سلام
در جواب به موضوع اصلی تاپیک باید بگویم به عنوان مشتری از عملکرد شرکت تهران فوکا نماینده فوجی فیلم( تو سایتشون هم هست) در نحوه فروش و خدمات پس از فروش رضایت کامل دارم ... در واقع بعد از سالها خرید کالاهای مختلف از ایران و خارج از ایران و داشتن مشکلاتی از نوعی که دوستان هم اشاره کرده اند و حتی مراجعه به نمایندگیهای دیگر فوجی در کشورهای درست و حسابی! شاهد برخورد درست و احترام کافی از این مجموعه بوده ام و هستم.
داستان کانن و نیکون در کشور ما تا حدی غمناکه ... ورود قاچاق ( مهمانداری ، مسافری ....) ، بهره مندی کالای قاچاق از گارانتی رایگان( ایده آل) ، واردات رسمی بدون اجازه نماینده گی ها و در نتیجه همراهی کالاهای واخورده از همه جای دنیا با کالاهای درست و سالم ، و.... حاشیه سود نمایندگی ها را از سالها قبل بسیار کاهش داده و در نتیجه امکان حرکت چه در زمینه فروش و چه در زمینه خدمات برایشان بسیار محدود است . من به شخصه حاضرم در قبال خدمات خوب هزینه بیشتری بپردازم ولی خیلیها نه! در بازار کوچک عکاسی ما هر تعدادی از مشتری نمایندگی ها کم شود امکان خدمات خوب را کمتر خواهد کرد .....
من نیکو نگرش را کم میشناسم اما به عنوان مشتری سابق کانن و آفومار امکان کارهایی مثل تعویض باتری یا واردات کالای مورد دار را از این شرکت کاملا منتفی میدانم ولی در مورد خدمات بحثی ندارم چون موارد و مشکلات افراد با هم فرق دارد ....