ممنون دوستان .
در مورد تدوین هم ایا نرم افزار های اسانی برای تدوین هست که کارشون رو خوب انجام بدهند ؟ (بیشتر برای این میخوام خودم انجام بدم که چون حداکثر 10 دقیقست و فریم های زیادی هم نداره ولیکن اگر نشه باید دست یک تدوینگر داد)
Printable View
ممنون دوستان .
در مورد تدوین هم ایا نرم افزار های اسانی برای تدوین هست که کارشون رو خوب انجام بدهند ؟ (بیشتر برای این میخوام خودم انجام بدم که چون حداکثر 10 دقیقست و فریم های زیادی هم نداره ولیکن اگر نشه باید دست یک تدوینگر داد)
ادیوس نرم افزار فوق العاده ای است .
سخت و پیچیده هم نیست.
آموزشهای رایگان فارسی آن در اینترنت فراوان است.
ممنون برای راهنمایی های دوستان .
یک سوال دیگه هم داشتم اینکه برای نور در فضای باز برای فیلمبرداری از نور های led استفاده کنم یا فلاش چتری ؟
بین این چند مدل نور led
1.Professional Video Light LED-336
2.Mettle Led Light Pad Vpad-112
3.Yongnuo YN300 II Pro LED Video Light
4.NanGuang CN-160
5.H&M Professional Video Light LED-5005
و فلاش های چتری
1.فلاش چتری S&S Smart 160W
2.فلاش نایس - Mini Studio Flash GE 180
کدوم نور بهتری رو میده و به صرفه تر هست ؟
نمایندگیش 1.150 میفروخت چند ماه پیش که من خریداری کردم.البته به من تخفیف هم دادند.به عنوان یک آماتور از میکروفون کاملا راضی هستم و به نظر من صدای بسیار خوبی داره.البته اگر زمان ضبط طولانی باید تعداد زیادی باطری همراه داشته باشید.دستگاه فرستنده مصرف زیادی داره و باتریهای شارژی هم در زمان کمتری تخلیه میشن.
سلام به همه دوستان
يه سوالي داشتم
كلاسي خوب و حرفه كه ارزش وقت گذاشتن و هزينه كردن را داشته باشه در زمينه فيلمبرداري با دوربين هاي dslr كسي ميشناسه توي پي وي معرفي كنه ؟
واقعا لازم دارم
كسي ميتونه راهنمايي كنه؟
در صورتی که از میکروفون های یقه ای استفاده کنیم با توجه به اینکه ضبط صدا با میکروفون داخلی دوربین انجام میشود چگونه میتوان مشکل نویز الکترونیکی رو حل کرد ؟
از رکوردر صدای جدا استفاده کنید .
با عرض پوزش بنده سوالی برام پیش آمده که منظور از نویز الکترونیکی چه نوع نویزی هست؟ من فکر میکردم نویز میکروفن بدلیل جنس اون هست.
چون اکثرا شهریه بالایی دارن برحسب منطق بهتره لوح فشرده آموزشی بخرید و با الفبا اولیه مثلا پریمیر آشنا بشید بعدا اقدام به رفتن کلاس آموزشی کنید .
متاسفانه تهران جایی رو نمیشناسم که معرفی کنه ولی بهتره سر بزنید به انجمن سینماگران جوان چون شهریه هاش خیلی بالا نیست و معمولا اساتید خوبی دارن
موفق باشید
سلام ..به همه ..من به تازگی بعد کلی تحقیق و نسبت به بودجه یه 700d کنون با لنز 18-55-stm گرفتم ولی کیفیت تصویرش راضیم نکرد و بوکه هم زیاد نیست..البته اگه درست گفته باشم..همون تار شدن پشت شخص..به نظر شما کدوم لنز بهتری هست که بتونه کمک کنه تو بهتر شدن کیفیت تصویر و همون تار شدن پشت شخص ...
ممنون از جوابتون..یه سوال دیگه این لنز یرای فیلم هم خوب هست ؟؟
سلام بر سروران گرامی :
برای فیلمبرداری فول اچ دی با دوربینهای DSLR هر ساعت فیلمبرداری چه مقدار ظرفیت حافظه نیاز دارد ؟ و دوام باطری دوربینها حدودا تا چند دقیقه فیلمبرداری است ؟
(دوربینم D3300 نیکون می باشد )
سلام
من به یک دوربین احتیاج دارم برای ضبط مصاحبه (در اتاق و سوژه هم معمولاً پشت میز میشیند و ثابت است)
اول میخواستم یک camcorder بگیرم ولی نمونه کیفیتهایش را دیدم اصلاً راضی کننده نبود بنابراین میخواهم اگر دوستان توصیه کنند یک دوربین DSLR برای فیلمبرداری بگیرم
بودجهام زیر سه میلیون است
دوستان کدام دوربین را برای فیلمبرداری در این وضعیت پیشنهاد میکنند؟
و اینکه برای ضبط صدا آیا باید میکروفون بهش وصل کرد یا خودش صدا را به خوبی ضبط میکند؟
لنز خاصی میخواهد یا لنز خودش کافی است؟
آیا صدای باز و بسته شدن لنز در فیلم ضبط میشود؟
سلام
ببنید راضی کننده بودن یا نبودن خیلی کلی است!
در حال حاضر حتی موبایلها هم کیفیت قابل توجهی برای مصاحبه ارائه میدن.
یعنی شما اگر منبع نور را تامین کنید و صدا را به خوبی ضبط کنید کاملا کافی است باز هم اگر میخواهید DSLR تهیه کنید
مشکلاتان را مشخص کنید با چه قسمتی از فیلمبرداری camcorder مشکل داشتید؟! تا بشود بهتر راهنمایی کرد
ممنون از پاسختان
من امروز با هندیکمی که داشتیم تست کردم : رنگها خیلی کدر و مرده است در صوررتیکه با یک دوربین عکاسی پاورشات کانن که dslr هم نیست در همان اتاق و در همان وضعیت تست کردم رنگها خیلی براق تر و جذابتر است
اگر بخواهم از نمونههای موجود در اینترنت بخواهم مثال بزنم هندیکمی که داریم مثل این کلیپ در نور بالای اتاق فیلمبرداری میکند :
درد پاشنه-خار پاشنه-دکتر دقاق زاده-طب فیزیکی
در صورتیکه من این کیفیت را میخواهم :
نقش فراموشی در یادگیری زبان انگلیسی
میخواستم هندی کم جدیدتری بگیرم (مثلاً Sony HDR-CX405 Camcorder ولی کلیپهای تصویربرداری شده از آنرا در محیطهای بسته در اتاق در یوتیوب دیدم اصلاً رنگها را جذاب و درخشان ضبط نمیکند و باز هم رنگها کدر و مرده است
راستش احتمالش زیاده که اگر با گوشی بخواهم آن مصاحبهها را ضبط کنم آن افراد حاضر به مصاحبه نشوند
برای صدا چه کاری میتوانم انجام بدهم تا با کیفیت خوب ضبط شود (فکر نمیکنم بشه به گوشی میکروفون وصل کرد)
حتما برای صدا حتما حتما "هاش اف" بگیرید ( ارسال کننده بیسیم )
برای فیلمبرداری هم 70D برایتان خوب است . حتی 600D هم بخوبی کارتان را راه می اندازد.
میکروفون که زیاد هست برای موبایل
rode هم هفته گذشته میکرفون خوبی معرفی کرد!
https://www.dpreview.com/files/p/art...deomicme3.jpeg
ولی خوب اگر اصرار به DSlr دارید به نظر من سراغ مدلهای قدیمی نروید .
چه کار کنم که کیفیت رنگ فیلمبرداری با دوربین فیلمبرداری مثل دوربین عکاسی بشه؟
برای مثال تو این کلیپ به تفاوت رنگ دقایق 1:22 تا 2:24 با دقایق 2:37 تا 3:09 توجه کنید :
چرا دوربینهای فیلمبرداری سنسور کوچکتری دارند؟
آیا دوربینهای dslr در حین فیلمبرداری مشکل فوکوس دارند و مرتب از وضعیت فوکوس خارج میشوند؟
یعنی اگر فرد کمی جابهجا بشه از فوکوس خارج میشه و تصویرش تار میشه؟ و تصویر مرتب در حال پیدا کردن سوژه وتار و واضح شدنه؟
نمیشه کاری کرد که اصلاً روی سوژه خاصی فوکوس نداشته باشه (مثل دوربینهای عادی فیلمبرداری)
یک کلیپ دیدم که این مشکل را در 700D کانن توضیح داده است : مشکل فوکوس دوربین Canon EOS 700D
درود
راستش دیروز که مطلب رو دیدم خیلی جلوی خودم رو گرفتم که چیزی نگم اما آخه سنسور کراپ و کار سینمایی؟؟!!
اینکه بگوییم چنین دوربینی کمترین مقدار کاربرد برای کارهای سینمایی داشته باشه فقط میتواند مزاح باشه
ساختن چیزی برای راضی کردن مخاطب علاقه مند، فرق میکنه با ابزار کار سینما
روی موبایل هم میشه چند تا افکت بذارن که فضاو حال و هوای بخصوصی رو ایجاد کنه اما
میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است
وگرنه این یک دوربین کراپدارنازیبای نه چندان کامل است که قیمتش از کراپدار های با امکانات کاملتر بیشتر است
پاینده باشید
دوست من البته من فیلمبردار نیستم ولی خدا گوگل رو که از آدم نگرفته! طبیعتا ما درباره دوربینهای بالای ۵۰ هزار دلاری حرف نمیزنیم اگه آدم توان خرید Red یا الکسا رو داشته باشه ماجرا فرق میکنه و در عین حال درباره سینمای هالیوود که قیمت حداقل لنزش بالای ۱۵۰ هزار دلاره هم حرف نمیزنیم ... از نظر پخش سینمایی نسبت تصویر ۱۷-۹ فاکتور مهمیه در عین حال توانایی نصب لنزهای منوال ابتدایی سینمایی هم مهمه از نظر فوکوس کشی... همه اینا برای فیلسازی آماتور یا مستند در کنار قیمت بسیار مهمه... از نظر سنسور با یک مطالعه خیلی ساده اطلاعات زیادی بدست میاد : اکثر سنسورها ماکرو ۳/۴ هستن ، سری cکانن و یا دوربینهای حرفه ای سنسور مخصوصی کوچکتر از فول فریم با دیزاین متفاوت دارن ، وقتی هر دوربین فول فریمی فیلمبرداری 4K میکنه به نسبت نسبت تصویر و مقدار رزلوشن لازم برای دستیابی به 4K تصویر رو کراپ میکنه ، قیمت این دوربین کراپدار نازیبا به نسبت توانایی از دوربینهای مشابه در بازار ارزانتر است حتی از سری محبوب G5 پاناسونیک .
فکر میکنم کمی متعصبانه و بدور از واقعیته نظرتون، کسی از همچین دوربینی انتظار نداره نیازهای یه پروژه هالیودی رو براورده کنه و همچین هدفی هم از ساختش نبوده.
ولی میتونه برا خیلی از فیلمهای با بودجه کم استفاده بشه. مخصوصا وقتی امکان استفاده از دوربینهای سنگین و گران قیمت نباشه.
فکتور سنسور رو که گفتید کمترین اهمیت رو برا فیلمبرداری داره، مگه نگاتیوه که کیفیت تصویر وابسته به سایز سنسور باشه؟!
تکنولوژی هر روز داره پیشرفت میکنه، کیفیت تصویر سنسور کراپ X-T2 که بروی همین دوربین هم هست از خیلی از فول فریمهای موجود در بازار بهتره.
من چون خودم در کار سینما و انیمیشن هستم متاسفانه این نوع برخورد و نظر دادنهای متعصبانه رو زیاد میبینم.
یه نگاهی به ویدیو بندازین بد نیست مخصوصا این دو تایمی که میذارم اینجا:
https://youtu.be/TLXiTW53dWI?t=360
و
https://youtu.be/TLXiTW53dWI?t=587
در مورد سایز سنسور این نکته رو هم بگم که اکثر دوربینهای فول فریم عکاسی که فیلمبرداری هم انجام میدن، در هنگام فیلمبرداری از کل سطح سنسور استفاده نمیکنن و در واقع سنسور رو بطور مجازی کراپ میکنن.
ولی این دوربین از کل عرض سنسور استفاده میکنه و تصویر تا نزدیک 5k فیلمبرداری میشه و دان اسکیل میشه تا در قالب 4k جا بگیره.
این ویدیو رو هم ببینید بد نیست:
https://www.youtube.com/watch?v=6FBrWOHVouc
انوش عزیز. از سنسور کراپ برای کارهای ویدیو بسیار استفاده میشود. حالا بحث سینمایی را جدا کنیم. ( به دلایل بودجه چون کار سینمایی بودجهی بسیاری دارد که اجارهی دوربینهای بسیار گرانی چون red و alexa برایشان مشکلی ندارد)
ولی همهی استفاده کار ویدیو سینما نیست. بسیاری از کارهای مستند، فیلمکوتاه، تبلیغاتی، و تلویزیونی از دوربینهای عکاسیای همچون GH4 و GH5 و سونی a6500 استفاده میکنند. دوستان بسیاری دارم که از این دوربینها استفاده میکنند. و حتی 80D کانن. و هیچ اشکالی هم ندارد. چون این دوربینها برای همین کار بهینه شدهاند.
ضمن اینکه برای ضلط 4K حتی همهی سطح سنسور کراپ استفاده نمیشود. و برای استفادهی تمام سنسور گاهی 6K ضبط میشود و سپس خروجی به 4K کاهش پیدا میکند.
خروجی تمام اینها نیز با استفاده از لنزهای خوب برای پخش از پردهی سینما کافیست.
درودبرشما
مگر از موبایل هم استفاده نشده؟! یادمه کارگردانی بود یکی دو دهه پیش تمام فیلم خودش رو با گوشت کوبی بنام نوکیا N90 ساخت، آیا اون دوربین آشغال 2 مگاپیکسلی روی اون پاره آجر شد دوربین سینمایی آنوقت؟!
اصولا هر کاری میشه کرد وقتی همه چیز رو زیر پا بگذاریم! ضرب المثل هم کم نداریم در این مورد
اما این یک دوربین کراپداره و تمام
دوربین کراپدار هم زیاد هست هیچکدام هم مثل این فوجی با این طراحی اش! چنین ابلهانه قیمت گذاری نشده اند.
فک میکردم بناست یک چیزی ارائه کنیم وقتی پست میدهیم اگرنه از هرچیزی میشه با چنگ و دندون دفاع کرد
ولی مجموعه اون دفاعیات دیگه نامش خرد جمعی نیست
انوش عزیز، با موبایل هم میشود فیلم ساخت. و از اتفاق جشنوارههایی مخصوص این ماجراست. ضمن اینکه همین چندی پیش خبری از استیون سودربرگ کارگردان بزرگ آمریکایی، درج کردم اینجا که آخرین فیلم خود را با آیفون ساختهاست.
اما،
آنچه گفتم نظر شخصی نبود. امروزه دوربینهای عکاسی مخصوصی برای کار فیلمبرداری ساختهشدهاند. نمونههای آن هم موجوداست. حتی کیفیت فیلمبرداری و آپشنهای ویدیویی آنها چیزی از هیچ دوربین فیلمبرداری کم ندارد.
بسیار منابع معتبری در این زمینه وجود دارد و بسیاری از کمپانیها برای دوربینهای عکاسی برای کار فیلمبرداری، تجهیزات جانبی و شولدر و ... تولید میکنند.
دوربینی چون GH4 و 5 به قدری بالاست که تصویر ویدیویی آن در موارد بسیاری از پرچمدار فولفریم سونی a7 III سونی، از لحاظ شارپنس و نویز مناطق تاریک بهتر است. مقایسههای معتبر بسیاری در این مورد وجود دارد که اگر خواستی برایت میتوانم ارسال کنم.
درود فراوان به همه دوستان
چند جمله ای آف تاپیک بگم
.... بیا تا قدر یکدیگر بدانیم.....
خودم به شخصه زمانی که صفحه اصلی فوروم رو باز میکنم نوشته های جدیدی توسط دوستان قدیمی و صاحب نظر ( البته با احترام به همه) خونده نشده رو میبینم اولا خوشحال میشم که هستن .. مینویسن و یا بعد از مدتی دوباره حضور پیدا کردن و بعدش با اشتیاق اول اون صفحه رو باز میکنم .
اما قسمت ناراحت کننده ماجرا -البته به این تاپیک به هیچ عنوان ارتباطی نداره و منظورم به حواشی ایجاد شده توی تاپیک شایعات هست -اینه که جایی که باید از حضور هم و شنیدن نظرات هم خوشحال بشیم ، خواسته ویا ناخواسته باعث رنجش خاطر کسی میشیم .وقتی بحثی از جانب کسی مطرح میشه و هر نظری داره از سه حالت خارج نیست ... یا کاملا درست میگه و یا کاملا اشتباه و یا یه چیز پنجاه پنجاه و کانترورشال هستش که همه جا درموردش بحث میشه در دو مورد اول که تکلیف کاملا مشخصه و راحت به نتیجه میرسه و مورد سوم هرچی که باشه در نهایت به جمع بندی و یاد گیری بیشتر و مطالعه بیشتر منجر میشه ... شاید اگر این بحثها در یک محیط واقعی مطرح میشد و همه صورت هم رو میدیدن هرگز به سو تفاهم منجر نمیشد . بیاییم تو نوشته هامون دقت بیشتری به خرج بدیم کلماتی که کمی بار منفی دارن رو از نوشتمون حذف کنیم و کمی رواداریمون رو بیشتر کنیم و زود به عکس العمل و تلافی بر نخیزیم .... و قدر یکدیگر بدانیم .
در مورد فیلمبرداری به نظرم بحث کیفیت در دوربین های سنسور دار نسل حاضر آنچنان مطرح نیست که بحث فول فریم و یا کراپدار بودن مطرح باشه و همه اونها توانایی ارائه رزلوشن و کیفیت مورد نیاز رو دارن .
اما در دوربینهای Dslr مواردی مثل ویزور الکترونیک ، لرزه گیر روی سنسور، در برخی موارد فوکس اتومات سریع ، پردازنده قوی ، کدک مناسب . توانایی استفاده از تمام سطح سنسور وجود لنز های مناسب و مواردی از این دست میتونه تعیین کننده باشه و لزوما کمپانی ها خودشون رو ملزم به ارائه همه این امکانات در یک DSLR نمیکنن .
و اما ضعف بزرگ
رولینگ شاتر و ضعف ذاتی CMOS ها در این زمینه برای فیلمبرداری
و جایی برای عرض اندام دوربین های حرفه ای فیلمبرداری .
ارادتمند
درود
حقیقتا درست میفرمایید اما نکته دیگری که سنسور های فول فریم رو یا سنسور های بزرگتر رو انتخاب موجه پروژه های سینمایی میکند اولویت عمق میدان کمتر و کنترل بهتر عمق میدان است:
فایل پیوست 82910
متاسفانه دوستان دقت در موضوع ندارند فقط میخواهندیک پا داشتن مرغشان را ثابت کنند تا جایی که صورت مسئله رو فراموش میکنند.
موضوع این نیست که با سنسور کراپ کسی آیا پروزه ای ساخته یا خیر من حتی مثال گوشی موبایل N90 نوکیا رو هم مثال زدم .
این تاپیک یک دوربین فوجی کراپدار است و بنده هم راجب اون صحت کردم آنکه چقدر طراحی افتضاحی دارد. و اینکه چقدر قیمت گذاری اش در مقایسه با باقی کراپدار ها تخیلی است.
پاینده باشید
انوش عزیز. نازیبا یا زشت بودن یک بدنه امری سلیقهایست. شاید کسی یک بدنه را نازیبا بداند ولی دیگری خیلی هم زیبا. ( هرچند طراحیهای فوجی همیشه بهترین جوایز طراحی را گرفتهاند).
اما این که گفتید ناکامل است را متوجه نشدم. میشه بدانم چه امکاناتی یا ویژگیهایی باید میداشت که ندارد؟
ضمنا در فیلمبرداری 4K در سنسور فولفریم همهی سایز سنسور مورد استفاده نیست . و کراپی از سایز سنسور استفاده میشود:
فایل پیوست 82911
ضمن اینکه با یک اف استاپ بازتر در سنسور کراپ شما به همان عمق میدان فولفریم میرسید. دوستان من از لنز ۲۰۰-۷۰ اف ۲.۸ استفاده کردهاند روی فولفریم و در یگی از ۸۵ اف ۱.۸ عمق میدان یکیاست.
https://www.imaging-resource.com/PRO.../sony-a7sA.HTM
در پست قبلی هم گفتم مقایسههای حرفهای بسیاری انجام شده که در یوتیوب هم هست، که تصویر سنسور کوچکتر GH5 از سنسور فولفریم سونی A7 III شارپتر و بهتر است.
با نهایت احترام نظر جناب انوش رو احساسی میبینم و بسیار به دور از منطق .
اولا بسیاری از دوربین های حرفه ای سینما قطع سنسورشون سوپر ۳۵ هست (همان هاف فریم خودمان) من جمله sony fs7 که در کشور خودمون بسیار فراوان در پروژه ها ی سینمایی استفاده میشه و یا red epic که قاعدتا مستحضر حضورتون هست
ثانیا مگر شما چقدر با دوربین های فوجی کار کردید که اینطور میکوبیدش ، من به عنوان یوزری که تقریبا با اکثر دوربین های موجود در بازار کار کردم و سالها از فول فریم های کنون استفاده میکردم به طور قاطع خدمتتون عرض میکنم کاملا در اشتباهید . و هر وقت هم مایل باشید میتونم در خدمتتون باشم جهت مقایسه ی عملی با نیکون های شما
این دوربین به نظرم هر انچه که باید و میتوانست راشته باشد دارد و مهمترین قابلیتش داشتن امکان ضبط f-log روی مموری است و صد البته لرزشگیر ۵ محوره
در مورد عمق میدان هم که آنچه از صحبت هاتون مسلمه تا به حال با لنز های سینمایی کار نکردید ، عمق میدان در سینما بسیار متفاوت از آنچیزی ست که در عکاسی ست . مثلا لنزهای مستر پرایم یا سی پی ۲ زایس در دیافی مثل ۲،۱ عمق میدانی مشابه با دیاف ۸ در لنزهای عکاسی میدهند که خب این به دلیل جنس تصویر سینماست . کافیه یه سرچ کوچیک در مورد این لنزهایی که عرض کردم و یا باقی لنرهای جدی سینما داشته باشید . ( البته پر واضحه که اسباب بازی های سینمایی گونه سامیانگ و کنون و امثالهم مورد نظر نیستند)
انوش جان فکر میکنم بنده مثالم را نبایدبدون توضیح میگذاشتم .ودچار سوء تفاهم شدیم . وفکر میکنم حرف شما همین باشد که چه کسی برای چه کاربردی چه گجتی نیاز دارد. این دوربین هم ممکن است مناسب حال وکار برخی باشد یا برای برخی امور به کارنیاید. فکر نمیکنم منظورشما هم چیزی بجراین باشد.
نکته دیگه ای که درباره زیبایی به نظرم رسید تفاوت طرز طلقی فیلم بردارها و عکاسها از زیبایی وسیله است :)
فایل پیوست 82914
با سلام به دوستان گرامی
در ضبط فیلم با دوربین Canon 6D آیا می شه صدا رو از این کارت صوتی دریافت کرد؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
Canon EOS 6D
Behringer UMC404HD Studio Sound Card
سلام دوستان وقت بخیر من یه دوربین 5D Mark 3 دارم و میخواستم باهاش کلیپ بسازم.
لنز های موجودم 200-70 و 85 هست اما خیلی زوم هستند حالا 35 بخرم یا 50ش ماندم.
که بتونم روی استابلیزر هم سوارش کنم
پیشنهاد شما چی هست براش ؟
35mm روی فول فریم واید محسوب میشود ، روی دوربین های کرابدار Normal میشود.
مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.
https://thefuturephotographer.com/wi...ye-lens-guide/