این فلاش 1/125 هست و به عنوان ایراد مطرحش کرده بود !!!
    من متوجه این قضیه نمیشم. آیا این عدد همون سرعت تخلیه فلاش هست ؟ واسه پرتره که غالبا بدون تحرک یا با تحرک کم هست این اعداد در چه رنجی باشند مناسب هست ؟
    ممنون میشم کسی توضیح بده.
    همچنین در خصوص تلورانس کلوین ، فتوفلکس 290 تا خطا نوشته اما جن بی 200 تا و EINSTEIN 640 ساخت امریکا 50 تا ! ایا به این اعداد میشه اعتماد کرد ؟ مرجعی واسه مقایسه دقیق انواع فلاشها وجود داره ؟
    سرعت خالی شدن فلش با سرعت سينک فرق ميکنه
    سرعت خالی شدن فلش مربوط به خودش ميشه و ربطی به دوربين نداره
    مثلاً شما فلش رو روی 500 ژول ميزاری و سرعت خالی شدن فلشت 5 ثانيست (بزرگش کردم که کمتر پيچيده به نظر بياد)
    يعنی فلش شما 5 ثانيه روشن ميمونه تا 500 ژول رو از خودش به صورت نور تخليه کنه (تو اين فاصله اگر دوربين يا سوژه يا هر چيز ديگه تکون بخوره توی تصوير ثبت ميشه و کيفيت پايين مياد ) مخصوصاً تو عکس های با سرعت بالا مثل قطره آب و .......

    سرعت سينک يعنی سرعت هماهنگی بين دوربين و فلش ،
    وقتی شما دکمه شاتر دوربين رو ميزنی پرده 1 دوربين باز ميشه وقتی به آخر مسير خودش رسيد فلش زده ميشه بعد پرده دوم شروع به دنبال کردن مسير پرده اول ميکنه که ديگه نور اضافه به سنسور نرسه يعنی در اصل سنسور رو کاور ميکنه بعد هم 2 تا پرده به هم ميچسبن و بر ميگردن جای خودشون
    حالا سرعت سينک يعنی سريع ترين زمانی که دوربين و فلش بتونن خودشون رو هماهنگ کنند که موقعی که 2 تا پرده کاملاً کنار هستن فلش زده بشه که پرده ها مانعی بين نور فلش و سنسور نباشن
    fastshutteranimation.gif
    اگر سرعت سينک فلش يا دوربين شما کم باشه و شما تنظيمات رو واسه سرعت بيشتری تنظيم کنی پرده دوم در حال جمع شدنه و بخشی از سنسور نور فلش رو نميبينه و بخشی از عکس تاريک ميشه



    گاهی وقت ها سرعت شاتر رو بالا ميزاريم و اين سرعت اينقدر بالاست که پرده دوم قبل از رسيدن پرده اول شروع به حرکت ميکنه (2 تا اول از انيمشن بالا)
    تو اين حالته که از فلش های با سرعت سينک بالا که گرون هم هستن استفاده ميکنيم
    HSS
    اين فلش ها با چند بار فلش زدن هر بار يک محدوده تصوير رو روشن ميکنند مثلاً 3 بار به سرعت فلش ميزنند و 1 بار 1/3 بالا يک بار وسط و يکبار پايين رو روشن ميکنند
    ویرایش توسط M.Mobin : Monday 1 July 2013 در ساعت 23:46 دلیل: حذف عکس به دلیل حجم و سایز بسیار بالا!!
    Digital Lover، sina_87، Alireza_Lv و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  4. #544
    كاربر همراه PS_Trend آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Karaj
    نوشته ها
    120
    تشکر شده
    421
    تشکر کرده
    94

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط shetab2 نمایش پست ها
    در فکر خرید فلاش استدیویی هستم برای منزل و تمرین کار پرتره
    یک سوال از دوستان عزیز دارم
    در مشخصات فلاشها "زمان تخلیه " t0.5 و t1 مدت زمانی است که 50 % و 90% قدرت فلاش تخلیه شده است. این عدد (t0.5) واسه فلاش جن بی درج شده 1/3000.
    یا واسه فلاش PAULCBUFF EINSTEIN 640 درج شده 1/2000
    واسه فتوفلکس پیداش نکردم اما در یک ریویو در سایت آمریکایی نوشته بود که سرعت سینک این فلاش 1/125 هست و به عنوان ایراد مطرحش کرده بود !!!
    من متوجه این قضیه نمیشم. آیا این عدد همون سرعت تخلیه فلاش هست ؟ واسه پرتره که غالبا بدون تحرک یا با تحرک کم هست این اعداد در چه رنجی باشند مناسب هست ؟
    ممنون میشم کسی توضیح بده.
    همچنین در خصوص تلورانس کلوین ، فتوفلکس 290 تا خطا نوشته اما جن بی 200 تا و EINSTEIN 640 ساخت امریکا 50 تا ! ایا به این اعداد میشه اعتماد کرد ؟ مرجعی واسه مقایسه دقیق انواع فلاشها وجود داره ؟
    توضیحات کافی و لازم رو دوستمون در پست قبلی دادند من فقط چند تا نکته بهش اضافه کنم. فلاش EINSTEIN رو با بقیه این فلاش ها مقایسه نکنید چون کلا سیستم تخلیه فلاشش با بقیه فلاش ها متفاوت هست.در حالت عادی کوتاهترین فلاش دیوریشن رو شما در حالت فول پاور دارید اما توی فلاش های EINSTEIN کوتاهترین فلاش دیوریشن رو در حالت مینیمم پاور دارید

    یکی از کاریرد های فلاش هایی با فلاش دیوریشن کوتاه(t1 سریع تر)استفاده در عکاسی high speed توسط فلاش های استودیویی هست که قبلا توی فروم راجبش بحث شده

    در ضمن قدرت فلاش در این مبحث جزو موارد مهم هست.در مورد فلاش جی بی(آشنا نیستم با این برند) احتمالا ژول پایینی باید داشته باشه که t1 اش 1000 هست (t1*3=t5)

    در مجموع برای عکاسی استودیویی در خانه اصلا نیازی نیست شما نگران این اعداد باشید

    در مورد کلوین فلاش ها هم مطمئنا فلاش هایی که این اختلاف کلوین درشون کمتر باشه از نظر فنی بهتر هستند منتها توی عکاسی با فرمت raw شما براحتی می تونید دوباره کلوین عکستون رو تغییر بدید پس چندان هم لازم نیست سخت گیری زیادی به خرج بدید
    Digital Lover، pargraphic و Alireza_Lv تشکر می‌کنند.
    طاها عظیمی
    The Devil is in the Details

  5. #545
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    190
    تشکر شده
    568
    تشکر کرده
    951

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط niceevil نمایش پست ها
    سرعت خالی شدن فلش با سرعت سينک فرق ميکنه
    سرعت خالی شدن فلش مربوط به خودش ميشه و ربطی به دوربين نداره
    مثلاً شما فلش رو روی 500 ژول ميزاری و سرعت خالی شدن فلشت 5 ثانيست (بزرگش کردم که کمتر پيچيده به نظر بياد)
    يعنی فلش شما 5 ثانيه روشن ميمونه تا 500 ژول رو از خودش به صورت نور تخليه کنه (تو اين فاصله اگر دوربين يا سوژه يا هر چيز ديگه تکون بخوره توی تصوير ثبت ميشه و کيفيت پايين مياد ) مخصوصاً تو عکس های با سرعت بالا مثل قطره آب و .......

    سرعت سينک يعنی سرعت هماهنگی بين دوربين و فلش ،
    وقتی شما دکمه شاتر دوربين رو ميزنی پرده 1 دوربين باز ميشه وقتی به آخر مسير خودش رسيد فلش زده ميشه بعد پرده دوم شروع به دنبال کردن مسير پرده اول ميکنه که ديگه نور اضافه به سنسور نرسه يعنی در اصل سنسور رو کاور ميکنه بعد هم 2 تا پرده به هم ميچسبن و بر ميگردن جای خودشون
    حالا سرعت سينک يعنی سريع ترين زمانی که دوربين و فلش بتونن خودشون رو هماهنگ کنند که موقعی که 2 تا پرده کاملاً کنار هستن فلش زده بشه که پرده ها مانعی بين نور فلش و سنسور نباشن
    fastshutteranimation.gif
    اگر سرعت سينک فلش يا دوربين شما کم باشه و شما تنظيمات رو واسه سرعت بيشتری تنظيم کنی پرده دوم در حال جمع شدنه و بخشی از سنسور نور فلش رو نميبينه و بخشی از عکس تاريک ميشه



    گاهی وقت ها سرعت شاتر رو بالا ميزاريم و اين سرعت اينقدر بالاست که پرده دوم قبل از رسيدن پرده اول شروع به حرکت ميکنه (2 تا اول از انيمشن بالا)
    تو اين حالته که از فلش های با سرعت سينک بالا که گرون هم هستن استفاده ميکنيم
    HSS
    اين فلش ها با چند بار فلش زدن هر بار يک محدوده تصوير رو روشن ميکنند مثلاً 3 بار به سرعت فلش ميزنند و 1 بار 1/3 بالا يک بار وسط و يکبار پايين رو روشن ميکنند
    ممنون از راهنماييتون
    سرعت سينك فلاشهاي استديويي رو من جايي نديدم كه بنويسند، آيا همشون در رنج ١/١٢٥ هستند؟
    ویرایش توسط M.Mobin : Monday 1 July 2013 در ساعت 23:47 دلیل: حذف عکس از نقل قول
    Majix تشکر می‌کند.
    Nikon D750

  6. #546
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,700
    تشکر شده
    4874
    تشکر کرده
    3755

    پیش فرض

    قبلاً توی يک ويدئو از ادوراما شنيدم که ميگفت معمولاً 1/125 ثانيه هستن اما ظاهراً فلش های هايپر سينک تا 1/640 ثانيه هم کار ميکنند

    شما اگر محيط رو کاملاً تاريک کنيد ميتونی از فلاش ديوريشن به جای سينک اسپيد بالا استفاده کنی
    شاتر رو مثلاً 1 ثانيه هم بزاری(البته شما تا اندازه اي که سينک اسپيد اجازه ميده کمش کن) وقتی فلش شما اونجوری که نوشتی 1/2000 ثانيه روشن باشه چون بعد از اون محيط تاريکه و چيزی به دوربين نميرسه (حتی اگر سوژه حرکت کنه دوربين نميبينه) مشکلی پيش نمياد

    واسه تست هم ميتونی 1 بار بدون فلش با اون شاتر اسپيد مورد نظر تست کنی ببينی تو عکس چيزی ديده ميشه يا نه (يکم هم ديده باشه با توجه به تفاوت شدت نور فلش با حالت عادی نبايد زياد به چشم بياد)
    Alireza_Lv تشکر می‌کند.
    Canon 6D2/5D3
    16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
    Majid

  7. #547
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    190
    تشکر شده
    568
    تشکر کرده
    951

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط PS_Trend نمایش پست ها
    توضیحات کافی و لازم رو دوستمون در پست قبلی دادند من فقط چند تا نکته بهش اضافه کنم. فلاش EINSTEIN رو با بقیه این فلاش ها مقایسه نکنید چون کلا سیستم تخلیه فلاشش با بقیه فلاش ها متفاوت هست.در حالت عادی کوتاهترین فلاش دیوریشن رو شما در حالت فول پاور دارید اما توی فلاش های EINSTEIN کوتاهترین فلاش دیوریشن رو در حالت مینیمم پاور دارید

    یکی از کاریرد های فلاش هایی با فلاش دیوریشن کوتاه(t1 سریع تر)استفاده در عکاسی high speed توسط فلاش های استودیویی هست که قبلا توی فروم راجبش بحث شده

    در ضمن قدرت فلاش در این مبحث جزو موارد مهم هست.در مورد فلاش جی بی(آشنا نیستم با این برند) احتمالا ژول پایینی باید داشته باشه که t1 اش 1000 هست (t1*3=t5)

    در مجموع برای عکاسی استودیویی در خانه اصلا نیازی نیست شما نگران این اعداد باشید

    در مورد کلوین فلاش ها هم مطمئنا فلاش هایی که این اختلاف کلوین درشون کمتر باشه از نظر فنی بهتر هستند منتها توی عکاسی با فرمت raw شما براحتی می تونید دوباره کلوین عکستون رو تغییر بدید پس چندان هم لازم نیست سخت گیری زیادی به خرج بدید
    در مورد اختلاف کلوین، مثلا فتوفلکس نوشته 290 کلوین مثبت یا منفی تلورانس داره. یعنی در بدترین حالت ممکن اختلاف کلوین بین دو تا از فلاشهای فتوفلکس (که در قدرتهای مختلف دارن عمل میکنن ) میتواند به 580 کلوین برسه و چون این فلاشها هرکدام قسمتی از سوژه را نوردهی میکنند، عملا اصلاح هر قسمت از نورها حتی در فرمت raw به نظر من کار سختی هست.
    Dariush Chegini تشکر می‌کند.
    Nikon D750

  8. #548
    كاربر همراه PS_Trend آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Karaj
    نوشته ها
    120
    تشکر شده
    421
    تشکر کرده
    94

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط shetab2 نمایش پست ها
    در مورد اختلاف کلوین، مثلا فتوفلکس نوشته 290 کلوین مثبت یا منفی تلورانس داره. یعنی در بدترین حالت ممکن اختلاف کلوین بین دو تا از فلاشهای فتوفلکس (که در قدرتهای مختلف دارن عمل میکنن ) میتواند به 580 کلوین برسه و چون این فلاشها هرکدام قسمتی از سوژه را نوردهی میکنند، عملا اصلاح هر قسمت از نورها حتی در فرمت raw به نظر من کار سختی هست.
    بعید می دونم منظورش این باشه که شما برداشت کردید. احتمالا منظورش اینه که کلا 290 کلوین تغییرات کلوین اش هست توی قدرت های مختلف. (580 واحد تغییرات کلوین عدد بزرگی هست برای اختلاف بین دو فلاش یک جور و یک مدل!)
    البته این محاسبه شما هم در عمل هیچ وقت اتفاق نمی افته. با توجه به نوع کار و عکاسی پرتره خیلی کم پیش میاد شما بیشتر از 2 استاپ بخواهید اختلاف بین نور هاتون داشته باشید که در اون صورت هم اگه بخواهید خیلی سایه های تندی داشته باشید تک نور می گیرید. در واقع این حالت که بخواهید یک فلاش رو روی فول پاور قرار بدید و دیگری رو روی مینیمم حالت، تقریبا هیچوقت اتفاق نمی افته و توجیه ی نداره

    در ضمن توی عکاسی پرتره یا نور هاتون تداخل دارند با هم، مثلا یکی نور اصلی تونه یکی دیگه فیل لایته که روی هم دیگه تاثیر مستقیم دارند و یک کلوین جدید بین دو کلوین دو تا فلاش بدست میاد یا بر فرض این دو تا نور تداخلی ندارند که باز مبنا اون نور اصلی هست که نور دیگه اهمیت کمتری پیدا میکنه و خیلی تاثیر گذار نیست (مثلا نور سر، یا نور روی فون برای روشن کردنش)

    بر فرض اینکه این 580 واحد عدد درستی باشه این اختلاف توی عکاسی های صنعتی که نیاز به رنگ واقعی محصول داریم خیلی آزار دهنده میشه و خودش رو نشون میده اون هم تازه توی شرایطی که دو نور از دو زاویه مختلف روی یک جسم با یک رنگ ثابت تابیده شده باشند و انطباق چندانی هم نداشته باشند. در اون صورته که با تنظیم یک سمت سوژه سمت دیگه رنگ مختلفی پیدا میکنه
    Alireza_Lv، ahmad.abaee و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.
    طاها عظیمی
    The Devil is in the Details

  9. #549
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2013
    نوشته ها
    127
    تشکر شده
    81
    تشکر کرده
    138

    پیش فرض

    من چند سالی هست دنبال راهی هستم ه فلاشهای استودیویی رو بتونم با قدرت همگام سازی بالا مثلا 8000 شوتینگ بزنم هنوز ب این مورد نرسیدم . ولی در عوض یک چیزی جالب پیدا کردم . ب زودی آموزشو میزارم . برای ساخت
    Digital Lover و JJpowerful تشکر می‌کنند.

  10. #550
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13645

    پیش فرض

    فلاشهاي فوتو فلكس هم مثل ديگر فلاشهاي چيني مشكل رنگ دارد و نميدانم چرا نسبت ديگر برندهاي مشابه قيمت بالاتري دارد.
    درست كردن وايت بالانس در فايل خام با عكاسي با اين فلاش وقتي كه قرار است تن رنگ پوست تنظيم شود اصلا كار راحتي نيست.
    Alireza_Lv، ahmad.abaee و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

صفحه 55 از 101 نخستنخست ... 5 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •