صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 27
Like Tree27تشکر

موضوع: راهنمايي براي خريد دوربين تا رنج 3 ميليون تومان

  1. #11
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    August 2014
    نوشته ها
    18
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    12

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط fosoos نمایش پست ها
    کلا زیاد به نویز حساس نباشید با نرم افزار تا حد زیادی قابل رفعه.ضمنا مگه چند بار پیش میاد در یک محیط با نور غیر قابل اعتماد عکاسی کنید که اینقدر به نویز حساس هستید؟بدنبال فاکتورهای دیگری مثل فوکوس بهتر و پشتیبانی بیشتر و بافر سریعتر و ... باشید.
    مدلهایی که عرض کردم به خاطر بودجه ام بوده
    شما بفرمایید چه مدلی و چرا
    اولویت اول من واسه عکاسی پرتره و منظره و فیلم کوتاه ساختن . کار حرفه ای انجام نمیدم نه عکاسی ماکرو و تله و نه فیلمبرداری سینمایی
    ولی خب میخوام از پولم حداکثر بهره رو ببرم

    ببینید رو کاغذ نیکون تو فیلمبرداری بهتره چون اولا 1080 میگیره اونم P نه i و دوما که 60 فریم میگیره که عالیه واسه برخی سوژه ها
    نمونه عکسهای 5300 و 700d و 650d رو هم دیدم به نظرم میاد نیکون کیفیت عکس بهتری داشته باشه
    از طرفی میگن واسه فیلم کانن بهتره فقط نمیگن چرا

    شما چه نظری دارین؟ من فقط 2 تا لنز میخوام بخرم نه بیشتر . با این تفاسیر و این بودجه چی پیشنهاد میدین؟
    لطفا با دلیل بگید دوست عزیز

  2. #12
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    1,234
    تشکر شده
    1802
    تشکر کرده
    754

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط armince نمایش پست ها
    مدلهایی که عرض کردم به خاطر بودجه ام بوده
    شما بفرمایید چه مدلی و چرا
    اولویت اول من واسه عکاسی پرتره و منظره و فیلم کوتاه ساختن . کار حرفه ای انجام نمیدم نه عکاسی ماکرو و تله و نه فیلمبرداری سینمایی
    ولی خب میخوام از پولم حداکثر بهره رو ببرم

    ببینید رو کاغذ نیکون تو فیلمبرداری بهتره چون اولا 1080 میگیره اونم P نه i و دوما که 60 فریم میگیره که عالیه واسه برخی سوژه ها
    نمونه عکسهای 5300 و 700d و 650d رو هم دیدم به نظرم میاد نیکون کیفیت عکس بهتری داشته باشه
    از طرفی میگن واسه فیلم کانن بهتره فقط نمیگن چرا

    شما چه نظری دارین؟ من فقط 2 تا لنز میخوام بخرم نه بیشتر . با این تفاسیر و این بودجه چی پیشنهاد میدین؟
    لطفا با دلیل بگید دوست عزیز
    اگر 60 فریم نیاز مبرم شماست بحث دیگری است ولی
    حتی رو کاغذ هم نیکون به کنون در فیلم برداری برتری ندارد
    در عکس چرا نیکون برتری دارد ولی در فیلم کنون
    برای شما که کاربری عادی دارید به دلایلی که بارها گفته شده کنون در اکثر مدل ها برتری دارد
    700ِD با 18-55 تنها گزینه شما در این محدوده قیمت است برای چرایی موضوع و اطلاعات بیشتر تاپیک هر دوربین را مطالعه کنید
    armince تشکر می‌کند.

  3. #13
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط armince نمایش پست ها
    مدلهایی که عرض کردم به خاطر بودجه ام بوده
    شما بفرمایید چه مدلی و چرا
    اولویت اول من واسه عکاسی پرتره و منظره و فیلم کوتاه ساختن . کار حرفه ای انجام نمیدم نه عکاسی ماکرو و تله و نه فیلمبرداری سینمایی
    ولی خب میخوام از پولم حداکثر بهره رو ببرم

    ببینید رو کاغذ نیکون تو فیلمبرداری بهتره چون اولا 1080 میگیره اونم P نه i و دوما که 60 فریم میگیره که عالیه واسه برخی سوژه ها
    نمونه عکسهای 5300 و 700d و 650d رو هم دیدم به نظرم میاد نیکون کیفیت عکس بهتری داشته باشه
    از طرفی میگن واسه فیلم کانن بهتره فقط نمیگن چرا

    شما چه نظری دارین؟ من فقط 2 تا لنز میخوام بخرم نه بیشتر . با این تفاسیر و این بودجه چی پیشنهاد میدین؟
    لطفا با دلیل بگید دوست عزیز
    جدا از قابلیت فوکوس ممتد در حین فیلمبرداری که در دوربین های جدید کانن هست و در نیکون نیست، به نظرم قابلیت کنترل اپرچردر حین فیلمبرداری هم در دوربین های کانن هست که به گمانم به خاطر مکانیزم مکانیکی تغییر دیافراگم، در دوربین های نیکون نیست. این دومی به خصوص در مواقعی که در حین فیلمبرداری نور محیط تغییر می کند (مثلاً از بیرون خانه به داخل آن می رویم یا بلعکس) لازم می شود.

  4. #14
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    August 2014
    نوشته ها
    18
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    12

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    جدا از قابلیت فوکوس ممتد در حین فیلمبرداری که در دوربین های جدید کانن هست و در نیکون نیست، به نظرم قابلیت کنترل اپرچردر حین فیلمبرداری هم در دوربین های کانن هست که به گمانم به خاطر مکانیزم مکانیکی تغییر دیافراگم، در دوربین های نیکون نیست. این دومی به خصوص در مواقعی که در حین فیلمبرداری نور محیط تغییر می کند (مثلاً از بیرون خانه به داخل آن می رویم یا بلعکس) لازم می شود.
    والا نکته خیلی عالی رو اشاره کردید که من اطلاع نداشتم. البته در مورد کنترل اپرچر که اصلا نیازی بهش ندارم ولی فوکوس ممتد چرا... اما چند شوتیج سمپل تو یوتیوب دیدم که در حین فیلمبرداری فوکوس میکرد و اینقدر سریع بود که بعید میدونم دستی بوده باشه چون خطا نداشت شیب رمپ فوکوس هم یکنواخت بود. پس به احتمال زیاد ممتد بوده

    اینم اشاره ای که سایت نیکون کرده:

    Whether shooting stationary subjects, candid photos, high-speed action or Full HD video, the D5300 keeps subjects in focus. Its 39-point high-density autofocus system with 9 cross-type sensors quickly locks onto your subject, and Nikon's unique 3D-tracking uses the 2,016-pixel RGB sensor to recognize and follow it across the frame.

    نقل قول نوشته اصلی توسط siosha نمایش پست ها
    اگر 60 فریم نیاز مبرم شماست بحث دیگری است ولی
    حتی رو کاغذ هم نیکون به کنون در فیلم برداری برتری ندارد
    در عکس چرا نیکون برتری دارد ولی در فیلم کنون
    برای شما که کاربری عادی دارید به دلایلی که بارها گفته شده کنون در اکثر مدل ها برتری دارد
    700ِD با 18-55 تنها گزینه شما در این محدوده قیمت است برای چرایی موضوع و اطلاعات بیشتر تاپیک هر دوربین را مطالعه کنید
    رو کاغذ که داره انصافا! ببینید نیکون فیلمهارو p میگیره و کانن i میگیره که جدا از fps ... هر دو هم میکروفن اکسترنال میخورن و تنها برتری کانن به نظر من همون لنزهای STM هست ولی خب چون قراره میکروفن اکسترنال بخوره پس STM یا غیر STM هیچ توفیری نداره

    ممنون میشم بگین چرا کانن در فیلمبرداری ارجحیت داره. حرف شما حرف خیلی هاست و همه میگن برای عکس خوب نیکون و برای فیلم خوب کانن... فقط نمیدونم چرا

  5. #15
    كاربر همراه rainman1061 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2007
    محل سکونت
    Iran
    نوشته ها
    329
    تشکر شده
    581
    تشکر کرده
    808

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط armince نمایش پست ها
    والا نکته خیلی عالی رو اشاره کردید که من اطلاع نداشتم. البته در مورد کنترل اپرچر که اصلا نیازی بهش ندارم ولی فوکوس ممتد چرا... اما چند شوتیج سمپل تو یوتیوب دیدم که در حین فیلمبرداری فوکوس میکرد و اینقدر سریع بود که بعید میدونم دستی بوده باشه چون خطا نداشت شیب رمپ فوکوس هم یکنواخت بود. پس به احتمال زیاد ممتد بوده

    اینم اشاره ای که سایت نیکون کرده:

    Whether shooting stationary subjects, candid photos, high-speed action or Full HD video, the D5300 keeps subjects in focus. Its 39-point high-density autofocus system with 9 cross-type sensors quickly locks onto your subject, and Nikon's unique 3D-tracking uses the 2,016-pixel RGB sensor to recognize and follow it across the frame.



    رو کاغذ که داره انصافا! ببینید نیکون فیلمهارو p میگیره و کانن i میگیره که جدا از fps ... هر دو هم میکروفن اکسترنال میخورن و تنها برتری کانن به نظر من همون لنزهای STM هست ولی خب چون قراره میکروفن اکسترنال بخوره پس STM یا غیر STM هیچ توفیری نداره

    ممنون میشم بگین چرا کانن در فیلمبرداری ارجحیت داره. حرف شما حرف خیلی هاست و همه میگن برای عکس خوب نیکون و برای فیلم خوب کانن... فقط نمیدونم چرا
    سلام
    به نظر میرسه شما انتخابتونو کردید.
    شما همونو بگیرید مبارکتون باشه
    Canon 6D
    100mm f/2.8L IS USM Macro
    16-35mm f/4L
    50f/1.4

  6. #16
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط armince نمایش پست ها
    والا نکته خیلی عالی رو اشاره کردید که من اطلاع نداشتم. البته در مورد کنترل اپرچر که اصلا نیازی بهش ندارم ولی فوکوس ممتد چرا... اما چند شوتیج سمپل تو یوتیوب دیدم که در حین فیلمبرداری فوکوس میکرد و اینقدر سریع بود که بعید میدونم دستی بوده باشه چون خطا نداشت شیب رمپ فوکوس هم یکنواخت بود. پس به احتمال زیاد ممتد بوده

    اینم اشاره ای که سایت نیکون کرده:

    Whether shooting stationary subjects, candid photos, high-speed action or Full HD video, the D5300 keeps subjects in focus. Its 39-point high-density autofocus system with 9 cross-type sensors quickly locks onto your subject, and Nikon's unique 3D-tracking uses the 2,016-pixel RGB sensor to recognize and follow it across the frame.



    رو کاغذ که داره انصافا! ببینید نیکون فیلمهارو p میگیره و کانن i میگیره که جدا از fps ... هر دو هم میکروفن اکسترنال میخورن و تنها برتری کانن به نظر من همون لنزهای STM هست ولی خب چون قراره میکروفن اکسترنال بخوره پس STM یا غیر STM هیچ توفیری نداره

    ممنون میشم بگین چرا کانن در فیلمبرداری ارجحیت داره. حرف شما حرف خیلی هاست و همه میگن برای عکس خوب نیکون و برای فیلم خوب کانن... فقط نمیدونم چرا
    طبيعي است كه سايت نيكون هرگز نمي گويد دوربين من نمي تواند فوكوس ممتد انجام دهد ولي بايد دانست كه فوكوس ممتد ارتباطي با 39 نقطه فوكوس Phase Detection ندارد زيرا فيلمبرداري در حالت Live View كار مي كند كه اصولاًً آن 39 نقطه كه 9 نقطه آن كراس هستند و قابليت3D Tracking هم دارند از مدار خارج هستند و دوربين به روش ‍فوكوس با تشخيص كنتراست كار مي كند كه بسيار كند است. نمونه فيلمي هم كه ديديد احتمالاً فوكوس به روش دستي انجام شده است.
    اصولاً دوربين هاي DSLR‌داراي دو سيستم فوكوس هستند. يك سيستم فوكوس Phase Detection كه سنسورهاي خود را دارد و وقتي آينه پايين است (هنگامي از ويوفيندر استفاده مي كنيم) كار مي كند. اين سنسورها فوكوس بسيار سريع را ميسر مي كنند. روش دوم فوكوس كنتراستي است كه هنگامي كه آينه بالاست (Live View) و سنسورهاي Phase Detection از مدار خارج مي شوند اين سيستم اسفاده مي شود. در اين سيستم تصويري كه سنسور دريافت كرده از نظر كنتراست بررسي شده و با تغيير فوكوس هنگامي كه كنتراست بهينه شد فوكوس تكميل شده است كه اين روش بسيار كندتر از Phase Detection است.
    براي فوكوس ممتد و سريع نياز به سنسوري هست كه بتواند به روش Phase Detection كه بسيار سريع است فوكوس كند و هيچ كدام از دوربين هاي نيكون به سنسوري كه اين قابليت را داشته باشد مجهز نيستند. دوربين هاي 650D 700D 100D و 70D كانن اين نوع سنسور را دارند. در دوربين هاي گفته شده (به جز 70D) تعداد زيادي سنسور Phase Detection در داخل سنسور اصلي دوربين قرار داده شده اند (سنسور هيبريدي) كه باعث مي شوند در حالت Live View هم فوكوس Phase Detection فعال باشد و بتواند فوكوس ممتد را انجام دهد . در 70D هم سنسور از نوع دوال پيكسل است كه فوكوس Phase Detection در سطح پيكسل انجام مي شود كه سرعت و كارائي بي نظيري دارد. به عبارت ديگر در دوربين هاي نسل جديد كانن اين لنز STM نيست كه فوكوس ممتد را فراهم مي كند بلكه سنسور دوربين اين كار را مي كند و لنز STM كار فوكوس را بي صدا و دقيق انجام مي دهد.
    مسلم بدانيد كه فوكوس ممتد سريع ، بي صدا و كارآمد با دوربين هاي نيكون ممكن نيست.
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Saturday 30 August 2014 در ساعت 13:49
    Mehrdad-PL، johnny_depp، mk_sq و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #17
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    August 2014
    نوشته ها
    18
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    12

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    طبيعي است كه سايت نيكون هرگز نمي گويد دوربين من نمي تواند فوكوس ممتد انجام دهد ولي بايد دانست كه فوكوس ممتد ارتباطي با 39 نقطه فوكوس Phase Detection ندارد زيرا فيلمبرداري در حالت Live View كار مي كند كه اصولاًً آن 39 نقطه كه 9 نقطه آن كراس هستند و قابليت3D Tracking هم دارند از مدار خارج هستند و دوربين به روش ‍فوكوس با تشخيص كنتراست كار مي كند كه بسيار كند است. نمونه فيلمي هم كه ديديد احتمالاً فوكوس به روش دستي انجام شده است.
    اصولاً دوربين هاي DSLR‌داراي دو سيستم فوكوس هستند. يك سيستم فوكوس Phase Detection كه سنسورهاي خود را دارد و وقتي آينه پايين است (هنگامي از ويوفيندر استفاده مي كنيم) كار مي كند. اين سنسورها فوكوس بسيار سريع را ميسر مي كنند. روش دوم فوكوس كنتراستي است كه هنگامي كه آينه بالاست (Live View) و سنسورهاي Phase Detection از مدار خارج مي شوند اين سيستم اسفاده مي شود. در اين سيستم تصويري كه سنسور دريافت كرده از نظر كنتراست بررسي شده و با تغيير فوكوس هنگامي كه كنتراست بهينه شد فوكوس تكميل شده است كه اين روش بسيار كندتر از Phase Detection است.
    براي فوكوس ممتد و سريع نياز به سنسوري هست كه بتواند به روش Phase Detection كه بسيار سريع است فوكوس كند و هيچ كدام از دوربين هاي نيكون به سنسوري كه اين قابليت را داشته باشد مجهز نيستند. دوربين هاي 650D 700D 100D و 70D كانن اين نوع سنسور را دارند. در دوربين هاي گفته شده (به جز 70D) تعداد زيادي سنسور Phase Detection در داخل سنسور اصلي دوربين قرار داده شده اند (سنسور هيبريدي) كه باعث مي شوند در حالت Live View هم فوكوس Phase Detection فعال باشد و بتواند فوكوس ممتد را انجام دهد . در 70D هم سنسور از نوع دوال پيكسل است كه فوكوس Phase Detection در سطح پيكسل انجام مي شود كه سرعت و كارائي بي نظيري دارد. به عبارت ديگر در دوربين هاي نسل جديد كانن اين لنز STM نيست كه فوكوس ممتد را فراهم مي كند بلكه سنسور دوربين اين كار را مي كند و لنز STM كار فوكوس را بي صدا و دقيق انجام مي دهد.
    مسلم بدانيد كه فوكوس ممتد سريع ، بي صدا و كارآمد با دوربين هاي نيكون ممكن نيست.
    ممنونم دوست عزیز فوق العاده بود. ممنونم که وقت باارزشت رو دراختیارم گذاشتی و خیلی چیزا یاد دادی
    تا اینجا با توجه به گفته های شما 700 کانن انتخاب مناسبیه و به بودجه منم میخوره. در مورد کیفیت عکاسی این مدل هم نظری دارین؟

    مرسی


    نقل قول نوشته اصلی توسط rainman1061 نمایش پست ها
    سلام
    به نظر میرسه شما انتخابتونو کردید.
    شما همونو بگیرید مبارکتون باشه
    سلام
    نه دوست عزیز هنوز به نتیجه گیری نهایی نرسیدم. فقط گاهی نظرم به سمت کانن میره گاهی نیکون. ولی خب چون این هزارتومن هزارتومن این پول رو با کار کردن تو ساختمون بدست آوردم میخوام چیزی بگیرم که پیشمون نشم
    واسه همین به تجارب ارزشمند شما دوستان کاردان نیاز دارم

  8. #18
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط armince نمایش پست ها
    ممنونم دوست عزیز فوق العاده بود. ممنونم که وقت باارزشت رو دراختیارم گذاشتی و خیلی چیزا یاد دادی
    تا اینجا با توجه به گفته های شما 700 کانن انتخاب مناسبیه و به بودجه منم میخوره. در مورد کیفیت عکاسی این مدل هم نظری دارین؟

    مرسی
    كيفيت عكاسي خوبي هم دارد. گرچه شايد كيفيت عكس هاي D5300 قدري بهتر باشد. اگر فيلمبرداري در كنار عكاسي براي شما اهميت قابل توجهي دارد به نظرم 700D انتخاب مناسبي است.
    msh2200، ata_m3 و armince تشکر می‌کنند.

  9. #19
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    August 2014
    نوشته ها
    18
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    12

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    كيفيت عكاسي خوبي هم دارد. گرچه شايد كيفيت عكس هاي D5300 قدري بهتر باشد. اگر فيلمبرداري در كنار عكاسي براي شما اهميت قابل توجهي دارد به نظرم 700D انتخاب مناسبي است.
    دوست عزیز ممکنه در مورد انتخاب لنز پرایم و و یه تله زوم معمولی نهایتا 135 راهنماییم کنی؟ عمق میدان خیلی واسم مهمه!

  10. #20
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط armince نمایش پست ها
    دوست عزیز ممکنه در مورد انتخاب لنز پرایم و و یه تله زوم معمولی نهایتا 135 راهنماییم کنی؟ عمق میدان خیلی واسم مهمه!
    منظورتان از 135، 135 ميليمتر است يا 1350000 تومان؟ براي لنز Walk Around تا 135 م م دو گزينه مناسب وجود دارد: 15-85 به قيمت 1850000 تومان و 18-135 STM كه كيفيت خروجي اولي قدري بهتر است ولي با توجه به اينكه فيلمبرداري و فوكوس ممتد براي شما مهم است من 18-135 STM را توصيه مي كنم.
    براي لنز پرايم هم 40mm f/2.8 STM يا 50mm f/1.8 II گزينه هاي نسبتاً ارزان و مناسبي هستند
    msh2200 و armince تشکر می‌کنند.

صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •