صفحه 30 از 32 نخستنخست ... 20 26 27 28 29 30 31 32 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 291 تا 300 , از مجموع 313
Like Tree576تشکر

موضوع: کدام بازرگان کدام ضمانت

  1. #291
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10518
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    وقتی صاحبان شرکتهای واردات درایران رانت جدیدی پیدا میکنند یا دنبال رانت جدیدی هستندکه سود خیلی بهتری دارد,طبعا رانت قبلی(مثلاواردات دوربین!!) که سود کمتری دارد به حاشیه میرود ومهم نیست!
    اگر شرکتها با بازاریابی واقعا رقابتی وخصوصی وبا تلاش به بازدهی برسند ,به همین راحتی شرکتی که برایش زحمت کشیده شده را به حال خود نمیگذارند! واگر میگذاشتند رقیب داشته باشندبه هیچ عنوان دست به چنین کارهایی(منجمله دزدیدن باتری و...) که درهمه جای ایران شاهدش هستیم نمیزدند.پدرهمه اینگونه کارها ایران خودروست!!!

  2. #292
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    March 2017
    نوشته ها
    63
    تشکر شده
    41
    تشکر کرده
    36

    پیش فرض

    تقریبا هیچ کدوم از مباحث کتابهای تئوری مدیریت و اصول بازاریابی و امثالشون که طی سال ها تجربه و مطالعه تو کشور های پیشرفته تالیف شده اند تو ایران جواب نمیده!! چون اساسا اینجا سیستم کسب و کار یه مدل خاصی واسه خودش داره. به عنوان مثال با وجود شرکت هایی که واقعا نماینده هستند و اسمشون در سایت و مستندات شرکت اصلی هم یافت می شه، اقدام به کارهای عجیب می کنن! به عنوان مثال در بازار تلفن همراه تقریبا هیچ وسیله جانبی اصلی وجود نداره! در بازار لپ تاپ به همین صورت.

  3. #293
    Rax
    Rax آنلاین نیست
    كاربر همراه Rax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2007
    نوشته ها
    138
    تشکر شده
    277
    تشکر کرده
    30

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط fantome نمایش پست ها
    مشکل اصلی اینجاست که شرکت های کوچک تر عملا خودشون رو متعهد نمی دونن! در واقعا این طوری رفتار می کنن که لازم نباشه تعهدی بدن، اما انتظار میره وقتی شرکتی به عنوان "شرکت" نماینده یک برند در یک کشور فعالیت می کنه! چهارتا فروشگاه درست و حسابی و مرکز تعمیراتی داشته باشه که به مشتری های بالقوه اش اعتماد بده که ما جاپامون محکمه! شما این رفتار رو نه از آفومار می بینید و نه از الرمس، حالا باز الرمس بهتره یکم! این میشه که بقیه شرکت ها هم وقتی وارفتگی شرکت اصلی رو می بینن میان وسط و بعدا میشن معتبر ترین گارانتی!
    البته من مشکلی با دوربینم ندارم و امیدوارم اصلا نیازی به خدمات گارانتی پیدا نکنه، ولی مشکلم با نفس ماجراست.
    بله ولی مقصر خریداره! من دارم عرض میکنم وقتی من تو همین فروم که همه چی مکتوبه نمیتونم 4نفر ادم با سواد رو قانع کنم که نماینده اصلی چیه و تعمیرگاه و و خدمات چیه ایا به نظرت جای دیگه ای ملت قانع میشن؟ مخصوصا در مغازه گرگ های بازار! الرمس حدود 30 تا مغازه داشت! بی خیال اکثرشون شد! افومار هنوزم بخش های دیگه که به اسم های دیپه فعالیت میکنن کلی نمایندگی و شعبه دارن! ولی دوربین و وسایل براشون از اولویت خارج شده! نه فقط این چند تا شرکت! ایرانکو (سونی) بانیان (پاناسونیک) دایا (الیمپوس) فوکا (فوجی) و سیگل (پنتکس و سیگما) هم براشون مهم نخواهد بود و فعالیتی نخواهند کرد! چون اینا نمیتونن مثه سایرین زیر ابی برند! یه اشتباه دیگه هم که مدام دوستان تکرار میکنند وارد کننده خوندن ایده آل هستش! ایده آل وارد کننده نیست فقط گارانتی و خدمات میده به وارد کننده های غیر اصلی! ممکنه یه سری محصولات رند رو هم بیارند ولی در واقع کارشون این نیست! این نداشتن بار حقوقی نمیانده قانونی بودن کارشون رو راحت کرده! نه لزومی به چک کردن کالا هست نه لزومی به درگیری های با مشتری! همیشه هم ادم خوبه جلوه خواهند کرد!

    اینکه میگم خریدار فقط بحث دوربین هم نیست! الان قیمت ایفون رو چک کنید! با گارانتی اصلی و پک اصلی و وسایل اصلی و غیر ریفر میدن مثلا 2تومن! بدون گارانتی و با لوازم تقلبی و بعضا ریفوربیشد میدن 1900 و خریدار هم اونو میخره! مغازه دار میبینه که سودش روی جنس بدون گارانتی بیشتره و پول رو هم دیرتر میده میاد اونو کار میکنه! اگر من خریدار نخرم ایا میتونه اونکارو بکنه؟
    کوروش و fard تشکر می‌کنند.

  4. #294
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    March 2017
    نوشته ها
    63
    تشکر شده
    41
    تشکر کرده
    36

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Rax نمایش پست ها
    بله ولی مقصر خریداره! من دارم عرض میکنم وقتی من تو همین فروم که همه چی مکتوبه نمیتونم 4نفر ادم با سواد رو قانع کنم که نماینده اصلی چیه و تعمیرگاه و و خدمات چیه ایا به نظرت جای دیگه ای ملت قانع میشن؟ مخصوصا در مغازه گرگ های بازار! الرمس حدود 30 تا مغازه داشت! بی خیال اکثرشون شد! افومار هنوزم بخش های دیگه که به اسم های دیپه فعالیت میکنن کلی نمایندگی و شعبه دارن! ولی دوربین و وسایل براشون از اولویت خارج شده! نه فقط این چند تا شرکت! ایرانکو (سونی) بانیان (پاناسونیک) دایا (الیمپوس) فوکا (فوجی) و سیگل (پنتکس و سیگما) هم براشون مهم نخواهد بود و فعالیتی نخواهند کرد! چون اینا نمیتونن مثه سایرین زیر ابی برند! یه اشتباه دیگه هم که مدام دوستان تکرار میکنند وارد کننده خوندن ایده آل هستش! ایده آل وارد کننده نیست فقط گارانتی و خدمات میده به وارد کننده های غیر اصلی! ممکنه یه سری محصولات رند رو هم بیارند ولی در واقع کارشون این نیست! این نداشتن بار حقوقی نمیانده قانونی بودن کارشون رو راحت کرده! نه لزومی به چک کردن کالا هست نه لزومی به درگیری های با مشتری! همیشه هم ادم خوبه جلوه خواهند کرد!

    اینکه میگم خریدار فقط بحث دوربین هم نیست! الان قیمت ایفون رو چک کنید! با گارانتی اصلی و پک اصلی و وسایل اصلی و غیر ریفر میدن مثلا 2تومن! بدون گارانتی و با لوازم تقلبی و بعضا ریفوربیشد میدن 1900 و خریدار هم اونو میخره! مغازه دار میبینه که سودش روی جنس بدون گارانتی بیشتره و پول رو هم دیرتر میده میاد اونو کار میکنه! اگر من خریدار نخرم ایا میتونه اونکارو بکنه؟
    به نظرم بخش بزرگی از این هم به خاطر اطلاع رسانی نادرست و فرهنگ غلطه. یه فرهنگی هست که حتما باید بگرده قیمت کف بازار رو پیدا کنه وگرنه بهش نمی چسبه!! من خودم هیچ وقت به دنبال قیمت بالاتر و یا قیمت کف نیستم. سعی می کنم تو طیف قیمت هایی که تونستم بدست بیارم، حد وسطشو بگیرم!
    اما مشکل بی اطلاعی چیزی هست که این فروم ها و سایت های اینترنتی باید کمک بکنند. من به عنوان کسی که قبلا فقط یکبار دوربین سونی رو با گارانتی معتبرش از یکی از سونی سنتر ها خریده بودم وقتی وارد این دو تا برند نیکون و کانن شدم واقعا سردرگم شدم. به عنوان مثال در یک فروشگاه معتبر اینترنتی که البته جدیدا اعتبارش بشدت برام رفته زیر سوال داره با یه گارانتی میده، میرم جمهوی با سه تا گارانتی مواجه میشم که فروشنده بی انصاف اصرار داره آفومار و ایده آل یکی هستن (البته بی اطلاعیم دیگه در این حد نبود که نفهمم داره دروغ میگه) و با سرچ کردن بفهمم شرکت چهارمی هم هست که اتفاقا سابقه اش بیشتره! بعد بیام اینجا سرچ کنم، از چندتا فروشنده که معقول تر به نظر میان سوال کنم و هیچ کدوم نتونن درست توضیح بدن!! این هیچ کمکی به بی اطلاعی من نمی کنه! بلکه بدترش هم می کنه.
    البته این وسط یه نکته مهم تری هم هست! من خودم تا حالا چندبار پول بیشتر دادم بالای گارانتی به اصطلاح اصلی! ولی هیچ خیری ندیدم. نمونه اش سال 90 بود که برای یک گوشی 330 هزار تومنی 70 تومن بیشتر دادم که گارانتی مایکروتل داشته باشه! در واقع هیچ خیری که ندیدم گوشیمم ایراد ظاهری ظریفی داشت که اصلا مسولیتی هم می پذیرفتن در موردش، و مثال های دیگه از این دست که حتما برای همه اتفاق افتاده!
    kiavash و کوروش تشکر می‌کنند.

  5. #295
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,747
    تشکر شده
    5241
    تشکر کرده
    2655

    پیش فرض

    به نظر من نکته را باید در ماهیت شرکت های گارانتی کننده و اختلاف قیمتی که با سایر محصولات دارند جستجو کرد . اخیرا در یک سایت این قیمت را برای یک محصول دیدم

    Capture.JPG

    Capture2.JPG

    البته موجودی نسخه بدون گارانتی در آن سایت تمام شده است ، ولی در خاطر دارم که تا همین چند روز بیش هر دو نسخه با این اختلاف قیمت موجود بودند. سوالی که مطرح می شود این است که برای من خریدار چه توجیهی وجود دارد که محصول دارای گارانتی (اصلی) را با قیمت حدود 40-30 درصد گران تر خریداری کنم؟ اکنون وضعیت بازار و گارانتی ها طوری است که گویی می شود با پول یک لنز (گارانتی اصلی) لنز بهتری را بدون گارانتی خرید، حالا سوال اینجاست که در مقام انتخاب، آیا مشتری حاضر است دوربین یا لنز پایین تر را با گارانتی (اصلی) خریداری کند؟ من شخصا به هیچ وجه چنین کاری را نمی کنم و نهایتا ترجیح می دهم از بیمه استفاده کنم.
    کوروش و E.K.Studio تشکر می‌کنند.

  6. #296
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    یک مشکلی که وجود داره و نباید از آن غافل‌شد و همه‌ی گناه‌ها رو گردن خریدار انداخت اینه که بسکه به نوعی هر شرکت و برند اصلی و بیمه و خدمات و ....در طول این سال‌ها کلاه سرشون گذاشته، مردم اعتماد خودشون رو از دست داده‌ان.
    یعنی پول بیشتر رو می‌گیرند ولی وقتی محصول مشکلی پیدا می‌کنه هزار راه حقوقی و غیرحقوقی برای شانه خالی‌کردن از ارایه‌ی خدمات پیدا می‌کنند. چقدر این جمله را شنیده‌ایم « این شامل حال گارانتی نمی‌شود» ؟؟
    پس این وسط خریدار می‌گه برای چی باید پول بیشتر بدم ولی خدمات لازم رو نگیرم؟!
    من خودم پنج‌بار به نمایندگی سامسونگ مراجعه‌کردم و هربار مثلا مجانی مشکل رو نرم‌افزاری حل می‌کردن و دو هفته بعد همان آش‌ و همان کاسه. آخرسر گفتند اشکال سخت‌افزاری‌ست باید سیصدتومان پول مادربورد و .... بدهید!!! انگار نه انگار سخت‌افزار جزو گارانتی هم باید محسوب شود. بعد از این همه خسارت رفت‌و‌آمد و ریستور شدن و از بین رفتن اطلاعات و ....
    شما در آمریکا محصولات اپل رو از شرکت بخرید تا یک هفته فرصت عودت‌دارید بدون هیچ سوالی!!!
    بسیاری محصولات همینطورند.
    ( دوستی ایرانی با کمی دروغ - که آنجا کمتر رواج‌دارد ولی بین ما زرنگی محسوب می‌شود - محصولی رو بعد از حدود شش‌ماه عودت داد! ( یک شلوار جین اصلی رو !! چون پاره شده!! )
    حالا نتیجه‌ی این بی‌اعتمادی شده این وضع بلبشو.
    اگه در دنیا برندها نهایت تلاش‌شون رو می‌کنن تا هویتی سفید و قابل اعتماد از خودشون بسازند و حتی خسارت بدهند ولی اعتماد مردم رو از دست‌ندهند برای همین منظوره. نه اینکه علاقه به خسارت دادن دارند و یا علاقه‌ای به سود بیشتر ندارند
    DELL، kiavash و WardeN تشکر می‌کنند.

  7. #297
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10518
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Rax نمایش پست ها
    بله ولی مقصر خریداره!
    اینکه میگم خریدار فقط بحث دوربین هم نیست! الان قیمت ایفون رو چک کنید! با گارانتی اصلی و پک اصلی و وسایل اصلی و غیر ریفر میدن مثلا 2تومن! بدون گارانتی و با لوازم تقلبی و بعضا ریفوربیشد میدن 1900 و خریدار هم اونو میخره! مغازه دار میبینه که سودش روی جنس بدون گارانتی بیشتره و پول رو هم دیرتر میده میاد اونو کار میکنه! اگر من خریدار نخرم ایا میتونه اونکارو بکنه؟
    چراهمیشه خریداربایدفرهنگسازی کنه؟چرابانخریدن بایدفرهنگسازی بشه؟شمااگه گارانتی واقعاگارانتی باشه قیداون100تومن رانمیزنی؟
    مشکل عدم پشتیبانی وگارانتی واقعی هست که مشکل درست کرده ودلایلش هم همونها بودکه خودتون فرمودید.
    والا منکه هیچوقت هیچ چیزرو قیمت گرانترنمیخرم.پایینترین قیمت رو پیدامیکنم وجنس رو چک میکنم. چون پشتیبانی وجود نخواهد داشت.

  8. #298
    Rax
    Rax آنلاین نیست
    كاربر همراه Rax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2007
    نوشته ها
    138
    تشکر شده
    277
    تشکر کرده
    30

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kiavash نمایش پست ها
    چراهمیشه خریداربایدفرهنگسازی کنه؟چرابانخریدن بایدفرهنگسازی بشه؟شمااگه گارانتی واقعاگارانتی باشه قیداون100تومن رانمیزنی؟
    مشکل عدم پشتیبانی وگارانتی واقعی هست که مشکل درست کرده ودلایلش هم همونها بودکه خودتون فرمودید.
    والا منکه هیچوقت هیچ چیزرو قیمت گرانترنمیخرم.پایینترین قیمت رو پیدامیکنم وجنس رو چک میکنم. چون پشتیبانی وجود نخواهد داشت.
    ببینید این چند پست اخیر تاپیک بحث اصلی رو منحرف کرد! این پست رو مطالعه کنید:
    کدام بازرگان کدام ضمانت

    2پست بعدی رو هم مطالعه کنید! من عرضم اینه که این مباحث رو من خودم قبلا گفتم! باور کنید از حفظم! همین ادمایی که با اعتماد به نفش در حد تیم ملی داشتن میگفتن گارانتی اصلی نداریم حالا دارن از اختلاف قیمت 30% گارانتی اصلی صحبت میکنن که من 2ماه قبل نوشتم چون بالاخره باید یه جوری خودشون رو موجه جلوه بدن! معتقد هم نیستم که این ماجرا درست شدنیه چون رفتار همین 4تا یوزر داخل فروم بهترین حالت ممکن خریداران هستش وای بحال مبتدی ها و غیره! در ضمن من نگفتم نخریدن درسته! عرضم اینه که حتی اگر شرکتی هم تو ایران درست و منطقی و به قیمت و با گارانتی درست بفروشه وقتی خریدار به این حد از درک نرسیده که تحت تاثیر فروشنده قرار نگیره همین روند ادامه خواهد داشت.


    یه چیزی دیگه هم میخوام بگم احتمالا مطابق معمول یه 20-30 نفری در مورد لحن و نحوه بحث کردنم تذکر خواهند داد! چیزی که حل نشدنیه بیمنطق بودن ذاتی ما ایرانی هاست! ما از سوراخ سوزن مواقع خاصی رد میشیم و از در دروازه رد نمیشیم! طرف اینجا اگهی میکنه یه چیزی بفروشه و میزنه3 تومن و تاکید میکنه تخفیفی هم نداره و قیمتش خوبه! 4روز بعد میره ناصرخسرو میفروشه 2تومن! یکی از خریدارای همون جنس میره از ناصرخسروییه میخره 2و نیم! یا طرف داخل انجمن کمپ میکنه که فلان یوزر پست بزنه و بره دقیقا 180درجه بر خلاف نظرش اعلام وجود کنه! مهم نیست که این نظر غلطش چند نفر خواننده بدبخت رو به اشتباه میندازه! من اگر پستی داخل اینجا زدم نه هدفم گرفتن حال شخص خاصی بوده نه خودنمایی و غیره! یه چیزی بنا به تجربه میدونستم سعی کردم منتقل کنم که بقیه دچار اشتباه نشن! برام هم مهم نیست کی میخونه یا نمیخونه چون صلاح مملکت خویش خسروان دانند! من نه جایی گفتم با گارانتی اصلی بخرید نه گفتم با گارانتی فرعی بخرید و نه هیچ نوع راهنمایی دیگه ای! من فقط فرق بین قیمت ها و گارانتی ها و وارد کننده ها و شرایط باز ار رو گفتم! اونی که باید سبک و سنگین کنه کدوم راه براش بهتره خود خریداره! این پست هم نشونه اینکه الان برای بار اول این حرفارو نزدم:
    کدام بازرگان کدام ضمانت
    kiavash تشکر می‌کند.

  9. #299
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10518
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    ببخشید جناب rax سوتفاهم نشه. منظوربنده دقیقا شما نبودید. ببخشیدکه توضیح ندادم.
    منظوربنده با کلیت این حرف بود. چون یه مقداراین حرف که مانباید بخریم تا فرهنگ سازی بشه این روزها زیاد شنیده میشه. درحالیکه خرید جنس ارزان وبدون گارانتی درایران واقعا عقلانی هست. لذا منظورمن اون پست شما نبوده، منظورم کلیت این موضوع بوده.
    Rax تشکر می‌کند.

  10. #300
    Rax
    Rax آنلاین نیست
    كاربر همراه Rax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2007
    نوشته ها
    138
    تشکر شده
    277
    تشکر کرده
    30

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kiavash نمایش پست ها
    ببخشید جناب rax سوتفاهم نشه. منظوربنده دقیقا شما نبودید. ببخشیدکه توضیح ندادم.
    منظوربنده با کلیت این حرف بود. چون یه مقداراین حرف که مانباید بخریم تا فرهنگ سازی بشه این روزها زیاد شنیده میشه. درحالیکه خرید جنس ارزان وبدون گارانتی درایران واقعا عقلانی هست. لذا منظورمن اون پست شما نبوده، منظورم کلیت این موضوع بوده.
    بله الان متوجه منظور شما شدم. من کماکان میگم این ماجرا حل نشدنیه! فرض اینکه یه شرکتی خدمات مناسبی بده و قیمت مناسبی هم بده لزوم بر این نیست که 3ماه بعد همین رویه رو حفظ کنه! تا زمانی که خود شرکت های اصلی اینجا نماینده مشتقیم نداشته باشن همیشه این کشمکش ها و درگیری ها هست! همه راه حل دیگه مقطعیه!
    kiavash تشکر می‌کند.

صفحه 30 از 32 نخستنخست ... 20 26 27 28 29 30 31 32 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •