درود
لیستی از لنزهای غیر cine مجهز به رینگ دیافراگم کسی سراغ دارد؟
Printable View
درود
لیستی از لنزهای غیر cine مجهز به رینگ دیافراگم کسی سراغ دارد؟
دوستان،نقل قول:
The Blackmagic Pocket Cinema Camera features a built in SD card recorder. With the amazingly fast read/write capabilities of SDXC and SDHC cards you can record digital film quality images to a memory card that’s smaller than a postage stamp! The camera creates 12-bit lossless compressed CinemaDNG and 10-bit ProRes 422 (HQ) files that are way beyond broadcast standards! When using ProRes you can record for more than 50 minutes on a 64GB SD card at 24 frames per second and swapping cards takes just seconds!
به نظرتون دوربین Black Magic چطور میتونه روی SD Card فایل های حجیم RAW بدون وقفه زمانی ضبط کنه؟؟
در حالی که دوربین های Canon از ضبط RAW در مدت زمان طولانی عاجزند! و تقصیر رو به گردن سرعت SD کارت ها میندازن.
کدوم مدلش منظورتونه مدل ۲.۵ و۴k فکرمیکنم رويssd
مدل پاکت روی sd. ضبط میکنه
بنظرتون اگه بين فول فريم و كيفيت بيت ريت
گيركرده باشيد كدوم رو انتخاب ميكنيد؟
بين٦دي و gh4كدوم برا فيلم كوتاه سازي انتخاب ميكنيد؟؟
البته الان ٦٠دي دارم وكار عكاسيمو انجام ميدم
سلام
به نظر بنده اگه عمق میدان کم و گستره لنز متنوع و ایزوی بالا براتون مهمه بدون شک کانن 6 دی.
اما وقتی صحبت از فیلمبرداری باشه هیچ چیز نمیتونه جایگزین دوربین های پاناسونیک بشه هم به خاطر کیفیت فیلمبرداری بسیار بالا هم به خاطر اتوفکوس مناسب در حالت لایو ویو اما تو ایران پیدا کردن تجهیزاتش خیلی آسون نیست.
البته اساتید اینجا هستند و میتونن صحبت بنده رو اگه ایرادی داره اصلاح کنند.
بنظر من به نوع فیلم، پردازش بعد و مخاطب فیلم بستگی دارد. اگر هزینه توجیه داشته باشد gh4 گزینه بهتری است. دیتیل قابل مقایسه با فول فریمها نیست. نویز هم قابل قبول است.
ولی اینکه اصلا کیفیت بهتر خروجی اهمیتی دارد یا نه؟! کیفیت تصویر از نظر دیتیل و نویز قسمت کوچکی از کل کار است. بسته به نوع کار و بودجه ممکن است جواب این سوال منفی یا مثبت باشد.
دوستان سلام
اساتید محترم من یک d5200 خریدم همونطور که می دونید کیفیت عکسش فوق العاده است و کیفیت فیلمبرداریش هم 60 فریم عالی و نرم هست فقط چند روز پیش که در یک مهمانی تولد بودیم بچه ها که مشغول رقصیدن و رفت و آمد بودن مشکل فوکوس داشتم لنزم نیکور 18-105 هست و در فواصل مختلف کانونی مشکل فوکوس داشت و بایستی با یک دست رینگ فوکوس را مرتب تنظیم کنی که یک کار طاقت فرساست!:::angry:::
البته من یک دوربین G15 هم دارم که همزمان دوستم با آن نیز فیلمبرداری کرده بود که این دوربین کوچکترین مشکل در فوکوس نگه داشتن سوژه های مختلف ثابت و متجرک نداشت و یه جورایی تو ذوقم زده که آیا میشه با dslr ها فیلم برداری خوبی کرد یا نه مطمئنا میشه چون تمام مطالب دوستان در این تاپیک را خواندم :::happy:::
سوالم اینه آیا با خریدن یک لنز پرایم مثلا 50 میلیمتری 1.4 این مشکل برطرف میشه؟:think:;
تشکر
خير مشكل برطرف نمي شود. تازه در اپرچرهاي بازتر و لنز هاي تله، مشكل خارج از فوكوس بودن بيشتر هم مي شود. اين دوربين قابليت فوكوس ممتد حين فيلمبرداري را ندارد. در دوربين G15 به دليل كوچك بودن سنسور، عمق ميدان زياد است و مشكل خارج از فوكوس بودن در حين فيلمبرداري چندان به وجود نمي آيد.
دوربين هاي DSLR با سنسور هيبريد (مانند 100D، 650D،700D كانن) و دوربين هاي با سنسوار دوال پيكسل (70D كانن) به دليل استفاده از تكنولوژي Phase detection در سنسور دوربين قابليت فوكوس ممتد در حين فيلمبرداري را دارا هستند.
من فکر میکنم این قبیل دوربینها برای فیلم برداری کنترل شده مناسبند مثل ساخت یه فیلم کوتاه که سکانس به سکانس فیلم برداری میشن نه یه مراسم رقص که آدمها هی عقب جلو میرن
البته یک سری لنزهای آنالوگ هستن که فکوس بینهایتشون از 6 متری یا 8 متری به بعد شروع من یکیشونو دارم میشه از اون مکان مورد نظر کمی فاصله گرفت لنز رو رو وایدترین حالتش و دیافراگم رو بین 5.6 تا 12 گذاشت و به صورت منوال فیلم برداری کرد اونم در صورت وجود نور مناسب که اینجوری همه تو فکوس باشن در کل فیلمبرداری با این سطح DSLR کار دشواریه
ولی کسی هم بتونه فیلمبرداری کنه فیلم فوق العاده با کیفیت در میاد که قابل مقایسه با دوربینهای کامپکت مثل همین G15 که دوستمون فرمودن نیست
کانن مشخصا در زمینه فیلم برداری موفق تر از نیکون عمل می کنه. هم در زمینه تکنولوژی سنسور و هم با ارائه لنزهای STM که نمونه هایی که من دیدم بسیار عالی بودن. این مورد حتی بین دوربین هایی مانند d5 markIII و d800 هم قابل مشاهده است.
ممنونم از پاسخ دوستان فقط سوال دیگم اینه که با یک لنز پرایم 50 میلیمتری مشکلم برطرف نمیشه ؟:think:;
هرچی فاصله کانونی کمتر و دیافراگم بسته تر و سوژه دورتر از دوربین باشه فکوس راحتتر و بیشتری داریم
مثلا در فاصله کانونی 18MM ودیافراگم 8 اگر سوژه در 10 متری قرار داشته باشه کل سوژه و 2متر جلوتر و عقب تر از سوزه در فکوسند
ویا در فاصله کانونی 18MM ودیافراگم12 اگر سوژه در 10 متری قرار داشته باشه کل سوژه و 2.5متر جلوتر و عقب تر از سوزه در فکوسند
ویا در فاصله کانونی 18MM ودیافراگم 8 اگر سوژه در20 متری قرار داشته باشه کل سوژه و3 متر جلوتر و عقب تر از سوزه در فکوسند
ویا در فاصله کانونی 50MM ودیافراگ 8 اگر سوژه در 10 متری قرار داشته باشه کل سوژه و 0.5متر جلوتر و عقب تر از سوزه در فکوسند
ویا در فاصله کانونی 50MM ودیافراگم 2 اگر سوژه در 10 متری قرار داشته باشه فقط خود سوژه در فکوس هست و با اندکی جابجا شدن از فکوس خارج بشه و تا بیای دوباره پیداش کنی و تو فکوس قرار بدی کلی از فیلم هدر میره
البته اندازه ها دقیق نیستند فقط برای فهم رابطه فکوس با فاصله کانونی و دیافراگم و فاصله سوژه تا دوربین ذکر شدند و این نسبت به لنزها ممکنه متفاوت باشه ( که رو لنزهای قدیمی این رابطه بر روی لنز آمده و به صورت دقیق میتوان آن را محاسبه کرد )
امیدوارم این مطلب مفید واقع شده باشه
بسیار ممنون از توضیح مفصلتون ... به من کمک زیادی کردید
این محاسبات مربوط به دوربین های فول فریم هستند برای دوربین من که کراپ 1.5 دارد محاسبات من به چه طریقی تغییر می کند ؟ یعنی کمترین فاصله کانونی لنز 18-105 من معادل 24 میلیمتری فول فریم می شه یعنی باید از سوژه عقب تر باشم؟
:think:;
و یک مطلب دیگر اینکه بیشتر سعی کنم با یک حالت واید و دریچه دیافراگم تنگ تر عمق میدان بیشتری ایجاد کنم درسته؟
یک مطلب در جایی خوندم که دوربین 5200 که دارای 39 نقطه فوکوس است اگر تنظیماتش را به 11 نقطه فوکوس تغییر بدم عمق میدان بیشتری خواهم داشت درسته؟
امروز پیش دوستم بودم یک600 d روش یک لنز قدیمی آنالوگ 50 میلیمتری 1.2 بود (البته بین 1.4 و 1.2 مطمئن نیستم فکر کنم 1.2 بود که ظاهرش چیز محشری بود) اینو روی دوربین سوار کرد و فیلمبرداری کرد برام این مسئله که شما فرمودید کاملا اونجا درک کردم هم بوکه زیبا و حالت خلاقانه محشر در شات فیلمبرداری و هم عمق میدان و نواحی فوکوس زیاد
البته تو 50 میلیمتری اگه بخوای دیافراگم ذو رو 1.4 یا 1.2 بزاری درسته که بوکه و عمق میدان زیبایی میده ولی ناحیه فکوس تو این دیافراگم خیلی کمه البته بازم بستگی داره سوژه چقدر از دوربین فاصله داشته باشه اگه خیلی نزدیک باشه طوری که فقط صورتش تو کادر باشه بعید میدونم حتی بشه کل صورت رو تو فکوس قرارداد ( کل صورت یعنی از نوک بینی تا انتهای گوش و موها )
سلام و عرض ادب به تمام عزیزان . دوستان میخوام وارد فیلم برداری مجالس و کلیپ تبلیغاتی بشم . با دوربین dslr میشه از مجالس فیلم خوب و بی دردسر گرفت ؟
اگر دردسر زیاد نمی خواهید بله .فوکس کشی حرکت ولرزش و محدودیت زمانی و نداشتن زوم این اوت نرم بزرگترین
دردسرهای فیلم برداری با دی اس ال ار هستند بیشتر برای فیلم سازی کلیپ و صحنه های دکوپاژ شده مناسب هستند
بوجه محدود باشه دوربین عکاسی بگیرید امتحان کنید بعد دوربین دوم چه عکاسی یا فیلم برداری بگیرید.
سلام
کسی میدونه این سریال جدید " در حاشیه " ( مدیری) ، با چی تصویر برداری شده؟
کیفیت و نورپردازیش خیلی خوبه !
بنظر بنده فیلم مهرلن مدیری جنس تصویرش برای دوربین های پاناسونیکه
کنن 5دی ها این جنس تصویرو نمیدن
بنده پاناسونیک gh1داشتم وقتی هک میشه بنظرم دقیق مثه فیلم مهران مدیری میشد
صد البته بامارک2و3هم کارکردم وبخاطرهمین جنس تصویرشو کنن حدس میزنم نباشه
سلام عزیزان، ببخشید سوالی داشتم در مورد اتصال دوربین دی5200 نیکون به تلویزیون با فیش ای وی موقع ظبط ویدئو قبلا تصویر ،هم روی تلویزیون بود و هم روی صفحه دوربین ولی الآن به محض شروع ضبط تصویر تصویر از صفحه دوربین حذف میشه و فقط روی تلویزیون نشون میده. راه حلش چیه و چرا این مشکل ایجاد شده؟؟
سلام
سوالی دارم به نظر شما با تجربه ها ایا ارزش داره برای ساخت فیلم از دوربین کانن 70دی یا کلا دوربین عکاسی استفاده کرد؟ canon70d تصاویر فوق العاده ای به ادم میده ادم وسوسه میشه که دیگه از دوربین تصویر برداری استفاده نکنه ! چون قیمت کانن از یه دوربین تصویر بزداری خوب پایین تره . نظرتون چیه ؟
می خوام استدی کم بخرم ...
تو یک سایت این دیدم به قیمت 550 تومن، کسی تست کرده ببینم چطوره ؟
http://8pic.ir/images/2gtqfpolux3n18n0h0yp_thumb.jpg
این نوع دستگیرهها ، بد نیستند برای کار روی دست نسبت به گرفتن خود دوربین ، نسبت به قیمت .
حالت ژیروسکوپی همدارند ، ولی اینطوری تصور نکنید که همیشه دوربین را تراز نگهمیدارند مانند استیدیکم ، به ویژه در حرکتهای تند و شدید ...
اما تا حدی میتوانند بالانس دوربین را در حالت حرکتهای خفیف و آهسته حفظ کنند .
پس یخورده هزینه بیشتر این مدل بگیرم بهتره ؟
http://8pic.ir/images/iyydz76auoqvm88sgyjk.jpg
اگر مقدور است ، اول تست کنید ، بعد بخرید.
با سلام.من یه دوربین G16 دارم که از اون به عنوان دوربین عکاسی استفاده میکنم .برای داشتن فیلم خوب دوربین فیلمبرداری sony cx240 خریدم که درمقابل فیلم دوربین G16 خیلی پایین تره. بنابر این ترجیح میدم از g16 هم تو عکاسی هم فیلمبرداری استفاده کنم.درمقابل خیلی ها میگن از دوربین عکاسی نباید استفاده فیلمبرداری درازمدت بشه .از طرفی یه دوربین فیلمبرداری خوب با کیفیت بالا ، مبلغ بالایی رو هم میطلبه که با همون مبلغ میشه یه دوربین خوب DSLR خرید که هم عکاسی خیلی خوب و هم فیلم عالی داشته باشه .آیا اشکالی داره یه دوربین canon 700d یا با پول بیشتر canon 70d که فیلمبرداری فوق العاده ای داره خرید و اقدام به عکس و درکنارش فیلمبرداری هم کرد.در چه حالتی عمر سنسور کم میشه و سنسور آسیب میبینه .من به فیلم و عکس خیلی علاقه دارم و برای مصارف خونگی و مهمونیها و مسافرتها و .... میخوام .ممنون میشم راهنمایی کنید.
با سلام و عرض تشکر از جوابتون .پس اینطور که شما میگید دوربین های DSLR رو به صورت خیلی خیلی محدود میشه استفاده کرد و نه به عنوان یه دوربین فیلمبرداری جدی.مثلا اگه شما بخواید از یه مهمونی ، تولد و .... به مدت یک ساعت یا حتی بیشتر به صورت ممتد فیلم بگیرید باید سراغ یه دوربین صرفا فیلمبرداری برید .پس چرا در حال حاضر فیلمبرداری با دوربین های DSLR به صورت خیلی جدی مطرح شده و حتی خیلی از فیلم سازها و مستند سازها برای کارهاشون استفاده میکنند .ممنون میشم راهمایی کنید.
ممنون از پاسختون.با این تفاسیر شما خودتوت برای فیلمبرداری چه پیشنهادی میکند .مثلا با بودجه 2 تا 3 میلیون بهتره چکار کرد و دوربین جدا برای فیلم خرید یا همون DSLR مقرون به صرفه تره.در ضمن در صورت امکان دوربین با کیفیت خوب فیلمبرداری در حال حاضر برای مصارف خونگی چی پیشنهاد میدید که از فیلمبرداری دوربین G16 که من در حال حاضراستفاده میکنم بهتر باشه.
سلام
دوربینهای فیلمبرداری کیفیت بهتری از G16 دارند ، اگر هدف اصلی شما فیلمبرداری هست دوربین مخصوص فیلمبرداری تهیه کنید ، اگر هدف اصلی شما عکاسی هست و گاهی هم فیلمبرداری می کنید چنانچه مدت فیلمبرداری را مدیریت کنید تا سنسور داغ نکند و آسیب نبیند دوربین های dslr جوابگوی نیاز شما خواهد بود .
موفق باشید
سلام
اگه با DSLR فیلمبرداری کنیم چه آسیبی به دوربین وارد میشه
گه با دوربین عکاسی فیلمبرداری کنم کیفیت عکسهایی که بعدا باهاش می گیرم کم میشه ؟
اگر ممکنه یک عکس که فرق دوربینی که باهاش فقط شات می گرفتن با دوربینی که باهاش فیلم می گرفتن رو نشون بدید
ممنون
در استفاده طولانی احتمال پیکسل سوخته که موردی کاملا طبیعی در دوربین های دی اس ال ار هست و براحتی با مراجعه به تعمیرگاه
بصورت نرم افزاری برطرف میشه.بهتر است بعد از هر 10 دقیقه فیلمبرداری 5 دقیقه به دوربین استراحت بدین خصوصا در گرما
یا زمان استفاده از حساسیت بالا. یک معیار حدودی در نظر بگیرید هر دقیقه فیلم برداری استهلاک 10 شات عکس در
شرایط نرمال برای دوربین داره.
در تکمیل فرمایش دوستمون توجه به این نکته هم حايز اهمیت است که هنگام فیلمسازی چون سناریو وجود دارد تایم هر سکانس مشخص است و فیلمبردار میداند که سکانسی که در حال فیلمبرداری است چند ثانیه و یا چند دقیقه است. ضمن اینکه معمولا تنها نعدادی از سکانسهای یک فیلم و نه همه آن با DSLR رکورد میشود (استثنا هم وجود دارد) و این تایم های کوتاه آسیبی به دوربین وارد نمیکنند.
پیروز باشید
درود
عدد تقریبی بود و به واقعیت نزدیک زمان نور دهی هر عکس حساسیت تداوم استفاده و ...تاثیر گذار هستند 10 شات استهلاک مکانیکی بیشتری هم داره
اگر خیلی بیشتر شما 20 شات در نظر بگیریم دوربین بعدکمتر از 100 ساعت فیلمبرداری باید عمرش تمام شه که عملا این طور نیست.
کاربران ترس زیادی از فیلمبرداری و آسیب به دوربین عکاسی دارند من سالها برای کار حرفه ای استفاده کردم تا بحال آسیبی دوربین ها ندیدند
در کار حرفه ای سینمایی کوتاه یا کلیپ نهایت دوربین 7-8 دقیقه یکسره کار میکنه که بیشتر این زمان در حالت لایو ویو اتلاف میشه!
در کل بدرد استفاده خانگی نمیخورند بخاطر فوکس کشی لرزش و محدودیت زمانی ...
این داستان آسیب به سنسور دقیقا چیست؟
فرق فیلم برداری با لایو ویو فقط در این است که در فیلم برداری تصویر گرفته شده از سنسور ضبط هم میشود وگرنه یکی هستند. اگر قرار بود به سنسور آسیب بزند که بدنه های بدونه آینه باید با مشکل مواجه میشدند. چون کلا سنسور درگیر ضبط تصویر است!!!
يکی از دوستان من تو کار فيلم برداری مجالسه و حداقل 4 ساله يک 5 دی 2 رو داره و پشت سر هم فيلم ميگيره و از اين تيم لپس های هر 10 دقيقه 5 دقيقه استراحت و اين چيزا تو کارش نيست
دوربينش هم هيچ مشکلی نداره و عکس های زيادی من ازش ديدم پيکسل سوخته اي هم ديده نميشه (شايد هم باشه اما چيزی که به چشم بياد نبوده و فکر ميکنم همين مهم باشه)
اگر قرار بود با 10 دقيقه استفاده دوربين استراحت بخواد کمپانی سازنده با 2 خط برنامه کاری ميکرد که نشه بيشتر از اون فيلم بگيری
اين حرفا رو ميشنوم ياد اونهايی مييوفتم که 10 سال رو پلاستيک و روکش صندلی چينی ميشينن که صندلی ماشين خودشون کثيف نشه
ماشین هم داغ کنه ، آمپرش بالا میره ، میشه بدون توجه ، مدتی تا نابود شدن موتور رانندگی کرد ...
دوربین DSLR اساسا برای فیلمبرداری طولانی مدت طراحی نشدن ، سنسور دوربین هد سینک الکترونیکی هم نداره . قطعا بالا رفتن دما موجب آسیب سنسور دوربین میشه .
من با 700D فیلمبرداری می کنم ، عملا بعد از 15 دقیقه آمپر درجه حرارت سنسور روی صفحه نمایان میشه ...
بله ماشين هم داغ ميکنه اما تا وقتی آمپر قرمز نشده احتياجی نيست هر 10 دقيقه بزنی کنار که خنک بشه
دوربين هم سنسوردما داره و تا وقتی داغ نکنه اخطار نميده ، تو خيلی از کار های ويدئويی از دی اس ال آر استفاده ميشه و اگر يوتيوب رو هم ببينيد خيلی از فيلم های آموزشی همينطوری تهيه شدن که مدت طولانی اي هم دارن
اگر قرار بود هر 10 دقيقه احتياجی به چند دقيقه وقفه بود که از دی اس ال ار استفاده نميشد
من که منبع معتبری برای آسيب ديدن سنسور در اثر فيلم برداری پيدا نکردم اگر شما چيزی سراغ داريد اينجا لينک بديد
https://www.google.com/search?num=30...26.t_o_Gd5CUA8
تنها چيزی که من ديدم باعث خرابی ميشه ليزريه که برای نور پردازی استفاده ميشه و سنسور رو از بين ميبره
https://www.google.com/search?num=30...39.zYZiow9w4cM
همه این چیزهایی که می گم برای طول عمر بیشتر دستگاهه ...
تو این قیمت ها و شرایط خدمات پس از فروش ، منابع موجود نمیشه ملاک قرار داد ...
سلام
کسی از دوستان امکان تهیه آموزش آدرس زیر را ندارد؟
قیمت آن 19 دلار هست، اگر کسی امکان خرید آن را داشته باشد بنده حاضرم هزینه را پرداخت کنم تا آن را برای بنده خریداری نماید.
سلام میبخشید من یه راهنمایی میخواستم من میخواهم دوره تصویربرداری و تدوین برای مجالس و عروسی بگزرونم به نظر شما کجا برم بهتره لطفا یک جای معتبر رو معرفی کنیبد
سلام.چطور میشه متوجه شد با یک dslr چند ساعت فیلم برداری شده؟ (چیزی مثل شاتر کانتر)
ممنون
میشه یه دوربین برای فیلم بردای تا مبلغ 3 میلیون معرفی کنید
و اینکه dslr بخریم یا دوربین فیلمبردای
سلام دوستان ، خواهش میکنم کمکم کنید
من کارم فیلمسازی و برای همین تصمیم گرفتم یه دوربین خوب بخرم ، اما از شانس بدم و پس از کلی تحقیق رفتم سراغ دوربین nikon d3300 ، متاسفانه این دوربین نه قابلیت مانیتورینگ صدا داره و نمیشه هدست بهش وصل کرد و نه ویزور چرخشی داره و نمیشه از همه جهات ویزور رو دید ، البته مشکلات دیگه ای هم باهاش دارم ولی اصلی ترینش همین ها هستند ، حالا اگه کسی برای این مشکلاتم راه چاره ای داره بیزحمت بگه اگه هم راهی نیست حد اقل میخام بدونم اگه بخوام این دوربین رو بفروشم با پولش چه دوربینی بگیرم برای کارم مناسبه و مشکلم رو حل میکنه ؟ و اینکه من این دوربین رو یک و سیصد نزدیک چند ماهه خریدم و الان چقدر بفروشم خوبه ؟
ضمن خوش امدگویی به فروم وزین عکاسی.
با توجه به اطلاعات ناقص بنده ، راهی نیست.
اصولا برای فیلمبرداری با dslr از شرکت معظم کنون پیشنهاد میشه و لنزهای سری stm. بودجه رو اعلام بفرمائید تا دوستان بهترین گزینه جلوتون بذارن.
برای فروش هم میتونین از طریق بخش خرید و فروش دوربین و تجهیزات عکاسی اقدام کنین و از فروش در مغازه ها خیلی گزینه بهتریه! بسته به تعداد شات و تمیزی دوربین هم میتونین قیمت گذاری کنین که البته این تاپیک جای مناسبی در مورد این بحث نیست.
سلام دوست عزیز.
شما رفتید چیزی که میخواستید رو تهیه فرمودید و بعدش با این مشکلاتی که میفرمایید مواجه شدید.الان هرچی هم اینجا در این باره بحث بشه میشه نوش دارو پس از...
به هر حال.راه حلش تعویض دوربین هست.هرچند اینجا محل بحثش نیست اما اگر 20% از قیمت آکبندش کسر بفرمایید و بفروشید خوب فروختید اما به دلیل کسادی این روزها متاسفانه بیشتر باید کسر بشه تا فروش بره(25-30 درصد)
دوربینی هم که برای کارتون مناسب باشه تو رده پروزیومر 70D canon بهترین گزینست که با یه لنز 18-55 stm حدود 2600-700 قیمت داره.
و اگر نمیتونید این مقدار هزینه کنید که 700d canon رو تهیه فرمایید که زیر 2 تمن تموم میشه.
یا علی
سلام خدمت دوستان.جایی دیگه پیدا نکردم سوالم بپرسم
در زمینه اموزش تدوین شما کدوم اموزشگاه در تهران پیشنهاد می دید که مجرب و سرشناس باشه در اموزش تدوین
قصد ساخت یک مستند داریم قرار است از 2 dslr برای فیلمبرداری استفاده شود . مشکل اینجاست که نیاز به یک میکروفن هست . بودجه هم حدود 300-350 هست . اگر دوستان معرفی کنند ممنون میشوم . و اینکه بهتر است بر روی بوم استفاده شود یا روی دوربین ؟!
اگه صدای سر صحنه خیلی مهمه بهتره یه صدابردار استخدام کنید که معمولا بین 200 تا 300 برای یه روز دستمزد میگیرن و بصورت حرفه ای و با تجهیزات حرفه ای صدا کار رو اوکی میکنن اما اگه خواستید خودتون میکروفن تهیه کنید بهترین گزینه Rode هست بین 400 تا 650 تو بازار قیمت دارن دست دومش هم تهران گیر میاد میکروفن رو دوربینی خیلی خوبی هست. اگه بودجه تون اجازه داد میتونید از مارک سینی سایزر تهیه کنید اما بین 1800 تا 2 میلیون قیمت دارن.
اگر برای مصاحبه میخواهید ، حتما از میکروفون یقه ای استفاده کنید.
با عرض سلام
بسته به نوع کاری که دارید و سطح اون کار 2 پیشنهای میشه ارائه داد:
کار نیمه حرفه ای : که میتونید یک بوم بسکت آفیش کنید بهمراه تبدیل به ورودی برای بدنه دوربینتون و کار صداتونو بدون مانیترینگ و در حد مبتدی انجام بدید ( ضمن اینکه این بستگی به صداهای محیط اطراف داره که اگه محیط کنترل شده باشه مشکلی پیش نمیاد)
کار حرفه ای: که باید یه وویس ریکوردر حرفه ای با تعداد میکروفون مورد نیار که بوم بسکت هم میتونه جزوشون باشه آفیش کنید و صدای کار را در یک کانال جدا ضبط کنید ( داشتن کنترل کامل روی صدا، فرکانس ها، فرمتهای خروجی و آزادی عمل بسیار زیاد) برای این کار وویس ریکوردرهای بسیار سبک و حرفه ای وجود داره که میشه تهیه کرد
مورد سومی هم وجود داره که در صورت ثابت بودن سوژه ، دوربین ، فوکوس و تنظیمات که میشه از میکروفون خود بدنه استفاده کرد ولی اگه فوکوس اتومات، لرزشگیر روشن باشه یا هر تغییر دیگری در بدنه صدای اون هم در تصویر شما ضبط خواهد شد.
موفق باشید