سلام
1- تاپيك شما با اين تاپيك ادغام شد.(PM هم برايتان فرستادم)
2- در بقيه ي فوروم هايي كه عضو هستيد هم در مورد موضوعي كه از قبل وجود دارد به جاي جستجو اول تاپيك باز مي كنيد ؟
3- گارانتي ايده آل مربوط به تعميرگاه مركزي دوربين است و گارانتي خوبي است. نيكونگرش هم تا جايي كه مي دونم دوربينهايش را براي تعمير گارانتي به همانجا مي سپارد.
4- اختلاف اين دو گارانتي اينقدر نيست. احتمالا يا اشتباه بهتون قيمت داده اند يا با لنزي به غير از لنز كيت 55-18 مي فروخته اند.فروشگاه اينترنتي اي مي شناسم كه D60 رو با گارانتي نيكونگرش 650 مي دهد.
اگه من مستقیم حرفی بزنم قطعا تبلیغ به حساب میاد. برخی از دوستان آگاهی دارند که من در یکی از این مراکز شاغل هستم پس فقط نکاتی رو اشاره میکنم هرچند ممکنه که دیگران هم گفته باشند.
1. گارانتی تو مملکت ما معنی خاصی نداره مگر کسانی که واقعا زیر بار برند که بسیار معدودند.
2. اگر دوربینتون بدون گارانتی خراب بشه مراکزی هستند که تا حد قابل قبولی درستش میکنن و اگر گارانتی داشته باشید بیشتر از 70% مواقع این خرابیها شامل گارانتی نمیشه.
3. امروزه رویکرد بازار به سمت بیمه هستش و بیمه شما رو از هر پرداختی راحت میکنه.
4. قیمت بیمه با گارانتی فرق میکنه ولی نه خیلی زیاد که برای بیمه جداگونه 50 تومن رو دوربین 600 تومنی بکشن.
5. تمامی فروشنده ها هر چقدر که بتونن روی قیمتشون میذارن.
6. شرکتهایی که اسم نمایندگی رو یدک میکشن، غیر از اینکه یک نام باشند و طرف حساب شرکت خارجی هیچ چیز دیگری نیستند و هدف فروششون بیشتر بر روی قسمتهای خاصی متمرکز شده است..........
خیلی خوشحال میشدم درباره مزایای برخی از گارانتی ها و بیمه ها بیشتر توضیح میدادم ولی حکم تبلیغ خواهد داشت . بیمه را فراموش نکنید.
مهدی هامیزاد
Canon 40D, Canon 70-200mm f/4 L IS, Canon 60mm f/2.8 macro, Canon 17-55mm f/2.8 IS
Lowepro nova 4, Inverse 200 & Primus Aw, Canon RS-80N3, Sigma EF 500 DG Super
سلام
در مورد گارانتي ايده آل:
- اين شركت براي تعميرات ، از تعميرگاه مركزي دوربين استفاده ميكند.
- كليه هزينه ارسال و دريافت دوربين به عهده شركت است.
- اگر دوربين (يا لنز..) بيش از 3 نوبت به دليل سهل انگاري وارد تعميرگاه شود و خارج شود (دوربين به خوبي تعمير نشده باشد) شركت موظف به ارايه يك دستگاه دوربين نو ميباشد.
- اگر دوربين بيش از 1 ماه بدون نتيجه در تعميرگاه بماند، باز هم شركت موظف به تحويل يك دستگاه دوربين نو ميباشد.
- و ....
_____________________
به همراه دوربينهاي داراي اين گارانتي، يك كارت اعتباري ارايه ميشود كه بعد از پايان دوره گارانتي، در صورت تمايل ميتوانيد دوربين و كارت را به آن شركت فرستاده و آنها نيز پس از بازبيني و كنترل دوربين و دريافت 4% مبلغ دوربين، آن را مجددا" براي 1 سال ديگر گارانتي ميكنند.
*** از ويژگيهاي جالب اين گارانتي اينست كه كساني كه دوربين را بصورت مسافري (قاچاق و بدون گارانتي) وارد يا خريداري ميكنند، ميتوانند دوربينشان را به اين شركت فرستاده و به صورت شخصي تقاضاي گارانتي نمودن آن را بكنند.
براي دوربينهايي كه انواع گارانتي دار آن بسيار گرانتر از بدون گارانتي اند (مثلا" كاسيو و المپوس) ميتواند كاربرد داشته باشد. :)
تاحالا کسی از بیمه استفاده کرده ؟
ممنون که گفتی آخه من نمیدونستم اصلا از کجا قیمت بگیرم(آخه بچه تهران که نیستم) دیدم که آدرس فروشگاه پیکسل رو فقط دارم بعد که رفتم تو مجتمع دیدم چند تا دوربین فروشی اونجا هست از همه قیمت گرفتم حالا هم دارم پولامو جمع میکنم نا شنبه بیام و بگیرم اگه این 615 باشه که همه مشکلام حله (در ضمن کجای جمهوری دوربین فروشا جمع شدن اصلا جمع شدن یا به صورت پراکنده اند؟)
در ضمن به جز بیمه سامان بیمه دیگری هم هست؟
برعکس من از آهو نگار خاطره خیلی خوبی دارم، 30D در آخرین روزهای گارانتیش شاترش تقریبا از کار افتاد ... بردمش و خیلی خوب برخورد کردن و تمام هزینه ها رو خودشون پرداخت کردن و چند بار هم از طرف تعمیرگاه طرف قراردادشون تماس گرفتن تا مشکل رو براشون توضیح بدم و متوحه بشن .
به این لیست "روزنه تصویر" را هم اضافه کنید.
مدعی هستم که بهترین خدمات و قیمت رو خواهید داشت.
من به روزنه تصویر هم رای میدم، حداقل در زمینه قیمت یکی از بهترین هاست .
پیام اکبری
my Photos
لطفا ادرس شرکتهای فروش و گارانتی که ذک شده رو هم بزارید که بقیه بتونن استفاده کنن!
رضا جان هر روز خیلیها با برگه بیمه به تعمیرگاه مرکزی دوربین مراجعه میکنند و بدون هیچ هزینه ای دوربینشون تعمیر میشه یا نو در اختیارشون قرار میگیره. 2 روز پیش یکی اومد و 70-200 f/2.8 is رو تائید تعویضش رو گرفت. البته حق میدم نوع مکانیزم عملکرد بیمه عجیبه ولی فعلا داره جواب میده! حالا شما میخواهید بگذارید به حساب ندانستن تعمیر کار یا هر چیز دیگه فعلا بیمه داره زیر بار میره.
بیمه های مختلفی هست از جمله سامان، دانا ، کار آفرین و ...... تا اونجا که من دیدم جواب مشتری رو با هر کدوم بخوبی میدن! ولی بعضیاشون تا بخواهند با تعمیرگاه تصویه کنن پدر درمیارن!
در باره ایده آل هم اضافه کنم که خودش تعمیرکار داره . قبلا تعمیرگاه مرکزی بودن حالا تو شرکت ایده آلن. دوربینهای ایده آل همگی همون جا تعمیر میشن. دلیل اینکه ذکر میشه با پشتیبانی تعمیرگاه مرکزی اینه که صاحب جفتشون یک نفره. تفکر جالبیه. پس از مدتها تعمیر نسبتا موفق حالا گارانتی با پشتیبانی خودش. در ضمن از این به بعد ضمانت همراه با بیمه کار آفرین خواهد بود که فعلا فقط با ایده آل قرارداد داره. هزینه بیمه کردن 3% هستش. برخلاف بیمه سامان که در موارد آتش سوزی یا سیل زدگی نیاز به لاشه دوربین میباشد، این بیمه نیاز به لاشه دوربین ندارد و فقط به گزارش آتشنشانی و .... اکتفا میکند. البته یخورده عجیب تره ولی بهتر از پیدا کردن لاشه سوخته دوربینه. بیمه حوادث که کامل و جامع است. در ضمن بیمه سرقت هم داره که با گزارش کلانتری محل یک دستگاه نو تهیه میشود.
مهدی هامیزاد
Canon 40D, Canon 70-200mm f/4 L IS, Canon 60mm f/2.8 macro, Canon 17-55mm f/2.8 IS
Lowepro nova 4, Inverse 200 & Primus Aw, Canon RS-80N3, Sigma EF 500 DG Super