1050تشکر
-
Wednesday 3 November 2010, 11:31
#1
كاربر فعال
فیلمبرداری با دوربین های Dslr
اکنون دیگر اثبات شده است که فیلمبرداری با دوربین های dslr انقلابی در زمینه فیلمبرداری بوجود آورده است.
در فروم عکاسی اطلاعات خوبی در این زمینه وجود دارد اما بصورت پراکنده و بیشتر تحت مبحث دوربین های 5Dii و 7D و امثالهم .
اما اگر این اطلاعات پراکنده در یک تاپیک جمع آوری شود . مرجع بسیار مطلوبی خواهد شد.
امیدوارم با یاری دوستان و اطلاع رسانی به مدیران مثلا در این تاپیک :
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=11771
و کمک مدیران تمامی اطلاعات مربوط به فیلمبرداری با دوربین های Dslr در یک مکان گردآوری گردد.
-
Wednesday 3 November 2010, 12:23
#2
كاربر فعال
معمولا کسایی که حرفه ای عکاسی نمیکنن نوع انتخابشون با حرفه ایها فرق داره . خودم برای کار حرفه ای عکس نمیگیرم ولی کیفیت و کاریایی عکاسی رو دوست دارم . فبلا یه eos 400 داشتم و از عکسهاشم خیلی راضی بودم ولی چون فیلمبرداری نداشت فروختم و یه S2 خریدم که هر دو کار عکس و فیلم رو با هم بگیرم . ولی خوب کیفیتش و امکاناتش راضیم نمیکرد . تا وقتی که eos500 اومد به بازار و بالاخره خریدمش .درسته که اتوفوکوس درست و حسابی نداره ولی خوب میشه دستی فوکوس کرد و خیلی جاها هم باهاش ادای حرفه ایها رو در آورد و همچنین عمق میدان کمش که خیلی جاها فیلمبرداری رو قشنگ میکنه .
تو منوالش نوشته با شاسی * میشه اتوفوکوس کرد ولی من نتونستم فقط هی لنز رو عقب جلو میکنه اکثر موقعها هم فوکوس نمیکنه . ترجیح میدم دستی فوکوس کنم . کسی راه بهتری داره که بشه از فوکوس خود دستگاه استفاده کرد؟ و آیا همه slr ها تو فیلمبرداری این مشکلو دارن؟(فکر کنم سونی سری NEX این مشکلو حل کرده)
-
Tuesday 21 December 2010, 05:11
#3
بی صبرانه منتظر تبادل اطلاعات بچه ها ستم ، من هنوز دوربین slrنخریدم ، به محض اینکه بخرم و چند تا پلان ضبط کنم به جمعتون برای انتقال اطلاعات اضافه میشم
-
Tuesday 21 December 2010, 14:17
#4
Forum Moderator
من تجربه این کار رور با دوربین کنون 500 دی + لنز پنتاکس 50 اف 1.4 و 28 اف 3.5 و همین طور 20-10 سیگما دارم. حجم فابل ها بالاست و نمی دونم چطوری باید بفرستم. اما چیزی که فهمیدم اینه که باید برنامه و کارگردانی دقیق داشته باشید تا بتوانید از نتیجه لذت ببرید. کیفیت و بوکه و تغییرات فوکوس جداً اثر گذار است و چشم هر بیننده (خواه کارفرما یا آدم معمولی) را گرد خواهد کرد. همینطور اگر از لنز های خوب استفاده کنید کیفیت رنگ و زنده بودن تصویر کم نظیر خواهد بود.
-
Tuesday 21 December 2010, 15:30
#5
كاربر همراه
به نظر من تنظیمات رنگ یکی از مهمترین چیزهایی که در فیلمبرداری دیجیتال وجود داره، شما فیلمی که میگیری رو با After Effect رنگهاشو اصلاح کن بعد ببین چی از آب در میاد.
-
Tuesday 21 December 2010, 19:35
#6
كاربر فعال
وقتی B&H تو سایت و شعبه های فروشگاهش یه بخش مجزا، برای تجهیزات فیلمبرداری با DSLR ها، اضافه کرده، میشه نتیجه گرفت که اونور دنیا روی این قضیه یه حساب ویژه باز کردن...
-
Wednesday 22 December 2010, 00:56
#7
كاربر همراه
توی یکی از شبکه های فارسی زبانی که تازه برنامه هاش تو ایران خیلی طرفدار پیدا کرده
دیدم که برای یه قسمت پشت صحنه از دوربین dslr استفاده میکردند مدل دوربین رو ندیدم
چون یک ثانیه بیشتر نبود اما کیفیتش واقعا راضی کننده بود
-
Wednesday 22 December 2010, 03:28
#8
كاربر همراه
خب قطعا کیفیت فیلمبرداری با یک دوربین dslr شگفت انگیزه به دلیل سنسور بزرگ و البته لنزهای خوب در صورتی که استفاده بشن ولی همواره با محدودیتهایی هم همراهه. مثل همین مشکل فوکوس یا محدودیت حجم فایلها که در همه دوربینها تقریبا وجود داره. این محدودیت حجمی از کلیپهای 5 دقیقه ای تا مثلا 30 دقیقه ای رو شامل میشه. دوستانی که قصد خرید اس ال آر دارن و یکی از اهدافشون فیلمبرداریه باید حداقل روی محدودیت زمان فیلمبرداری دقت لازم رو داشته باشن. نمونه فیلمبرداری دی 90 نیکون تنها موردیه که خودم تجربه کردم و واقعا کیفیت خوبی داشت.
-
Wednesday 22 December 2010, 09:28
#9
كاربر فعال
مشکل فوکوس که کم کم داره حل میشه... در مورد حجم فایل هم میشه از حالت حافظه نا محدود کارت های eyefi استفاده کرد؛ (نمیدونم تو ایران پیدا میشه یا نه!؟)
فقط میمونه مشکل آسیب دیدن سنسور و افت کیفیت اون در اثر روشن موندن طولانی برای live view و فیلم برداری...
[ظاهرا این قضیه انقدر جدی بوده که نیکون تو d7000 براش تایمر گذاشته و بعد از نیم ساعت؟ خود بخود از حالت live view خارج میشه (فکر کنم حتی وسط فیلمبرداری هم این اتفاق می افته!؟)
-
Wednesday 22 December 2010, 16:36
#10
ارگونومی بد SLRها برای تصویربرداری نسبت به Camcorderها و Cameraها، استفاده از کارتهای غیرحرفهای و نه چندان قابل اعتماد نسبت به کارتهای حافظهی P2 یا SxS، مشکلات CMOS نسبت به CCD برای ویدیوگرافی، ورودیهای غیرحرفهای صدا و از همه مهمتر Codecهای نه چندان جالبی مثل H.264 کمپرسشده با بیتریتهای خیلی پایین و Color Samplingهای نسبتا قدیمیِ این دوربینها و لنزهای نامناسب برای کار ویدیویی، این انقلاب رو برای کار حرفهای چندان مناسب نمیکنه (فعلا).
هرچند با استفاده از وسیلههایی مثل Nanoflash این مشکلات کمتر میشن، ولی اشتباس که موقع انتخاب دوربین برای کار فقط به اندازهی سنسور SLRها و عمق میدان کم توجه بشه. انتخاب SLR باید خیلی با دقت و نسبت به کاری که انجام میدین باشه.
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
- شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
- شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
- شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن