کانن مشخصا در زمینه فیلم برداری موفق تر از نیکون عمل می کنه. هم در زمینه تکنولوژی سنسور و هم با ارائه لنزهای STM که نمونه هایی که من دیدم بسیار عالی بودن. این مورد حتی بین دوربین هایی مانند d5 markIII و d800 هم قابل مشاهده است.
کانن مشخصا در زمینه فیلم برداری موفق تر از نیکون عمل می کنه. هم در زمینه تکنولوژی سنسور و هم با ارائه لنزهای STM که نمونه هایی که من دیدم بسیار عالی بودن. این مورد حتی بین دوربین هایی مانند d5 markIII و d800 هم قابل مشاهده است.
ممنونم از پاسخ دوستان فقط سوال دیگم اینه که با یک لنز پرایم 50 میلیمتری مشکلم برطرف نمیشه ؟
هرچی فاصله کانونی کمتر و دیافراگم بسته تر و سوژه دورتر از دوربین باشه فکوس راحتتر و بیشتری داریم
مثلا در فاصله کانونی 18MM ودیافراگم 8 اگر سوژه در 10 متری قرار داشته باشه کل سوژه و 2متر جلوتر و عقب تر از سوزه در فکوسند
ویا در فاصله کانونی 18MM ودیافراگم12 اگر سوژه در 10 متری قرار داشته باشه کل سوژه و 2.5متر جلوتر و عقب تر از سوزه در فکوسند
ویا در فاصله کانونی 18MM ودیافراگم 8 اگر سوژه در20 متری قرار داشته باشه کل سوژه و3 متر جلوتر و عقب تر از سوزه در فکوسند
ویا در فاصله کانونی 50MM ودیافراگ 8 اگر سوژه در 10 متری قرار داشته باشه کل سوژه و 0.5متر جلوتر و عقب تر از سوزه در فکوسند
ویا در فاصله کانونی 50MM ودیافراگم 2 اگر سوژه در 10 متری قرار داشته باشه فقط خود سوژه در فکوس هست و با اندکی جابجا شدن از فکوس خارج بشه و تا بیای دوباره پیداش کنی و تو فکوس قرار بدی کلی از فیلم هدر میره
البته اندازه ها دقیق نیستند فقط برای فهم رابطه فکوس با فاصله کانونی و دیافراگم و فاصله سوژه تا دوربین ذکر شدند و این نسبت به لنزها ممکنه متفاوت باشه ( که رو لنزهای قدیمی این رابطه بر روی لنز آمده و به صورت دقیق میتوان آن را محاسبه کرد )
امیدوارم این مطلب مفید واقع شده باشه
ویرایش توسط ALIS : Tuesday 5 August 2014 در ساعت 13:13
و یک مطلب دیگر اینکه بیشتر سعی کنم با یک حالت واید و دریچه دیافراگم تنگ تر عمق میدان بیشتری ایجاد کنم درسته؟
یک مطلب در جایی خوندم که دوربین 5200 که دارای 39 نقطه فوکوس است اگر تنظیماتش را به 11 نقطه فوکوس تغییر بدم عمق میدان بیشتری خواهم داشت درسته؟
امروز پیش دوستم بودم یک600 d روش یک لنز قدیمی آنالوگ 50 میلیمتری 1.2 بود (البته بین 1.4 و 1.2 مطمئن نیستم فکر کنم 1.2 بود که ظاهرش چیز محشری بود) اینو روی دوربین سوار کرد و فیلمبرداری کرد برام این مسئله که شما فرمودید کاملا اونجا درک کردم هم بوکه زیبا و حالت خلاقانه محشر در شات فیلمبرداری و هم عمق میدان و نواحی فوکوس زیاد