البته منظور من این یود که حداقل مبلغ سه ماه اجاره را برای شروع کار کنار بگذارید.
Printable View
فکر کنم منظور ایشون این بود که فلاش را با قدرتی انتخاب کند که با توجه به مکان برای دیاف های بالا هم کشش داشته باشد ولی نمیدونم چه ارتباطی با 70-200 دارد ؟
راستش اینکه در عکاسی با فلاش توی محیط آتلیه از دیافراگم های بازتر از 11 بهتره استفاده نشه قابل قبوله ولی مشکل لنز 70-200 با بافت پوست چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/:think:;
کسی حدود قیمت لنز 70-200 رو می دونه؟؟؟؟؟با این وضع دلار اونم.............بادی دوربینم فعلا دی 90 است که فکر کنم واسه شروع بد نباشه....ولی خوب هم نیست ....راستش می خواستم دی 7000 بخرم ولی نمی دونم یهووو چرا عقلمو از دست دادم......به قصد خرید دی 7000 رفتماااا.............
برای اطلاع از قیمتهای پر نوسان روز، میتوانید به تاپیک آخرین قیمت لنزها سری بزنید. (که نباید زیر 5.8 الی 6 میلیون تومن باشد)
جهت اطلاع، بنده با 200-70 ورژن II کنن، با f/number های پائین تر از f/11 هم تمامی بافت و جزئیات صورت را استحصال میکنم (حتی با f/2.8 آن). اگر مایل بودید که دوستان راجع به عدم ثبت جزئیات پوست توسط لنز شما نظر بدهند، عکسی با Exif کامل در تاپیکی مثلاً مانند "نظر بدهید" قرار بدهید و ذیل آن، مورد را عنوان کنید که از منظر بافت پوست ( و نه فنی و یا زیبائی شناسی) بازبینی شود. حتی شاید بهتر باشد در تاپیک خود 200-70 عنوانش کنید.
آخرین بار عدد 6200 هزار تومان یادمه برای 70-200 بعدش دیگه یادم نیست...فکر کنم بیهوش شدم:-D
حالا شما چرا فکر میکنید این لنز تنها انتخابتونه؟ نیکون یه لنز دیگه به نام 80-200 داره.قیمتشو الان نمیدونم چند شده.ولی هر چی قیمت 70-200 باشه شما نصفشو در نظر بگیر.
از لحاظ اپتیکال هم خیلی عالیه...
شما که دوربینت فول فریم نیست چه اصراری به خرید 70-200 هست با این قیمت؟میدونی بخوای باهاش عکس قدی بگیری چه فاصله زیادی را باید از سوژه دور باشی ؟بعد تو اون فاصله اصلا نمیتونی در مورد پوزی که گرفته نظر بدی و تغییرات اعمال کنی
من در اون حدی نیستم که بخوام در اینباره نظر بدم .
ولی چون خودم این روال را طی کردم توصیه ام اینه که تو این کار مدیریت سرمایه را فراموش نکنید
مکانی که انتخاب کردید قبل از خرید تجهیزات اضافی .برید و اتلیه های اطرافش را ببینید .چه وسایلی دارن.چه دکورهایی دارند. چه قیمت هایی برای کار هاشون دارن.چه تجهیزاتی دارند
خود من فردی را در مشهد میشناسم که فقط با انتخاب مکان مناسب (منطقه پر رفت آمد زوار ) و داشتن انواع اقسام لباس های قدیمی و دکور های متناسب با اون و فقط داشتن سه دوربین D3100 تو یک ماه اول تابستون بیشتر از 30 میلیون در امد خالص داشت.
یعنی فهمیده بود که تو اون جایی که اتلیه میزنه دکور و لباس حرف اول را میزنه تا دوربین و فلاش
سلام دوستان
من هم یه دوربین CANON 40Dبا سه پایه + لنز 18-55+ فلش قدیمی ناسیونال+ تک شاخه فلش بادروم دار(از اونا که سرپیچ لامپ داره و من سه پاپه فلش +لامپ+ چتر نقره ایش را جدا خریدم) در ضمن مدرک فنی حرفه ای عکاسی دیجیتال دارم و یک دوره کلاس نورپردازی به صورت خصوصی هم گذرانده ام. مدرک دانشگاهی ام هم کامپیوتر است و تقریبا 5 ساله که مدرس فتوشاپ هستم تا حالا در خونه و از دوست و اشنا عکاسی کرده ام. قصد دارم یه اتلیه حرفه ای راه اندازی کنم حدود 20 تومن دارم که 15 تا از اون را برا رهن محل عکاسی گذاشته ام. وسایلی که دوس دارم بخرم یه لنز خوب اما قیمت مناسب و یه ست فلش هست چون از فلش هام اصلا راضی نیستم در کل هنگام عکاسی با این فلش هابافت پوست محو میشه. و همچنین نور فلش لامپی ام برد خیلی کمی دارد.
دوستان پیشنهادی برا بهتر شدن کار من دارند میتونم برا صرفه جویی از همین فلش ها استفاده کنم و یک تک شاخه یا دو شاخه به ان اضافه کنم؟ چه لنزی پیشنهاد می کنید؟
به مقدار زیادی جرات و اعتماد به نفس هم نیاز دارم؟
دانش عزیز ممنون از راهنمایی اتان در مورد لنز
من تبریز هستم. در ضمن میدانم به فلاش اضافی تر نیاز دارم اما منظورم این بود که میشه به جای خرید یک ست جدید فلاشهای موجودم را استفاده کنم و یک back light با یک head light بخرم یا عاقلانه تر و حرفه ای تر این است که یک ست جدید که با هم مچ باشند بگیرم.
نه من اصلا پول اضافی ندارم، میشه راهنمایی کنید که چه چیزی را می تونم با همین فلاشهام ست کنم یک شاخه دیگه فلاش سرپیچ ادیسونی بگیرم چتر هم لازمه؟ چتر فعلی ام رنگ نقره ای هست خیلی دوست دارم یک هدلایت داشته باشم از چه چیزی می توانم برای هدلایت استفاده کنم؟
سلام
برای راه اندازی استودیو چه لوازمی نیاز دارم و لازمه تهیه کنم.تا حدودی اطلاعات دارم ولی خیلی کم.ممنون میشم راهنمایم کنید.
با تشکر.
سلام
می خواستم بدونم آیا برای گرفتن مجوز آتلیه باید مدرک فنی حرفه ای داشت یا مدرک سایر موسسه ها کفایت می کنه؟
من شنیدم حتما باید فنی حرفه ای باشه ...
اگه بخوای آزمون فنی حرفه ای رو فقط بدی شرایطش به چه صورتیه؟کسی می دونه؟
آیا باید دوره اش رو توی آموزشگاهی که زیر نظر فنی حرفه ایه ببینی بعد ازمون ادواری بدی یا اینکه فقط امتحانشو می دی؟
ممنون می شم بهم بگین .
مرسی
دوستان میشه یکی لطف کنه بگه برای گرفتن مجوز آتلیه باید چه پروسه ای طی بشه؟
اصلا متصدی این نوع مجوز ها کیه؟
همین تاپیک را مرور کرده بودید جوابتان را گرفته بودید.
نیازی به دوره نیست آزمون ادواری کافیه. مدرک سایر موسسه ها معتبر نیست.
سلام
نمیدونم جای سوالم تو این تاپیک هست یا نه اما جای مناسبتری پیدا نکردم
به هر حال :
از دوستانی که در صدد راه اندازی آتلیه هستن
آیا کسی هست که بخواد به صورت شراکتی این کارو شروع کنه؟
من 3 روز در هفته نیستم و میخوام با کسی کارو شروع کنم که بتونه نصف هفته رو در آتلیه حضور داشته باشه
اگه کسی تمایل به شراکت داره لطفا به من پیغام بده که بیشتر در مورد شرایط کار صحبت کنیم.
ممنونم.
اگر دوستان راهنمایی کنن ممنون میشم من مدت کوتاهی است که به صورت خانگی کار پرتره کودک انجام یدم......و بر حسب علاقه تصمیم دارم فقط کار کودک رو ادامه بدم .تجهیزات خانگی من شامل:
دوربین دی 90+لنز 18-105
2 شاخه فلاش 300 ژول S@S
1 شاخه فلاش 200 ژول همین مارک
1 سافت 60@90+شیدر+ا چتر
سوالم اینه که واسه شروع کار حرفه ای تر کدوم بخش نیاز به ارتقا داره؟به نظرتون دوربینم مناسب است یا نه؟اینم بگم من از همه این تجهیزات توی این مدت راضی بودم و عکس های خوبی هم گرفتم ....ولی دوست دارم نظر دوستان هم بدونم .....دوربین دی 90 فقط مگاپیکسل پایینی داره که البته به نظر خودم چون توی کار کودک معمولا نیاز به چاپ سایز خیلی بزرگ کمتره و من هم معمولا کادربندی درست دارم و عکسام کمتر کراپ میخوره ، اهیمت زیادی نداره.......به نظرتون نیاز به ارتقا دوربین هست یا نه؟بقیه آیتم ها هم همین جور
نظر شخصی خودم اینه هزینه ای که می خوام صرف کنم روی دکور کودک و مکان آتلیه کنم فعلا......
دوستان، از بس تاپیک ها رو زیر و رو کردم خسته شدم
لطفا کمک کنید
من یه اتاق سه در چهار دارم و می خوام تجهیزات آتلیه خریداری کنم برای کارهای صنعتی و مدل (البته بگم که مشغول کارهای گرافیکی هستم و در کنارش عکاسی هم ....)
در تمام گزینه ها موندم، مارک ؟ تعداد شاخه نور؟ میزان و قدرت فلاش ها؟ اندازه سافت باکس ها ؟ رفلکتور؟ خیمه؟ فون؟ و الی آخر
دوربینم هم 50D با لنز 18-200
واقعا موندم، پیشنهاد لطفا...
راستش هرچقدر بهینه تر و کمتر بهتر
مبلغ زیاد مهم نیست اگه احساس کنم که لازمه هزینه کنم هرطوری شده جور می کنم
می خوام با بهینه ترین امکانات بهترین نتیجه رو بگیرم
اما در حدود یک میلیون تا یک و نیم ایده آله
دوستااااااااااااااااااااا اان
بالاخره چه کنیم؟
با این بودجه گزینه های زیادی پیش روی شما نیست و در حالی هم هست!
با این بودجه فقط میتونید به فلشهای چینی بازار فکر کنید .(این میشه محدودیت)ولی همین فلشهای چینی انواع و اقسام دارن (که اینم میشه تنوع )
وقتی کیت 3 شاخه 160 ژول چینی JTL شده حدود یک میلیون،تا حدودی بیشتر یا کمتر،چه توقعی میشه داشت!
سلام
برای یک استودیو عکاسی که بیشتر کارش عکاسی از کودک و حیوانات خانگی و مدلینگ باشه مینیمم فضا چقدر میتونه باشه ؟ و همینطور فضای ایده آل چقدر هست ؟
ممنون
اگر با مجوز باشد (به 100 متر مربع به پائین مجوز نمیدهند) حتماً سالنی که دارد، کفاف کار را خواهد داد.
در حالت کلی، با عرض سالن کمتر از 3.5 متر، دست و پای عکاس برای چیدمان نور، بشدت بسته خواهد بود. بنظر، عرض 6 متر، ایده آل است. بیشتر هم شد که فبحا.
نه بعنوان یک قانون کلی، طولی معادل 1.5 برابر عرض یا کمی بیشتر، باید طول مناسبی برای سالن باشد. مجدداً ایده آل برای طول سالن، 8 الی 9 متر (برای همان عرض 6 متری) مصداق بارز بهشت است :-)
اگر بجز فون، بنا به نصب و استفاده از دکورهای متفاوت هم باشد، فضا باید جوابگوی آنها نیز باشد.
مینیمم را حول و حوش 6x4 فرض کنید ...
برای نصب پانتوگراف هم، مناسب ترین ارتفاع برای سالن، حداقل 2.9m است.
یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد به هنگام راه اندازی آتلیه داشتن و دارن پیدا کردن واحد تجاری هست .
به خاطر کمبود واجدهای تجاری که قبلا همه فروخته یا اجاره داده شده بودن و هم به نسبت قیمت بسیار بالای این واحدها برای اجاره ، پیدا کردن واحد تجاری کار بسیار سختی بود .
اما با وجود بخش نامه جدید یه مقدار این مشکل هم تا حدودی رفع شد .
لینک مستقیم
این هم شرایط کمسیون فنی
سلام
چند تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدید
۱- برای یک استودیو عکاسی ابعاد ایده آل چقدر هست ؟ کاربری ها : پرتره ، مدلینگ ، کودک ، عکاسی تبلیغاتی(product)
۲- آیا برای عکاسی کودک فضای مجزا با دکورهای متنوع لازمه ؟ و اگر لازمه حدود متراژش چقدر باید باشه ؟
۳- جنس و رنگ کف و دیوارها بهتره چطوری باشه ؟ (ساختمان هنوز تمام نشده)
۴- سقف شیروانی هست با سازه چوبی و ارتفاع بین ۳ تا ۶ متر هست . آیا لازمه سقف کاذب داشته باشه یا نه ؟ (بازتاب نور از سقف در حالت فعلی تقریبا صفر هست)
ممنون
ایده آل؟ برای بنده شاید سالن 12 هزار نفر استادیوم آزادی هم کم باشد ! و نظر به سمت استادیوم 100 هزار نفری برود.هرچقدر بزرگ تر و با سقف مرتفع تر لذت بیشتر اما هر چقدر کوچک تر نتیجه ضعیف تر به نظر بنده ( شخصا ) فضای کمتر از 50 متر مربع به درد عکاسی استودیویی نمی خورد !
در مورد دکورو ... بنده اصولا نظری ندارم و صلاحیت اش را ندارم شاید بدانم ولی چون اعتقاد به دکور از هر نوع اش ندارم پس نمی توانم نظری بدهم.
از اجناس براق استفاده نکنید.جنس مات برای کف و سقف و دیوار مطلوب است رنگ های خنثی مثل سفید خاکستری مشکی و ... رنگ های جیغ مثل زرد و قرمز و ... توصیه نمی شود.
کف سرامیک هم مزخرف است.
سقف بلند تر نتیجه بهتر چرا کم اش کنید؟
ممنونم آقای قبادی
برای ابعاد استودیو اگر طول رو حداقل ۷ متر در نظر بگیرم که هم بتونم نور پشت بک گراند داشته باشم و هم بتونم با فوکال ۸۵ تمام قد رو پوشش بدم کافی هست ؟ و اگر بیشتر باشه چه مزیتی داره ؟
با توجه به تجربه شما به نظرتون برای کف پارکت مات بهتره یا موکت ؟
موکت خوب است اما چرخ فلاش ها به سختی بر رویش حرکت می کند.پارکت بد نیست اما اکثرا براق هستند.نوعی لمینت مات در بازار هست که بسیار مات و عالی هستند.کف موزاییک مصنوعی ( نوع جدیدی از موازییک های قدیمی که ضد آب هم هستند ) هم بد نیست.
و بعد در مورد ابعاد به نظرم 5 در 10 متر حداقل ممکن است با ارتفاع مطلوب حدود 4 متر
حداقل فضای تجاری مورد تائید از نظر اتحادیه چقدر است؟
سلام
یک سوال دارم
فضایی هست به ابعاد ۱۰ متر در ۴.۵ متر که برای استودیو در نظر دارم
منها مشکلی که داره این هست که ارتفاعش کمه . الان ۲.۲۳ هست و شاید بشه با تغییر کف ۱۰ سانت بهش اضافه بشه.
دوستانی که تجربه دارن اگه لطف کنین بگید چقدر این مشکل در کار تاثیر داره و آیا اونقدر بد هست که به خاطرش از تمام مزایای این محل که شامل آدرس و اجاره و ... هست ، بگذرم ؟
گزینه اولم فضایی در همسایگی همین بود با ارتفاع سقف ۶ متر ولی از نظر اجاره و بقیه فضاها که من نیاز به گالری دارم اصلا مناسب نبود
ممنون
يکی 2 تا نمونه واسه طراحی جاهای اينجوری ديده بودم مشکل اصلی هير لايته که طرف از سافت باکس بيرونش آورده بود و از سافت باکس های فلش هات شو استفاده کرده بود نتيجه هم خوب بود
اينو يادم رفت بگم
ميگفت اولش با نورم مشکل داشتم و بعداً فهميدم به خاطر نزديکی ديوار ها نور منعکس ميشه و با سياه کردن ديوار ها مشکلم حل شد
برای استديو لايت ست آپ search زدم بودم و يادم نمياد از کجا پيداشون کرده بودم
يکيش تو يو تيوب بود يکی هم فروم بود
تو يوتيوب واسه اسمال استديو سرچ کنين 2-3 تا بالا ميآد اما اون سقف کوتاهه رو پيدا نکردم
درود
از اون جایی که بنده سر هیچ کاری بند نمیشم و همیشه در حال اسباب کشی از شغلی به شغل دیگر (البته معمولا" به صورت شاگردی) هستم.و همین طور علاقه ای که تو این مدت کم به عکاسی پیدا کردم میخوام اگر بشه یک اتلیه جمع و جور بزنم.که به حتم در اول کار حرفه ای نیست.منتها برای این که تاپیکی مابین آتلیه ی خانگی و حرفه ای پیدا نکردم این جا موضوع رو مطرح میکنم
اگر از این مسایل حاشیه ای بگذریم راستش خودم هم روم نمیشه که با تجربه ای اندک و نداشتن حداقل چند عکس درست و حسابی در ژانر پرتره این کار رو انجام بدم.ولی در حال حاضر چاره ای ندارم.
موارد موجود برای شروع کار:
3 شاخه فلاش 160 ژول چینی.با سافت باکس و دو عدد چتر/اسنوت و ....
دوربین و لنزم که مشخصه و تا الان برای کار آتلیه مشکلی باهاش نداشتم.
یک عدد هم فلاش اکسترنال نیسان 622
هر چند ممکنه کار فشن انجام ندم ولی یک فیلتر ND متغییر 2-400
فون سفید
حالا میخوام ببینم چه مواردی کمه.بحث خرید فلاش قوی تر فعلا" منتفی هست چون من نتیجه با این سه تا گرفتم و از طرفی هزینه این کار رو فعلا" ندارم
1 به فلاش دیگری هم احتیاج دارم؟
2 خرید چه لوازمی رو توصیه میکنید؟
3 اگر بخوام از بیوتی دیش استفاده کنم بهتره یک پایه وزنه دار تهیه کنم(یا بسازم) و یا از پانتوگراف استفاده کنم تا بقیه ی فلاش ها رو هم بهش وصل کنم؟
4 به چه فون هایی احتیاج دارم؟و چه نوعی بهترین نتیجه رو میده (مال خودم کاغذی هست ولی فکر میکنم کمی لکه داره که تو روند کار بعضی اوقات به مشکل برخوردم.نمیدونم همه ی فون های سفید همین طور هست یا؟) ؟
5 یک مغازه هست با متراژ 35 که حدودا" 7*5 هست با ارتفاع سقف 3 متر.میشه از همون جا استفاده کرد یا دنبال جای بزرگتری باشم؟ چون حدود نصف این فضا برای قسمت پروسس و ویترین و .... میره
ممنون میشم اگر کمک کنید
درود
عزیزان من واقعا" گیج شدم.اگر میشه کمک کنید
بارها بحث جاگیر بودن پانتوگراف و به درد نخوردنش رو شنیدم و از طرفی تعریف پایه های دیواری
متراژ مغازه همون طور که گفتم 5*7 هست که اتاق عکس برداری 5*5 میشه.یا حداقل 4*5 متر
چیزی که من دیدم پایه های دیواری قابلیت مانور خوبی ندارند و همیشه ثابت هستند و فقط میشه ارتفاع پایه رو کم و زیاد کرد.در صورتی یکه این محدودیت و نبودنش برای من مهمه.سقف مغازه هم حدودا" 2.8 متر هست.
حالا نظر شما چیه؟ آیا واقعا" پانتوگراف جوابگوی کار من نیست ؟ چون از بیوتی دیش هم میخوام استفاده کنم نمیتونم از پایه برای همه ی فلاش ها استفاده کنم.الان هم سه شاخه فلاش 300 ژول دارم.از طرفی سه پایه فون یا کرین جوابگوی این حجم اتاق نیست و دست و پام رو میبنده.
خواهشا" اگر میتونید زود جواب بدید.چون مورد مناسبی برای خرید پیدا کردم
دوست عزیز چه کسی گفته پانتوگراف چیز بدرد نخوریه؟! و جاگیر(:eek:)
بنده شرایط کاری و مکانی و اقتصادی شما رو نمیدونم ولی خودم تا وقتی که پانتوگراف نداشتم و از پایه نور استفاده میکردم واقعا بیش از 50درصد تمرکزم رو نمیتونستم معطوف سوژه کنم (خصوصا اگه مشتری یه بچه هم با خودش میاورد توی آتلیه!) چندین بار بخاطر وجود همین سیمهای دست و پاگیر تا مرز ضررهای چندصد هزار تومنی هم پیش رفتم.
الان مدتیه دارم نفس راحت میکشم و تازه فهمیدم چقدر دیر خریدمش ...
برای hair light یکی از فلاش هام را میخوام به دیوار و بالای فون ها نصب کنم
از چند نفری که پرسیدم گفتن از بازویی باید استفاده کنم .همون پایه دیواریه دیگه؟
اما امروز که به بازار رفتم قیمتی که به من دادند حدود 600 تومن بود :::angry:::
حالا سوالم اینه باید از چه وسیله ای برای این کار استفاده کنم که یک سرش به دیوار وصل بشه و سر دیگرش به فلاش وصل بشه همین و بس
بوم دارم ولی دست و پا گیره میخوام جمع اش کنم
لطفا راهنمایی کنید
دوستان در اتلیه تون از چه وسیله ای استفاده میکنید ؟
ایا قیمت این پایه دیواری را خیلی فضایی به من ندادند؟
ساختن بازوی دیواری کار سختی نیست.نمونه ها رو ببینید.و بدید براتون بسازند.
درود
باز هم مشکل از نوع پانتوگراف
یه ست 4 ریل و 4 آکاردئون خریدم و همه ی کارهای نصبش رو کردم.فقط مونده سیم ها.
اون ها رو تا ریل ها بالا بردم ولی نمیدونم چطور سیم ها رو بکشم که بتونم ریل ها و اکاردئون ها رو به هر طرفی خواستم ببرم.
اگر ممکنه راهنمایی کنید.یکی دو روزه هر چی سرچ میکنم هیچ طریقی در مورد این کار پیدا نمیکنم.بعضی ها میگن که یه سه راه به سقف پیچ کن و سیم ها رو به اون ببند.ولی اول مساله ی ارتفاع سه راهی برق هست و بعد هم مساله ی اویزون بودن سیم ها.خودم به فکرم رسید که مثل جئرثقیل های سقفی یک سیم بکسل وصل کنم و بعد کابل ها رو به صورت حلقه ای بهش آوزیون کنم.اما نمیدونم کارساز هست یا نه.چون این کار رو فقط روی دو ریل متحرک با یک جئرثقیل دیدم.هیچ کاتالوگ یا دفترچه ای هم تو ست نبوده که بخوام ازش استفاده کنم و هیچ تاپیکی در این انجمن پیدا نکردم که در این مورد توضیحی بدند.
اگر ممکنه دوستان توضیحی بدند ممنون میشم.راستش تنها چیزی که برای باز کردن مغازه گیرش هستم همینه.جدا از این فکر میکنم اگر بعد از این تاپیک مرجعی برای پانتوگراف داشته باشیم بد نباشه که این سردرگمی من برای بقیه پیش نیاد و زودتر به جواب برسند
پ.ن: مثل این که قراره مشکلات رو خودم حل کنم :دی.نمیدونم چطور اما بر خلاف روزهای قبل به نتایجی رسیدم.و فهمیدم که باید یه چیزی شبیه به عکس زیر درست کنم (در کل تو ست من فقط 4 عدد بود برای 4 آکاردئون)
فایل پیوست 48599
اگه شما هم از همین پانتوگرافهای معمول در بازار خریده باشید، پس الان 12 گیره کوچک حامل سیم در اختیار دارید.
تجربه چند ماهه من:
1. امیدوارم دو ریل اصلی ( بالایی) رو کمی عقب-جلو نصب کرده باشید تا فضای بیشتری از آتلیه رو پوشش بده و مثلا شما رو تا حد زیادی از نصب پایه اضافه برای هیرلایت بی نیاز کنه. اگه نکرده اید و حوصله دارید، حتما انجامش بدین.
2. پس از نصب آکاردئون و اتصال فلاش، ابتدا اون رو تا حد امکان پایین بکشید و سپس سیم برق رو در شیار اولین گیره کوچک قرار بدید ( برای آینده نگری و عدم نیاز به تغییرات پی در پی اندازه سیم)
3. حتما اولین گیره کوچک را پشت آکاردئون ( به سمت خارج مرکز ) قرار بدید که در حرکت آکاردئون به سمت مرکز مزاحمت ایجاد نکنه.
4. میتونید برخی از گیره ها رو حتی به اون دو ریل اصلی بالایی هم نصب کنید تا اصلا هیچ سیمی به سمت مرکز نیاد و همه چیز در اطراف پانتوگراف باشه (امیدوارم خوب تصویر کرده باشم). البته من خودم برای هر فلاش فقط از یک گیره سیم استفاده کردم و بقیه سیمها رو انداختم روی ریلها تا کمتر شکم بده. نهایتا بستگی به شرایط آتلیه و نوع کارتون داره.
5. اما نکته اصلی اتصال سیمها به برقه. اگه در سقف آتلیه شما هم مثل مال من سیم لوستر یا چیزی شبیه به این وجود داره چه بهتر. اگه نداره خودتون بکشید و حتی یه کلید هم کنار در ورودی براش بذارید. در انتهای سیم یه دو شاخه مادگی جون دار نصب کنید و یه سه راهی بدون سیم هم بهش بزنید و دوشاخه ها رو بهش وصل کنید. درازترین حالت سیمها رو احتمال بدید و بقیه سیم رو کنار سه راهی گره بزنید. فقط حواستون باشه کل ارتفاع این اوقول منقل بیشتر از 10 سانت نشه چون به ریلها گیر میکنه.
حُسن کلید هم اینه که لازم نیست هر بار فلاش ها رو تک تک روشن و تنظیم کنید و با فشار یک کلید، حالت دیفالت نورپردازی شما فعال میشه!
6. برای حرکت دادن ریلها و آکاردئون ها، اونها رو با فشار دست هل ندید بلکه فقط از میله مخصوص استفاده کنید وگرنه به مرور زمان ترمزشون کچل میکنه و دیگه اثر نمیکنه.
7. اگه کسی تجربه بیشتری داره ادامه بده تا بنده و سایرین هم استفاده کنیم
یاحق
ممنونم از جوابتون.همون طور که پست قبل رو ویرایش کردم به جواب رسیدم حدودا".ولی خوب نکات شما هم خوب بود.از من فقط 4 تا داشت.که خوب فکر کنم باید بسازم براش
ریل ها رو به نسبت کمی نزدیک تر از هم بستم.تا بتونم ریل های پایینی رو تا حد ممکن کج کنم.بر فرض مثال اگر یک سر ریل پایین در انتهای ریل پیچ شده باشه.سمت دیگرش راحت تا مرکز ریل بالایی میاد.یعنی زاویه ای 45درجه حداقل پیدا میکنه در صورت نیاز
سیم های فلاش ها رو بستم.همون طور که گفتید.سیم مربوط به لامپ هست ولی فکر میکنم برای اتصال سه شاخه فلاش (یا در اینده 4 شاخه) کم باشه.و از این لحاظ ترجیح میدم سیم کشی جداگانه انجام بدم.
اگر بتونید مورد 4 رو واضح تر بیان کنید ممنون میشم.البته همون طور که و عکس بالا مشاهده میکنید من میخوام در مورد ریل های ثابت هم همین کار رو بکنم و بعد از انتهای ریل های ثابت سیم برقم رو بکشم
گیره اول رو همونطور که گفتم پشت آکاردئون و روی ریل پایینی نصب کنید ولی گیره بعدی رو روی ریل ثابت بالایی.
اینکه میفرمایید سیم لامپ ممکنه کم باشه رو متوجه نمیشم ولی اگه میخواهید متحمل زحمت سیم کشی مجدد بشید بهتره اون رو در کناره های سقف نصب کنید نه در مرکز البته اگه فضای آتلیه این اجازه رو بهتون میده.
با سلام چندتا سوال داشتم
بهترین جا برای خرید فون و پایه کجاست ؟
پایه 6 تایی توصیه میشه یا 4 تایی بگیرم ؟
2 تا اتاق 3.5*7 متری دارم ، فلاش 150 ژول روی دیافراگم 8 جواب میده ( ارتفاع سقف 2.5 متر )
یک سری وسیله برای دکور مثل صندوق بزرگ ، بشکه چوبی ، نیمکت چوبی ، پیانو ، چنگ ، ویولن ، گیتار خریدم ... تا حداکثر 1 میلیون تومن دیگه چی باید بگیرم ؟
دوست عزیز
عکاسی آتلیه به تنهایی تنوعی برابر با تمام ژانرهای عکاسی داره و نمیشه برای اکسسوار و دکور مورد استفاده در اون محدودیتی قائل شد.
اگه آتلیه حرفه ای ها رو ببینید احتمالا تصور خواهید کرد مکانیکی، تعویض روغنی، انبار یک مزرعه، مهد کودک یا هر چیز دیگری هست الا آتلیه.
بنده خودم مدتهاست تمام وسایل عتیقه مادربزرگ را یکی یکی غارت کرده و به انبار آتلیه ام اضافه میکنم!:::whistling:::
تجهیزات حرفه ای رو اگه حوصله گشتن دارید: باب همایون. اگه ندارید: سایتهای اینترنتی.
نوع و اندازه و قدرت فلاش و فون و پایه هم تماما بسته به نوع کار شما داره و در این مورد هیچ نسخه آماده ای نخواهید یافت.
موفق باشید
دوست عزیز یک عکس از کل محوطه ای که پانتوگراف گذاشتی میگذاری ؟
ممنون میشم اگه یه عکس از محوطه پانتوگرافتون بزارین، خیلی واسم سوال شده؛
راستی پانتو گراف خوب چه مارکی و کجا میشه پیدا کرد تهران و حول حوش قیمت هم اگه بدین ممنون.
شرمنده،کسی از دوستان میدونه Bookend (اسم فارسیش رو نمیدونم، توی دانشنامه هم نبود) رو چه جوری و از چه جنسی میشه ساخت؟
بوکند رو از هر جنسی میشه ساخت اوون زیاد مهم نیست....فقط برای اینکه زیاد جابجاییش مشکل ساز نباشه از فوم های فشرده درست میکنند که هم سبک باشه هم کمی محکم و مقاوم.....یک سمتش رو سفید میزارند سمت دیگر رو هم سیاه مات رنگ میکنند....دو قطعه فوم رو مثل جلد کتاب به هم وصل میکنند تا بشه اوون رو تا کرد و ایستاده نگه داشت....درست مثل کتاب
ممنون از پاسختون، واسه استفاده از فوم فشرده دو تا مشکل وجود داره،
اول اینکه ورق هاش تا جایی که من تونستم گیر بیارم ابعاد یک متر در 80 سانت دارن و دوم اینکه چطور میشه به هم وصلشون کرد؟
مورد دیگه ای که پیدا کردم پلاستیک فشرده ای هست که تابلو سازها استفاده میکنن، در مورد عملکرد نوریش هنوز نتونستم اطلاعات کاملی بدست بیارم و همچنین نحوه اتصال، البته ابعاد 1.8 در 1 متر هست