صفحه 3 از 61 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 13 53 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 608
Like Tree992تشکر

موضوع: فیلمبرداری با دوربین های Dslr

  1. #21
    كاربر همراه Mohamad_Ali آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    438
    تشکر شده
    2221
    تشکر کرده
    5242

    پیش فرض

    من توی دی90 چندتا مشکل توی فیلم برداریش دیدم که به عنوان اولین دوربین اس ال ار با قابلیت فیلم برداری مورد توجه هست.
    اول شکست تصویر توی حرکات سریع دوربین. توی ریویو دیپریویو هم یکی از نمونه فیلم هاش مشخصه.
    دوم مصرف بالا باتری وقتی فیلم برداری میشه!

    دوستان کسی میدونه چرا مصرف باتری زیاد میشه؟ مشکل از دوربین من نباشه!
    ممنونم.
    Nikon D90 l 18-105 l 105f2.8 l 50 f1.8D l SB700

  2. #22
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,707
    تشکر شده
    13091
    تشکر کرده
    7867

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Aless نمایش پست ها
    من توی دی90 چندتا مشکل توی فیلم برداریش دیدم که به عنوان اولین دوربین اس ال ار با قابلیت فیلم برداری مورد توجه هست.
    اول شکست تصویر توی حرکات سریع دوربین. توی ریویو دیپریویو هم یکی از نمونه فیلم هاش مشخصه.
    دوم مصرف بالا باتری وقتی فیلم برداری میشه!

    دوستان کسی میدونه چرا مصرف باتری زیاد میشه؟ مشکل از دوربین من نباشه!
    ممنونم.
    سلام
    جناب محمد علی

    بالاخره دوربین را خریدید؟!! مبارک باشه.

    مورد اول که فرمودید شکست تصویر مربوط به Rolling Shutter است و مختص دوربین شما نیست. اکثر دوربین های DSLR که از این سیستم استفاده میکنند چنین مشکلی دارند.

    در مورد مصرف باتری.
    اصولا چون در حال فیلم برداری با دوربین Live View به صورت ممتد فعال است، مصرف باتری دوربین زیاد شده و باتری با سرعت بیشتری خالی میشود. این مورد هم در اکثر دوربین ها وجود دارد و اگر با دوربین زیاد فیلم برداری میکنید باید به فکر یک باتری اضافه باشید.

    شاد باشید.
    yaghoobi، F.KamranNia، Mehdi Rojaie و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  3. #23
    كاربر همراه F.KamranNia آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    بهشت
    نوشته ها
    469
    تشکر شده
    5799
    تشکر کرده
    5194

    پیش فرض

    برای درک بهتر Rolling Shutter اینجا رو ببینید.
    yaghoobi، Mehdi Rojaie، Mohamad_Ali و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #24
    كاربر همراه payman_sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2010
    محل سکونت
    Guilan-Astara
    نوشته ها
    141
    تشکر شده
    287
    تشکر کرده
    2997

    پیش فرض

    دوستان من 1 موضوعی رو دقیقاً متوجه نشدم و اونم اینکه محدودیت زمانی فیلم برداری مربوط به میزان حافظه هستش یا خود دوربین ولو از حافظه های حجم بالا استفاده بشه این محدودیت رو داره؟
    فیلم برداری طولانی مدت چه آسیبی میتونه به سنسور برسونه؟ ممنون میشم دوستان از تجربیاتشون بگن



  5. #25
    Forum Moderator Mehdi Rojaie آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    گيلان و مازندران
    نوشته ها
    1,193
    تشکر شده
    11870
    تشکر کرده
    12603

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط payman_sh نمایش پست ها
    دوستان من 1 موضوعی رو دقیقاً متوجه نشدم و اونم اینکه محدودیت زمانی فیلم برداری مربوط به میزان حافظه هستش یا خود دوربین ولو از حافظه های حجم بالا استفاده بشه این محدودیت رو داره؟
    فیلم برداری طولانی مدت چه آسیبی میتونه به سنسور برسونه؟ ممنون میشم دوستان از تجربیاتشون بگن
    سلام
    در مورد محدودیت زمان فیلمبرداری در تاپیک 7دی قبلاً صحبت شده. پست 639 به بعد
    http://www.akkasee.com/forum/showthr...ht=#post189773

    فیلم برداری طولانی = کاهش عمر مفید سنسور
    Anoosh-Em و payman_sh تشکر می‌کنند.
    مهدی روجایی



  6. #26
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    October 2009
    محل سکونت
    مشهد / تهران
    نوشته ها
    47
    تشکر شده
    185
    تشکر کرده
    25

    پیش فرض

    مزایا و معایب در حال حاضر برای فیلمبرداری با اس ال آر :

    معایب (در مقایسه با دوربین‌های فیلمبرداری)

    - کیفیت فیلمبرداری آنها از دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای کمتر است ( به علت تک سنسور بودن در برابر 3 سنسور RGB در دوربین فیلمبرداری حرفه ای )
    - قابلیت فوکوس خودکار در هنگام فیلمبرداری در آنها بسیار محدود است یا فاقد آن هستند
    - زمان ضبط پیوسته فیلم در آنها محدود است : ( فایلها نمی توانند بیشتر از 4 گیگ باشند )
    - ارگونومی خوبی برای فیلمبرداری ندارند
    - امکانات صدابرداری محدودی دارند
    - در پن های سریع تصویر دچار اعوجاج و جا ماندگی می شود ( زمان کافی برای نور دهی کامل سنسور در هر فریم وجود ندارد )
    - در زمان طولانی تصویربرداری سنسور داغ می شود و از کار می ایستد
    - تنظیمات رنگ و نور و کنتراست و ماتریسهای رنگی و کنترل کلی جنس تصویر در آنها به نسبت دورینهای فیلمبرداری حتی معمولی اصلاً وجود ندارد و یا اگر هست بسیار ساده و تجاری است ( زیرا این تنظیمات در مود عکاسی هم اصلاً برای یک حرفه گزینه برتر در مقابل نرم افزار نیستند و امتیاز اصلی اس ال آر ها به داشتن فرمت خام است )


    مزایا (در مقایسه با دوربین‌های فیلمبرداری)

    - قابلیت تعویض لنز
    - بزرگی سنسور در نتیجه عمق میدان بسیار کم و قابل کنترل در برابر عمق میدان بسیار زیاد اکثر دوربینهای فیلمبرداری


    واقغاً حسن دیگری غیر اینها که تعیین کننده باشد ندیدم !
    Fereidoon، R.Asgari، overhes و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #27
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,800
    تشکر شده
    31777
    تشکر کرده
    13533

    پیش فرض

    مزیت اصلی به نظر من قیمت بسیار مناسب SLR ها نسبت به دوبینهای فیلمبرداری حرفه ای می باشد.
    با توجه به شایعات هم به نظر میرسد که حداقل دوربینهای در رده بالاتر در آینده قابلیت فیلمبرداری با فرمت RAW را دارا باشند.
    R.Asgari و Mehdi Rojaie تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram



  8. #28
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2008
    نوشته ها
    248
    تشکر شده
    286
    تشکر کرده
    22

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط cinemazar نمایش پست ها
    مزایا و معایب در حال حاضر برای فیلمبرداری با اس ال آر :

    معایب (در مقایسه با دوربین‌های فیلمبرداری)

    - کیفیت فیلمبرداری آنها از دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای کمتر است ( به علت تک سنسور بودن در برابر 3 سنسور RGB در دوربین فیلمبرداری حرفه ای )
    - قابلیت فوکوس خودکار در هنگام فیلمبرداری در آنها بسیار محدود است یا فاقد آن هستند
    - زمان ضبط پیوسته فیلم در آنها محدود است : ( فایلها نمی توانند بیشتر از 4 گیگ باشند )
    - ارگونومی خوبی برای فیلمبرداری ندارند
    - امکانات صدابرداری محدودی دارند
    - در پن های سریع تصویر دچار اعوجاج و جا ماندگی می شود ( زمان کافی برای نور دهی کامل سنسور در هر فریم وجود ندارد )
    - در زمان طولانی تصویربرداری سنسور داغ می شود و از کار می ایستد
    - تنظیمات رنگ و نور و کنتراست و ماتریسهای رنگی و کنترل کلی جنس تصویر در آنها به نسبت دورینهای فیلمبرداری حتی معمولی اصلاً وجود ندارد و یا اگر هست بسیار ساده و تجاری است ( زیرا این تنظیمات در مود عکاسی هم اصلاً برای یک حرفه گزینه برتر در مقابل نرم افزار نیستند و امتیاز اصلی اس ال آر ها به داشتن فرمت خام است )


    مزایا (در مقایسه با دوربین‌های فیلمبرداری)

    - قابلیت تعویض لنز
    - بزرگی سنسور در نتیجه عمق میدان بسیار کم و قابل کنترل در برابر عمق میدان بسیار زیاد اکثر دوربینهای فیلمبرداری


    واقغاً حسن دیگری غیر اینها که تعیین کننده باشد ندیدم !

    شما چند موردی رو گفتید که دیدم مقداری در حق SLR کم لطفی شد..
    اول : کیفیت فیلم برداری است :
    منظور شما از کیفیت چیست؟
    فکر نمیکنید ابعاد سنسور و اندازه تصویر خروجی این دوربین ها به اندازه هست که نیاز فیلم برداری سینمایی با این دوربین ها رو رفع کنه؟
    چیزی که شاهد آن هستیم در حال حاضر بیشترین سایز تصویر 1920*1080 هست
    دوربین های SLR با 21 مگاپیکسل اندازه تصویری تقریبا 3 برابر این مقدار رو تشکیل میدهند
    اگر محدود کننده های ذخیره سازی همچنین محدودیت نرخ پهنای باند ذخیره کننده ها این اجازه رو به یک دروبین SLR بده توانیی این رو خواهد داشت که تصوری با ابعاد 21 مگاپیکسل داشته باشیم و فکر ومیکنم این بسیار بهتر از 10 عدد CCD با اندازه تصویر 1 مگاپیکسل جمعا 3 مگاپیکسل است
    دوم:قابلیت فکوس خودکار:
    این قابلیت در فیلم برداری سینمایی اصلا مورد توجه نیست برای همین شرکت هایی مثل RedRock برای همه نوع دوربین از HDV ها تا SLR ها فالو فکوس (Flow Focus) میسازند
    مورد بعدی:
    شما میتوانید با استفاده از یک WTF4 برای 5D ان را مستقیم به یک هارد پرتابل متصل کنید
    مورد بعد ارگونومی:
    باز هم شرکتهای مثل Red Rock برای این موضوع shoulder mount برای این دوربین ها ساخته اند





    در رابطه با صدا :
    باز هم در صدا برداری سینمایی به این شکل هست که همیشه صدا به صورت جداگانه ضبط و بعدا با تصویر سینک میشود
    و هیچ دوربین فیلمبرداری قابلیت های این رکوردر هارا دارا نیستند


    مانند رکوردر بالا:
    - 48V Phantom Power
    Frequency Response 20Hz - 20kHz
    A/D Conversion 24-bit
    D/A Conversion 24-bit
    192kHz Recording

    مشکل ژلو افکت در همه دوربین های دیجیتال موجود هست
    در سری بعدی SLR ها شاهد ضبط تصویر به صورت خام خواهیم بود و فکر میکنم 5D MK III اولین SLR باشد که این قابلیت رو دارد
    و .....

    پیشنهاد میکنم دوستان حتما ریورو هایی که فیلپ بلوم از SLR ها ارایه کرده اند مطالعه کنید

    http://philipbloom.net/


    عکسهای زیر هم دیدنش خالی از لطف نیست:





    yaghoobi، Sama01، kurosh_1349 و 16 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  9. #29
    كاربر همراه MH.Rahmani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    نوشته ها
    130
    تشکر شده
    486
    تشکر کرده
    24

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط cinemazar نمایش پست ها
    مزایا و معایب در حال حاضر برای فیلمبرداری با اس ال آر :

    معایب (در مقایسه با دوربین‌های فیلمبرداری)

    - کیفیت فیلمبرداری آنها از دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای کمتر است ( به علت تک سنسور بودن در برابر 3 سنسور RGB در دوربین فیلمبرداری حرفه ای )
    - قابلیت فوکوس خودکار در هنگام فیلمبرداری در آنها بسیار محدود است یا فاقد آن هستند
    - زمان ضبط پیوسته فیلم در آنها محدود است : ( فایلها نمی توانند بیشتر از 4 گیگ باشند )
    - ارگونومی خوبی برای فیلمبرداری ندارند
    - امکانات صدابرداری محدودی دارند
    - در پن های سریع تصویر دچار اعوجاج و جا ماندگی می شود ( زمان کافی برای نور دهی کامل سنسور در هر فریم وجود ندارد )
    - در زمان طولانی تصویربرداری سنسور داغ می شود و از کار می ایستد
    - تنظیمات رنگ و نور و کنتراست و ماتریسهای رنگی و کنترل کلی جنس تصویر در آنها به نسبت دورینهای فیلمبرداری حتی معمولی اصلاً وجود ندارد و یا اگر هست بسیار ساده و تجاری است ( زیرا این تنظیمات در مود عکاسی هم اصلاً برای یک حرفه گزینه برتر در مقابل نرم افزار نیستند و امتیاز اصلی اس ال آر ها به داشتن فرمت خام است )


    مزایا (در مقایسه با دوربین‌های فیلمبرداری)

    - قابلیت تعویض لنز
    - بزرگی سنسور در نتیجه عمق میدان بسیار کم و قابل کنترل در برابر عمق میدان بسیار زیاد اکثر دوربینهای فیلمبرداری


    واقغاً حسن دیگری غیر اینها که تعیین کننده باشد ندیدم !
    دوربین RED One، از یک سنسور استفاده می‌کند. دوربین حرفه‌ای تری سراغ ندارم!
    تا جایی که مطلعم اگر کار واقعا حرفه‌ای باشد، کار فوکوس به عهده‌ی همکار اول فیلمبردار است (First AC)
    از طرف ارگونومی هم...باز این دوربین‌ها چیزی به اسم ارگونومی دارند! دوربین RED که بالکل یک استوانه‌ی بی‌قواره است!

    زمان ضبط هم خب اگر کار واقعا حرفه‌ای باشد فکر نکنم هر برداشت بیشتر از چند دقیقه‌ به طول بیانجامد.
    ...
    ...
    نه. اصلا کسی فکر نکنه من میخوام HDSLR ها رو بیارم در مقام دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای.
    اما دوستان دقت بکنند که این دوربین ها رو اصلا کجا به کار میگیرند؟
    الان بیشترین استفاده رو استدیو های فیلمبرداری برای بیشتر شو های تلویزیونی و همینطور برای ساختن موزیک ویدئو هاشون استفاده میکنند.
    یعنی دقیقا مثل RED، یک فونداسیون اولیه‌ی خوب دارند و بعد بسته به نیازشون شروع به اضافه کردن تجهیزات و این مسائل می‌کنند.
    چیزی که ارگونومی خوب و فوکوس خوب و از این دست مسائلش کامل باشه، میشه یه Camcorder. که آماده به خدمت هست.
    ____________
    مزیت‌هایی که بارها استدیو ها ازشون نام می‎برند اینهاست:
    قیمت فوق‌العاده پایینتر.
    گستره‌ی بسیار زیادی از لنزهای فوق‌العاده با کیفیت و ایضا با قیمت بسیار پایین. (نمیدونم میدونید یا نه، تصاویر DSLR ها برای فیلمبرداری اصلا زیادی شارپند! و شارپنس رو دوستان در فرآیند Grading کاهش میدند که مسائلی مثل Moire پیش نیاد)
    و البته جمع و جور و سبک بودن اینها...
    و البته همون عمق میدان که بهش اشاره کردید.
    ...
    موفق باشید.
    nmroshan، yaghoobi، Amir Tavakoli و 14 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Owning: Canon EOS 7D + EF-S 15-85 IS USM + EF-S 10-22 USM + Manfrotto (Bogen) 055CXPRO4 + Manfrotto 322RC2 Ballhead + Lowepro Primus AW Black + Tamrac Aero SpeedPack85

  10. #30
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    October 2009
    محل سکونت
    مشهد / تهران
    نوشته ها
    47
    تشکر شده
    185
    تشکر کرده
    25

    پیش فرض

    خوب دقیقاً به خاطر همین مزایا و من جمله قیمت مناسب بود که منه فیلم بردار دست به خرید یک اس ال آر برای این کار زدم .

    در مورد کیفیت : منظور تفاوت کیفیت تصویر با دوربینهایی مانند red / si-2k / Arri Alexia می باشد و البته این تفکیک سنسور برای هر رنگ قدرت تصحیح رنگ را در دوربین بالا می برد . در مثلاً دوربین red ما با سنسوری تقریباً برابر با اندازه سنسور 7d رو به رو ایم و البته امکان ضبط فرمت خام . راهی که سه کمپانی بزرگ غیر ژاپنی برای دوربین های مورد اشاره در پیش گرفتند نقطه ایده آلی است که دوست داریم اس ال آر ها به آن برسند . اما خوب اگر به این امکانات باشد همان دوربین ها هستند و البته قیمت نیز به همان میزان بالا می رود . و اگر قرار به ارزان شدن تکنولوژی باشد که این دوربینها هم ارزان می شوند . تفاوت امکانات یک اس ال آر برای تصویر برداری با این دوربین ها مساوی با تفاوت قیمتشان است . ضمن اینکه هنوز معتقدم امکانات تصویربرداری در اس ال آر تا حدی رشد خواهد کرد که امکانات عکاسی در آن بیشتر باشد ، والا آن هم تبدیل به یک دوربین فیلمبرداری شده است .

    محدودیت امکانات در حال حاضر بر روی اس ال آر مانند پردازش ضعیف فقط در حد 2 مگاپیکسل با وجود سنسور 21 مگاپیکسلی و ضبط پیشرفته صدا و غیره در اصل به خاطر محدودیت های قیمت و میزان پرداخت مشتری است . والا کمپانی ها در حال حاضر هم می توانند چنین تولیداتی داشته باشند . واقعاً در این دوره زودگذر است که شرکتها این امکان را در اس ال آر ها گذاشته اند برای رفع عطش بازار تا تحقیقاتشان برای دوربین های بهتر فیلمبرداری به ثمر برسد . کسی که پول برای یک دوربین عکاسی حرفه ای میدهد حاضر نیست چندهزار دلار بابت امکانات فیلمبرداری آن بپردازد در حالی که به کارش نمی آید و بالعکس . این امکان در اصل اشانتیونی وسوسه انگیز در این برهوت دوربینهای فیلمبرداری سنسور بزرگ و البته ارزان است .

    شرکتهایی همانند redrock نیز شرکتهایی هستند که با تولید و اختراع ابزار های ارزان و کاربردی برای دنیای تصویر ، خلاء هایی که کمپانی های بزرگ در محصولاتشان دارند البته به خاطر هزینه های اضافی ، را پر می کنند . هر کس نیاز هندلینگ دوربین فیلمبرداری را از یک اس ال آر داشت به سراغ محصولات آنها می رود . و این تعداد افراد به میزانی نیست که کانن حاضر باشد برایشان فکری کند . یکی از محصولات معروف redrock مبدلهای 35 م م آن است که امکان استفاده از لنزهای 35 م م به همراه عمق میدان کم را در دوربین های فیلمبرداری معمولی و حتی هندی کم ها فراهم می سازد . با گسترش ساخت ویدئوهای ارزان در جهان به نسبت سالیان پیش ، این رویکرد هم در ابزار ارزان اما تا حدودی مشابه خروجی ابزار گرانتر در بین شرکتها ایجاد شده است .

    با مطالب پست آخرتان ( 29 ) هم جناب SUPERMHR بسیار موافقم و متشکر .
    AEROCAMERA_8 تشکر می‌کند.

صفحه 3 از 61 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 13 53 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •