صفحه 17 از 70 نخستنخست ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 67 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 161 تا 170 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #161
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Iran
    نوشته ها
    18
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    12

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    مدتی هست که فکر خرید یک کیت نورپردازی استودیویی هستم... برای نور پردازی سوژه/مدل..
    اکثر عکاسی که انجام میدم در بیرون انجام میشه حالا یا توی یک فضای باز مثل پارک و یا یک فضای بسته مثل پارکینگ یک ساختمان...
    برای همین می خواستم بپرسم برای چنین کاری به چه کیت نورپردازی احتیاج دارم...
    تو بعضی موارد دیدم ..که بعضی افراد از 2 چتر و رفلکتور استفاده می کنند
    و یا کلا از 2 یا 3 تا سافت باکس استفاده می کنند
    این مورد سافت باکس خیلی برام عجیب بود... چون مدل عکاسی توی یک کارخانه انجام شده بود و هدف عکاسی ماشین و مدل بود
    توی ست از 3 تا سافت باکس و یک رفلکتور استفاده شده بود
    برای همین این من رو یه خورده گیج کرد که اگه من بخوام شروع کنم دقیقا به کدوم یک از این وسایل برای نور پردازی احتیاج دارم...

    1) 2 تا چتر و رفلکتور
    2) 1 چتر و 1 سافت باکس و رفلکتور ؟

  2. #162
    كاربر جديد raminmarashi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2008
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    Smile پاسخ: عکس گرفتن از کودک در آتلیه

    نقل قول نوشته اصلی توسط a_maddah نمایش پست ها
    دوستان سلام من در آتلیه از دو منبع نوری (سافت باکس وچتری ) و سه پژکتور کم نور استفاده می کنم واز عکسهایی که از افراد
    بالاتر از خردسال می گیرم راضی هستم سزعت 20 و دیاف روی 2/3 می باشد (حساسیت 160) اما همانطور که فهمیدید
    سزعت پایین دوربین و تحرک کودک باعث می شود که من ازهر کودک 10 تا 15 عکس بگیرم تا شاید 5 یا 6 تا عکس خوب در بیاد
    تازه بعضی از حالت ها و لحظه های قشنگ کودک را هم از دست می دهم به نظر شما این مشکل را چگونه حل کنم
    در ضمن امکان بیشتر کردن نور را ندارم چون اگر نور را بیش از این که هست زیاد کنم برای سوژه ایجاد ناراحتی می کند (اعم از گرما و زدگی چشم ) با تشکر از راهنمایی های بی دریغ شما دوستان

    راستی آقا امیر آدرس ندادی این ایمل من sadoon007@yahoo


    سلام سرعت شما ترجیحا 100 به بالا باشه دیاف 5.6 یا 8 با حساسیت 200 تا 400
    اگر نور كم شد شدت نوراتو بیشتر كن.

  3. #163
    Forum Administrator Kholeno آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,620
    تشکر شده
    17222
    تشکر کرده
    4056

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    سلام سرعت شما ترجیحا 100 به بالا باشه دیاف 5.6 یا 8 با حساسیت 200 تا 400
    اگر نور كم شد شدت نوراتو بیشتر كن.
    اَاااا.... آقا این سئوال فكر كنم ماله دو سه سال پیش كه شما جواب دادی! الان هر سئوالی داری می تونی از جناب مداح بپرسی
    Amir Mohebi، eksir، A_Maddah و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پيام حمزه‌ای
    PayamPix



  4. #164
    كاربر همراه Ali Shaterian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2006
    محل سکونت
    Karaj
    نوشته ها
    359
    تشکر شده
    908
    تشکر کرده
    508

    پیش فرض پاسخ: عکس گرفتن از کودک در آتلیه

    نقل قول نوشته اصلی توسط raminmarashi نمایش پست ها
    حساسیت 200 تا 400
    اگر نور كم شد شدت نوراتو بیشتر كن.
    شدت نور یا فاصله فلاش کمتر بهتره . توی استودیو نور کم نمیاد! ایزوی 400 منطقی نیست.
    5D Mark II , 40D
    24-70 f2.8 , 70-200 f4 IS
    علی شاطریان

  5. #165
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط gt_max نمایش پست ها
    مدتی هست که فکر خرید یک کیت نورپردازی استودیویی هستم... برای نور پردازی سوژه/مدل..
    اکثر عکاسی که انجام میدم در بیرون انجام میشه حالا یا توی یک فضای باز مثل پارک و یا یک فضای بسته مثل پارکینگ یک ساختمان...
    برای همین می خواستم بپرسم برای چنین کاری به چه کیت نورپردازی احتیاج دارم...
    با سلام

    به نظر من سوال شما جواب‌های بسیاری دارد.
    بارها عرض کرده‌ام (شاید در همین تاپیک) که نورپردازی استودیویی نوعی طراحی است و برای طراحی (برخلاف تحلیل) راه واحدی وجود ندارد.

    در فضای باز،
    بعضی عکاسانی حرفه‌ای در دنیا اصلاً فلاش را دوست ندارند و از دیفیوزرهای غول پیکر (که در هالیوود استفاده می‌شود و چندین نفر را برای حمل لازم دارد) استفاده می‌کنند
    بعضی از چندین فلاش استودیویی در فضای باز استفاده می‌کنند.
    بعضی از رفلکتور
    بعضی ها نیز از ترکیب فلاش‌های تی‌تی‌ال
    بعضی از فلاش سرخود دوربین استفاده می‌کنند (در صورت کنترل درست،‌ برای فیل فلاش چیز بی‌ربطی نیست)
    بعضی‌ها نیز از فلاش‌های حلقوی شبه ماکرو استفاده می‌کنند.
    و خیلی‌ها نیز تنها از نوری استفاده می‌کنند که فلاش و رفلکتور نخواهد (بسته به موقعیت)
    و خیلی از روش‌های فوق را می‌توان باهم ترکیب کرد.

    می‌توان هزاران راه و ترکیب برای نورپردازی ارائه داد که همه درست باشند.
    فکر می‌کنم سوال شما قدری ناپخته باشد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط gt_max نمایش پست ها
    تو بعضی موارد دیدم ..که بعضی افراد از 2 چتر و رفلکتور استفاده می کنند
    و یا کلا از 2 یا 3 تا سافت باکس استفاده می کنند
    این مورد سافت باکس خیلی برام عجیب بود... چون مدل عکاسی توی یک کارخانه انجام شده بود و هدف عکاسی ماشین و مدل بود
    توی ست از 3 تا سافت باکس و یک رفلکتور استفاده شده بود
    برای همین این من رو یه خورده گیج کرد که اگه من بخوام شروع کنم دقیقا به کدوم یک از این وسایل برای نور پردازی احتیاج دارم...

    1) 2 تا چتر و رفلکتور
    2) 1 چتر و 1 سافت باکس و رفلکتور ؟
    من سوالم از شما این است که با کدام از این تجهیزات و ست‌آپ‌ها نمی‌توان عکس حرفه‌ای گرفت؟

    اگر اصول نورپردازی را بدانید ... بنا به سلیقه و آن چه که در ذهن دارید می‌توانید نور خود را طراحی کنید. تعداد نور کم و زیاد اصلاً برای کسی و پروژه‌ای قابل توصیه کردن مجدد نیست!
    هر کسی بنا به انتخاب خودش با وسایل خاصی نورپردازی می‌کند.
    Persian، A_Maddah، Keivani و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  6. #166
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2007
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    335
    تشکر شده
    472
    تشکر کرده
    211

    پیش فرض انتقال رنگ سوپه به بک گراند به صورت ته رنگ

    سلام
    من وقتی با فون سفید از سوژه با لباس رنگی عکس میگیرم.پس زمینه عکس به جای سفید، رنگ لباس سوژه را به خود میگیرد. مثلاً اگر لباس سوژه قرمز است، رنگ فون سفید در عکس تبدیل به رنگ صورتی کم رنگ میشود. علت از چه چیزی است:confused:.
    ممنون
    suzanfire تشکر می‌کند.
    فرزام

  7. #167
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2008
    نوشته ها
    115
    تشکر شده
    618
    تشکر کرده
    52

    پیش فرض پاسخ: انتقال رنگ سوپه به بک گراند به صورت ته رنگ

    نقل قول نوشته اصلی توسط عکاسباشی نمایش پست ها
    سلام
    من وقتی با فون سفید از سوژه با لباس رنگی عکس میگیرم.پس زمینه عکس به جای سفید، رنگ لباس سوژه را به خود میگیرد. مثلاً اگر لباس سوژه قرمز است، رنگ فون سفید در عکس تبدیل به رنگ صورتی کم رنگ میشود. علت از چه چیزی است:confused:.
    ممنون
    دوست عزيز
    اگر ته رنگي که مي‌گوييد، هميشه تناليته اي نزديک به رنگ غالب لباس سوژه دارد، فکر مي‌کنم ممکن است از بازتابش نور هد (که از پشت سر براي موها مي‌دهيد) روي فون باشد. آيا اين مطلب را هم چک کرديد؟
    اگر مشکل از اين مسئله باشد، احتمالا با دور کردن سوژه از فون مشکل حل مي‌شود.
    Kaveh Ghobadi، Farzam53، Danesh1 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #168
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2007
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    335
    تشکر شده
    472
    تشکر کرده
    211

    پیش فرض دلایل استفاده از رفلکتور

    سلام
    در منابع خارجی نورپردازی(از جمله همین منابعی که در فروم معرفی شده اند) تاکید بسیار زیادی بر استفاده از رفلکتور در استودیو شده است. به گونه ای که کمتر الگوئی را میتوان بدون استفاده از رفلکتور بازسازی نمود.دلیل این همه تاکید بر رفلکتور چیست؟ آیا خاصیت رفلکتور را نمی توان با منابع دیفیوز شده گسترده ای مثل سافت باکس شبیه سازی نمود؟ آیا لزوماً برای ایجاد این الگوها باید از رفلکتور آنهم به صورت bookendاستفاده کرد؟
    ممنون
    فرزام

  9. #169
    كاربر همراه paya آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    228
    تشکر شده
    554
    تشکر کرده
    514

    پیش فرض پاسخ: انتقال رنگ سوپه به بک گراند به صورت ته رنگ

    نقل قول نوشته اصلی توسط عکاسباشی نمایش پست ها
    سلام
    من وقتی با فون سفید از سوژه با لباس رنگی عکس میگیرم.پس زمینه عکس به جای سفید، رنگ لباس سوژه را به خود میگیرد. مثلاً اگر لباس سوژه قرمز است، رنگ فون سفید در عکس تبدیل به رنگ صورتی کم رنگ میشود. علت از چه چیزی است:confused:.
    ممنون

    از وایت بالانس نیست ؟

    به نظر من اول با همون فوم سفیده وایت بالانس رو تنظیم کنید( Custom ) و بعد عکاسی کنید .
    Farzam53 تشکر می‌کند.
    پیام اکبری
    my Photos

  10. #170
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2007
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    335
    تشکر شده
    472
    تشکر کرده
    211

    پیش فرض پاسخ: دلایل استفاده از رفلکتور

    نقل قول نوشته اصلی توسط عکاسباشی نمایش پست ها
    سلام
    در منابع خارجی نورپردازی(از جمله همین منابعی که در فروم معرفی شده اند) تاکید بسیار زیادی بر استفاده از رفلکتور در استودیو شده است. به گونه ای که کمتر الگوئی را میتوان بدون استفاده از رفلکتور بازسازی نمود.دلیل این همه تاکید بر رفلکتور چیست؟ آیا خاصیت رفلکتور را نمی توان با منابع دیفیوز شده گسترده ای مثل سافت باکس شبیه سازی نمود؟ آیا لزوماً برای ایجاد این الگوها باید از رفلکتور آنهم به صورت bookendاستفاده کرد؟
    ممنون
    سلام
    دوستان عنایتی به سوال ما داشته باشند. ممنون میشوم.
    با تشکر
    فرزام

صفحه 17 از 70 نخستنخست ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 67 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •