برای زوم شسی خاص داره یا باید مثل dslr دستی زوم کرد؟ یعنی کامل با لنزاش مچ میشه؟
Printable View
سلام
دیتا بیت ریت دوربین های 7دی 60 دی 70 دی 550 دی آیا یکی هس؟
سلام دوستان عزیز
1 - میخواستم بدونم با دوربین 700D میشه در حد حرفه ای فیلمبرداری کرد و کلیپ ( موزیک ویدیو ) مناسب تولید کرد که در شبکه های معتبر هم قابل پخش باشه ؟
2- کیفیت فیلم برداری 600D و 700D خیلی فرق دارند یا خیر ؟ ( فکر میکنم 700D فوکوس متوالی در حال فیلمبرداری داره که 600 نداره . درسته ؟
3- در رنج قیمتی 1.5 تا 2.5 چه دوربین DSLR ای از نظر فیلمبرداری مناسب تر هست ؟
با سلام خدمت آقا احسان عزیز ؛
درباره دوربین 700D که فرموده بوده اند که آیا امکان ضبط موزیک ویدئو داره یا نه باید بگم که اگه نورپردازی کار درست باشه ، بله ! می توانید موزیک ویدئو خوب بگیرید. درباره شبکه ها هم بیشتر به مبانی زیباشناسی و کیفیت تصویر اهمیت می دن تا صدای خواننده و ... ( اینو که می گم حاصل هزاران مورد تجربه دیداره ). یعنی اگه نورپردازی درست باشه ، زیباشناسی هم رعایت کنید ؛ خیالتان از کیفیت تصویر راحت باشه و مطمئن باشید صد در صد در بهترین کانال های موزیک قابل استفاده است.
درباره فرق تصویربرداری 600D و 700D باید بگم که از نظر کیفیت زیاد فرق قابل توجه ای ندارند ؛ به جز اینکه ISO را نمیشه در 600D دستی هنگام فیلمبرداری تنظیم کرد و همان قضیه فوکوس اتوماتیک متوالی که خودتان فرمودید. در جریان باشید که کلا در هنگام فیلمبرداری نمیشه به صورت اتوماتیک با دوربین 600D فوکوس کرد. البته ناگفته نماند که این مشکل در دوربین 650D حل شده است.
درباره بهترین دوربین تصویربرداری DSLR بین قیمت 1 میلیون و 500 تومان و 2 میلیون و 500 تومان ؛ می توانید از دوربین 650D استفاده کنید با یک لنز خوب ( در صورت وجود سوال به بخش تاپیک تخصصی لنز تشریف ببرید ) که خیلی کیفیت خوبی داره و برای موزیک ویدئو هم جواب می ده. البته برای هر سه دوربین باید از کمترین ISO ممکن ( زیر 800 ) و با نورپردازی درست استفاده کنید که از نهایت کیفیت بهره مند شوید.
انشالله موزیک ویدئو های ساخت شما را به زودی زود در بهترین شبکه ها ببینیم ...
لطفا اشتباه راهنمایی نکنید...
دوربین 600D در حالت manual به راحتی Iso رو میشه تغییر داد و جایی که صحبت از نورپردازی میکنید ینی باید به صورتی عمل کنیم که iso رو حداکثر روی100-200 تغییر بدیم.چون باید بدونیم که سنسور سایزش کوچیکه،خورش نورش کمه و در نتیجه گین شدیدی ایجاد میکنه.از 200 به بالاشو که من اصلا استفاده نکردم چه برسه برای موزیک ویدئو ...فاجعه میشه...
برای حالت فکوس اتوماتیک هم میشه از حالت Live استفاده کرد.اما به نظر من از حالت Auto روی دوربین به هیچ وجه استفاده نکنید.نظر شخصی
در نظر داشته باشید فوکوس اتوماتیک شارژ باتری رو به شدت کم میکنه.
ممنون از شما دوستان عزیز
پس اگه فوکوس اتوماتیک در حین فیلمبرداری خیلی قابل استفاده نیست و در کل کیفیت متفاوتی ندارن پیشنهاد میکنید 600D رو بگیرم یا 650 یا 700 و به چه دلیل ؟
یه سوال دیگه اینکه برای ادیت فیلم های گرفته شده با دوربینهای dslr به ابزار سخت افزاری و external نیاز هست یا با نرم افزارهای ادیت میشه کیفیت خروجی خوبی گرفت ؟
بادرود
امیدوارم لینک زیر مفید واقع شود.
مجموعه درس های فیلمبرداری با دوربین DSLR
به نظر من شما اگه میخوای کار تصویربرداری انجام بدی من به شخصه بهت 600D رو پیشنهاد میکنم.اگه براش گریپ و یه لنز 24-105 سری L هم بگیری و شیدر و... میتونی بهتر عمل کنی.
650d و700D تفاوت چندانی ندارن به نظر من بجای هزینه بیشتر همون 600D رو بگیر و تجهیزات.
قسمت دوم سوالتو متوجه نشدم.نیازی به ابزار سخت افزاری نیستش.منظورتو واضح تر بگو
با سلام ؛
دوست عزیز ؛ دوربین 650D تا ISO 800 نویز زیاد خاصی نداره. برای همین من گفتم حداکثر 800. وگرنه نوشتم که هر چه قدر هم که کمتر شد ؛ بهتر. در ضمن کنترل ایزو در زیر 200 کمی کار سختی است ( در موزیک ویدئو های کم بودجه و کم تجهیزات ).
دوربین 600D هم من برای تصویربرداری یک مستند کوتاه تجربی سه روز پیش دعوت بودم که دوربین مورد استفاده کارگردان 600D بود و هنگام فیلمبرداری زمانی که کلید ISO رو فشردم نوشت که امکان این عمل وجود ندارد. تنظیم دستی ایزو امکان پذیر است ، اما با دقت بخوانید که نوشتم هنگام تصویربرداری این امکان را ندارد. با این حال نظر شما محترم و تشکر از شما
درباره سوالی هم که درباره تدوین پرسیده شد ؛ خیر ، با استفاده از نرم افزار های درست و مهارت تدوینگر می توانید بهترین خروجی را بگیرید.
خوب کارگردانتون بلد نبوده با دوربین کار کننه این دلیل نمیشه که چون یه نفر بلد نیست از دوربین استفاده کنه ما بگیم که دوربین این امکانو نداره.
درضمن برای موزیک ویدئوی که قراره پخش بشه فکر نکنم یه ست نور و ددو خیلی هزینه بر باشه.
نگه داشتن گین هم بستگی به تجربه شخصی شما داره.من با M II تا گین 400و800 رفتم اما 600D تصویرو میترکونه.
موفق باشی.
بعد از اینکه در 10 روز پیش دوربین 70D به دستم رسید ، و اون رو برای تصویر برداری یک تله فیلم مورد استفاده قرار دادم ، بالاخره
پروژه سنگین ما تمام شد ( 7 روز روزی 12 ساعت تصویر برادری ) و این دوربین الحق سر بلند بیرون آمد . مسئله اول فرمت جدید فشرده سازی برای این دوربین است که باعث می شود مثلا در یک رم 16 گیگ که به صورت ارجینال 22 دقیقه فیلم می توان ذخیره کرد ، تا یکساعت و 5 دقیق رکورد کینم بدون افت کیفیت ( البته چیزی که با چشم بشه دید ) منتها در این حالت فایل ضبط شده از سنگینی بیشتری برای اجرا بر خورداره و در نرم افزار تدوین کندتر پلی می شه و البته بیت ریت اون هم تا یک شوم کاهش داره ، مورد بعدی ال سی دی تاچ و منو بندی بسیار کابردی تر اون هست . و همچنین ارگونومی و جای گیری کلید های اون برای تنظیمات اصلی ، که به نسبت دوربین مثل 7D شاهکاره .
می رسیم به گل سر سبد این دوربین برای مخصوصا تصویر برداران که همانا اتو فوکوس جدید و سریع این دوربینه !
در یک کلام شاهکار ! البته با لنزهای STM ، چیزی فراتر از این در مخیله من نمی گنجه ! به قدری این فوکوس سریع و دقیق هست که هیچ تفاوتی با فوکوس از طریق چشمی در حالت غیر لایو ویو نداره ، این سیستم در سه حالت کار می کنه . یکی منطقه ای هست که شما کادر مربعی رو که در ال سی دی قرار داره به هر جای صفحه که منتقل کنید همواره شیئی که در اون قسمت کادر قرار بگیره فوکوس خواهد شد ، یکی همانند حالت معمولی است که نقاطی رو دقیقا در جای نقاط فوکوس عادی بر روی صفحه نشان می دهد و با نیمه فشردن شاتر براساس نزدیکی به دوربین بر روی آنها فوکوس انجام می گیرد ، و در آخر شاهکار مهندسی کانن ، حالت سروو و دنبال کننده اون هست که سوژه های انسانی رو از روی چهره و سوژه های دیگر رو از روی مشخص کردن یک نقطه ( مثلا چرخ یک ماشین ! ) تعقیب می کنه و همواره در فوکوس قرار می ده چه در عرض کادر حرکت کنند چه در عمق ! مثلا ما یک صحنه داشتیم که دو نفر بر روی صندلی نشسته بودند ، ابتدا یکی از اونها بلند می شد به سمت دوربین حرکت می کرد و از کادر خارج می شد ، سپس اونیکی بلند شده و همان مسیر رو در پیش می گرفت ، دوربین در حالی که ما اصلاح کادر می کردیم ، ابتدا شخص اول رو شناسایی می کرد ( چون هم متحرک بود و هم به سمت دوربین نزدیک می شد ) و فوکوس رو خیلی نرم روی چهره اون نگه می داشت و به محض خروج از کادر ( با لنز 40mm stm ) می پرید روی چهره نفر دوم و فوکوس رو بر روی اون می ذاشت تا خروجش از کادر ! این فرایند به اندازه نرم و دقیق و سریع انجام می شد که برای مشابهت با اون نیاز به یک دستیار فوکوس کش قهار هست ! یعنی دم کانن گرم که بزرگترین دغدغه دوستداران DSLR ها رو برای فیلمبرداری رفع کرد که همانا حظ فوکس در عمق میدان به شدت پائین بود .
خیلی طولانی نکنم ، رفتار نویزی در فیلمها به نسبت 60D و 7D بهتر شده ، منو ها حرفه ای تر و تنظیمات کلا بیشتر شدن ، سرعت دوربین عالیه و یک کلاس در پردازش بالاتر رفته که مدیون پردازشگر دیجیک 5+ هست . کیفیت صفحه نمایش هم که به قدری بالاست که مشابهش مخصوصا در زوایای دید بسیار کم هست حتی در گوشی های هوشمند . و البته این کیفیت بالا شاید گول زننده هم باشه که باید دستتون بیاد ، من بالشخصه امید وارم کانن هم ازین تکنولوژی جدید فوکوس در دوربین های فیلمبرداریش ( مثل C500 ) استفاده کنه و هم دوربین های فول فریمی مانند 5D mk3 رو نیز بهش تجهیز کنه .
تنها نکته مایوس کننده این دوربین برای من عدم کارایی سیستم وای فای اون در حالت فیلمبرداری هست ! یعنی از تصویر زنده بر وری موبایل هوشمند در حالت تصویر برداری خبری نیست ! احتمالا این می مونه واسه دوربین های گرونتر !
دوستان اگر سوالی بود من در خدمتم .
با تشکر از گزارش خوب و کاملتون ، تست پن سریع داشتید که رولینگ شاتر رو ببینید رفع شده یا نه؟
تصویر لایو روی وای فای معمولا پردانزده مجزا یا خیلی سرعت بالا لازم داره چون با توجه به درگیری سیستم روی ضبط مداوم باید ارسال بیت ریت زیاد هم داشته باشه که دوربینهام بعد از چند هسته ای شدن میتونن روی این فکر کنند
نه خیر رولینگ شاتر سر جاشه و رفع نشده ، این موضوع رو نمیشه از دوربین های عکاسی با قابلیت فیلمبرداری توقع داشت اون هم ارزون کما اینکه در دوربین هایی مثل C300 و C500 این موضوع مرتفع شده اما هزینه هم چندین برابر هست .
بله حدس من هم همینه در مورد وای فای ، هم پردازشگر قوی تر می خواد و هم باطری ! احتمالا باطری به هیچ وجه دووم نخواهد داشت حتی برای 2 ساعت .
من با لنز 100 f.2/8 که بسیار به لنز سری ال نزدیکه امتحان کردم و همین طور دو نمونه از لنزهای سیگما ، تنها تفاوت سر سرعت فوکوسه نه حتی دقت و نرمی فوکوس ، گویی موتور STM این قابلیت رو داره که بدون اذیت کردن در تصویر یکراست به سراغ نقطه مورد نظر فوکوس بره نه اینکه ابتدا کمی جلوتر یا عقب تر رو پیدا کنه و بعد روی نقطه فوکوس بشینه ، یعنی با لنز غیر STM شما دیر تر به نقطه فوکوس می رسید و کمی هم گیج می زنه تا برسه ، اما STM ها به گونه ای هستند که گویی یک نفر دراد با سلیقه فراوان فوکوس کشی می کند و البته بسیار هم سریع ! نمونه های این عمل در سایت دی پی رویو در بررسی این دوربین به صورت فیلم گذاشته شده ، به هر حال راحت میشه از لنزهای دیگه هم استفاده کرد منتهی برای زمانی که می خواهید در حالت سوم دست به تعقیب سوژه بزنید بهتره لنز STM استفاده کنید که بهترین اونها هم در حال حاضر از همه لحاظ لنز 40mm پن کیک کانن است . لنزهای STM رینگ فوکوسشان به صورت الکترونیکی با عدسی در ارتباط است و در حالتی غیر متصل به دوربین کار نمی کنند .
با تشکر فراوان از گزارشات بسیار مفیدتون...
من هنوز فرصت اون رو پیدا نکردم که با لنزهای STM فوکوس اتوماتیک رو تست کنم ولی تست هایی که در اینترنت هست رو مو به مو تماشا کردم، تقریباً در همه تست ها، حتی اونهایی که با لنزهای STM هست، نتیجه اونقدر شگفت انگیز نیست که شما توصیف کردید!!
آیا از تجهیزات دیگه ای هم در کنار دوربین و لنز استفاده میکنید؟؟
در تستهایی که در اینترنت موجود هست، در بهترین حالت دیده ام که فوکوس پله پله اتفاق می افته و سوژه برای کسری از ثانیه Out of Focus میماند. که همین کسری از ثانیه ، بخاطر عمق میدان بسیار کم، به چشم میآید.
میخواستم ازتون بپرسم شما چنین مشکلی رو موقعی که سوژه در عمق در حال حرکت هست، نداشتید؟
اگر فیلم کوتاهی هم تهیه کنید...
سپاس
من در هیچ کدام از تصاویری که تهیه کردم دیافم باز تر از 2.8 نبوده ، شاید در دیاف های باز تر این مورد به چشم بیاد ، البته یک نکته باید روشن بشه و اون سطح توقع شماست ، من با تجربیاتی که با دوربینهای تصویربرداری حرفه ای داشتم (z7 - canon A1 - sony DSR 400 - sony EX3 ) که همه اونها سیستم اتو فوکوس داشتند و البته سنسور های کوچک قطع 2.3 اینچ ، این سیستم فوکوس دوربین 70D مشابهت فراوانی با اونها داره ، یعنی اگر خطای کوچکی و یا گیجی نیز بوده در حد همونهاست ، و البته این فوق العادست به نسبت چیزی که قبلا وجود نداشته ، الان این سیستم با سیستم دوربین 650D قابل قیاس نیست به لحاظ سطح کارایی ، در 650D اتوفوس گذاشتن که بگن اتو فوکوس داره ! به قدری کند و گیج که اصلا قابل استفاده نیست ، شما با چیزهای موجود مقایسه کنی و البته دوربینهای سنسور بزرگی که اصلا فوکوس اتومات ندارن به این نتیجه می رسی که فوق العادست ، البته سعی می کنم خودم از همین فیلمها یا نمونه ای دیگه تهیه کنم و بذارم تا بهتر منظور منتقل بشه .
چیزی که برای من مهمه درصد خطای این سیستم از یک دستیار مسئول فوکوس کمتره !
باسلام
دو دوربین canon 1100d و هندیکم سونی xr550 دارم
لنزهایی کنون 18-55 و 55-250 هستند
حالا سئوال:
قصد دارم برای یک شبکه تلویزیونی گزارشی بگیرم، از کدام استفاده کنم؟
البته در نحوه استفاده از هر دو دوربین مبتدی هستم
ممنون میشم راهنمایی کنید
ممنون از اینکه پاسخ دادید
به صورت کلی از جوابتون نیتجه میگیرم که دوربین dslrکه دارم تصویر بهتری از هندیکم میگیره، درسته؟
من برای پلاتوی انتهایی گزارشگر نیاز دارم که نمای پشت گزارشگر رو بلور کنم، که این قابلیت با هندیکم ظاهرا به اون صورت وجود نداره
برای همین احتمالا مجبورم که حداقل پلاتوی انتهایی رو با کنون بگیرم
حالا سئوال بعدی: لنزیهایی که دارم شاید جوابگو نباشند، چه لنزی باید بگیرم؟ لنزی که هم مقداری واید باشد و هم عمق میدان کمی دارد که بتونم تصویر گزارشگر رو برجسته کنم و نمای پشتش رو بلور
سلام
دوست من
اگر نور محیط خوب باشه
همون 55-250 رو حدود200 بزارید بک سوژه شما فلو میشه
البته ایزو رو سعی کنیدبیشتراز800 نبرید/
بهترین کار وارزونتر50 م م اف 1.8 کنن که تصاویر مورد نظرشمارو میده/
خيلي ممنون بابت راهنمايي
اگه با گرفتن دوربین یا لنز دیگری، (در حد 2-3 تومن) خروجی تصویر از کیفیت بسیار بهتر و محسوسی باشد، لطفا معرفی کنید .
پیشاپیش تشکر میکنم
تنها لنزی که در این رنج قیمت میتونه بهترین کیفیت با کمترین قیمت رو بهتون بده ، لنز Sigma 17-50 f2.8 هست.
البته نظر شخصی بنده هست، از اونجائی که خودم این لنز رو دارم و از کیفیتش واقعاً راضی هستم.
رنج نسبتاً کوتاه این لنز باعث شده کیفیت خروجی حفظ بشه.
با f number 2.8 که هم توی نور کم کارائی داره و هم به کاهش عمق میدان کمک میکنه.
یاحق
سلام
دوستان من تازه كارم و خيلي وارد نيستم ميخوام يك فيلم كوتاه بسازم ولي نميدونم كه با چه دوربيني ميتونم اين كارو انجام بدم
به نظر شما براي شروع كار كدوم اين دوربينا مناسبه ي فيلم كوتاه ميتونه باشه؟
Canon 5D mII,Canon 7D, Sony Nex fs100e
لطفا منو راهنمايي كنيد؟
سلام
من یه دوربین نیکون مدل d5100 دارم. می خواستم ببینم ایا برای فیلمبرداری فیلم کوتاه مناسب هست؟؟ از نظر عکاسی که خیلی ازش راضی ام.
دوم اینکه ایا لنزهای مخصوص فیلمبرداری برای این دوربین هست مثل سری لنزهای L کنون؟؟
بله ميتونيد ازش برای فيلم برداری استفاده کنيد
لنز های سری ال لنز های فيلم برداری ايست فقط کيفيت ساخت بهتری دارند نمونه های مشابهشون هم تو نيکون هست که ارزون هم نيستند
برای ساخت فیلم های کوتاه معمولی، اون هم با مدل های 5000 لنز های معمولی نیکون هم باید مناسب باشه، البته نیاز به کمی تمرین و مهارت داره، خیلی هم نمی شه به تجهیزات ایراد گرفت.
نداره
چون خودم 5100 دارم میگم : عکساش خیلییی خوبه و در حد بسیار مطلوب و عالی هست که البته با توجه به لنز های بهتر ، مسلما خیلی هم بهتر میشه ، ولی خب زیاد روی فیلمبرداری حساب باز نکنین. چون پشیمون میشین.
فیلمبرداریش مثل یه کامپکت معمولی البته یکم از معمولی بهتره ، ولی اصلا خوب نیست.
نداشتن امكان تغيير تنظيمات در حين فيلمبرداري بيشتر وقتي مشكل ساز مي شود كه در حين فيلمبرداري شرايط نوري تغيير كند مثلاً در حال فيلمبرداري در محيط بيروني هستيد و مي خواهيد بدون قطع فيلمبرداري وارد ساختمان شويد (كه نور بسيار كمتر از محيط خارجي است). در شرايط عادي خيلي مشكل ساز نيست.
موارد بسیار مهمتری هست که عدم وجود تنظیمات شاتر و حساسیت ایجاد میکنن
سرعت شاتر برای نرمی و عدم پرش با اینکه مکانیکی نیست باید ثابت باشه
این سرعت در ایران برای همخوانی با فرکانس برق خصوصا موقع استفاده از نور مصنوعی باید روی 50.100 باشد مگرنه ایجاد پرپرزدن میکند ( flicker)
و مهمترین مورد شما به عنوان نورپرداز فیلم بردار...با توجه به حس و حال نورپردازی میکنید مثلا برای یک پلان فیلم ترسناک در یک زیرزمین این دوربین
حساسیت تا اخر بالا میبره همه جا رو با کلی نویز روشن میکند انتظار از این دوربین تو حالت فیلمبرداری درحد استفاده شخصی و گاهی دوربین دوم میتونه
باشه.
دوربین های دی7000 7100 60دی 70دی و 90% دی اس ال ار ها این امکان تنظیمات دستی دارند امکاناتی مثل ورودی میکروفن نمایش لول صدا خروجی
هدفون برای مانیتور کردن صدا خروجی مستقیم اچ دی ام ای جهت کپچر غیر فشرده و... امکاناتی هستند که تو انتخاب میتونه تاثیر داشته باشه.
دوستان امکان تغیر دیافراگم در هنگام فیلمبرداری وجود داره ؟
برای مثال تو 60دی چه طور میشه اینکاررو کرد ؟
سوال دوم اینکه میگن مثلا D5100 نیکون تنظیمات دستی ویدیو نداره منظور همون در هنگام فیلمبرداریه درسته؟ با این وصف قبل از رکورد میشه تنظیم کرد ؟؟
درسته فیلم برداری کیفیت دوربین رو کم میکنه ؟!
اساتید ، یکی نیست توضیح بده؟؟؟
راستش من هم شنیدم.
البته فکر میکنم چون تو این حالت سنسور دا میشه ، امکان آسیب رسیدن به سنسو هست.
از طرفی هم خب ، محدودیت زمانی داره ، مثلا 5100 بیشتر از 20 دقیقه پشت سر هم فیلم نمیگیره ، اونم بخاطر همین قضیه داغی هست.
ولی سوال کلی اینکه ، آیا فیلمبرداری با DSLR ها ، باعث افت کیفیت در عکاسی میشه؟
سعنی در دراز مدت روی سنسور تاثیر میذاره؟!
در این باره تو انجمن زیاد بحث شده ولی بالاخره هر چیزی بعد از مدتی کارایی اولیه خودشو از دست میده , سنسور دوربین هم از این قضیه مستثنی نیست , فیلمبرداری هم یکی از مواردیه که باعث داغ شدن سنسور میشه که در طولانی مدت به سنسور آسیب میزنه ( پیکسل سوخته و ... ) . شرکت ها هم برای کاهش چنین خطراتی اومدن یه محدودیتی رو برای زمان فیلمبرداری گذاشتن . در کل زیاد حساس نشید , شما شاید بعد از چند سال تازه بفهمی مثلا چندتا پیکسل سوخته داری که اونم به راحتی قابل رفع شدنه . ( نظر شخصی )
این کیت های "شولدر ریگ + فالو فوکس" های هندی / چینی با قیمت حدود 500 تو بازار ایران موجود هست؟
من زياد اهل فيلم برداری نيستم اما گاهی پيش مياد با دوربين فيلم های خونوادگی بگيرم
ميخواستم بپرسم بهترين حالتی که حجم فيلم رو بشه کم کرد چيه (ترجيهاً زياد هم پروسس نرم افزاری نداشته باشه)
با رزولوشن 480*640 يک فيلم 7 دقيقه اي حدود 1.4 گيگابايت شد
5DII
آیا با لنزهای STM کنن بر روی بدنه 7D هم فکوس ممتد خواهیم داشت ؟ کسی تجربشو داشته ؟ و کیفیت ؟
پیشنهاد می کنم دوستان یه تحقیقی و نظری به دوربین پاناسونیکGH4 داشته باشند.
Panasonic Lumix DMC-GH4 Mirrorless Micro Four Thirds, GH4KBODY Digital Camera.
تست ها و مقایسه های مدل GH2 هک شده با دوربین RED رو می تونید در اینترنت پیدا بفرمایید.
که البته تا حدودی مشکلاتی مثل داغ شدن سنسور خیلی کمتر وجود دارد.
کیفیت تصویر برداریش هم 4k و قیمتش حدود 1700 دلار است.
نظر شخصی بنده
زمانی که GH3 معرفی شد ، من Canon 60D داشتم و بخاطر داشتن Focus ممتد در دوربین پاناسونیک و WIFI و Bitrate بالاتر دوربین پاناسونیک ، وسوسه شده بودم که بخرمش. اما اینکه تمام لنزهامو بفروشم و لنز Panasonic بخرم، منصرفم کرد. تا اینکه دوربین Canon 70D آمد و هرآنچیزی که منو وسوسه میکرد دوربین پاناسونیک رو بخرم، در خودش داشت !
اما در مورد رزولوشن 4k و تصویربرداری با فرمت raw ... این 2 مورد واقعاً رویایی هستند ولی برای استفاده از این امکان دوربین ، باید به فکر یک سیستم تدوین خوب باشید. از طرفی هنوز هیچ کارفرمایی از شما انتظار خروجی 4k ندارد ! (حداقل منکه کسی را ندیدم چنین رزولوشنی بخواهد) پس برای من یک امکان اضافی بحساب میاد که ارزش هزینه کردن ندارد.
^ بنده از نظر خودم عرض می کنم.
در مرحله اول بنده موافق استفاده dslr ها در تصویر برداری نبوده و نیستم اما پاناسونیک gh ها چیزی دیگر هستند!
حتی در b&h در کمکوردر های حرفه ای این دوربین را آورده اما 5dmark3 را نیاورده! ! ! و از dslr های کانن فقط 1dc را ذکر کرده است. (البته این دلیل خیلی خوبی نیست!)
اما دوربین های کانن یه مشکلات عمده دارند
مثل داغ شدن سنسور.
یا تا حدود خیلی زیادی بافت صورت را نابود می کنند. بنده فقط یک سریال دیدم که با 5d تصویر برداری شده بود که وقتی متوجه شدم اون سریال رو با این دوربین گرفتند به خودمون شک کردیم که ما اصلا تصویر برداری بلد نیستیم :D - منظورم سریال پروانه بود که از شبکه 3 پخش شد. البته نور پردازی خیلی خیلی خوبی داشته و همچنین تصحیح رنگ فوق العاده ای به تصویر برداری دوربین به شدت کمک کرده بود. تکه هایی از فیلم های پشت صحنه را دیدم و ...
و مسئله رولینگ شاتر که راستش شک دارم و مطمئن نیستم اما گویا در gh4 به آن شدت وجود ندارد.
یکی از دوستانم به زودی این دوربین به دستشون می رسد و اگر فرصت بشود تستش می کنیم. (دوربین red هم دارند و شاید حتی مقایسه تصویر هم بگیریم مثل مقایسه های gh2 با red !!!!)
اما در آخر چیزی که بنده را به این سمت می کشد همین تصویر 4k و (اگر با ریکوردر صدا و تصویرش بگیریم) bit 10 که برای پردازش های دست آدم را به راحتی باز می گذارد و...
اینکه ما بعضا یک مستند یا داستانی (چه کوتاه و چه بلند و...) ضبط می کنیم و ماندگاری این تصویر (مثلا 5 سال دیگر استفاده از 4k عمومی تر شده است و...) و یا حتی اگر زمانی که کار داستانی پر می کنیم شاید لازم بشود نسخه نگاتیو 35 بکشیم.
البته در این رده گزینه های دیگری هم هست. که مقداری مرددمان کرده برای خرید اما یکی از اصلی ترین گزینه ها برای خرید ما این دوربین هست.
مقایسه دوربین فوق با RED و BlackMagic
Panasonic GH4 Vs ARRI Alexa Vs Blackmagic 4K - Perform Video
موفق باشید
سلام ممنون میشم درباره لنزهای STM یکم بیشتر توضیح بدید
سلام :shock:
نیاز به چند راهنمایی از شما دوستان عزیز داشتم :
در حال حاضر من یک دوربین canon 70d دارم.بهترین کیفیتی که داره 1080p با فریم ریت 25p می باشد.در حالت کلی یک فیلم مستند برای پخش در تلویزیون ایران باید چه مشخصاتی داشته باشه ؟
۱ - از لحاظ کیفیت تصویر ؟
۲ - فریم ریت ؟
به نظر شما کدوم دو حالت زیر واسه تصویربرداری از طبیعت و حیات وحش بهتره ؟
۱ - 1080p با فریم 25
۲ - 720p با فریم 50
اینو از این جهت میگم که در فریم 25 فیلم کمی دچار قابلیت های حرکتی خوبی نمیشه و نمیدونم چرا اینجوریه و از طرفی اگه بخوام با فریم 50 تصویربرداری کنم دیگه کیفیت 1080p رو ندارم.
ممنون میشم در این زمینه راهنمایی کنید.با تشکر
درود دوست عزیز
همین دوربینت خیلی خوبه اگه مشکلت فرم ریته،با همون 50 فریم بگیر.
هیچکدوم از شبکه های ایران به صورت فول اچ دی پخش نمیشه.فقط کمتر از یک ماه این کار یعنی ارسال تصاویر 1080 روی گیرنده های دیجیتال انجام شد.و متوقف شد.
البته 70دی در حالت
1080 باسرعت 24.25.30 فریم
و در
720 با سرعت های 50 و 60 فریم تصویر میگیره.
موفق باشید.
سلام...
یه گروه دانشجویی هستیم که تصمیم داریم یه مستند حدود یک ساعتی بسازیم
کارهای پیش تولید تقریبا داره تموم میشه
حالا داریم یه دوربین انتخاب میکنیم برای گرفتن مصاحبهها
قصد داریم از یه DSLR برای این کار استفاده کنیم، برای کیفیت صدا هم از HF استفاده کنیم
حالا برای انتخاب DSLR از شما کمک میخوام
بودجهای که برای این خرید در نظر گرفتیم حداکثر 2.6 میلیون تومن هست
NIKON 5300D
NIKON 5100D
CANON 700D
از گزینههاییِ که مد نظر داریم
اولا بین این سه تا کدوم رو پیشنهاد میدید؟
اگه دوربین دیگه ای توی این رنج قیمت میشناسید معرفی کنید لطفا ... ممنون
روی کاغذ
5300 از بقیه جدیدتره
امکانات لیشتری هم داره
به نظر من گزینه اول تو 3 تا میتونه باشه
کانن 70 دی هم خوبه
ولی من به شخصه 5300 رو ترجیح میدم
کانن 70D گرونتره آخه ... بالای 3.5 میلیونه
5300 دوت عزیز دوربین خوبیه منم تا دم خریدش رفتم ولی رفتم یه mirrorless گرفتم
خروجی HDMI دوربین های DSLR موقع فیلمبرداری یه کاربردهایی میتونه داشته باشه؟
کسی دقیق میدونه ؟
آيا كيفيت فيلمبرداري ٦دي با٥دي تفاوت زيادي داره؟
منظورم درباره نويزوايزوبالا نيست درمورد بيت ريت و كيفيت خروجي است
بنظراساتيد بيت ريت روآياميشه فداي فول فريم بودن كرد؟؟
مثلا gh4بيت ريت وكيفيت 4kداره ولي ٦دي فول فريميه
شمابين اين دوكدوم رو انتخاب ميكنيد؟؟
تست نكردم ولي بنظرم بابرنامه ي پريمير فكرميكنم اين كار عملي بشه