صفحه 2 از 62 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 12 52 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 612
Like Tree1050تشکر

موضوع: فیلمبرداری با دوربین های Dslr

  1. #11
    كاربر فعال Daruosha آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    تهران - شهرک اکباتان
    نوشته ها
    903
    تشکر شده
    2087
    تشکر کرده
    1873

    پیش فرض

    خوب این هم یک خبر خوب برای طرفداران فیلمبرداری با دوربین های (دیگر نه فقط عکاسی) SLR:

    شرکت Amabarella تراشه ای را بر پایه سیستم عامل Anroid طراحی کرده است که امکانات جذابی را برای دوربین های hybrid (ترکیبی از عکاسی و فیلمبرداری) به ارمغان می آورد:

    عکاسی همزمان و فیلمبرداری full HD با قدرت تفکیک 32 مگاپیکسل و الگوریتم های noise reduction و ... از قابلیت های این تراشه می باشند.

    اطلاعا بیشتر:

    کد HTML:
    http://www.dpreview.com/news/1012/10122205ambarellaione.asp
    راستی قدیم تر ها به دوربین هایی hybrid گفته می شد که هم به صورت دیجیتال و هم به صورت فیلمی قادر به عکاسی بودند. فکر کنم Leica یک همچین چیزی داشت.

    ویرایش: در مورد دوربین های hybrid با تعریف قدیم:
    کد HTML:
    http://ubergizmo.com/2006/11/hybrid-camera-features-film-and-digital/
    ME، Kourosh Kahal، F.KamranNia و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #12
    كاربر فعال AmirS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    896
    تشکر شده
    2131
    تشکر کرده
    1291

    پیش فرض

    مدرسه فیلمبرداری vimeo شروع به کار کرد:
    یه بخش هم برای DSLR ها داره:
    nmroshan، infinity، Navid7h و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #13
    cinemazar
    Guest

    پیش فرض

    من به تازگی تجربه تصویربرداری با دوربین های SLR را آغاز کردم . دوربین اصلی ام برای تصویربرداری یک دوربین hdv حرفه ای از کانن است . یعنی دوربین slr برای من حکم دوربین پشتیبان و مناسب جهت بعضی کارها خواهد بود . محدودیتها در دوربین SLR برای تصویربرداری وجود دارد و نباید توقع کار با یک دوربین تصویربرداری حرفه ای را از آن داشت . مسئله فوکوس به نظر من در دوربین هایی مانند nikon d7000 به هیچ وجه حل نشده . دیدن نمونه تصاویر این دوربین برای تست این موضوع در نت می تونه مؤید حرف من باشه . در این دوریبن قابلیت فوکوس ادامه دار اضافه شده که همراه با یک سرعت فوکوس می باشد . اما به علت کم بودن عمق میدان به دلیل بزرگی سنسور و دیاف باز لنز و حرفه ای بودن لنز های عکاسی ، دوربین دائماً نقطه فوکوس خود را بر روی سوژه تغییر می دهد و این حالت گیجی در فوکوس را در تصویر ایجاد می کند که بسیار آزار دهنده است البته در کار حرفه ای .

    به هر حال بدونید که قرار هم نخواهد بود در نسلهای بعدی دوربین های SLR شاهد اتفاقات خارق العاده ای در مود تصویربرداری باشیم زیرا به هر حال اینها دوربین عکاسی هستند و تصویربرداری در آنها یک قابلیت فرعی است . کمپانی ها در این برحه که حدود 3 یا 4 سال است شروع شده ، برای پاسخ به نیاز عده ای کثیر از مصرف کنندگانشون این قابلیت را گذاشتند و شروع کردند به تحقیق و توسعه تا بتوانند با تولید سنسورهای بزرگ تر و ارزانتر( که اصلی ترین دلیل استفاده نکردن از سنسور بزرگ در دوربین تصویربرداری حرفه ای همانا قیمت بالای تمام شده آنها بوده ) در دوربین های تصویربرداری خود این خلاء را پر کنند . فعلاً سونی و پاناسونیک دو دوربین را آماده روانه کردن به بازار کرده اند با سنسور فول فریم و قابلیت استفاده از لنزهای متنوع که فعلاً حدود قیمت 30/000 دلاری دارند اما بسیار حرفه ای و کار آمد خواهند بود .

    ضمن اینکه نگاهی به تصویر پیوستی که در مورد سایز سنسور های چند مدل دوربین می باشد به مانشان می دهد که دو کمپانی آلمانی و آمریکایی که با دو دوربین si-2k و red one آغاز گر دوربینهای دیجیتال با سنسور بزرگ بودند و اصطلاحاً دیجیتال سینمائی محسوب می شدند دارای چه قطع سنسورهایی هستند در قیاس با قیمت بالای اونها . با این انتخابهای گران ، مسلماً استفاده از دوربینهای SLR و مبدلها 35 م م بسیار مقرون به صرفه هستند . به امید آینده بهتر در عصر دیجیتال .
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    Daruosha، yaghoobi، usef و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #14
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    1,356
    تشکر شده
    6504
    تشکر کرده
    4494

    پیش فرض

    به هر حال بدونید که قرار هم نخواهد بود در نسلهای بعدی دوربین های SLR شاهد اتفاقات خارق العاده ای در مود تصویربرداری باشیم
    سلام.
    حتی مدیران و طراحان ارشد شرکت های ساخت تجهیزات تصویری هم اینقدر آمرانه و با قطعیت که شما صحبت می کنید حرف نمی زنن.
    بهتر بود مشخص می کردید که شما در جایگاه چه کسی اینطوری حرف میزنین.
    یه متخصص وابسته به یکی از این شرکت ها یا یه کاربر دوربین hdv کنن.
    بابک مهرافشار تشکر می‌کند.
    ج.ابراهیمی
    instagram

  5. #15
    كاربر همراه Kamal آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    بجنورد
    نوشته ها
    314
    تشکر شده
    1400
    تشکر کرده
    2002

    پیش فرض

    سلام
    فیلم سازهای داخلی هم کم کم دارن از dslr برای فیلم برداری فیلم اصلی و یا پشت صحنه استفاده می کنن.


  6. #16
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نوشته ها
    208
    تشکر شده
    479
    تشکر کرده
    752

    پیش فرض

    سلام آقای عباسی
    لطف می کنید یک توضیحی در مورد پست قبلیتان بگویید.
    مثلا نوع دوربین یا مقدار استفاده از آن ،پشت صحنه بوده یا در خود فیلم هم استفاده شده؟
    با تشکر

  7. #17
    كاربر همراه Kamal آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    بجنورد
    نوشته ها
    314
    تشکر شده
    1400
    تشکر کرده
    2002

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmad-d نمایش پست ها
    سلام آقای عباسی
    لطف می کنید یک توضیحی در مورد پست قبلیتان بگویید.
    مثلا نوع دوربین یا مقدار استفاده از آن ،پشت صحنه بوده یا در خود فیلم هم استفاده شده؟
    با تشکر
    آقا منم مثل شما فقط عکسو دیدم.
    ولی به نظرم دوربین canon eos 7d و لنز نیز canon 28-300 L میاد .
    yaghoobi و ahmad-d تشکر می‌کنند.

  8. #18
    كاربر جديد hosein0251 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    نوشته ها
    8
    تشکر شده
    2
    تشکر کرده
    79

    پیش فرض

    من با دوربین 550d کار می کنم . واقعا دوربین خوبیه . البته باید مراقب نویز آن باشید . (صحنه را باید خوب تغذیه کنید تا نویز نداشته باشید . )
    بچه ها من دنبال یه لنز مناسب و خوب که مکمل لنز کیت آن باشد هستم . اگه کسی لنز خوب که قیمت مناسبی داشته باشه . ممنون می شم

  9. #19
    cinemazar
    Guest

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jebrahim نمایش پست ها
    سلام.
    حتی مدیران و طراحان ارشد شرکت های ساخت تجهیزات تصویری هم اینقدر آمرانه و با قطعیت که شما صحبت می کنید حرف نمی زنن.
    بهتر بود مشخص می کردید که شما در جایگاه چه کسی اینطوری حرف میزنین.
    یه متخصص وابسته به یکی از این شرکت ها یا یه کاربر دوربین hdv کنن.
    اگر لحن کلام من سنگین آمد ، می بخشد . من در جایگاه یک هنرجو و علاقه مند و اندکی هم استفاده کننده حرف می زنم . اما اینکه یک دوربین عکاسی مخصوص عکاسی است و یک دوربین فیلمبرداری مخصوص فیلمبرداری است ، و هر یک کار اصلی خود را بهتر انجام می دهند ، فکر نمی کنم جای بحث داشته باشد ؟

    به هر حال من حداقل تولیدات جدید کانن رو زیر نظر دارم و از بعضی از آنها هم چند سالی است که استفاده می کنم . حرف من بر مبنای رویه کمپانی کانن تا به امروز بوده . امر و نهی ای هم در آن نیست . لحن در پس تایپ مخفی است دوست عزیز . صدایم را که نشنیدید که لحنم را تشخیص دادید . به هر حال دست ما از آنچه کانن می کند کوتاه است . می بخشید .
    BraveKnight و jebrahim تشکر می‌کنند.

  10. #20
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    1,356
    تشکر شده
    6504
    تشکر کرده
    4494

    پیش فرض

    سلام.
    حقیقت اینه که سرعت رشد علم و تکنولوژی اونقدر سریعه که حتی در مورد اتفاقاتی که سال دیگه قراره بیفته هم نمیشه با اطمینان صحبت کرد.
    فیلمبرداری با دوربین های دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست. تا قبل از معرفی دوربین دی 90 شاید کمتر کسی می تونست باور کنه که دوربین دیجیتالی با توانایی ثبت فیلم به بازار معرفی بشه در حالی که این امر محقق شد.
    بعد از اون بود که این تکنولوژی مورد توجه قرار گرفت و الان بعد از گذشت کمتر از 3 سال میبینیم که توانایی دوربین های دیجیتال اس ال آر در قیلمبرداری دیجیتال پیشرفت چشمگیری داشته.

    این در حالیه که تنها یک نسل از معرفی این قابلیت می گذره و واقعا نمیشه پیش بینی کرد که در "نسلهای" بعدی اس ال آر ها, این قابلیت تا چه حدی به تکامل خواهد رسید. البته در این مورد که " اما اینکه یک دوربین عکاسی مخصوص عکاسی است و یک دوربین فیلمبرداری مخصوص فیلمبرداری است ، و هر یک کار اصلی خود را بهتر انجام می دهند" به دلایل واضح منطقی موافقم.
    ج.ابراهیمی
    instagram

صفحه 2 از 62 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 12 52 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •