-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
ممنون جناب مداح بابت توضیحات و عکسهای عالی.
میدونم که تهیه عکسها و آماده کردن اونا و آپلود کردنشون وقت گیره ممنونم.
راستی جناب مداح این پرتره های 1 و 2 که برای مقایسه دو نوع چتر به عنوان نور اصلی تهیه کردید، فکر نکنم درشون از نور fill استفاده کرده باشید درسته؟
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Kavan
ممنون جناب مداح بابت توضیحات و عکسهای عالی.
میدونم که تهیه عکسها و آماده کردن اونا و آپلود کردنشون وقت گیره ممنونم.
راستی جناب مداح این پرتره های 1 و 2 که برای مقایسه دو نوع چتر به عنوان نور اصلی تهیه کردید، فکر نکنم درشون از نور fill استفاده کرده باشید درسته؟
بله جناب کاوان .فقط از یک فلاش استفاده شده تا بتوان آثار چتر دیفیوزر و چتر معمولی را در عمل نشان داد.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
یک نکته در مورد Barn Doors، کاربرد این وسیله تنها برای هدایت نور به جهت دلخواه، محدود کردن شعاع نور، یا پوشاندن نور برای جلوگیری از وارد شدن آن به لنز نیست، از کاربردهای فراموش شده آن، کم کردن نور فلاش با دقت و مقدار دلخواه است، حتی تا 1/10 استاپ دقت! کاری که با خود فلاش نمیتوان انجام داد.
ادامه دقیقتر مطلب را اینجا بخوانید
کد:
www.lightingmagic.com
به علت فیل تر بودن سایت فوق، مطلب را اینجا میآورم، تا به هر حال قابل استفاده باشد:
What about Barn Doors?
Your question about barn doors is a very good one. Barn doors are one of the least used, least understood and yet most creative devices ever invented for the studio photographer. The most common use for them in the past has simply been to keep the light from heads pointing in the direction of the camera from striking the lens or from lighting some area of the scene where light was not desired. Barn doors are far more than something that simply directs light in a particular direction. They give the creative photographer a means of controlling the quantity of light with total precision. The electronic controls on many strobe heads give some degree of reduction in light output for that head. The problem is that the reduction in strobe output is not always linear with the reduction in modeling light output. I promote the concept of the photographer being about to get on film, what he or she sees in the camera room with their eyes. In order to do this, your strobe heads must be balanced. That is to say, the modeling light output must be proportionate to that of the strobe output from head to head throughout your lighting system. Without this, you have to resort to the old method of “gee I hope they come out all right” and then wait to see what your pictures look like. I would rather KNOW what I have when I push the button because the strobe lights are delivering to the film, precisely the same light that I see with the modeling lights. This is being in control of your lights at last.
The barn doors come in here because they do something that is very reliable. They control the light coming from the head with total accuracy. When you close the barn doors and reduce the light by a tenth of a stop, the modeling light also reduces a tenth of a stop. It’s no news that mechanical controls have been and will always be the most reliable way of controlling light. In simple terms, whatever you do to the strobe light, you do the same thing to the modeling light. Therefore, YOU GET WHAT YOU SEE. It’s a wonderful feeling knowing that you will get on film the exact image that you saw with your eyes. Having a balanced set of strobes and using barn doors or other mechanical ways to control light will keep you far more in control of your images.
I use and recommend to all of my students the use of barn doors for controlling the amount of light striking the main light diffusion panel (provided you are using a diffusion panel) and to also use barn doors to control the hair light. The hair light is perhaps the most incorrectly used light in the typical studio. Many, many times I have seen portraits with hair that was way over lit with no detail left in it at all. Why use a barn door to control the hair light? It’s easy. Precise control. Ask yourself a simple question. If you want a little hair light striking the back of your subjects head and shoulders, would you use the same amount of light for someone with snow white hair as you would for someone with intensely dark hair? The logical answer is no. The person with the white hair needs far less hair light than the person with the black hair. You as the photographer must be able to control that hair light. The simplest and most reliable way of doing so, is with a set of 4 way barn doors. They are relatively inexpensive, easy to use and produce totally reliable results once you have become accustomed to working with your lights. Another benefit to using barn doors for hair light is that you can easily clip on a colored gel for some exciting colored hair light effects. Again, just as before, you control the amount of light with the size of the opening between the doors.
I recommend the use of barn doors. They are a real creative tool that give you predictable results.
Back to Top
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
با تشکر از جناب محبی عزیز. با توجه به پست شما و متن انگلیسی نقل شده بنده به جواب سوال بعدی که می خواستم بپرسم رسیدم.
در واقع بعد از مشخص شدن مناسب ترین گزینه برای نور اصلی (چتر معمولی) و نور Fill (سافت باکس) می خواستم بپرسم که برای نور سوم که نور موها باشه از چه گزینه ای استفاده کنم بهتره. که با توجه به متن انگلیسی فکر کنم بهترین گزینه همون BranDoors هستش که کنترل دقیقی روی میزان نور برای روشنایی های مختلف موها دارد. تا نظر دوستان چی باشه.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نورنگار بودم فلاش mettle داشت 300 ژول 300 تومان 200 ژول 250 تومان ( البته فقط خود فلاش )
من برا عكاسی پرتره و فشن می خوام ... كسی از كیفیت و كاركرد این فلاش خبر داره ؟
چند تا با چه قدرتی و چه سری ( چتر یا سافت باكس یا زنبوری) راه می افته ؟
ما كه آخر نفهمیدیم خرطومی و زنبوری چیه و به چه دردی می خوره ؟
ببخشید كه اینقر خنگم ... :::blushing:::
--------------------------------------------
350D
55-18 kit lens
f1.8 ef 50
manfrotto 190xprob , 486Rc2
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام
آقا فریدون عزیز از نظر کیفیت با توجه به قیمت خیلی خوبه گارانتی هم که داره
در مورد اینکه چند شاخه و با چه تجهیزاتی بستگی به نوع عکاسی شما داره بعضی از دوستان رو می شناسم که فقط با یک شاخه یا دو شاخه عکاسی میکنند و تصاویر خوبی می گیرند ولی عموما کم نور و برخی دیگر حتی با 5 شاخه یا بیشتر کار میکنند و باز هم تصاویر خوبی می گیرند
بعضی با نور سخت و بعضی با نور نرم سافت باکس یا سافت لایت یا چتر . در نهایت همانطور که عرض کردم به نوع عکاسی شما ارتباط مستقیم داره
در مورد تفاوت سافت باکس با خرطومی ( اسنوت ) سافت باکس یک نور نرم با سایه های نرم تولید می کنه و کنترل اون نسبت به نور سخت راحتتره ولی اسنوت یک نور نقطه ای ایجاد می کنه که میشه جزء نور سخت به حساب اوردش
ولی زنبوری بر روی شیدر یا اسنوت نسب می شه تا نور نرمتری ایجاد کنه و بسته به اندازه خانه های زنبوری این نرمی یا سختی متفاوته
در مورد قدرت بیشتر بستگی به مساحت فضای کاری شما دارد البته بازهم نوع عکاسی شما بی تاثیر نیست
امیدوارم با این سواد الکن و این توضیحات پراکنده تا حدودی مشکل شما رفع شده باشد
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
حدود سه ماه پیش من این فلاش متل رو خریدم. در واقع همون jtl است با كمی تغییرات. رفته بودم ناصر خسرو كه jtl 160 ژول بگیرم. طرف گفت به جای اون متل بگیر تازه اومده مدارش هم بهتر از jtl است. من فكر كردم چون نداره این حرف می زنه. گفتم نه.رفت از انبار jtl آورد ولی كار نكرد. رفت یكی دیگه اورد باز هم كار نكرد! سومی رو كه آورد كار كرد ولی من دیگه ترسیدم گفتم همون متل رو بده!
به خاطر رنگ مشكی خوشگلتر از jtl است. نور لامپ مدلینگ با كم و زیاد كردن قدرت فلاش كم و زیاد می شود. اینكه مدارهاش بهتر از jtl است رو دیگه نمی دونم. خیلی جزئی از jtl گرانتر است. من كه زیاد باهاش كار نمی كنم اما خیلی خوبه و برای من كافیه.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
در مورد این فلاش که ساخت ایران هست چیزی شنیدید؟
با بودجه حدود 500 چه مدلی رو پیشنهاد میدین؟
و اینکه وسایل جانبی چه چیز هایی نیاز هست ؟
سپاس
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
[QUOTE=kholeno;69554]حدود سه ماه پیش من این فلاش متل رو خریدم. در واقع همون jtl است با كمی تغییرات. رفته بودم ناصر خسرو كه jtl 160 ژول بگیرم. طرف گفت به جای اون متل بگیر تازه اومده مدارش هم بهتر از jtl است.
ممنون پیام میشه بگی قیمت jtl چند بود و mettle رو چند خریدی ؟ ( چند ژول )
ممنون مهیار جان از توضیحاتت ولی من كه گفتم كه برا عكاسی پرتره و فشن می خوام ( تو محیط تقریبا 20 متر )
...........................................
Canon 350D + EFS 18-55 mm Lens Kit + EF 50mm f/1.8
Mafrotto 190XProb + 486RC2
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
من مهرماه mettel 160 رو گرفتم شاخه ای 110 هزار تومان.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
يه سئوال برام پيش اومده كه دوست دارم دوستاني كه اينجا صاحب نظرن جواب بدن مورد در خصوص اختلاف قدرت فلاشهاي مورد نياز براي استوديو براي عكاسي فشن، و پرتره و عروسي است
يه نظر اينه كه
فلاش Main و Fill حداقل بايد 300 باشه مثلا آقاي مداح اينو مطرح كرده خيلي از دوستان هم كه پرسيدم بر همين عقيدن
نظر دوم
در حالت نظر اول بايد فلاشها رو در خانه همسايه گذاشت و سوژه رو تو خونه خودت مثلا آقاي محبي اين نظر رو داره لذا توصيه اينه كه از 200 ژول بيشتر درد سر داره مگر اينكه امكان تنظيم و كاهش گسترده رو فلاش باشه و بهتره به كيفيت توجه بشه تا قدرت فلاش
از گروه اول كه ميپرسم ميگن واسه رسيدن به ديافهاي بازتر مجبوريم فلاش رو دورتر كنيم اما بجاش واسه تمام قد ها نور داريم
مي خوام بدونم آخرش توصيه اي كه بشه تو اين زمينه داشت چيه
من خودم فكر ميكنم واسه Main و Fill از 200 با چتر و سافت 120در 80 استفاده بشه واسه بك و Hairlight هم از 160
تابتونيم به راحتي به ديافهاي 8 يا 7 و يا حتي كمتر هم رسيد
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
بابکجان
خرید فلاش 300 ژول مشکل خاصی ایجاد نمیکنه، چون اگر فلاش خوبی باشه، تا سه یا حتی چهار استاپ قابلیت کاهش قدرت رو خواهد داشت.
اما کلاً اگر فلاش با قدرت کمتری باشه و شما نور رو بتونید به سوژه نزدیک تر کنید، کیفیت نور بسیار بهتری خواهید داشت.
یک اشتباه رایج در توصیه خرید فلاش وجود داره.
مشاهده کردهام که در جواب سوال برای خرید فلاش، ابعاد استودیو را میپرسند.
قدرت فلاش به ابعاد استودیو هیچ ربطی نداره!
قرار نیست اگر استودیویی به بزرگی زمین فوتبال داشته باشیم، فلاشها را 20 متر اون ور تر سوژه پارک کنیم و فلاش 1000 ژول بخریم.
اگر قرارباشد ابعاد چیزی را بدانیم، ابعاد لایت مودیفایرهاست، مثلاً باید از ابعاد سافتباکس بدانیم، چون با سافتباکسهای خیلی بزرگ، قدرتهای 200 و بالاتر بهتر است.
ما همیشه سعی میکنیم تا فلاش رو هرچه میتونیم به سوژه نزدیک تر کنیم، تا خاصیت Specular و نقطهای نور اون کم بشه و نسبت به سوژه بزرگتر و دیفیوزتر باشه.
اما همانطور که عرض کردم، قدرت فلاشهای قوی خوب هم میتوان کم کرد.
با فلاشهای ضعیف (200 و 160 ) هم میتوان تمام قد گرفت!
به عنوان مثال (مشکل ایجاد شده با فلاش قوی)، من فلاشی 250 ژول دارم که قابلیت تنظیم 1/4 را نیز دارد (برای نور فیل از آن استفاده میکنم. اما وقتی میخواهم پرتره پرکنتراستی بگیرم، 1/4 بازهم زیاد است، هرچقدرهم دورتر کنم باز جواب نمیدهد (با وجود دو عدد دیفیوزر در سافت باکس!).
قبلاً برای حل مشکل (برای گرفتن پرتره با نسبت نوردهی بالا) خاموشش میکردم و از رفلکتور استفاده میکردم. جدیداً یک کاغذ کالک روی خود فلاش چسباندهام تا مشکل را حل کنم.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
مرسي محبي جان
من گفته هاتون رو قبول دارم اما عملا ديدم دوستان بعضي وقتها براي جلوگيري از شك و شبه توصيه ميكنن كه 300 ژول بگيريم كه احتمال كمبود نور رو نداشته باشيم بعد ميبينيم كه عملا از دياف 16 بازتر نميتونن عكاسي كنن يا به مشكل به دياف 8 ميرسن اينجوري دست خودشون رو يكم بستن
حتي برخي رو ديدم كه فلاشهاي 400يا 500 رو موكدا توصيه ميكنن حتي برخي مواقع ميگن اگر هزار باشه كه ديگه معركس؟؟؟؟ مثلا 400 رو براي Hairlight ميزارن و بوي موي سوخته سوژه رو تحمل ميكنن:biggrin:
من هم عملا با توصيه شما در خصوص دوركردن منبع نور از سوژه و تاثير نا مطلوبش موافقم
هدفم اينه كه تو عكاسي بيشتر توجهم به سوژه و پوز ها و ويرايش بعدش باشه تا مثلا افزايش دفيوزر هاي متنوع براي رسيدن به نور مطلوب خوب از همون اول يكم فلاش ضعيفتر ميخرم و خودم رو خلاص ميكنم
داستان فلاش تو استوديو مثل پي بتوني ساختمان نيست كه هر چي محكمتر باشه بهتره
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام
در خصوص فلاش چند تا مورد هست که می خوام بگم شاید بدرد دوستان بخوره گفتنیها رو امیر جان گفتند اما انچه که می خوام بگم بیشتر مربوط می شه به فلاش های چینی مثل التون .من از این فلاش های 200 ژول التونم 3 سال ازشون کار کشیدم .
اخ نگفتند هنوز هم سرپا هستند ولی احساس می کنم که مقداری ضعیف شده اند .البته این فلاش و فلاشهای 300 ژول التون نورشون قابل تنظیم هست که خودش یک مزیت است .اما به نظرم اگه قرار ه نور شون بعد از چند سال ضعیف بشه داشتن یک 300 ژول برای mainو یک 200 ژول برای soft Box مناسبتر خواهد بود.برای اسنوت هم همون 160 کافی است .اگه شد عکس خود فلاشم را که کمی سیاه شده خواهم گذاشت .
در خصوص دیافراگم هم این فلاشها ی 200 ژول برای دیاف 9 و 10 به راحتی کفاف می دهند .من از عروس و داماد با دیاف 9 می گیرم .
یکی از مشکلاتی که متوجه آتلیه داران است و اکثرا هم متوجه ان نیستند مشکل چتر های غیر استاندارد است که در بازار موجود می باشد .من دو نوع چتر دارم که متفاوت هستند .
جالب است بدانید که کلی با این چتر ور رفتم تا توانستم محل درست قرار گرفتن چتر را پیدا کنم حتما می پرسید که محل قرار گرفتن چتر که معلوم است .بله اما
اما
مقدار گودی این چتر ها بقدری است که وقتی شما چتر را روی فلاش نصب میکنید عملا نور باز تابی را به بدنه فلاش میکوبد و در نتیجه نور بسیار ضعیفی رو چهره سوژه می تابد و اینجاست که آتلیه دار فکر می کند که فلاش 200 ژولش نورش کم و ضعیف است .
خوب راه حل .
راه حل این است در یک اتاق بسیار تاریک لامپ فلاش را روشن کنید و فلاش را در فاصله یک متر ی دیوار یا فون نسبتا سفید قرار دهید .و انقدر چتر را در جایگاهش جلو و عقب کنید تا سایه حاصله از بدنه فلاش از بین برود و نور تخت یکسانی و بدون لکه های سایه روی فون حاصل شود انگاه متوجه خواهید شد که 200 ژول برای نور main بسیار کافی خواهد بود .
نمیدونم تونستم منظورم را برسونم یا نه اگه کسی متوجه نشد بگویید تا با تصویر نشون بدهم .
نیجه گیری کلی من اینه
که اگه قراره فلاش چینی بخرید 200 ژول برای main و soft Box و 160 ژول برای نور بالای سر کافی است و باکمی وسواس بیشتر نهایتش 300 برای main اونم در شرایطی که نور فلاش حتما تا سه یا چهار استپ قابلیت کاهش را داشته باشد کافی خواهد بود .
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نكته چترت عالي بود مداح جان
تو رودان هم بهش اشاره كردي ولي خوبه كه اينجا مطرح بشه
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام خدمت همه اساتید.
می خواستم ببینم کسی از دوستان در مورد JTL 300 digital اطلاعاتی دارد .
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
دوستان ميتونن راهنمايي كنن كه قيمت يه دستگاه چاپ عكس ديجيتال براي استوديو تو چه رنجيه؟
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام
دوست عزیز در قسمت پرینتر صحبت های خوبی شده بد نیست یک سری بزنی
http://www.akkasee.com/forum/showthr...t=3483&page=37
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام خدمت دوستان
سوال من در مورد سیم sync هستش
می خواستم ببینم برای وصل کردن سیم sync به دوربین دیجیتال تبدیلی میخواد یا نه چون من فکر می کردم که یه سر سیم به همون در گاه سیم دکلانشر وصل میشه ولی گویا اینجور نیست البته به فلش متر و دوربین های آنالوگ میخوره
البته در تاپیک انتخاب فلش راهی برای استفاده نکردن از سیم سینک بیان شده ولی به هر حال استفاده از سیم سینک مطمئن تر
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
smuggler8218
سلام خدمت دوستان
سوال من در مورد سیم sync هستش
می خواستم ببینم برای وصل کردن سیم sync به دوربین دیجیتال تبدیلی میخواد یا نه چون من فکر می کردم که یه سر سیم به همون در گاه سیم دکلانشر وصل میشه ولی گویا اینجور نیست البته به فلش متر و دوربین های آنالوگ میخوره
البته در تاپیک انتخاب فلش راهی برای استفاده نکردن از سیم سینک بیان شده ولی به هر حال استفاده از سیم سینک مطمئن تر
دوست عزیز...
ابتدا باید دید دوربین شما جیست؟
بسیاری از دوربین ها خروجی سیم سنگ ندارند.بعضی دیگر هم دارند.اما اكثر دوربین های Entry Level فاقد خروجی هستند.برای داشتن خروجی باید از یک وسیله جانبی که بر روی کفشک فلاش شما نصب می شود استفاده کنید.این وسیله را در حدود 5 تا 50 هزار تومان ( بسته به نوع دوربین ) می توانید از بازار تهیه کنید.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام
الان مدت هاست كه دارم توي اين سايت بسيار پربار ميچرخم
سايت از هر نظر تكميله
مقالات بسيار كار آمد هستند
همه چيز سر جاي خودشه
اما
اين اما رو داشته باشين تا اول يه مثال بزنم
يه توپيك هست كه در مورد خريد سيستم به هم مشاوره ميدين
دقت كردم ديدم سر ريز جزئيات هم نظر ميدين
حالا اما
من تا به حال نديدم كسي بياد و دقيق بگه براي راه اندازي آتليه اين چيزا لازمه
و من به عنوان يه آتليه دار از اين لوازم استفاده ميكنم
الانم قيمتشون اينه
مزايا اينه
معايب هم اين
به نظر من خوبه يه توپيك باز بشه و داخلش هر كسي بياد و نظر شخصي خودش رو اعلام كنه
مزيتش اينه كه من كه ميخام فردا آتليه بزنم ميام و از اين مرجع با مسئوليت خودم استفاده ميكنم
اميد وارم به عنوان يه پست آف توپيك حساب نشه
-
راه اندازی و اداره یک استودیو عکاسی حرفه ای
"راه اندازی و اداره یک استودیو عکاسی حرفه ای" عنوان سخنرانی داریوش کیانی است که روز چهارشنبه، 27 شهریور، در سالن شماره 2 تالار انديشه برگزار میشود.
در این نشست داریوش کیانی درباره موضوعات زير صحبت خواهد کرد.
• تشریح شرایط فیزیکی و نکات فنی و ضروری در یک استودیو عکاسی حرفهای
• حداقل تجهیزات مناسب و مورد نیاز برای یک استودیو عکاسی حرفهای
• ویژگی های بازار کار عکاسی در ایران
• روند گردش اقتصادی در استودیوهای عکاسی حرفهای
• قوانین و مقررات موجود
این نشست ساعت 16:30 برگزار میشود و ورود به آن برای علاقه مندان آزاد است.
سالن شماره دو تالار انديشه حوزه هنری واقع در تقاطع خيابانهاي حافظ و سميه
http://www.akkasee.com/news/12869/
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
با درود
نمی دانم عنوان این موضوع در این تاپیک صحیح است یا نه ولی نخواستم تاپیک جدایی درست کنم.
در موردتهیه یامعرفی یک نرم افزار برای مدیریت اجرایی وبخصوص مالی آتلیه و لابراتوار نیاز به راهنمایی دارم.
موارد زیر در مورد چنین نرم افزاری قابل تامل میباشد:
1- با لایت روم در ارتباط باشد.
2- در صورت امکان دسترسی به EXIF داشته باشد.
البته اغلب نرم افزار های موجود ایرانی را دیدم و مناسب نبودند.
دوستان دیگر هم بارها در همایشهای که با هم بودیم بر نبود چنین نرم افزاری که محیط فارسی و با تقویم شمسی باشد تاکید داشتند.
خلاصه: لایت روم مشکل آرشیو را حل نمود ولی افتاد مشکلها.
اگر دوستان نرم افزاری را مدنظر دارند ویا راهکاری جهت تهیه وآماده سازی چنین نرم افزاری را دارند راهنمایی فرمایند.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
من هم يك راهنمايي در مورد استوديو مي خوام.
من يك خانه مسكوني حدود 350 متر دارم مي خوام اينجار و در درجه اول يك استوديوي حرفه اي عكاسي و در درجه دوم لوكيشن فيلمبرداري كنم و در درجه سوم هم كرايه آتليه به هنرجويان عكاسي كنم. حدود 5-6 تومن هم پول دارم البته اگر پول بيشنري ميخواد ميتونم لوازم اوليه رو بگيرم و لوازم حرفه اي تر رو براي يه مدت بعد .ميخوام در مورد تك تك لوازم كه براي من لازمه راهنماييم كنيد
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
در ضمن يادم رفت بگم هم يه توضيح در مورد تجهيزات ديجيتال بديد يه كوچولو . و اينكه براي يك آتليه حرفه اي كه تبليغات،صنعتي و پرتره رو داره چندتا فلش و با چه ظرفيت هايي؟ چندتا فيلتر؟ چندتا پروژكتور؟ فون؟سافت باكس؟ شيدر؟هاني كمب ؟اسنوت؟رفلكتور؟فلاش متر و ...؟
رو بهم بگيد. و اينكه من يك كانن 400D دارم با لنز كيت 55-18 و مي خوام يه لنزef-s 18-200 is f:3.5-5.6 هم بگيرم آيا بدرده استوديو مي خوره؟ در كل آقا فكر كنيد شما خودتون مي خوايد يك استوديو حرفه اي كه قابليت هر كاري داره درست كنيد.
پيشا پيش از راهنماييتون متشكرم.:thanks:
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
18-200 یک لنز همه کاره به حساب میاد و برای کار های سریع طراحی شده. در واقع به درد عکاسی میخوره که وقت تعویض لنز رو نداشته باشه. برای استودیو ترجیح با استفاده از لنز هایی با کیفیت تر هست. 18-200 برای آتلیه و استودیو کیفیت چندان مناسبی نداره. برای این کار استفاده از لنز های فیکس که معمولاً شارپنس بهتری دارند توصیه می شود.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Saman-rock
در ضمن يادم رفت بگم هم يه توضيح در مورد تجهيزات ديجيتال بديد يه كوچولو . و اينكه براي يك آتليه حرفه اي كه تبليغات،صنعتي و پرتره رو داره چندتا فلش و با چه ظرفيت هايي؟ چندتا فيلتر؟ چندتا پروژكتور؟ فون؟سافت باكس؟ شيدر؟هاني كمب ؟اسنوت؟رفلكتور؟فلاش متر و ...؟
رو بهم بگيد. و اينكه من يك كانن 400D دارم با لنز كيت 55-18 و مي خوام يه لنزef-s 18-200 is f:3.5-5.6 هم بگيرم آيا بدرده استوديو مي خوره؟ در كل آقا فكر كنيد شما خودتون مي خوايد يك استوديو حرفه اي كه قابليت هر كاري داره درست كنيد.
پيشا پيش از راهنماييتون متشكرم.:thanks:
محبت بفرمائید این مقاله را با دقت مطالعه کنید:
نورپردازی پرتره در استودیو
خواندن این تاپیک نیز از اول تا به آخر شدیداً توصیه میشود:
نورپردازي استوديويي
این مسئله را که به چه چیز احتیاج دارید و چه باید بخرید بسته به سلیقه و نوع طراحی استودیوی شما دارد. طراحی برخلاف تحلیل راهحل واحدی ندارد و صدها ترکیب مختلف از وسایل نورپردازی و فلاشها میتوان به افراد توصیه کرد که همه آنها درست باشند.
در ضمن لنز 200-18 برای استودیو مشکلی ندارد و کیفیت بسیار خوبی به شما خواهد داد.
لنزهای فیکس و با کیفیت بالاتر برای outdoor که کارها معمولاً با دیافراگم باز انجام میشود توصیه میشوند. و الا در استودیو وقتی میتوانید لنز را تا دیافرگم 8 و 11 ببندید، تقریباً هر لنزی هنرنمایی میکند.
میتوانید برای کار بیرون از استودیو یک 85 f1.8 بخرید.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Amir A
محبت بفرمائید این مقاله را با دقت مطالعه کنید:
نورپردازی پرتره در استودیو
خواندن این تاپیک نیز از اول تا به آخر شدیداً توصیه میشود:
نورپردازي استوديويي
این مسئله را که به چه چیز احتیاج دارید و چه باید بخرید بسته به سلیقه و نوع طراحی استودیوی شما دارد. طراحی برخلاف تحلیل راهحل واحدی ندارد و صدها ترکیب مختلف از وسایل نورپردازی و فلاشها میتوان به افراد توصیه کرد که همه آنها درست باشند.
در ضمن لنز 200-18 برای استودیو مشکلی ندارد و کیفیت بسیار خوبی به شما خواهد داد.
لنزهای فیکس و با کیفیت بالاتر برای outdoor که کارها معمولاً با دیافراگم باز انجام میشود توصیه میشوند. و الا در استودیو وقتی میتوانید لنز را تا دیافرگم 8 و 11 ببندید، تقریباً هر لنزی هنرنمایی میکند.
میتوانید برای کار بیرون از استودیو یک 85 f1.8 بخرید.
من اين مطالب رو مطالعه كردم .ولي من در مورد تعداد لوارم و نوع لوازم به نتيجه اي نرسيدم. با يكي دو تا از فروشنده هاي تجهيزات نور پردازي هم صحبت كردم كه مي گفتند بايد ابعاد مكان آتليه را ديد و نميدانم كه چه كنم ؟من بيشتر از مشورت با يك فروشنده ترجيح ميدم دوستان اينجا بمن كمك كنند چون هرچي باشه او آقا فروشندس
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Saman-rock
من اين مطالب رو مطالعه كردم .ولي من در مورد تعداد لوارم و نوع لوازم به نتيجه اي نرسيدم. با يكي دو تا از فروشنده هاي تجهيزات نور پردازي هم صحبت كردم كه مي گفتند بايد ابعاد مكان آتليه را ديد و نميدانم كه چه كنم ؟من بيشتر از مشورت با يك فروشنده ترجيح ميدم دوستان اينجا بمن كمك كنند چون هرچي باشه او آقا فروشندس
من یک پیشنهاد دارم...
شما بهتر است چند آتلیه مجهز و خوب را از نزدیک ببینید تا دستتان بیاید که یک آتلیه خوب نیازمند چه تجهیزاتی است.
تا از نزدیک با یک آتلیه خوب و جدید و مدرن آشنا نشوید درست در ذهن شما اصول کار نقش نمی بندد.
اسیر یان فروشندگان نشوید.
با بودجه شما احتمالا 20% یا 30% یک آتلیه خوب به انجام می رسد.
یکی از دوستان برای یک آتلیه 30 یا 40 متری در حال حاضر بیش از 25 میلیون تومان هزینه کرده است.
فقط دوربین و لنز و فلاش لوازم یک آتلیه نیست.
یک فون ساده حدود 1 میلیون تومان برایتان آب می خورد.
حداقل 3 تا 6 شاخه فلاش و پایه و سافت باکس و بوم هم حدود2 تا 3 میلیوت تومان.
دوربین و لنز هم حداقل ( برای یک کار حرفه ای و مناسب و نه هر کاری ) بین 6 تا 10 میلیون تومان
2 یا 3 سیستم کامپیوتری هم هر کدام 800 تا 1 میلیون تومان
دکور هم بین 3 تا 6 میلیون تومان
تبلیغات هم میلیون ها تومان!
فکر کنم با بودجه شما این امکان وجود ندارد!
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
گفته هاي شما كاملا درست است ولي من الان فقط نور و تجهيزاتش و فون مي خوام.
البته دوست دارم بدونم اون 20-30% كه شما گفتين چيه؟
دوربين و لنز حرفه اي مخصوص اين كار رو مي سپارم به آينده چون در اين مورد خيلي خيلي حساس هستم و دوست دارم دوربيني بخرم كه تا حد ممكن ديگه نيازي به خريد دوربين نداشته باشم (اوني كه الان تو فكرم 28.000$ قيمت داره)
كامپيوتر هم يك كامپيوتر كه مخصوص تدوين جمع كردم و يك نوت بوك دارم كه به كاراي اديت خوب جواب مي دن.
در مورد دكور بايد بگم كه 0 هستم
در مورد تبليغات هم خيلي خنده داره ولي مجوز ندارم كه بخوام تبليغات كنم
هدفم؟ آره همون چيزاييه كه گفتم. راه زيادي هست تا بهره برداري كامل ولي خوب قدم به قدم پيش مي رم تا به هدفم برسم.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Saman-rock
در مورد تبليغات هم خيلي خنده داره ولي مجوز ندارم كه بخوام تبليغات كنم
دوست عزیز پیشنهاد من این است که اول به گرفتن مجوز فکر کنید تا بعدا پشیمان نشوید. و دوم اینکه تبلیغات رمز بقای شما در این بیزینس میباشد. ( البته در کنار کار خوبی که ارائه می دهید.)
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
وقتي مي دونم نميتونم مجوز بگيرم براي چي دنبالش باشم نه رشتم عكاسي نه كسي رو دارم كه معرفيم كنه.مهم نيست بالاخره من يه آتليه براي خودم مي خوام .
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Saman-rock
وقتي مي دونم نميتونم مجوز بگيرم براي چي دنبالش باشم نه رشتم عكاسي نه كسي رو دارم كه معرفيم كنه.مهم نيست بالاخره من يه آتليه براي خودم مي خوام .
نمی دونستم آتلیه برای دل خودتونه و نه برای بیزینس. در ضمن اصلا احتیاج به معرفی کسی نیست برای گرفتن مجوز.
موفق باشید.:)
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Saman-rock
وقتي مي دونم نميتونم مجوز بگيرم براي چي دنبالش باشم نه رشتم عكاسي نه كسي رو دارم كه معرفيم كنه.مهم نيست بالاخره من يه آتليه براي خودم مي خوام .
من درست متوجه نشدم!
شما آتلیه را برای دل خودتان می خواهید و یا قصد فعالیت تجاری دارید؟
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
تشکر فراوان از اقایان محبی، مداح و قبادی و دوستانی که سوال مطرح کرده اند
همه پستها رو خوندم و خیلی استفاده کردم مخصوصا از مقاله آقای محبی. اما این مساله اخذ مجوز که در اصل تا نداشته باشیم به فکر تجهیزات هم نمیتونیم باشیم برایم باقی ماند.
آیا از دوستان کسی هست که از مدارک و ملزومات برای اخذ مجوز خبر داشته باشه؟ همچنین از مراحل اداری؟ و اینکه به چه ادارات و ارگانهایی باید مراجعه کنیم؟
موفق باشید
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام دوست عزیز
از زمانی که من پروانه کسب گرفتم تا لان چند سالی می گذره .ولی یادمه اونموقع روز اول باید درخواست پروانه کسب با ضافه اجاره نامه مغازه و کپی گواهی فنی حرفه ای(عکاسی ) را همزمان به مجمع امور صنفی تحویل می دادید .سپس مراحل را به شما می گفتند که از جمله واریزی مبالغی مختلف به حساب اتحادیه و مجمع و اماکن و شهرداری . ....بود .الان در حال حاضر گرفتن پروانه کسب حدود400تومنی در می اید البته در شهر کوچکی مثل رودان .
در شهر های بزرگ فکر کنم کمی بیشترباشد باضافه اینکه فکر کنم حداقل متراز برای یک عکاسی هم در نظر می گیرند .متراژفکر کنم 36 متر باشد .
این چیزهایی بود که به ذهنم مراجعه کرد .
موفق باشید
یا حق
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
با عرض سلام وخسته نباشید
می خواستم بنده را در مورد تفاوت کیت فلاش بران کالر SOLO - MINICAM راهنمائی کنید واینکه با بودجه 3 تا 4 میلیون چه نوع فلاش چتری رو پیشنهاد می کنید مولتی بلیتز یا برانکالر یا غیره جهت آتلیه عکاسی دوربین بنده
لنز 24-70 F 2.8 70-200 CANON 5D F 2.8
-
چه دوربینی پیشنهاد میکنید ؟
با سلام خدمت اساتید محترم.
به نظر شما چه دوربینی برای استودیو خوبه ؟
با چه لنزی ؟
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
حالا درسته کا اولین پست ما هست ولی خداوکیلی ما رو تحویل بگیریم که واسمون ضد حال نشه.
خیلی مخلصیم
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام
من شیرازیم , شاید بیشتر از هر کسی بتونم کمکتون کنم . شغلم عکاسی نیست (فقط یه مدت تو دانشگاه عکاسی تدریس میکردم )
فکر کنم بتونم یه چنتا پیشنهاد بهتون بدم . شمارم رو میزارم تو پیام خصوصی. مایل بودید تماس بگیرید .
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mostafa.r
دوستان واسه کار فشن و اسپورت توی استودیو چه ستی رو پیشنهاد میدن ؟
به نظر شما با بودجه 3 تا 4 میلیون بهترین چیزی که میشه خرید چیه تا لازم نشه موقعی که کار گسترش پیدا کرد اونا رو عوض کنیم ؟
سلام دوست عزیز
به فروم عکاسی خوش آمدید.
با 3-4 میلیون چیزهای خیلی خوبی می شه خرید که فکر کنم کارشما که بگیره (انشالله) باز هم نیاز به تعویض نخواهید داشت . من اگر بودم و پول شما را داشتم حداقل یک ست 300 ژول برانکالر می خریدم .گرچه کار شما با ست 250و 200ژول فلاشهای ارزان قیمت هم راه خواهد افتاد .مثل ست های چینی آلتون و ویستار و یا ست متز .
موفق باشید
یا حق
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
دوست عزیز پیشنهاد من این است که اول به گرفتن مجوز فکر کنید تا بعدا پشیمان نشوید
سلام به همه دوستان
در حال گرفتن تصمیماتی هستم که به راهنمایی شما نیاز دارم.
1 تصمیم دارم برم گواهی محارت حرفه ای از سازمان فنی حرفه ای بگیرم. کسی میتونه راهنمایی کنه باید به کجا مراجعه کنم؟ یا لینک آزمونش رو داره؟ من سرچ کردم اما به چیز مطمئی نرسیدم این لینک رو ببینید درست پیدا کردم یا نه؟
کد HTML:
http://www.tehrantvto.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=299
2 اینی که من دنبالشم همون آزمون های مهارت ادواری هستش یا چیز دیگه؟
3 از طرفی گویا برای اینکه آدم تو این آزمون شرکت کنه باید معرفی نامه اتحادی رو داشته باشه. میشه لطفا یکی آدرس و تلفن اتحادیه تهرانرو برام بفرسته؟ همونیه که تو خیابون آزادیه؟ یا جای دیگس؟
4 سوال بعد اینکه برای دایر کردن آتلیه چند تا مجوز لازمه؟ یکی اتحادیه یکی جواز کسب که شهرداری میده.از ارشادم باید مجوز گرفت یا نه؟ یا اماکن با شهرداریه یا نه؟
5 یه سوال دیگه اینکه آیا جایی که به شهرداری معرفی می کنی برای کسب حتما باید جواز تجاری داشته باشه؟ مثلا تو جواز اداری هم میشه آتلیه زد یا نه؟
6 یکی دیگه اینکه اگر آتلیه داشته باشی مالیات چی ها میان سراغت یا نه؟(اگه جواز کسب داشته باشی که میدونم میان نظرتون در باره فعالیت با سایر مجوز ها و بدون جواز شهرداری چیه؟) چون من کار اصلیم عکاسی نیست ولی میخوام فعالیتم جنبه قانونی داشته باشه.بنابر این ممکنه فعالیتم از نظر اقتصادی سر به سر باشه (در واقع ضرر) ولی مالیات دیگه بد چیزیه چون می دونم که اگه سروکلشون پیدا شه دیگه عمران بشه از زیرش در رفت.
:cool: چه قدر سوال!
-
كمك براي راه اندازي يك اتليه
با سلام خدمت تمام اساتيد
من مي خوام يه اتليه باز كنم مي خواستم از بچه ها كه سر رشته دارن تو اين كار كمك بگيرم مثلا چه دوربيناي بگيرم براي عكاسي و فيلمبرداري از مجالس و عكس هاي پرسنلي وسايل متفرقه چاپگر ،همه وهمه كه تو اين كار احتياجه من خودم زياد اوستا نيستم تو اين كار تمام وسايل ام رو در حد متوسط رو به بالا بگيرن خواهشن كمك كنين هزينه مغازه رم ول كننين اون رو دارم
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
از دوستان کسی قيمت يک 3 پايه خوب به همراه بازو برای نور بالای سر رو داره؟
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام
سه پایه صلیبی چینی اگر گیرت بیاد بین 160تا 175قیمت دارد.من یکی دارم والان 5 سال بیشتر است داره کار می کنه و خیلی ازش راضی هستم .
بازوی نور بالای سر هم سه نمونه بود یکی ایرانی بودکه خیلی خوب بود 170 تومن قیمت داشت .یکی دیگر هم باز ایرانی بود و 90 تومن قیمت داشت .نوع دیگری بود فکر کنم چینی بود که 220 قیمت داشت.البته قیمتها مال 5 روز پیش است وراستش کمی فراموش کارم و هنوز هم کمی شک دارم قیمتها را کاملا درست گفته باشم .
اما یادم است که به این مورد دیگه هم فکر کردم که فکر کنم بهتر از بازو بود .اگر یک پانتو گراف با یک ریل بگیرید از نظر قیمت کمتر در می ایدو به نظرم خیلی بهتر هم باشد.اگر با سه ریل باشه که دیگر خیلی بهتر خواهد بود.
پایدار باشید
یا حق
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
ممنون اسد جان ولی ميخوام از ايران بگيرم بيارم اينجا.بايد تو چمدون جا بشه .اينکه گفتی 170 وزنه و اينا هم داشت؟3 پايه معمولی
خوب برای لايت چنده؟
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام
راستش ادریس جان بازوی ایرانی که نو د تومن بود در چمدان بزرگ جای می گیره و البته می شه در کاتن بسته بندی کرد و برد اما ان یکی که قیمتش بالاتر بود را دیگه نگاه نکردم البته فروشنده می گفت از سقف اویزون می شه و خیلی امکاناتش و کار باان بهتر از بقیه است.اما اون نود تومنی را باید به دیوار های جانبی بچسبانید.
سه پایه معمولی برای نور هم بین 18 تا 24 تومن متغییر است فکر کنم سومیتا 22تومن باشه.
من بشخصه بازویی که از سقف اویزون بشه یا پانتو گراف را بیشتر می پسندم .
متاسفانه شماره فروشگاه رو هر چی گشتم پیدا نکردم مگر نه زنگ می زدم قیمت دقیق و اطلاعات رو کامل می گرفتم .
پایدار باشید
یا حق
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
اسد جان من چيزی مثل اين مد نظرم هست .شما هم همين رو گفتديد ؟در ضمن چرخ داره زيرش ؟
[IMG]http://i29.*******.com/vi0477.jpg[/IMG]
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام
نه ادریس جان منظور من این بازو نیست .من این بازو را هم در ناصر خسرو دیدم ولی قیمت نکردم .اونایی که مد نظر من بودند یکی به سقف وصل می شد و یکی به دیوار جانبی.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
ممنون اگه يک وقت رفتی يه زحمت بکش برام بپرس .اينجا خيلی گرونه کمترين قيمتش 200$ هست .
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Aryan
ممنون اگه يک وقت رفتی يه زحمت بکش برام بپرس .اينجا خيلی گرونه کمترين قيمتش 200$ هست .
سلام دوست عزیز
من این سه پایه مورد نظر شما (سه پایه بوم ) را دو هفته پیش از باب همایون به قیمت 100 هزار تومان تهیه کردم ( البته مال من چرخ همراهش نیست )
موفق باشید
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
ساخت کجا هست دوست عزيز ؟چين ؟کيفيت ساخت نسبت به قيمت ميارزه ؟
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام ادریس جان
من این سه پایه بوم که شما عکسش رو گذاشتی رو دارم. حدود یک سال پیش از فروشگاه آلتون ۸۰ تومن خریدم که الان دوستمون میگن شده ۱۰۰ تومن . البته اونی که من خریدم چرخ هم داشت. جنس هم چینی است ولی کیفیت ساختش بد نیست. واقعا نسبت به قیمت می ارزه. ولی اصلا فکر نمیکنم که شما بتونی این رو تو هیچ چمدونی جا بدی. جمع شده این پایه یک جعبه به ابعاد حدودی 25*25*130 سانتی متر هست . یعنی اینکه طول جمعش شده اش از یک متر هم بیشتر بود. در ضمن وزن کمی هم نداره . فقط اون وزنه اش ۴.۵ کیلو هست.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
ممنون حالا ببينيم اگه بشه جا داد که عاليه .واقعا قدر يک سری از قيمت ها رو تو ايران بدونيد .3 پايه نوری که من تو ايران 20000 تومان خريدم رو اينجا 80$ پول دادم .
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام
من دو روز پیش سه پایه مورد نظر(پایه بوم) را از باب همایون قیمت گرفتم البته یادم رفت بپرسم چرخ دار است یا خیر .قیمتش نود تومان بود.و لی به نظر من واقعا اون چیزی که من دیده بودم و قیمت نود تومن بسیار مناسب بود.
پایدار باشید
یاحق
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام آقاي مداح من هنوز جوابي در مورد نور پردازي دريافت نكردم همچنين در شهر ما كلاسي در اين مورد موجود نيست اگر امكان دارد شماره تماس خود را براي من يادداشت كنيد ويا در هميجا مقداري در رابطه نورپردازي جهت عكس 4*3 وهمچنين تنظيم ديافراگم وسرعت برايم توضيح دهيد .در ضمن لنز 70 18 جهت عكس عروس وداماد كافي است دوربين من نيز D 70 است متشكرم
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
34197
سلام آقاي مداح من هنوز جوابي در مورد نور پردازي دريافت نكردم همچنين در شهر ما كلاسي در اين مورد موجود نيست اگر امكان دارد شماره تماس خود را براي من يادداشت كنيد ويا در هميجا مقداري در رابطه نورپردازي جهت عكس 4*3 وهمچنين تنظيم ديافراگم وسرعت برايم توضيح دهيد .در ضمن لنز 70 18 جهت عكس عروس وداماد كافي است دوربين من نيز D 70 است متشكرم
با اجازه از آقای مداح:
کد HTML:
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=907&highlight=%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
34197
سلام آقاي مداح من هنوز جوابي در مورد نور پردازي دريافت نكردم همچنين در شهر ما كلاسي در اين مورد موجود نيست اگر امكان دارد شماره تماس خود را براي من يادداشت كنيد ويا در هميجا مقداري در رابطه نورپردازي جهت عكس 4*3 وهمچنين تنظيم ديافراگم وسرعت برايم توضيح دهيد .در ضمن لنز 70 18 جهت عكس عروس وداماد كافي است دوربين من نيز D 70 است متشكرم
سلام دوست عزیز
اگر منظور شمانور پردازی برای عکس پرسنلی است که من از دو چتر استفاده می کنم دیافراگم هم من از 8-9-10 استفاده می کنم .لنزم هم 18-70 است دوربین من هم دی 70اس است (همه اینها رو قبلا به شما گفته بودم که.گفتم که تجهیزات شما بجز فلاش مثل تجهیزات من است)سرعت را حداقل 250 تنظیم کنید وایت بالانش هم روی فلاش یا نور روز تنظیم کنید(همه این ها را گفته بودم ).
18-70 برای عروس داماد در آتلیه فسقلی من کافی است.
شما پست خصوصی و عمومی خود را بسته اید و من نتوانستم برای شما شماره تلفنم را ارسال کنم ایمل هم که ادرستون اشتباه است لطفا به کنترل پنل کاربری خود مراجعه کنید و و مشکلات و تنظیمات مرتبط با پست خوصوصی خودرا حل کنید .
شماره من 09177678893
یکبار دیگر مطالب این صفحات رو دقیق مطالعه کنید
http://www.akkasee.com/forum/showthr...396#post125396
http://www.akkasee.com/forum/showthr...742#post126742
پایدار باشید
یا حق
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
آقای مداح آیا 70-17 برای پرتره از نظر تله کم نمیاره؟
من با D90 (کراپ 1.5) عکس نیم تنه و سرشانه که میگیرم معمولا بین 105-70 هست! (با لنز 105- 18 )
برای تمام قد هم بین 70-45 معمولا :confused:
البته من در آتلیه عکس نمیگیرم و همین جوری برای خودم عکاسی میکنم
میشه در این مورد توضیح بدید
با تشکر
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
am30
آقای مداح آیا 70-17 برای پرتره از نظر تله کم نمیاره؟
من با D90 (کراپ 1.5) عکس نیم تنه و سرشانه که میگیرم معمولا بین 105-70 هست! (با لنز 105- 18 )
برای تمام قد هم بین 70-45 معمولا :confused:
البته من در آتلیه عکس نمیگیرم و همین جوری برای خودم عکاسی میکنم
میشه در این مورد توضیح بدید
با تشکر
سلام
راستش من همیشه سعی می کنم با 80م م عکاسی کنم حالا چه لنز 18-135 خدا بیامرز چه این18-105.(در استودیو خانگی)راستی خبر دار شدم که 18-135 قدیمی که با بدنه دی 80 فروختمش خراب شده .واقعا کیفیت این لنز................
اما اینکه 70 برای پرتره کم میاد .آتلیه من بسیار کوچک است (3*3/30cm)طوری که فقط برای نیم تنه می توانم از 70 م م استفاده کنم .برای سر تا پا هم 35 م م اگر اشتباه نکنم استفاده می کنند.این که می گم اگر اشتباه نکنم برای ان است که من از عروس و داماد عکس نمی گیرم . روی عدد 35 م م کمی شک دارم .
اما اگر روزی صاحب آتلیه بزرگ شوم( انشالله) حتما یک فول فریم و یک 200-70 خواهم خرید چه از برند کانن و چه از برند نیکون فرقی نمی کند .(هردو را دوست دارم ).
می گن 85تا 135 م م روی فول فریم برای پرتره بسیار مناسب است .
پایدار باشید
یا حق
-
OnOne Mask Pro v.4.1.4 Plug-In for Photoshop
OnOne Mask Pro v.4.1.4 Plug-In for Photoshop
[IMG]http://i34.*******.com/513uk4.jpg[/IMG]
OnOne Mask Pro v.4.1.4 Plug-In for Photoshop - PC/Windows
Easily remove unwanted backgrounds from your photos with Mask Pro 4.1.4:
Maintain transparency in hard to mask objects like hair, smoke & glass with our color decontamination
technology. Mask Pro includes 12 tools to mask everything from large backgrounds to the finest details
in hard to mask areas. Works with 8-bit and 16-bit images in Photoshop CS2, CS3 and CS4.
File Size 62.21 MB | RS | DF
کد:
http://rapidshare.com/files/282313477/OnOneMaskProV414.rar
http://depositfiles.com/files/d84oa3p74
-
پاسخ: OnOne Mask Pro v.4.1.4 Plug-In for Photoshop
سلام
من برنامه دانلود كردم از حالت فشرده خارج ميكنم ولي هنگام نصب پيغام خطا مي دهد و نصب نمي شود آيا دوستان كسي با موفقيت فايل را نصب كرده است ؟
-
پاسخ: OnOne Mask Pro v.4.1.4 Plug-In for Photoshop
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ghanbar
سلام
من برنامه دانلود كردم از حالت فشرده خارج ميكنم ولي هنگام نصب پيغام خطا مي دهد و نصب نمي شود آيا دوستان كسي با موفقيت فايل را نصب كرده است ؟
من نصب کردم و هیچ مشکلی نداشت...
keygen را کپی کردید؟
هم شماره سریال و هم user را باید از keygen کپی کنید ...
-
پاسخ: OnOne Mask Pro v.4.1.4 Plug-In for Photoshop
آقای عبدالهی از اطلاعاتی که با دوستان به اشتراک میذارید ممنونم
-
پاسخ: OnOne Mask Pro v.4.1.4 Plug-In for Photoshop
مهردادجان
من برنامه را نصب مي كنم در بخش اول محل قراردادن پلاگين را سئوال مي كند و در بخش دوم هم محل قرار گرفتن برنامه را كه من اين كار را مي كنم بعد هم شماره سريال را از كي جين كه همراه بود استخراج و با نام داده شده در كي جين وارد مي كنم برنامه نصب ميشود .حالا وقتي CS4 را اجرا مي كنم در فايل .EXE فوتوشاپ پيغام خطا مي دهد و وارد برنامه فوتوشاپ نمي شود . وقتي فولدري را كه در بخش پلاگين ها ساخته است پاك مي كنم برنامه فوتوشاپ اجرا ميشود و كار مي كند چند بار حذف و نصب كردم ولي نتايج يكسان بود شما و يا ديگر دوستان فكر مي كنيد مشكل از كجا مي باشد ؟
ويندوز ويستا اورجينال دارم
و فوتوشاپ هم CS4 مي باشد نزديك يكسالي است كه روي سيستم نصب است
و از نظر ميزان سخت افزار كامپيوتر هم 8 گيگ رم و كارت 1 گيگا جي فورس و ...
-
پاسخ: OnOne Mask Pro v.4.1.4 Plug-In for Photoshop
من مدتی با این نرم افزار ور رفتم ولی خوب نتیجه مورد انتظارمو نگرفتم مخصوصاً برای جدا سازی موهای سوژه از بکگراند که در واقع فکر کنم چالش اصلی باشه .
بنابر این پیشنهاد می کنم دوستانی که در این زمینه استاد هستند و بر این پلاگین مسلط ، آموزشهای کاربردی و ریزه کاری هارو در اینجا آموزش بدن یا اگر نمی خواهند بصورت مجانی تجربیاتشون را با دیگران شریک شوند ( که بنده کاملاً به این دوستان حق می دم ) این آموزشها را بصورت حرفه ای آماده کرده و در قالب cd آموزشی از طریق سایت به فروش برسانند.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
برای کار آتلیه و دوربین 5دی چه لنزی مناسب است ؟
اصولا لنز ثابت برای کار آتلیه مناسبه یا لنز زوم ؟
لنز کیت 5دی (24-105) برای این کار کافیه ؟
پیشاپش برای پاسخگویی دوستان سپاسگذارم
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
masood_pax
برای کار آتلیه و دوربین 5دی چه لنزی مناسب است ؟
اصولا لنز ثابت برای کار آتلیه مناسبه یا لنز زوم ؟
لنز کیت 5دی (24-105) برای این کار کافیه ؟
پیشاپش برای پاسخگویی دوستان سپاسگذارم
سلام
دوست عزیز مساحت آتلیه مد نظر چقدر است؟ در حالت کلی (آتلیه متوسط و یا بزرگ) لنز 70-200 (روی فولفریم) بسیار به کار خواهد آمد.
به نظرم با 24-105 شروع کنید و در فکر خرید یکی از 70-200 ها هم باشید. در کل ترکیب 24-105 و 70-200 فکر کنم بهترین گزینه باشه....
در عکاسی Outdoor لنزهای فیکس (با توجه به دیافراگم بازتر) نتایج جذابتری ارائه میدهند. اما در آتلیه به دلیل استفاده از F های بسته چندان تفاوت خاصی حاصل نخواهد شد (شاید شارپنس بالاتری بدست آید؟!). ضمن آنکه عکاسی با لنزهای فیکس دردسر خاص خود را دارد (تغییر کادر زمانبر خواهد بود و ممکنه حوصله مشتری را سر ببرد). البته این حرف من کلی است و بعضاً عکاسان مد از F های باز در آتلیه خود استفاده کنند که چنین چیزی نیاز به فلاشهایی با قابلیت تنظیم قدرت در مقادیر بسیار کم دارد. (در این مورد اگر دوستان اطلاع دقیقتری دارند ممنون میشم بفرمایند، خودم هم خیلی دوست دارم از چند و چون کار تو این مورد اطلاع کسب کنم)
پیروز باشید.
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
aap
سلام
دوست عزیز مساحت آتلیه مد نظر چقدر است؟ در حالت کلی (آتلیه متوسط و یا بزرگ) لنز 70-200 (روی فولفریم) بسیار به کار خواهد آمد.
به نظرم با 24-105 شروع کنید و در فکر خرید یکی از 70-200 ها هم باشید. در کل ترکیب 24-105 و 70-200 فکر کنم بهترین گزینه باشه....
در عکاسی Outdoor لنزهای فیکس (با توجه به دیافراگم بازتر) نتایج جذابتری ارائه میدهند. اما در آتلیه به دلیل استفاده از F های بسته چندان تفاوت خاصی حاصل نخواهد شد (شاید شارپنس بالاتری بدست آید؟!). ضمن آنکه عکاسی با لنزهای فیکس دردسر خاص خود را دارد (تغییر کادر زمانبر خواهد بود و ممکنه حوصله مشتری را سر ببرد). البته این حرف من کلی است و بعضاً عکاسان مد از F های باز در آتلیه خود استفاده کنند که چنین چیزی نیاز به فلاشهایی با قابلیت تنظیم قدرت در مقادیر بسیار کم دارد. (در این مورد اگر دوستان اطلاع دقیقتری دارند ممنون میشم بفرمایند، خودم هم خیلی دوست دارم از چند و چون کار تو این مورد اطلاع کسب کنم)
پیروز باشید.
ابعاد تقریبی 3*3.5*2.80
از آتلیه برای عکاسی مجلسی استفاده میشه. در مورد استفاده نکردن از لنز فیکس قانع شدم، اما به نطرم رنج 24-105 مناسب این کار نیست.
نظر شما چیه ؟
-
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
masood_pax
برای کار آتلیه و دوربین 5دی چه لنزی مناسب است ؟
اصولا لنز ثابت برای کار آتلیه مناسبه یا لنز زوم ؟
لنز کیت 5دی (24-105) برای این کار کافیه ؟
پیشاپش برای پاسخگویی دوستان سپاسگذارم
با سلام
بنظر من انتخاب لنز مناسب برای پرتره به چند چیز بستگی داره
1- fix یا zoom : خوب البته لنز زوم در آتلیه خیلی کا رو راحتتر میکنه و دست عکاس رو برای بستن کادر زیبا تر باز میذاره ولی لنز fix این مزیت رو نداره ولی مزیت شارپنسش بنظر من بسیار به جلو عکس کمک میکنه
2- فضای آتلیه : شما اگر فضای کوچیکی دارین خوب خیلی باید در مورد رنجتون دقت کنید ، رنجی که بتونه براحتی در یک فاصله مناسب با سوژه از ex-close shot تا ex-long shot باتوجه به فضای خالی طرفین در shot هایی که با فوکال لنت پائین میگیرید جهت رفع اعوجاج بهتون بده
مثلاً شما باید ببینید آیا با 24 م میتونید براحتی 2 یا 3 سوژرو در کادرتون با در نظر گرفتن حفظ فضای خالی دور داشته باشید یا انقدر باید برید عقب که بخورید به دیوار پشت سرتون
واقعاً این مسائل برای من در رنجهای پائین افتاده
ولی من خودم زمانی که فهمیدم نیاز به یک لنز زوم دارم با توجه به اینکه فضای آتلیم تغریباً مناسب بود بیشتر تمرکزمو گذاشتم رو خرید لنزی که با توجه به بودجم بهترین شارپنسو داشته باشه