طلق های رنگی به سرعت در برابر گرما آب می شوند و قابل استفاده نیستند . ضمن اینکه بعد از مدت کوتاهی به دلیل حرارت رنگ آنها تغییر میکند .
برای این کار فقط باید از فیلترهای ژلاتینی ویژه فیلمبرداری استفاده کنید .
Printable View
http://gecko.ir/behnam/Intermezzo.avi
سلام دوستان . من اردیبهشت ماه این کلیپ رو واسه یکی از دوستام به عنوان یه کار تفننی و بدون تجربه کار تصویر گرفتم . اگه این 25 مگ رو لطف کنید دانلود کنید و عیب و ایراد هاش رو بگید ممنون میشم .
با دوربین 550 دی و لنز 50 اف ا/8 گرفته شده کار .
خیلی ممنونم .
شما جای من بودید برای یه کار غیر تجاری چه کار میکردید ؟
به علت بی تجربگی بنده در فیلمبرداری و نوازندگی صرفا به عنوان یک بیننده و شنونده معمولی:
با این تجهیزات بد نبود به نظرم سرعت جابجایی دوربین میتونست بهتر باشه و در واقع یکنواخت تر باشه چون برخی حرکتها کمی سریع بود، خود نوازنده هم میتونست بهتر بازی کنه یجورایی اون هم انگار گاهی تند مینواخت؟!(امیدوارم اشکال از کامپیوتر بنده نباشد)
به هر حال اگر تجربه اول بوده جرات خوبی داشتین
موفق باشین
امیدوارم از حرف های من برداشت غیر دوستانه ای نکنید ولی توی یه فروم تخصصی آدم ترجیح میده نقد فنی بخونه نه نصیحت و پند و اندرز اونم با لحن ادیبانه :
وقتی اینا سوال میشه آدم انتظار داره که بشنوه دیاف باز هست یا بسته , حرکت زیاد هست یا کم , نور زیاد هست یا کم , جهتش درست هست یا غلط و فوکال مناسب هست یا نیست و مخصوصا مبحث کلوین که خیلی برای من سوال بود . یعنی توضیح مقادیر عددی نه کیفیت هایی سلیقه ای , و در مرحله دوم ایده دادن در جهت بهبود کار . در هر صورت پست شما به درد کار من نخورد ولی خوب میتونم توی زندگیم سر لوحه اشون قرار بدم . ضمنا بد نیست بدونید که آوردن نور به درون کار مطمئنا عمدی بوده ! آخه چطور ممکنه کسی فکر کنه همچین چیزی سهوی بوده ؟نقل قول:
تجاری یا غیره تجاری، برای کسب تجربه ، باید موضوع را بپیچانید !
انجام هر کاری در حد رفع تکلیف ، حاصلی جز درجا زدن ندارد.
خیلی ممنون دوست عزیز .
از شما هم متشکرم بابت نظراتتون , کاملا مفید بود .نقل قول:
ه علت بی تجربگی بنده در فیلمبرداری و نوازندگی صرفا به عنوان یک بیننده و شنونده معمولی:
با این تجهیزات بد نبود به نظرم سرعت جابجایی دوربین میتونست بهتر باشه و در واقع یکنواخت تر باشه چون برخی حرکتها کمی سریع بود، خود نوازنده هم میتونست بهتر بازی کنه یجورایی اون هم انگار گاهی تند مینواخت؟!(امیدوارم اشکال از کامپیوتر بنده نباشد)
به هر حال اگر تجربه اول بوده جرات خوبی داشتین
موفق باشین
کارهای شمام در حدی نیست که بشه همچین اظهار نظری رو ازتون جدی گرفت (البته اگه کار عروسی و مجالس رو در نظر نگیریم) . :)
برای اینکه فرهنگ و ادبیات فروم رو یاد بگیرید و بفهمید پست خوب و بد چیه و آدم خوب و بد کیه میتونم راهنماییتون کنم به خوندن پستهای آقای بابک برهانی . که هر جا سوال داشتید جوابتون رو به صورت فنی دادن نه به صورت خاله زنکی . (که البته یادم هست که یه زمانی ساده ترین مطالب رو هم اینجا میپرسیدید و جواب هم میگرفتید ؟ سوالاتی که با سرچ ساده اینگلیسی جوابشون موجود بود . من به امید اون جواب دهنده ها اومدم اینجا پست زدم وگرنه شما خودتون برای یاد گرفتن هنوز جوونید و امیدوارم که موفق باشید .
اون سه پایه و نور برای رنگ آمیزی و از کسالت در آوردن تصویر ها بود . چون خیلی همه چیز یه نواخت هست توی کار . از طرفی هم حس کردم بیننده رو توی پروداکشن قرار میده و حس طبیعی و زنده بودن به کار میده .
خودم اگه بخوام یه بار دیگه این کارو بگیرم حتما سعی میکنم یه لنز واید پیدا کنم . پرسپکتیو خیلی یه نواخته پیانو رو هم میچرخوندم تا صرفا از یه زاویه تصویر نداشته باشم . قبل از کار متاسفانه هر چی هم vimeo سرچ کردم هیچ ویدئویی در مورد رسیتال پیانو پیدا نکردم که ایده بده بهم ! اینه که از صفر تا صد کار ایده ی خودم بوده و تجربیاتم توی عکاسی . در حقیقت اکثر شات ها عکس های متحرک هستند تا ویدئو . خلاصه که اگه کسی ویدئوی خوبی به عنوان سمپل ضبط ساز داشت بهم بده منو بنده خودش کرده .
نرم افزار Magic Lantern برای دوربین Canon EOS 5D Mark III غوغایی بهپا کرده
بله امکان فیلمبرداری RAW تا تفکیکپذیری ۳٫۵K ! !
یعنی قابلیت ضبط تصاویری با کیفیت دوربینهای فیلمبرداری سینمایی فوقحرفهای !
وبلاگ EOSHD در نوشتهای جدید نمونههای جالبی از کیفیت خارقالعادهی فیلمها قرار داده پیشنهاد میکنم، نگاهی به این پست بیاندازید.
BIG NEWS - Hands on with CONTINUOUS raw recording on Canon 5D Mark III » EOSHD.com
دوربین عکاسی Canon EOS 5D Mark III مانند دوربین های قبلی این سری علاوه بر عکس برداری بسیار عالی، توانایی فیلم برداری با کیفیت بالایی را نیز دارد و حتی می تواند با دوربین های مخصوص فیلم برداری رقابت کند. اما به کمک نرم افزاری که توسط Magic Lantern تهیه شده است کیفیت فیلم برداری آن از سطح فعلی نیز بالاتر رفته و کمتر رقیبی را در برابر خود خواهد دید.
برنامه Magic Lantern برای دوربین های DSLR ساخت Canon نوشته شده و در کنار نرم افزار اصلی این کمپانی امکاناتی جدید را ارائه می دهد. در Canon 5D Mark III این نرم افزار قابلیت ضبط ۲۴fps ویدیو RAW با کیفیت ۱۴-bit را فراهم می کند.
ویدیو های فوق با فرمت .raw بر روی حافظه ضبط می شوند که می توان آنها را به فرمت های معمول تری مانند CinemaDNG تبدیل کرد. با توجه به RAW بودن مشخص است که کیفیت فیلم به شکل محسوسی بهتر از MJPEG خواهد بود و حتی با دوربین های RED و Alexa رقابت خواهد کرد. مطلب قابل توجه در اینجا فول فریم بودن ۵D Mark III است که به این کیفیت کمک شایانی می کند.
سلام من تازه عضو شدم کارم عکاسی فیلم برداری هست یک دوربین dslr میخواهم که فیلم برداری خوبی داشته باشد ایا (70 دی کانن )گزینه مناسبی هست پیشنهاد شما چیست
سلام دوست عزیز و جدیدبچه های فروم
سوالای زیادی هست ک باید جواب بدین تا اساتیدفن نظر درست و پاسخ نیاز شماروبدهند/
1/فیلمبرداری مستند>کوتاه و . . . ؟
2/بودجه شما چقدره؟
3/ در فیلمبرداری با اس ال آر و حرفه ای ها و دوربینای بلک مجیک و رد و ... همه با فکوس دستی انجام میشه شما تجربه تون چقدره؟
4/برای لنز چقدر کنارگذاشتی؟اصولا برا فیلمبرداری با اس ال ارهالنز دیاف باز استفاده میشه/
نظر بنده هم همینه که دوستمون فرمودن
بنظربنده 1دوربین پاناسونیک hs900 باکیفیت فوق العاده بگیریدو یاx10 کنن
وبرای تصاویرخاص و عمق میدان کم
550دی یا 600دی بهمراه لنز50م م اف 1.8 یا 1.4
ویا لنزهای سامیانگ دیاف باز
سلام با امدن دوربین کانن دی 70 و حل شدن فوکوس پشرفته ان می توان این دوربین را یکی از گزینه های عالی برای فیلم برداری محسوب کرد
قراره با دوربین 6 دی کانن و با لنز 24-105 میلیمتر از یک تئاتر که نور کمی هم داره فیلمبرداری کنم . مدت زمان این تئاتر 50 دقیقه است . چه نکاتی رو باید مد نظر قرار بدم ؟ آیا 50 دقیقه در حالت HD میشه روی کارت حافظه 16 گیگا بایت فیلمبرداری کرد به صورت ممتد ؟ از دوستان خواهش میکنم راهنمایی کنند .
در مورد کم نور بودن محیط حتماً قبل از جلسه فیلمبرداری تحقیق کنید که مجبور نباشید روی ISO بالاتر از 640 تصویر بگیرید.
والا بنده بعید میدونم لنز 24-105 با دیاف 4 در چنین مکانهایی کاربرد داشته باشد.
در مورد زمان فیلمبردای هم در حالت All-I مدت حدوداً 23 دقیقه میتونید روی حافظه 16gig ضبط کنید.
و در حالت IBP که بیتریت کمتری داره میتونید حدود 64 دقیقه روی حافظه 16gig ضبط کنید.
کد:All-I is 91 Mbps, 680 MB/min, 47 min in a 32GB card
IPB is 33 Mbps, 250 MB/min, 128 min in a 32GB card
نقل قول:
Almost all professionals (99.99%) use manual focus
D70 به نظر من با نوع فکوسی که در مشخصات اون گفته میشه از نظر فکوس در بین این دوربینا بهترین هستش
دوست من نظر من کمی فرق داره،اتفاقا به نظر من استفاده از dslr مثلا مارک 2 برای عروسی خیلی بهتره.البته اگه مهارت کافی داشته باشی و مبلغ قراردادتم مناسب باشه.
فقط مشکل اینجاس که برای شب و داخل سالن باید از دوربین hvr استفاده کنی که من z5 رو ترجیح میدم.
با یه ادیت خاص و اصلاح رنگ تک میشه کارت.
درباره دوستی که می خواست از تئاتر فیلمبرداری کنه باید بهش بگم که به احتمال زیاد مشکلی نخواهد داشت.
البته بستگی داره تئاتر با چند عدد تنگستن و آرک نورپردازی شده باشه. حتما قبلش یک تست اونجا با نور بگیر و ببین با ایزو تا حداکثر 1200 چه قد صحنه معلومه. اگه اوکی بود ببین با 600 و 800 چطور. اینو که حتما خودتم می دونی ، اما یک گوشزدی بکنم که سعی کن با کمترین ایزو ممکن بگیری کارتو. انشاالله که مشکل نداشته باشی و موفق باشی.
درباره دوستی که گفت درباره مراسم عروسی باید بگم به جای هزینه بالا برای اجاره دو دوربین ( مثلا 5D و Z5 ) با پولش برو یک EX3 اجاره کن و خیال خودتو هم واسه کارهای داخلی و هم واسه کارهای خارجی راحت کن. تازه دیگه نیازی هم به کپچر نداری. فقط حواست باشه که از لنز درست و خوب غافل نشی.
کلا فیلمبرداری عروسی با DSLR یک ریسک خیلی بزرگه و معمولا بد از آب در میاد ، مگه اینکه حرفه ای باشی. اما برای کلیپ و فیلم کوتاه می تونه مناسب باشه.
یک نکته کوچک هم درباره Z5 بگم که هیچوقت از این دوربین استفاده نکنید ؛ این دوربین دیگه نسلش گذشته و میشه گفت دیگر در کمتر جاهای دنیا از اون استفاده میشه. کلا دیگه توی نسل دیجیتال کنونی استفاده از DV و Mini DV یک کار احمقانست. اما امان از دست این فیلمبرداران عروسی بی اطلاعات که هر چی میشه میرن سراغ دوربین های سری Z.
به هر حال امیدوارم شما هم موفق باشید
منم گفتم در صورتی برای مراسم استفاده کنید ازslr که حرفه ای باشی و بتونی اکسپوز مناسب در بیاری از دوستان هر کسی مایل بود نمونه کار slr ببینه در خدمتم تا تفاوت کیفیت و اکسپوزو ببینه و نظرش راجب این که این دوستمون میگه معمولا بد از آب در میاد تغییر کنه.
راجب دوربین Z5 هم جا داره بگم یکی از دوربین هایی جم و جور و در عین حال شگفت انگیزه شما فرمت HDV این دوربین میتونید تصاویری با کیفیت hd داشته باشید.لنز استفاده شده در این دوربین از سری لنز هایG هستش که قابل رقابت با گرانترین لنز های موجود از نظر کنتراست و کیفیت تصویر است.
این دوربین دارای سیستم یک سوم اینچ تری کلیرود سیموس سنسور سونی هست که برای تامین عالی حساسیت در نور کم بسیار مناسبه.
این دوربین در سری e میتونه در فرمت HDV 25p تصویر بگیره.
راجب موضوع کپچر هم استفاده از مموری ریکوردرینگ یونیت این موضوعو حل میکنه.
دوست من یکی از پرفروشترین دوربین های سونیz5 , z7 میباشد.
در پاسخ دادن عجله نکن.اطلاعاتتو بیشتر کن.سوالی داشتی درخدمتم...
یه جمله از استادم:دوربین خوب و بد نداریم.تصویربردار خوب و بد داریم.
یه چیز دیگه یادم رفت بگم اونم اینه که دوست عزیز من متوسط دوربینو گفتم که توی اکثر شهر ها به راحتی تو دسترس باشه چون این فروم فقط برای تهران که نیست وگرنه بله منم میدونم میشه از PMW-EX3 , NEX-FS700,RED و...استفاده کرد.
سلام علی جان ؛
من هم ذکر کردم که اگه کار با DSLR را حرفه ای بلد باشی درست است. خب شما حتما فیلم هایی که میفرمایید توسط یک حرفه ای گرفته شده. اینطوری بخواهیم حساب کنیم فیلم عروسی خیلی از هنرمندان خارجی هم با DSLR ضبط شده ، اما من در عموم و فیلمبردار های عادی گفتم که خوب از آب در نمیاد.
درباره دوربین Z5 هم که بله ! در پرفروش بودنش شکی نیست. اما دیگه HD رزولوشن قابل توجهی نیست. الان معمولا در مراسم های عروسی حداقل از Full HD استفاده می کنند و از نظر جهانی دیگه این دوربین از لیست دوربین های نیمه حرفه ای خط خورده یک دوربین عادی به حساب می آد. یک زمانی فوق العاده بود که بحثش جداست ، اما الان با این تکنولوژی سطح بالایی نداره. EX3 هم فکر کنم در تمام سطح ایران به راحتی پیدا بشه ، و یک نکته که اصلا EX3 با FS-700 و RED قابل مقایسه نیست ( هم از نظر موجود بودن در کل کشور و هم از نظر قیمت و همینطور کیفیت ).
اما این نظر بنده بود ، نظر شما هم محترم. اما کلا من صحبت هایی که می کنم دارم از نظر جهانی صحبت می کنم. شاید در ایران هنوز از Z5 به عنوان یک دوربین نیمه حرفه ای استفاده بشه. اما در خارج از کشور خیر.
با تشکر
دوست من یه نکته بهت بگم دوربین EX3 تقریبا 4 کیلو وزن داره اما z5 وزنش 2.5 کیلو.اینو در نظر بگیر
EX3 بنظر من بیشتر برای کارای صنعتی و مستند و تهیه گزارش و فیلم کوتاه میتنه مناسب باشه.
راجب کیفیت تصویرهم عرض کنم که دوربین z5 با فرمت HDV هم تصویر برداری میکنه
HD+DV=HDV
HDV1080i و HDV720p
در حالت HDV 1080*1440 تصویر میگیره با فرمت mpeg2
واینکه در کل من از سری Z راضیم افت کیفیت زیادی در برابر مارک 2 نداره.چون اکثر کارامون با این دوتا دوربینه.وقتی تصویراشون کنار هم قرار میگیره خیلی محسوس نیست تفاوت کیفیتا.
دوست گلم من به واقع بچشمم دیدم که اکثر weddingکارای تهران حتی فلانی و فلانی حتی کوچکترین اطلاعاتی راجب استفاده از دوربین حتی لنز ندارند اما نباید راجب همه یه جور قضاوت کرد.
این دوربین 70d واقعا کیفیت فیلمبرداری و فوکوس حین فیلمبرداریش فوقالعادست. من چند نمونه از کلیپ های فیلمبرداریش رو دانلود کردم واقعا محشره.
دوستانی که درکنار عکاسی فیلمبرداری هم براشون مهمه گزینه خوبیه
30 فرم.
خیر . من ویدئو های نمونه رو دیدم.
http://pdl.vimeocdn.com/53349/065/18...f6e72afcc56206
سلام. من سامان هستم. دانشجو رشته فیلمبرداری دانشگاه Queen Mary لندن.
درباره 70d یکی از دوستانم اخیرا خریداری کرده و ازش راضیه.اما با 5d اصلا قابل مقایسه نیست.واقعا سیستم فوکوسش پیشرفت کرده و فوکوس دقیقی داره نسبت به بقیه دورین های سری دو رقمی canon.اما کلا ما باهاش چند تا راش تستی گرفتیم زیاد خروجی خوبی نداره در فیلمبرداری حرفه ای نمیشه روش زیاد حساب کرد.7 فریم برثانیه میگیره پیاپی.
کلاواسه عکاسی گزینه بدی نیست.اما واسه فیلمبرداری چیز قابل توجهی نیست.
درباره بحث دوستان هم z5,z7 دیگه زیادخوب نیست.همون ex3 بهتره و یا میتونید از fs100 استفاده کنی.
دوست من،70d تا جایی که من میدونم کراپ داره ،و اصلا با 5d قابل مقایسه نیست.خروجیشم بستگی به نحوه تنظیم کردن شما داره.
اما راجب 7فریم]اون 7 فریم برای عکاسی نه تصویر برداری.
نظر من اینه که شناختن انواع دوربین خیلی خوبه ولی باید بدونیم از چه دوربینی برای چه هدفی باید استفاده کرد.منظور شمارو از Z5,Z7 دیگه زیاد خوب نیستو متوجه نشدم؟!
کالر سمپلینگش کسی میدونه چنده؟؟؟
ویدئو هاش رو از لینک زیر دانلود کنید.انصافا فیلمبرداریش خوبه
Canon 70D vs 7D vs 60D vs 6D vs Nikon D7100 | Cameralabs
البته 70دی خیلی از 600دی بهتر هست...
این ویدئو هم عالیه
http://216.18.212.226/PRODS/canon-70...L_MVI_0017.MOV
کسی 70d تست کرده برای فیلمبرداری؟ می خوام بخرم به زودی. ممنون می شم کسی تست کرد نتیجه رو هم بگه
سلام
از دوستان کسی بادوربین gh2 با gh1هک شده کارکرده؟؟
کیفیت gh2 iهک شده فوق العادس میخوام بدونم کیفیت 6دی کنن هم درین سطحه؟
سلام دوستان
آیا میشه روی دوربین هایی مثل 5D برای ساخت کارهای سینمایی حرفه ای حساب باز کرد ؟ من شنیدم جدیدا دارند کارهای سینمایی رو با 5D میسازند ، و فیلمهایی مثل اخراجی ها و رسوایی و چنتا دیگه از این قسم هستن . آیا واقعا میشه همه ی صحنه های یک فیلم سینمایی رو با یک دوربین دیجیتال ضبط کرد و توی سالن سینما با کیفیت بالا نمایش داد ؟
من دنبال دوربین دیجیتالی هستم که بتونم باهاش فیلم سینمایی حرفه ای بسازم
بله عزیزم می شه. البته من 5دی مارک 3 رو پیشنهاد می کنم. و صد البته لنز های زیادی لازمت می شه.
ممنون دوست عزیز . آیا میتونی چنتا فیلم رو مثال بزنی که با 5d ساخته شده باشه به طور کامل ؟
بعدش اینکه چه محدودیت هایی داره ساختن فیلم های حرفه ای با 5d نسبت به یک دوربین فیلمبرداری ؟ مثلا یکیش فکر کنم این باشه که خیلی زود داغ میکنه و 5 دقیقه بیشتر نمیشه باهاش فیلم گرفت ، درحالی که ممکنه آدم یک صحنه رو یک ساعت مدام تکرار بگیره؟!! اگر اینطوری باشه که خیلی بد میشه!
همچنین من در سایت دیگه خوندم اگر فقط 3 تا لنز برای 3 محدوده نرمال - تله و واید بخوایم بگیریم براش هرکدوم حداقل 6-7 میلیون پولش هست . یعنی دو برابر پول بدنه ، پول لنز هاش میشه که ؟؟؟
پس این کیت 18-135 (اگر درست گفته باشم) که روی دوربین هست و حدود 1.5 میلیون قیمتشه چی هست؟ اسباب بازی حساب میشه؟ (یعنی به درد کار حرفه ای نمیخوره؟ )
***البته منظور من از حرفه ای ، یه فیلم سینمایی در حد سینمای خودمون هست نه فیلمهای 3d و فول HD هالیوودی .
راستی 5d مارک 3 قابلیت 3D نداره ؟ دوربین های 3D دوتا لنز دارند ؟ یا میشه 2 لنزه کردتشون (یعنی حتما نباید 2 لنز رو دوربین اصلی باشه؟ )
سوال آخر اینکه گزینه ی بهتری از 5d با همین رنج قیمت وجود داره که برای کار سینما بهتر باشه؟
یه سوال دیگه هم دارم . چرا در کنار لنز های جدا که واسه دوربین فروخته میشه ، عدد دیافراگم هم نوشته میشه ؟
مثلا 70-200 / f 4
یا 70-200 /f 2.8
مگه دیافراگم رو به صورت جدا نمیشه روی دوربین تنظیم کرد؟
بله .اون عددی هم که نوشته میشه ٬ بازترین حد آپرچر (دیافراگم) یک لنز هست ٬ مثلا آپرچر لنز 70-200 f/4 از f/4 تا f/32 قابل تغییر است .
ولی این قسمت لنز خود دوربین و لنز جدا رو درست متوجه نشدم . دوربین که خودش لنز نداره همه لنز ها از دوربین جدا هستند . (البته در DSLR)
(این بحث مربوط به این تاپیک نیست)
سوالهاتون خیلی زیاد شد...
بنده هم کارم فیلمسازیه. و خیلی از دوستان با مارک 3 5 دی کار می کنن...
به فرض مثال آخرین ساخته ی بهمن قبادی(فصل کرگدن) که آقای تورج اصلانی تصویر بردار بود با 5 دی مارک 3 گرفته شده. و اگر شنیده باشید یا خونده باشید آقای تورج اصلانی با فیلمبرداری این فیلم کلی افتخارات جمع کرد. مثل قورباقه طلایی (یا نقره ای) دقیق نمی دونم. که مثل اسکار می مونه برای یه فیلمبردار
در مورد 5 دی مارک 3 خیالتون راحت باشه. و در مورد لنز ها بله شاید نیاز باشه هزینه زیادی بکنید. البته بستگی داره فیلمنامه چی باشه. شاید با همون 18- 135 هم بشه کار رو جمع کرد. که البته تصمیم گیری لنزها به عهده تصویربردار هست.
نخیر 3بعدی درست و حسابی با دوربین های مخصوص کار می شه. که الان اکثرا از red استفاده می کنند و کلی تشکیلات دارند.
مارک 3 گرم کردن نداره. مگه اینکه دست یکی باشه فکر کنه آفتابه دستشه!
داداش شما کار زیاد داری تا شناخت پیدا کنی از slr ...
به نظرم فعلا تا می تونی در موردشون بخون و مطالعه کن.
فیلمبردار خوب با یه آیفون هم می تونه تصویر بگیره باقلوا... :)
کیفیت دوربین بخشی از فیلمبرداریه که هر چی بیشتر باشه کیفیت بهتره...
ولی زیبایی شناسی فیلمبرداری و هنرش اگه نباشه کلا خوب بودن دوربین کمکی نمی کنه.
ببخشید جناب تبدیل شدگان ( Transformers ) ؛
ببخشید اگه کمی رک هستم ؛ اما به هر حال باید واقع بین بود. شما هنوز درباره دیافراگم ، دوربین مناسب و اطلاعات ساده دوربین ها اطلاعات ندارید ، بعد الان می خواید یک فیلم سینمایی درست کنید ؟ ساخت یک فیلم ساده ویدئویی ( نه سینمایی ) خودش هزاران بدبختی داره و هر فرد کلی بدبختی داره سرش. شما هنوز با استانداردهای ویدئویی هم آشنا نیستید و دارید روی غولی دست می گذارید که همان افرادی هم که نام بردید درش موندند !
بله ، خیلی از فیلم های ایرانی ، سریال ها و حتی چندین مورد فیلم های خارجی فقط با DSLR هایی مثل 5D و 7D رکورد شده. مثل سریال پایتخت 2 ( سیروس مقدم ) ، فصل سوم قلب یخی ( سامان مقدم ) ، Act of Valor به کارگردانی Scott Waugh.
اما این کار نیاز به هزاران برابر تلاش و اطلاعات داره تا استفاده از یک دوربین XDCAM مثل EX3. چون دوربین های DSLR رسما یک دوربین فیلمبرداری نیستند و خیلی از آپشن ها را به صورت اتوماتیک ندارند و می بایست دستی انجام بدید و یا در تدوین حل کنید.
شما میشه توضیح بدید می خواهید چه کاری درست کنید ؟ چون از روی سوالات شما معلوم است که اطلاعات پایینی دارید و فکر نکنم بتوانید کارگردانی و فیلمبرداری یک کار حتی نیمه حرفه ای را انجام بدید.
به هر حال منتظر جواب هستم ...
دوست عزیز به نظر منم شما اول تاپیک های موجودو بخون خیلی میتونه بهت کمک کنه.بعد از اینکه ی شناخت کلی پیدا کردی سوالاتو مطرح کن.
موفق باشی
دوست عزیزالبته من نمیدانم شماهدفتون چی هست ازاین سوالها! چون به نظراصول روناقص بلدید!ولی به هرحال فرض رو براین میگذاریم که این هم یه شروعه به هرحال، فلذا جهت یادگیری...
درمورد داغی سنسوردوربین۵دی توانایی فیلمبرداری بدون توقف تا ۳۰ دقیقه را دارد.که این۳۰ دقیقه هم نه به دلیل محدودیتهای سنسور، که به دلیل توافقنامه فن اوری اطلاعات درسازمان (ITA) به شرکتهای تولیدکننده دوربین عکاسی اجازه تولیددوربینهای عکاسی با زمان فیلمبرداری بیشتراز ۳۰ دقیقه را نمیدهند.(فکرمیکنم پیشنهاداتی برای رفع این محدودیت هم ازطرف برخی شرکتها شده است)
درمورد اون قسمتهایی که جواب نگرفتید، یکی این که ساخت تصاویر۳بعدی راههای مختلفی داره،با فایو دی اما بایدازحداقل ممکن ۲ دوربین استفاده کنیدوبعدباپروسس های نه چندان ساده ،تصاویر۳ بعدی بسازید.
درموردلنزها هم بسته به اینکه چه برداشتها ولوکیشنهایی داشته باشید،لنزتهیه میکنید.طبیعی ست ان کارهای حرفه ای که شما میفرمایید،هزینه دارد. ولیکن ان لنزی که به اسباب بازی تشبیه ش کردیدهم لنزخوبی ست ودرفیلمبرداری مشکلی ندارد.مگراینکه نیازبه دیاف باز باشد.اما درکل اگربخواهیدباهزینه شخصی کاری کنید،برای برداشتهای خاص وکم کاربرد اجاره کنید خوب بهتر ست.
ضمنا یکی ازمشکلات فیلمبرداری با dslrها نحوه فوکوس کشی ست که به دلیل ساختار بیشتر لنزهای موجود کمی کاررا مشکل میکند.به خصوص برای یک اماتور،فوکوس درست ودرمان ، بسی رنج خواهدبرد.
سلام مجدد به همه دوستانی که نظر دادند ، از همه تشکر میکنم
من اول بگم که نه فیلمبردارم و نه ادعای فیلمبرداری دارم و نه قرار هست فیلمبردار بشم . در مورد سواد هم بازم میگم سواد هم ندارم (هرچند 2 ترم 4 ماهه جمعا حدود 100 ساعت کلاس با جناب آقای اسفندیار شهیدی در سینمای جوان کلاس داشتیم ، که شما با سوادها حتما ایشون رو میشناسید ) ولی خب از اون زمان 2-3 سال گذشته و تو این مدت کلا به کار و رشته اصلیم که مهندسی هست پرداختم و خیلی مباحث فیلمبرداری رو فراموش کردم . هرچند اون زمان هم همیشه نویسنده و کارگردان بودم و هیچوقت فیلمبرداری نکردم اما با مباحث زیبایی شناسی و قاب بندی و خیلی بحث های اینطوری که یکی از دوستان اشاره فرمودن کاملا آشنا هستم و فیلمم هم سر این قضیه جایزه گرفته .
الان هم در پی جمع کردن یه استودیوی فیلمسازی شخصی هستم ، برا همین دنبال خرید یک دوربین تا نهایت 20 میلیون تومان (همراه لنز) هستم ، اینکه اینقدر روی سینمایی بودن دوربین تاکید میکنم برای اینه میخوایم دیجیتال بگیریم اما بعدا روی نگاتیو بکشیم و سینما پخش کنیم .
چیزایی هم که در مورد داغ کردن 5d و ... گفتم همه رو از همین فروم های فارسی خوندم و اگر اشتباهه گناهش گردن کسی هست که اشتباه نوشته .
در مورد دیافراگم و شاتر و ایزو و وایت بالانس و انواع لنز و گین و عمق میدان و پرسپکتیو و ... و .... هم اینقدری که لازمه کار کارگردانی باشه اطلاعات دارم فکر میکنم .
به هرحال بازم اگر دوستان راهنمایی های خوبی در این زمینه داشتند خوشحال میشم بشنوم . با سرچی که زدم به یکسری دوربین های 4k رسیدم از جمله black magic , sony , panasonic , jvc و canon که مدل ها دقیق تو ذهنم نیست بنویسم اما نسبت به قیمت و امکانات فکر کنم black image cinema 4k چیز خوبی باشه و احتمالا همین رو خریداری کنم .
اگرم مباحثی خارج از تاپیک مطرح شد دوستان به بزرگی خودشون نادیده بگیرند .
دوست عزیز
دوربین blcmagic به قیمت 9میلیون تومان با فرمت raw و کیفیت 4k برای خواسته شما ساخته شده
که با خرید لنز24 و 35و 50 کنن تمامی کارهای شمارو جواب گو هست
این دوربین حالت سینمایی داره
و14bit
5دی اولویت باعکاسی و بعدش فیلمبرداری بهمراه مشکلات رولینگ شاتر و مویرر اما مجیک اصلا کارش سینماس
توضیح بیشترخواستید در خدمتم
تشکر میکنم
منم طی سرچی که از دیروز صبح تا شب داشتم توی اینترنت و فروم های مختلف ، به همون Black Magic Cinema 4k رسیدم . اما فقط نگرانیم از این هست که آیا این برند معتبر هست و خدمات پس از فروش داره ؟ یا اگر 2-3 سال دیگه خواستم دوربین رو عوض کنم میتونم واسش مشتری پیداکنم؟(هرچند این زیاد مهم نیست) .
و همچنین قیمت خیلی پایینش به نسبت 4K های دیگه ، یکمی منو میترسونه (میگن هیچ ارزونی بی حکمت نیست!)
اصلا نمیدونم این دوربین چند سال هست توی ایران(یا حتی جهان) موجود هست و کسانی که تجربه داشتند با این دوربین ، تظرشون چی هستش در موردش؟
راستی به نظرتون چه لنز هایی در کنار دوربین بخرم؟ اگر میتونید نام کامل رو بگید (اگر قیمت حدودی هم بدید که فبها) تا حساب کنم دوربین و لنز ها روی هم چقدر میشه
با تشکر ویژه
راستی black magic فول فریم هست ؟
اگر نباشه لنزها باید با دقت بیشتری انتخاب بشه و اگر درست بگم ، باید توی ضریب صفحه ccd یا همون سنسور این دوربین ضرب بشه ؟
مثلا اگر 50 نرمال باشه و این دوربین ضریبش 1.5 باشه ما باید 75 رو برای حالت نرمال بگیریم ، درسته ؟
راستی چطور این دوربین 14 بیتی هست ؟ مگر برای rgb هرکدوم 4 بیت (نهایت 12 بیت) درنظر گرفته نمیشه؟
یا مثلا ضریب آلفا هم داره تصویرش؟
سنسور این دوربین 35 هست
در ضمن سنسورهایی که ضریب دارن برعکس باید حساب کنین یعنی لنز 50 میشه 75 با ضریب 1.5 و در نتیجه اگر بخواین فوکال 50 داشته باشین باید از لنز 35 استفاده کنین که خروجیش بشه 52.5
باز هم توصیه میکنم حتما در مورد مبانی و اصطلاحات و ... مطالعه کنین قبل از بررسی دوربین ها
با اطلاعات الانتون بررسی دوربین ها نه تنها کمکتون نمیکنه بلکه باعث میشه اطلاعات پراکنده و ناقص و نادرست پیدا کنین
ظاهرا شما درباره دوربین بلک خوب تحقیق کرده اید
ممکنه بفرمایید بیشترین فرم ریت این دوربین در رزولوژن فول اچ دی چقدر است؟ و آیا روی خود دوربین کارت مموری نصب میگردد یا هارد جدا باید خرید و کمی هم از لنزهاش بگویید ظاهرا مانند dslrها قضیه زوم و فوکاس جریان دارد!
ممنونم
با آمدن sony-vg900 فول فریم که دنیایی از لنز رو با خودش داره و وزن و قیمت ، ابعاد یک DSLR و امکانات یک دوربین فیلمبرداری (میکروفون باکمیفیت ، فوکاس مداوم ، ضبط مداوم و... استفاده از DSLR دیگه اشتباه است!
http://bbsimg02.kakaku.k-img.com/ima.../1412306_m.jpg
http://www.fujiya-avic.jp/blog/wp-co...ter_header.jpg
http://www.fdtimes.com/wp-content/up...-ZEISS-CP2.jpg
http://www.sony.com.my/product/resou...900_lenses.jpg
كلن بزرگترين دليل براي استفاده از DSLR در فيلمبرداري ، يكي سنسور بزرگتر فول فريم براي رسيدن به عمق ميدان كمتر است و ديگري نياز به تنوع لنز و استفاده از لنزهاي پرايم.
و اينكه قبلن دوربينهاي فيلمبرداري ويديوي فول فريم قابل تعويض لنز بسيار اندك و گران بودند. چون دوربين آري.
اما امروزه با آمدن دوربين هاي فيلمبرداري ديجيتال فول فريم و قابل تعويض لنز و با قيمت هاي مناسب، ديگر نيازي به استفاده از DSLR ها نيست.
برای کسی که فقط برای فیلمبرداری دوربین میخرد بله.
ولی برای عکاسانی که کار تصویربرداری هم با دوربینهایشان انجام میدهند (مثل خود من) هنوز SLR ها بهترین گزینه هستند.
جناب مبين ممكن است براي كساني هنوز اين استفاده دلايل اقتصادي داشته باشد.
اما ديگر امروزه در سينماي جهان و فيلم هاي مستقل و كم خرج از اين دوربين ها استفاده نمي شود. هر چند در گذشته در مواردي مي شد.
اين را گفتم براي كساني كه دوست دارند بدانند در سينما چگونه است.
هر چند در ايران همچنان وضع فرق مي كند. ما هميشه چند سال عقب تر هستيم
دوستان حسگر دوربين black magic camera 4k سوپر 35 م م تقريبا 1م م در طول و عرض از 7d كوچكتره و قيمتش هم تقريبا 4000 دلاره . درضمن شيار هاردهاي ssd داره و ديگه نياز به ركوردر نداره . Blackmagic Design Blackmagic Production Camera 4K
شركت black magic دو مدل دوربين ديگه هم داره كه يكيش 2000 دلاره و يكي ديگش 1000 دلاره
Blackmagic Design Cinema Camera with EF Mount CINECAM26KEF B&H
Blackmagic Design Blackmagic Pocket Cinema Camera