D300s
7Dکد:http://www.imaging-resource.com/PRODS/D300S/D300SA6.HTM
کد:http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA6.HTM
Printable View
D300s
7Dکد:http://www.imaging-resource.com/PRODS/D300S/D300SA6.HTM
کد:http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA6.HTM
درود
در بعضی از بدنه های نیکون که موتور فوکاس دارند اگر لنزی گذاشته شود که موتور فوکاس ندارد این موضوع صدق میکند و D300 فقط در این صورت سرعت فوکاس بیشتری دارد. اما وقتی از لنزی استفاده میشود که خودش موتور فوکاس دارد موتور فوکاس بدنه غیر فعال میشود و داشتن و یا نداشتن موتور فوکاس در بدنه هیچ نقشی دیگر نخواهد داشت چه رسد که باعث برتری D300 به D90 شود یا 7d مثلا بگذریم که 7d اصلا موتور فوکاس ندارد تا اصلا بخواهیم بگوییم فوکاس سریعتری دارد اینها بدیهیات هستند. در اینجا فقط لنز هست که تعیین کنند میشود اگر معیار ما سرعت فوکاس باشد.
و نکته ای که فکر نمیکنم لازم به ذکر باشد و همگی بر آن واقف هستند اینست که سیگما تاکنون لنزی نساخته که کاملا مشابه نمونه دیگری از همان مدل باشد ;-)
به عبارتی گویا ترین مطلب را جناب قدیری فرمودند که لنز های سیگما تخم مرغ شانسی هستند.
موفق باشید
انوش
پس با این فرضیه با یک لنز ثابت در دو بدنه مثلا یکی 350 دی و 7 دی سرعت فکوس برابر است .درصورتی که این طور نیست و 7 داری یک پردازنده مجزا برای سیستم فکوس است که هر لنز گیجی رو را میندازه .با لنز 70-200 سیگما به وضوح تفاوت فکوس 40 دی و 7 دی رو حس کردم .
( آقا جان من به همه چیزش گیر بدبن(نویر ، ارگونومی ، کیفیت ...) ولی با سیستم فکوسش کار نداشته باشید):::shame on you:::
سلام:
سرعت و دقت فکوس هم به بدنه ارتباط دارد هم به لنز.
باید بدونین که لنز به تنهایی نمیتونه فکوس کنه و تا با بدنه ارتباط نداشته باشه هیچ فکوسی در کار نیست.
سنسور فکوس روی بدنه قرار داره و موتور فوکوس روی لنز قرار داره (در صورتی که لنز موتور فوکوس دار باشد).
بدنه D300 و D300s سنسور فکوسش Multi-CAM3500 DX است.
وقتی عمل فکوس شروع میشه بدنه محاسبه تصویری فکوس رو انجام میده و مستقیما به لنز دستور میده که رینگ فکوس لنز کدام طرف بچرخه.
موتور فکوس در لنز فقط دستور ارسال شده از بدنه رو اجرا میکنه و خودش به تنهایی نمیتونه فکوس کنه.
پس سرعت فکوس هم به لنز و هم بدنه بستگی داره.
در بدنه هایی که سنسور فکوس بهتری دارن در نور و کانترست کم فکوس راحت تر و سریعتر انجام میشه.
در ریویو سایت هم دیدم که سرعت فکوس D90 در بعضی موارد از D300s هم سریعتر بود ولی دلیل نمیشه که در نور کم هم بهتر باشه.
فکر می کنم میان دو مسئله باید تمایز قایل شد. سرعت و دقت فوکوس در نهایت با سیستم فوکوس دوربین و سرعت لنز ارتباط دارد اما در عین حال این دو موضوع با هم متفاوت هستند. در صورتی که بخواهیم از یک سوژه در حال حرکت یا شرایط نوری نا مناسب یا سوژه ای با شکلی خاص عکاسی کنیم سیستم اتوفوکوس دوربین بسیار اهمیت پیدا میکند همانطور که سیستم اتوفوکوس 51 نقطه ای دی300 با 5 نقطه ای دی70 فرق دارد. اما اینکه بگوییم در شرایط کاملا استادندارد یعنی تشابه در شرایط لابراتواری دوربین روی سرعت و دقت فوکوس لنز اثر میگذارد شک دارم.
البته این مسئله که میگم در مورد لنزهای موتور دار است. من لنز 35 میلیمتر نیکون را که AFS هم هست روی دو بدنه دی300 و دی70 بارها امتحان کردم. در صورتی که فوکوس روی تک نقطه مرکزی باشد و سوژه ثابت هیچ تفاوتی میان سرعت و دقت فوکوس 2 دوربین ندیدم. طبیعی است که در شرایط خاص و سوژه متحرک و غیره سیستم اتوفوکوس پیشرفته دی300 خودش را نشان میدهد.
تفاوت سرعت فوکوس در مورد لنزهای AFD در دی300 بسیار سریعتر است چون موتور بدنه سریعتری دارد.
منظورم این است اگر لنز مسئله دار باشد یا سرعت فوکوس کمی داشته باشد از بستنش روی دی300 و 7 دی اتفاق خارق العاده ای نمی افتد. در نهایت نقش دوربین و لنز در اتوفوکوس مهم است اما باید میان این نقش ها تفکیک قایل شد. مقایسه سرعت و دقت فوکوس دی300 با یک لنز نیکون و 7دی بایک لنز کنون و شرایط عکاسی نامشخص و نتیجه گیری از ان کمی مشکل است.
من فکر نمیکردم نظرم اینقدر غلط انداز بوده باشه!نقل قول:
بحث کنون و نایکون چند وقتی هست که بسته شده
ولی بی انصافی هست که D300s را برتر بدانیم
سرعت فوکوس سریعتر 7D بیش از دو برابر سریعتر
مگاپیکسل بالاتر - مناسب برای عکاسی حیات وحش و ...
فریم ریت بالاتر
کراس اف 2.8
ارگونی هم یک چیز نسبی و بستگی به یوزر داره
نایکون هم لنز سفید داره
صحبت من این نیست که نیکون D300s دوربین بهتریه. صحبتم اینه که با همهی پیشرفتها و امکاناتی که 7D داره کماکان دوربین D300s رقیب سرسختی واسش محسوب میشه.
وگرنه من خودم 7D رو بهترین و کامل ترین دوربین Serious Amateur Range میدونم.
برای مثال همین سرعت فوکس شاید توی شرایط مشابه بین دو دوربین مثلا (و فقط مثلا!!) 7D توی 0.2 ثانیه فوکوس کنه و D300s توی 0.1 (یا برعکس). اونموقع میتونیم بگیم فلان دوربین سرعت فوکسش "2 برابر" دوربین دیگه است. ولی کل تفاوت 0.1 ثانیه است فقط. "چند برابر" این زمان شاید وقت صرف شه که شاتر رو طرف فشار بده!! به هر شکل اونقدر تفاوت چشمگیری رو حداقل برای من بوجود نمیاره.
ضمن اینکه بحث بالا اصلا غلطه! سرعت فوکس بیش از 90% به لنز بستگی داره. توی بدنه مهم دقت فوکوسه که دوربین اونو تعیین میکنه. که از این لحاظ 7D به علت داشتن 19 نقطهی Cross Type و همینطور گسترهای که این نقاط میپوشونن (بیشتر پخش شدن) حداقل از نقطه نظر تئوری، توی دنبال کردن سوژه ها بین دوربین های هم رده اش وضعیت بهتری داره.
_________________
اون لنزهای نیکون هم رنگ خاکستری/نقرهای دارن نه سفید! ضمن این که لنز سفید استعارهی واضحی بود که فکر نکنم نیاز به توضیح داشته باشه.
باتشکر...
یک مساله کلی رو خارج از بحث مدل و برند دوربین من بگم اگر جاییش اشکال داشت دوستان لطف کنند و راهنمایی کنن.
کار فوکوس از لحظه ایه که دکمه شاتر تا نیمه فشار داده میشه.
در این لحظه به پروسسور فرمان داده میشه و پروسسور که در بدنه هست با استفاده از اطلاعاتی(میزان نور و فاصله سوژه و ...) که از لنز میگیره با فرمان دادن به موتور فوکوس لنز و یا بدنه عمل فوکوس رو انجام میده.
در اینصورت هم سرعت عمل پروسسور بدنه و هم شرایط اپتیکی و موتور فوکوس لنز در سرعت فوکوس تاثیر گذار خواهد بود.
وقتی دکمهی فوکوس رو میزنید دوربین به لنز دستور میده که عمل جستجو رو انجام بده. یعنی شروع کنه پیچ فوکوس رو چرخوندن. بعد هر جا که بیشترین کنتراست رو در تصویر دید عمل جستجو رو متوقف میکنه.
مشخصا اینجا معیار اصلی دوربین سرعت تغییر فوکوس لنزه. که تنها تعیین کنندهی اون هم موتور فوکوس موجود توی لنزه.
حالا اینجا میمونه اینکه دوربین در شرایط مختلف چطور بتونه کنتراست تصویر رو تشخیص بده. مثلا توی تاریکی ممکنه چندین بار دوربین عقب جلو کنه فوکوس رو تا بتونه کنتراست رو تشخیص بده. ولی توی شرایط نوری مناسب تفاوت واقعا حادی نیست. شاید در حد چند میلی ثانیه دیگه. همین.
ولی اول و آخر اینه که لنز با چه سرعتی فوکوسش رو تغییر بده.
_______________________
آقا مهدی من کشتهی تجهیزاتتم!! کارت درسته...
باتشکر...
سلام:
بی ارتباط به بحث اخیر نیست
دقت اتوفوکوس
من فکر میکنم موردی که باعث تفاوت نظر دوستان هست بیشتر بخاطر آنست که پروسه کامل فکوس میباید مد نظر باشد. فرضا چیزی که انوش عزیز اشاره میکنند فقط قسمتی از این پروسه خواهد بود که بر عهده لنز است و مسلما یک فکوس درست کامل سریع و بی نقص شامل همین قسمت نیست. (منظور سرچ کردن لنز جهت رسیدن به وضوح که دستور آن از دوربین خواهد بود، همین قسمت مورد اشاره انوش ) وقتی صحبت از فکوس میشود، یک فکوس کامل از ابتدا لحظه ای که دستور توسط عکاس به دوربین داده میشود و تا انتها که میباید ثبت انجام شود در ترکیبی با عملکرد لنز بهمراه دوربین خواهد بود. و بی تردید دوربین در آن نقش خواهد داشت حال آنکه نقش دوربین در این خصوص و تاثیری که میباید داشته باشد بسته به هر ثبت چقدر تاثیر گذار هست یا تاثیر ناچیزی دارد مبحثی است جدا، که در فرصتی دیگر میتوان بدان پرداخت
موفق باشید
درود
موضوع مورد بحث سرعت فوکاس است. ( البته برای عکاسی)
و نقش موثر آن در عکاسی اگر نه میتوانیم بدون اینکه بداینم اصلا پرسسور دوربین چه مشخصاتی دارد و دارای چه فرکانس ساعتی است ، احتمالا یکی از آنها چند ملیونیم ثانیه فرق خواهد داشت( به هر حال بین 7d یا d300 یکی سریع تر هست تاکید میکنم بدون دانستن سرعت فرکانس پردازنده ان ) اما این اختلاف چند میلیونیم ثانیه ای که اصلا معلوم هم نیست کدام سریعتر هست در عکاسی مقصود نظر ما نمیتواند باشد و ماقرار نیست بحث الکترونیک داشته باشیم آن بخش بزرگ اختلاف سرعت فوکاس در عکاسی که میتواند در حد اختلاف یک یا چند ثانیه باشد است که در لنز ها مختلف است و فرق دارد
با این اوصاف شما علاوه بر دوستان که بدنه را در سرعت فوکاس دخیل دانستند، خود عکاس را هم اضافه کردید ;) شاید به قدرت انگشت فشار دهنده هم بستگی داشته باشد.... اما گذشته از مزاح ، به یک مبحثی هم فکر کنید بیشتر موضوع روشن میشود:
فرض بر اینکه دوربین در سرعت فوکاس دخالت دارد ، مثلا بستن لنزی مثل 70-200 بر روی دوربین و داشتن سرعت فوکاس در حد صاعقه ، حال این لنز زوم را که دامنه وسیعی نسبت به یک لنز پرایم دارد را برداشته و لنز ماکرو 100 ( یا 105 در نیکون ) را جای آن میبنیدم ، چه اتفاقی میافتند که میگویند فوکاس لنز گیج میزند؟ آیا آن بخش مربوط به بدنه مورد اشاره دوستان که گفته شد در سرعت فوکاس دخالت دارد دیگر ، حاظر به همکاری با همان سرعت لنز قبلی با این این لنز نیست؟ lol برای همین است که سرعت فوکاس کند میشود؟!!!
در لنز های مختلف همان بخش در بدنه ثابت هست اما نتایج با لنز های مختلف متغیر ....
سرعت فوکاس به لنز وابسته است ( آن مقدار سرعتی که در عکاسی میتواند تعیین کننده باشد )
چندین چند هزار نقد و ریویو در سایتهای معتبر بارها و بارها در آن از عبارت سرعت فوکاس لنز نام برده شده نه چیزی غیر از آن.
موفق باشید
انوش
سلام:
خیلی اصراری ندارم صحبت های من را باور کنید من فقط مواردی که ممکن است بدانم عنوان میکنم تصمیم گیری با شما و دوستانی است که این چند پست را میبینند. این عرایض بنده از چندین هزار نفر در سایت های معتبر نیست مربوط به چند سایت معتبر است که ممکن است از تعداد انگشتان دست بیشتر نشود. اگر موافق باشید مکانیزم فکوس رو تشریح نکنم چون بلد نیستم و بیشتر ادامه ندهم چون ممکن است، دفعه بعد "سرعت باد" تاثیر گذار در سرعت فکوس هم از این عرایض برداشت شود.
به هر شکل یک فکوس دقیق و سریع به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت و چه بخواهید یا نخواهید لنز و بدنه دو عامل تاثیر گذار مهم در این خصوص خواهند بود. تصمیم به قبول این موارد بر عهده شما و خوانندگان این پست.
موفق باشید
درود
جناب ناظم رعایای عزیز
آن پستی را که از مطالب گذشته خود نقل قول فرمودید ربطی به مطلبی که من عنوان کردم ندارد. چون این پست نبود.
نکته ای که در این پست نقل قول شده شما به چشمم خورد این بود:
...... در ترکیب D300 و لنز Sigma 100-300 F4 HSM ، در حالت عکاسی متوالی با سرعت 6 فریم در ثانیه و حالت فوکوس ممتد، اغلب تنها اولین فریم فوکوس مناسبی داشت و هیچیک از شاتهای متوالی بعدی در فوکوس نبودند....
اگر هنوز D300 خود را دارید به Custom Setting Menu بروید و وارد گزینه a که Autofocus باشد بروید و بعد وارد a1 بشوید که گزینه AF-C priority selection هست، اون رو از حالت Release به Focus یا حداقل Release+Focus تغییر دهید. تا دیگر در مد فوکاس متوالی و عکاسی پیاپی مشکل فوق را نداشته باشید.
و موارد دیگر که همگی در پست های همان صفحان پاسخ داده شده.
موفق باشید
انوش
سلام انوش عزیز
اما من مطمئن هستم که اشاره شما دقیقا به همین پست بوده چون تعداد پستهایی که در مورد دوربین و یا لنز داشته ام بسیار محدودند و محتوای تمام آنها بخصوص بحثهای مشترکی که با هم داشته ایم را بیاد دارم.
ولی اینکه شما یک یا دو جمله از یک پست را بدون در نظر گرفتن جملات قبل و بعد از آن مورد اشاره قرار دهید و بدون در نظر گرفتن توضیحات متعدد نویسنده آن، اصرار در وارونه جلوه دادن نظر نویسنده کنید، اگر تعمدی باشد بدور از اخلاق است و اگر غیر عمدی است، لطفا من بعد یک پست را کامل بخوانید و سعی کنید منظور نویسنده آنرا در ست درک کنید.
با احترام
در تنظیماتی که شما سعی کرده اید به بنده بیاموزید، تنها زمانی شات زده میشود که فوکوس انجام شده باشد، بنابراین چنانچه مجموعه ی لنز و دوربین نتوانند سوژه را پیدا و روی آن فوکوس کنند عکسی گرفته نمیشود و لذا عکاسی متوالی 6-8 فریم در ثانیه هم در این تنظیمات بی معنا است و مشکل نداشتن عکسهای متوالی با فوکوس خوب همچنان پابرجا خواهد بود
با سپاس
یعنی اگر سوژه در محدود فکوس باشد حتما تمام عکسها فکوس خواهد بود؟نقل قول:
بله اگر سوژه شما در محدوده هیچ کدام از آن 51 نقطه نباشد یا در کادر نباشد کاری از دست دوربین بر نمی آید.
فکر نمیکنم خود نیکون هم این ادعا را داشته باشد.
پ ن:انوش جان شما که امروز از اخلاقیات سخن میگفتید بد نیست به جای اصرار بر اشتباه خود قضاوت نا صحیح و اعلام رای برای دیگران کمی به همان اخلاقیات پایبند باشید.:::happy:::
درود
در مورد فوکاس در نیکون اگر قدری مطالعه بفرمایید آنوقت متوجه قضایا خواهید شد البته بنده ذکر هم کرده ام در AF-C priority selection اگر اون رو از حالت Release به Focus تغییر دهیم اینگونه میشود که تمام عکسهای همگی فوکاس باشند بهتر است زود قضاوت نکنید.
ضمنا فکر میکنم بحث فنی است نه قضاوت کردن راجب کسی فکر میکنم دچار سوء تفاهم شده اید.
شما فرمودید:
من این مورد را قضاوت کردن میبینم و شما بحث فنی!نقل قول:
و این ماجرا جدای قیاس مع الفارغ بودنش ، به چند دلیل که هر کدام به تنهایی کافی است غلط بود.
شما به نوعی که جای شک باقی نمیگذارد فرمودید که حرف ایشان غلط بوده است.
در مورد فکوس هم هنوز متوجه منظور شما نشده ام!
به گفته شما با قرار دادن دوربین در حالتی که فرمودید فقط کافیست سوژه در نقاط فکوس باشد تا فکوس شود!
تاثیر عوامل نوری،بکگراند،لنز،سرعت سوژه و ... در فکوس را در نظر نگرفته اید!
اگر چنین بود که دیگر این هم بحث در مورد سرعت فکوس لنزها معنی نداشت!هر کسی در هر شرایطی و با هر لنزی تمام عکسهایی که میگرفت(شرط قرار داشتن سوژه در محدوده نقاط فکوس) فکوس بود.
در مورد بحثهای فنی فکر میکنم بد نیست صحبتهای شخصی مثل بهین عزیز که از اساتید عکاسی حیات وحش هستند را از تعصبات برندی جدی تر بگیرید(فکر نمیکنم تجربه جدی در مورد عکاسی از حیات وحش داشته باشید تا بتوانید در آن مورد با ایشان بحث بفرمایید)
اگر از رک گویی من دلگیر شدید پیشاپیش عذر میخواهم.
سلام به همه دوستان
اگر خواطرتان باشد... در چند صفحه قبل از مقایسه 7D و دی 300 اس گفته بودم که 7دی تا حدودی غیر شارپ است و...
همینجا رسما اعلام میکنم هرچی در مورد این دوربین گفتم پس میگیرم! ( و در اولین فرصت سعی میکنم بادی خودم رو عوض کنم!)
نمونه عکس هایی که با دوربین خودم مقایسه کردم (دی 300 اس) توسط یکی از دوستان گرفته شده بود و من شخصا زیاد با آن کار نکرده بودم... اما با قرض گرفتن دوربین و کمی کار کردن با آن، معلوم شد ایراد از نحوه فوکوس کردن دوستم بوده!!! ( خودش هم شخصا اعتراف کرد که با نحوه فوکوس راحت نیست!)
ولی باید بگم دوربین محشریه... با لنز 15-85 خودش سرعت فوکوس مناسبی ( کمی بهتر از دی300 با 16-85) دارد! اما چیزی که من را شگفت زده کرده نویز تصویر است!!! در ایزو 12800 همانقدر نویز بوجود میآید که در 3200 نیکون ( بدون عمل نویز ریداکشن!) :mlaugh:
در کل راحتی کار با آن بیشتر از نیکون است... خیلی بهتر و سریعتر میشود تنظیمات را تغییر داد... در اولین فرصت سعی در تهیه آن خواهم داشت!!! ( شاید هم با دوربین خودم تاق بزنم! :::yess::: )
نمونه تصویر:
فایل پیوست 10833
کراپ 100%:
فایل پیوست 10834
دیافراگم: 5.6
شاتر : 1/800
ایزو: 125
باز هم چند روز دیگر میآیید و میگویید :نقل قول:
اما چیزی که من را شگفت زده کرده نویز تصویر است!!! در ایزو 12800 همانقدر نویز بوجود میآید که در 3200 نیکون ( بدون عمل نویز ریداکشن!)
نقل قول:
همینجا رسما اعلام میکنم هرچی گفتم پس میگیرم!
با سلام
دوست من زیاد وارد این مباحث نشو از اصل عکاسی لذت ببر چه بسا افرادی هستند که با مدلهایی پایینتر از این دو مدل عکسهایی بسیار زیبا می اندازند.
فرضا اگر اختلافی هم بین این دو بدنه باشد همانطور که شما می فرمایید اصلا در حدی نیست که خللی در عکسها بوجود آورد.
بنابراین زیادی پیچش مو را نبینید و سعی کنید از عکاسی و عکسهای زیبایی که میگیرید لذت ببرید.
خب! بد نیست بعد از این صحبتها کمی هم به استفاده از خصوصیات دوربینمون بپردازیم.
یکی از مزیتهایی که دوربین کنون 7D (و همچنین 5D MK II) نسبت به بقیهی دوربین ها دارن قابلیت خاص Live View اونهاست.
وقتی شما وارد حالت Live View میشید واضحا دوربین آینه و شاتر رو کنار میزنه تا تصویر به سنسور دوربین برسه و نهایتا شما اونو ببینید. استفادهی مهم اون هم (همونطور که میدونید) اینه که با زوم دیجیتال 10 برابرش میشه فوکوس فوق العاده دقیقی به صورت دستی انجام داد که برای عکاسی نجومی و عکاسی ماکرو واقعا حیاتیه. تا اینجا چیز خاصی رو شاهد نیستیم.
یکی از خوبی های Live View در این دوربینها، اینه که عملکردی مشابه Mirror Lockup رو برای ما ایفا میکنه. چون مشخصا آینه بالاست و دیگه حرکت آینه نداریم. در دوربین های المپوس و نیکون (البته مطمئن نیستم. منبعم اینجاست) موقع گرفتن عکس آینه رو دوباره بالا و پایین میکنن و یعنی دوباره همون آش و همون کاسه.
بقیهی دوربین ها فقط شاتر رو میندن، سیستم رو Reset میکنن و دوباره شاتر رو باز و بسته میکنن.
حالا نکتهی جالب قضیه اینجاست. توی دوربین های 7d و 5D MK II، وقتی دکمهی شاتر رو فشار میدید، دوربین میاد و یک لحظه سنسور رو Reset میکنه (شبیه موقعی که آینه بالا رفته و شاتر هم کنار اومده و سنسور در معرض نور قرار میگیره) و شاتر رو با سرعت دلخواه پایین میاره. یعنی حرکت دوربین بازهم کمتر از قبل میشه.
و قضیه باز هم از این فراتر میره. وقتی از یکی از حالتهای Silent Shooting دوربینتون استفاده کنید، شوک خفیف حاصل از حرکت شاتر باز هم از این کمتر میشه. (و همینطور صدای اون!)
این قابلیت فوق العاده کاملا استفاده از Mirror Lockup رو حداقل برای من منسوخ میکنه. چون تازه میتونم در تمام مدت سوژه ام رو هم تحت نظر داشته باشم. چون همونطور که میدونید بعد از قفل شدن آینه، دوربین باز هم لرزش داره تا مدت کوتاهی و در طول این مدت مشخصا من نمیتونم از ویزور سوژه ام رو نگاه کنم.
همهی اینها ابزار قدرتمندی رو برای کارهای دقیق در اختیار عکاس میذاره.
و در عمل:
همین چند شب پیش اطراف شهر یزد دوربین رو به انتهای یک تلسکوپ Semi APO متصل کردم و اون رو به سمت ماه نشانه گرفتم. مهم نیست که دوربینتون روی چه پایهای سوار شده باشه (در این مورد HEQ5 GoTo). تلسکوپ وسیله ایه که کمترین برخورد و حتی بادهای خفیف هم باعث ایجاد ارزش در طول بدنه اش میشه و هنگام عکاسی به خاطر وزن اضافهی دوربین در انتهای نازک ترو ضعیف تر تلسکوپ، این مشکل بیشتر هم میشه. ولی مشکلی برای من وجود نداشت.
دوربین رو در حالت Live View قرار دادم و چند تصویر برای تنظیم سرعت شاتر گرفتم (مشخصا برای ماه حساسیت 100 رو انتخاب کردم) و برای تصاویر اصلی کافی بود به تصویر زندهی ماه در پشت دوربینم نگاه کنم و منتظر لحظهای باشم که لرزش تلسکوپ متوقف بشه و اون لحظه بود که دکمهی دکلانشور رو فشار میدادم.
این اولین بار بود که با دوربین دیجیتال، ماه رو مستقیما سوژه قرار میدادم. و با تمام سختی ها و حتی بادهای وقت و بیوقتی که میوزید، نتیجه واقعا راضی کننده بود. و تجربهای لذت بخش برای من.
تصویر زیر از پردازش با Lightroom 3 حاصل شده.
The Moon
_____________
_____________
پدرم در اومد یه آپلود سنتر پیدا کنم که هیتلر نشده باشه. اگر برای شما هیتلر بود دیگه یه آپلود سنتری که برای امنیت مملکت مخاطره انگیز نباشه معرفی کنید...
___________
نکته: اگر از تجهیزاتتون راضی نیستید به دنبال راه خلاص شدن نباشید، راهی رو پیدا کنید که نهایت استفاده رو ازشون ببرید.
باتشکر...
عملکرد 7 دی در ISOهای پایین در چه حدییه؟
همهی دوربین ها بهترین عملکرد رو از نظر کیفیت تصویر در ISO های پایین تر دارن.
لطفا منظورتونو دقیق تر بگید.
سلام دوست عزيز
اصلا قصد بي احترامي ندارم ولي فكر ميكنم شما 25 دقيقه قبل از اين پست توي تاپيك " راهنمايي براي خريد " از خريد اين بدنه اعلام انصراف كرديد !
به گفته خودتون :
پس بنا به تحقيقات خودتون به نتيجه نهايي رسيدين .اما اگه سوالي براتون بي پاسخ مونده حتما اين تاپيك رو از اول بخونين و از نظرات اساتيد فن استفاده كنيد.نقل قول:
دلیل لغو کردنم داشتن نویز تو ISO های مختلف بود
باتشكر
تو این لینک ها سمپل های زیادی هست که می تونید دانلود کنید و خودتون در مورد نویز در ایزوهای پایین قضاوت کنید.
کد HTML:http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fdc.watch.impress.co.jp%2Fdocs%2Freview%2Fdate_digital%2F20091113_328062.html&sl=ja&tl=en
کد:http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ja&tl=en&u=http%3A%2F%2Fdc.watch.impress.co.jp%2Fdocs%2Freview%2Fdate_digital%2F20091016_322246.html
EOS 7D Firmware Update Version 1.2.2
فیرمور جدید برای 7D
سلام
از فريمور ارايه شده استفاده كردم...متشكر.
آيا اين فريمور روي نحوه فوكوس دوربين هم تاثير ميذاره يا اين فقط به نظرم مياد كه كه فوكوس مخصوصا تو نور كم تغيير كرده؟ ( بهتر و سريعتر شده؟)
از 1.1.0 به اين ورژن آپديت كردم...
اگر ميشود بفرماييد دقيقا چه تغييراتي ميدهد.
از سایت مترجم گوگل برای ترجمه مطالب استفاده کنین:
http://translate.google.com
دوباره سلام...
مطلب سايت را خوانده بودم. در آن تفاوت هاي فريمور 1.2.0 را با نسخه ارايه شده 1.2.2 مقايسه كرده است... آيا جاي در مورد تفاوت با 1.1.0 اطلاعاتي هست؟ ...
متشكرم.
Canon now shipping EOS 7D kit with barcode reader support
کد:http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-10053-10827
سلام
میخواستم این عکس رو تو تاپیک عکسهای جالب بذارم ولی گفتم شاید اینجا مناسب تر باشه.
نقل قول:
the Canon 7D might be rugged, but it isn’t entirely fire-proof …
Petra’s fiance, Erkki, recently bought a new (used) car, just before a planned vacation. They had intended on cruising in the MG convertible and just enjoy the sports car in the summer. They were going to just drive around and take some photographs of the scenery.
The weekend before their vacation started, Erkki was on his way home from work when something in the car exploded and the car caught on fire. Huge flames engulfed the entire car. Erkki’s Canon 7D (with a 24-105L) was inside the car, as well his MacBook Air laptop. Everything went up in flames – the car; the camera & lens and the computer. Luckily no-one was harmed.
Since the car was imported from the UK, the insurance for it hadn’t taken effect yet. Therefore nothing will be replaced that went up in flames.
Here’s how the camera looks like now.
It’s going to hurt.
You might want to look away in case you’re the sensitive type …
http://neilvn.com/tangents/images/gu...rnt_01-600.jpg
A computer techie managed to get the hard-drive safely out of the computer safe, so Erkki could copy all the images that he’d taken since he got the 7D last winter.
The best part of the story though is that the 7D did keep a secret inside its melted body …
http://neilvn.com/tangents/images/gu...rnt_02-600.jpg
The CF card was completely unharmed!
Not a blemish on it. It didn’t even have that smoky smell. Opening the CF card door was a bit tricky, and it doesn’t look like the CF card door is going back on again. But all the images were recovered, and Petra even thinks it might possible to use the memory card again!
Do you think though that Canon might accept this as a repair under warranty?
معرفی 7DSV (Studio Version)
Canon U.S.A. Announces New EOS 7DSV (Studio Version) DSLR Camera With New Optional Canon Barcode Solution To Help Streamline Data Management For Large Scale Environments
نقل قول:
The new EOS 7DSV (Studio Version) Barcode Kit (EOS 7DSV and WFT-E5A with firmware change) will carry an estimated selling price of $ $2599. The EOS 7DSV (Studio Version) Body Only will carry an estimated selling price of $1829. Both are available by special order through select Canon authorized dealers.
کد:http://www.imaging-resource.com/NEWS/1282052588.html
آیا 7D آیتم اصلاح فکوس جهت لنزهایی که Back Focus دارن را دارا می باشد ؟ و اگر دارد جهت چند لنز قابل برنامه ریزی است ؟ آیا خوب و موثر عمل می کند ؟
آیا کسی از دوستان از این آیتم اصلاح فکوس استفاده کرده و آیا در عمل دقیق و کاربردی هست ؟
دوست عزیز، من این قابلیت رو روی 50D استفاده کردم و کاملا ازش راضی بودم.
البته یک نکته رو باید در نظر داشته باشی. معمولا لنزهایی که فوکوسشون دقیق نیست، این مقدار عدم دقت یک مقدار خطی نیست. یعنی اینکه با توجه به شرایط نور محیط، فاصله سوژه و دیافراگم مورد استفاده، مقدار آف بودن فوکوس کمی متفاوته. بنابراین وقتی شما میکرو ادجاستمنت رو در یک شرایط خاص تنظیم می کنی، در شرایط مشابه نتیجه عالی میده ولی در شرایط متفاوت ممکنه که باز هم کمی آف باشه. اما تجربه من نشون میده که باز هم هرچند نتیجه کاملا شارپ و عالی نباشه، خیلی بهتر از حالتیه که اصلا از این امکان استفاده نکردید.
دانشگر
قابلیت فیلمبرداری ۶۰ فریم در ثانیه 7D می تواند باعث خلق فیلمهای فوق العاده آهسته شود. پلاگینی به نام Twixtor برای Final C.P این روند را حتی منعطفتر میکند. چرا که امکان تغییر فریمریت را به صورت متغیر فراهم می کند. احتمالا نرمافزارهای پیشرفته دیگر نیز چنین قابلیتی دارند.
فیلم زیر نتیجه چنین فرآیندی است:
http://vimeo.com/13557939
باتشکر از جناب آقای روشن
سوالی که برای من مطرح شد بعد از دیدن چندین باره این کلیپ اینه:
در بعضی لحظات یک حالت پیکسل دیستورشن میشه به وضوح دید مثلا در ثانیه 50-56 در چرخ جلو که ، زمانی که چرخ وارد محدوده بکگراند که جنگل میشه به وضح قابل دیدن هست..
آیا این ایراد باگ فیلمبرداری در سرعت بالاست ؟ یا در سرعت های پایین هم این ایراد وجود داره ؟ نظر دوستان چیه؟
به احتمال 90% سر کانورت فایل این مشکل پیش اومده (یعنی خروجیشون واسه نت)نقل قول:
آیا این ایراد باگ فیلمبرداری در سرعت بالاست ؟ یا در سرعت های پایین هم این ایراد وجود داره ؟ نظر دوستان چیه؟
وگرنه نهایت مشکلی که توی خود فیلم اصلی پیش بیاد Motion Blur باشه. یعنی تصویر کشیده بشه توی هر فریم...
____________
بهتره که انجام این افکت توی چیزی مثل Primiere راحت باشه وگرنه همین فردا میرم رو سیستم OSX میریزم به هر بدبختی که هست!!
.::ویرایش::.
خب خداروشکر!!
این پلاگین برای Primiere Windows هم موجوده.
http://www.revisionfx.com/products/t...compatibility/
Tutorial هاش توی سایتش موجوده...
من که رفتم تو نخش...
در ادامهی صحبت آقای روشن...نقل قول:
سلام
تغییر فریم ریت که جزو امکانات بسیاری از نرمافزارهاست و کار مشکلی نیست. این نرم افزار هم ظاهرا این کار را به صورت متغیر انجام می دهد.
اما نکته مهم تر در فیلمبرداری این است که باید اصولش را بدانید. یعنی کار اصلی هنگام فیلمبرداری است.
Twixtor از این افکت به عنوان Speed Ramp نام میبره.
اینجا هم میتونید طریقهی انجامش رو ببینید...
و باز هم در ادامهی صحبتهای آقای روشن...
اگر این سری ویدئو رو ندیدید اولا که حتما ببینید. توی خود سایت بخش فیلمهای آموزشی دیدمش یه بار...
Learn 2 Shoot Great video with Canon 7D with Philip Bloom
ضمن اینکه توی ی.و ت.یوب واژهی
EyePatch Productions
رو یه جستجو بکنید. این آقا مجموعهی کاملی از آموزش درباره فیلمبرداری به منظور به دست اومدن تصویر اسلوموشن و حل مشکلات موجود موقع فیلمبرداری با 7دی صحبت کرده تا حتی انتخاب لنز واسه فیلمبرداری با 7دی و از این دست چیزا.
همینطور چگونگی ادیت اونارو با After Effects و علیالخصوص با همون پلاگین Twixtor نشون میده.
(از Sony Vegas هم برای Grading و افکت های نهایی فیلم استفاده میکنه...البته مثل همهی چیزای دیگه الزام نیست قاعدتا...)
.
همین
با تشکر ولی فکر نکنم سر کانورت این مسئله پیش اومده باشه چون اگر این طوری بود باید در تمام فیلم این ایراد رو می دیدیم تا اونجا که من دقت کردم سر حرکت های چرخ این مورد به چشم میاد (فکر می کنم علت چرخش چرخ باشه و حرکت پره های داخل چرخ سبب این ایراد می شه)
بله به نظر میاد چاره ای نیست باید بریم سراغ osX و final cut pro .. گرچه به شخصه به دلیل اینکه نرم افزارهای بیشماری برای ویندوز هست از سمت رفتن به مک خودداری کردم تا الان
آن برنامه برای Premiere در محیط ویندوز هم در دسترس استنقل قول:
بله به نظر میاد چاره ای نیست باید بریم سراغ osX و final cut pro .. گرچه به شخصه به دلیل اینکه نرم افزارهای بیشماری برای ویندوز هست از سمت رفتن به مک خودداری کردم تا الان
با تشکر از شما جناب روشن می دونم برنامه موجود است . گویا من نتونستم منظورم رو برسونم : الان در زمینه حرفه ای تدوین بحث میان علما سر اینه که حتما باید بری سراغ سیستم های مک از سخت افزار گرفته تا نرم افزار (مثل دعوا نیکون و کنون) .. وگرنه حرفه ای به حساب نمی آی و رشد این مک گرایسم تو این یک ساله اخیر خیلی زیاد شده (البته اونهایی که کار سینمایی انجام می دهند و گروه های کوچک کلیپ سازی) در کنارش هنوز صدا وسیما بیس اصلیش ویندوز هست البته مک هم داره ..... افرادی مثل من که شاید سالی یکی دو کار انجام می دهند دچار یکسری مشکلات میشیم ( از باگ نرم افزار و خروجی نهایی گرفتن) که گاهی هوس رفتن به سوی مک می کنیم این osX هم اپل برای سخت افزار های تایپ ibm زده تا کاربران اون بتونن با همون سیستم سخت افزاریشون نرم افزار های تحت مک رو اجرا کنند......با اینکه از مک بدم میاد اما به جرات می تونم بگم یهترین نرم افزار تدوینfinal cut pro هستش. چه از نظر یادگیری و کارکرد و چه UI , ....
پ.ن : مک = اپل مکینتاش (برای اختصار در تایپ)
بیشتر جذابیت حداقل واسه من که همون UI های اصلاحا Fool Proof هستش وگرنه قابلیت ها همون قابلیت هان...
______________
امروز به همراه دوربینم کرایه شدم برای یه کار فیلمبرداری...
دوتا نکته:
اول از همه Picture Style تون رو تنظیم کنین برای کنتراست و شارپنس کمتر. این دو فاکتور واسه عکس خوبن ولی برای فیلم دیتای زیادی از بین میره. نهایتا با کم کردن اونا دست تدوینگر توی فرآیند روتوش یا Grading فیلم خیلی خیلی باز تره. (Picture Style های سینمایی رو هم گذاشته بودیم چند صفحه پیش فکر کنم)
دومی که از اولی هم مهمتره...
یه فکری به حال باطری بکنید!!...
من احتمالا بخوام کابل برق مستقیم کانن رو سفارش بدم...(شاید اونم جدا کرایه دادم!!!!!)
به هر شکل توی طول کار جدی ترین مشکلی که دارید باطریه.
سلام جناب SUPERMHR
نوشته بودین :
در این مورد پیشنهاد میکنم یه باطری گریپ و یه باطری اضافه تهیه کنین .توی پکیج باطری گریپ مگزین باطری قلمی هم هست که خیلی بدرد بخوره و شما فقط باید باطری مناسب و پرقدرت بتعداد کافی همراهتون داشته باشید ( که اونهم میتونه آلکالاین یا شارژی باشه ) اینطوری خیالتون راحته که اگه دسترسی به برق شهر هم برای ادامه کارتون مشکلی داشته باشه ( مثل دست وپاگیر بودن و طول سیم و ...) دیگه شما مستقلا بکارتون ادامه میدین .نقل قول:
یه فکری به حال باطری بکنید!!...
من احتمالا بخوام کابل برق مستقیم کانن رو سفارش بدم...(شاید اونم جدا کرایه دادم!!!!!)
به هر شکل توی طول کار جدی ترین مشکلی که دارید باطریه.
موفق باشید
سلام.
آقای Vincent Laforet در بلاگشون لیست کامل تجهیزات مورد استفادهشون رو به همراه توضیحات قرار دادن...
ببینید و اشک بریزید!
Vincent Laforet's Gear
البته توجه دارید که کار اصلی ایشون فیلمسازیه و نماد فیلمسازی HDSLR با کنون به حساب میان.
یه جورایی نقش جو مکنالی برای CLS!!!
امیدوارم کنون این طفلکم از دست نده...
ممنون آقای برنجی.نقل قول:
در این مورد پیشنهاد میکنم یه باطری گریپ و یه باطری اضافه تهیه کنین .توی پکیج باطری گریپ مگزین باطری قلمی هم هست که خیلی بدرد بخوره و شما فقط باید باطری مناسب و پرقدرت بتعداد کافی همراهتون داشته باشید ( که اونهم میتونه آلکالاین یا شارژی باشه ) اینطوری خیالتون راحته که اگه دسترسی به برق شهر هم برای ادامه کارتون مشکلی داشته باشه ( مثل دست وپاگیر بودن و طول سیم و ...) دیگه شما مستقلا بکارتون ادامه میدین .
موفق باشید
باطری و گریپ شاید اولین تجهیزاتی بودن که دوست داشتم برای دوربینم تهیه کنم...
اما خب، چیزای دیگه اولویت پیدا کرد کم کم. :(
____________
خارج از تاپیک:
خودمونیم الان که به عقب نگاه میکنم متوجه میشم میشم چقدر توی انتخاب ها و اولویت بندی ها اشتباه کردم و چه خرج هایی که میشد انجام نشه و چه ضررهای که میشد وارد نشه.
متاسفانه بیشترشون هم اطلاعاتین که اگه 24 ساعته وقتتون رو صرف گشت و گذار توی اینترنت بکنید و جستجو کنید (کاری که منم کردم!) گیر نمیاد.
تازه بگذریم که بعد یه مدت میبیند استایل عکاسیتون به خیلی از تجهیزاتتون نمیخوره!!
خلاصه اینکه هر روز بیشتر به این قضیه ایمان میارم که واقعا 90% عکاسی تجربه است! هر روز هم که تجهیزات پیشرفتهای عجیب و غریب میکنه به این درصد اضافه میشه...
من خودم همیشه فکر میکنم میشه از خیلی اشتباهات جلوگیری کرد...نشد! راهش چیه؟ نمیدونم!!
.
Joe McNally: Dont avoid making mistakes, Embrace them. invite your mistakes to dinner...have a little talk...make friends with them
.
همین.
سلام
یه ویدئوی جالب توسط Andrew Kramer با استفاده از 7D و Red حتما ببینید
http://www.videocopilotdata.net/videos/payment_plan.flv
16.67 MB
و در ادامه پشت صحنه(البته نشانی از 7D توش نیست فقط RED رو میبینید)
http://video9.videocopilot.net/videos/blogshow_ep6.flv
59.7 MB
دوستان ببخشید
داشتم صفحه مربوط به این دوربینو دراین آدرس
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA.HTM
مرور میکردم در انتهای صفحه مقایسه ای کرده عکسای این دوربینو در 3 ایزو با 6 دورببین رده بالا کنون و نیکون
دلیل این تفاوت رنگ چیه
چرا در ISO 100 وبقیه ایزو ها فقط رنگ پس زمینه D700 Nikon
سفید و بقیه خاکستری - آبی میزنه
اگه تست در شرایط حدودا یکسان باشه نمیتونه وجود فیلتر یا چیز دیگه ای باعث این تفاو ت شده باشه
یا اگه همه شرایط تست متعادل بوده کدام یک از این عکسها به واقیعت نزدیک تره
(البته عکسه زوم شده) این تغییر رنگ در عکس اصلی l معلوم نیست
ولی چرا توی بزرگنمایی اینقدر تفاوت؟؟؟؟
سلام
لینک مشکلی ندارد برای من باز شد.
سلام
در آدرس http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=847536
به مقاله جالب زیر برخوردم...
این به شما امکان خواهد داد از دو نقطه فوکوس در کنار هم استفاده کنید و بتوانید به سرعت بین آنها تعویض نمایید... همانطور که خودش اشاره کرده مثلا هنگامی که از دو سوژه با فاصله از هم در حال عکاسی هستید و میخواهید به سرعت و مدام از یکی به دیگری فوکوس کنید...
7D hidden feature - Simultaneous dual AF-point focusing
That's the best name I could come up with for this, but I tinkered around with the custom controls, and I "discovered" feature if you set it up right.
Imagine that you're framing a scene with two animals squaring off. Each located on a different corners in the viewfinder, and at different distances to the camera. You want to focus and snap each of them in quick, staggered shots, depending on which one is doing something interesting. Traditionally, you would need to turn either the finger-wheel or the thumb-wheel to change AF points, and then focus and take the shot. But with this feature I discovered on the 7D, you can have two AF points, each covering one of the animals, and have two dedicated focus buttons, one for each animal.
This way, when you need to quickly shift focus between the two animals, it's a simple button click instead of turning the dial and then focus.
So the way to set it up is this:
- Go to the Custom Controls menu.
- Set the 1st button <Half shutter> to [Metering Start] only. This will remove the 1/2 press focus function from the Shutter. It will only act as shutter release.
- Set the 2nd button <AF-ON> to [Metering & AF Start]
- Goto the 3d button <*>, and also set it [Metering & AF Start], but at this inner options screen, press the <INFO> button, and it displays one more screen.
- Change to the 2nd option: [Registered AF point]
- Set all that and exit.
Assuming you know how to memorize AF points (see pg 219 on "Registering and using AF point"), all you need to do is to memorize an AF point that covers one subject, and the <*> button will now always focus using that point, no matter where your current AF point is.
You are free to move the current AF point around and use the <AF-ON> button to focus that exclusively. And if you need to quickly switch focus to the other point, just press <*>. So basically, you can toggle focus between two spots instantly! (of course you'll still need to press the actual shutter to take a shot).
I dunno, but this seems revolutionary to me. It would have made for a rather impressive commercial, but they didn't even mention this possibility anywhere. It uses several features that are new to the 7D, but the combined effect is amazing.
I was already impressed with the 7D's "Orientation linked AF point" feature. Combined with the Register AF point feature, and my "Simultaneous dual AF-point focusing" feature, the possibilities are staggering!
این بزرکنمایی شده مشترک همه عکساست در اون سایت بالا
دلیل تغییر رنگ زمینه ازسفید تا آبی خاکستری ؟
http://www.picfury.com/2s/img/1-4176.jpg
براي من هم بدون مشكل باز شد. فقط مشكل اينجاست نتيجه ارائه شده كمي با سايتهاي ديگر بنظر مي آيد متفاوت باشد.
يك سوال مهم براي من پيش آمده.دوستان اگر ياري كنند ممنون خواهم شد:
من شنيده ام مثلا دوربين 5دي با لنزهاي گران قيمت سافتي ناشي از نويز بالا كه نتيجه عملكرد نرم افزاري دوربين براي كاهش نويز است را بسيار كمتر نشان ميدهد اگر اين بحث درست باشد در تست آيا گر از لنزهاي گران قيمت استفاده شود و يا برعكس بي كيفيت آيا بر نتيجه آزمايش روي همين دوربين 7دي به عنوان مثال تاثيري خواهد گذاشت يا خير؟
دوستان در نظر داشته باشند در مقايسه دوربين ها اين مشكل وجود دارد.پس اگر لنز عالي را بگذاريم حتما روي 50 دي اثرگذارتر از 7دي خواهد بود و نتيجه آيا قابل قبول هست؟
ضمن اينكه در تست لنز اين مشكل وجود ندارد ولي در تست دوربين اين مشكل پابرجاست.
دوستان نظر خودشان را ميتوانند اعلام كنند؟
مقایسه کیفیت تصویر دوربین 7D با دوربینهای 1ds III- 450D G9 G11 D300s: در دیافراگم های بسته ( 13 به بالا)
http://darwinwiggett.files.wordpress...pg?w=400&h=600کد:http://darwinwiggett.wordpress.com/2009/11/11/the-canon-7d/
http://darwinwiggett.files.wordpress...pg?w=400&h=600
و مقایسه دیگری بین کیفیت عکس دوربینهای 7d با 450D :
کد:http://www.prophotohome.com/news/2009/11/19/canon-7d-worse-than-canon-rebel-xsi/
مشکلاتی که در لینک پست قبل به آن اشاره شده رو تایید میکنم. در 48 ساعتی که این ذوربین در اختیارم بود،علی رغم کیفیت ساخت عالی این دوربین،بخاطر همین کیفیت پایین در ثبت جزئیات، دوربین رو مرجوع کردم و از خیر 7دی گذشتم. لنزهایی که من با این بدنه تست کردم 50 اف 1.8 و 24-105 معروف بود اما متاسفانه در ثبت جزئیات و وضوح در کراپ 100درصد مغلوب حتی دی40 نیکون شد!
سلام...
در مورد شارپنس 7دی زود قضاوت نکنید!
این اشتباهی بود که من هنگامی که خواستم دوربین سونی A300خودم را عوض کنم ، انجام دادم و بعد ناچار شدم با کلی ضرر D300s رو با 7 عوض کنم...
در مورد شارپنس دو نکته رو توجه داشته باشید که اولا شارپ بودن یا نبودن یک تصویر بستگی مستقیمی به لنز انتخوابی شما هم دارد ( دوستان و اساتید به این موضوع آگاهند.) صد در صد نمی توان شارپی 100-400 کنون را با 75- 300 مقایسه کرد...
نکته بعدی اینکه معمولا تنظیمات شارپنس دوربین روی حالت نرمال (میانگین) است ، که از منوی مربوطه میتوان آنرا افزایش داد... این کاری بود که به سادگی باعث شد نظر من راجب به این دوربین زمین تا آسمان عوض شود!!!:::blushing:::
سلام.
دوست عزیز توضیحات پست من رو مجددا بخونید. تاکید کردم که این تست برای دیافراگم های بسته هست. وگرنه در دیافراگم های باز این مساله سافت بودن وجود نداره.
صحبت شما در مورد لنز هم اگر چه صحیح هست اما در مورد این تست و با توجه به اینکه عکس های گرفته شده توسط دوربین های کنن همگی با لنز یکسانی گرفته شده, بی ربط هست. توجه کنید که در مقایسه 7D با G9 یا G11 یقینا لنز مورد استفاده بر روی 7d لنز بهتری بوده. اینکه شما این 75-300 و 100-400 رو از کجا آوردید من نمیدونم. :think:;
به هر حال قرار دادن 18 میلیون پیکسل در سنسور کراپدار باعث میشه که پدیده دیفرکشن در دیافراگم های بسته پیش بیاد و کاریشم نمیشه کرد.
تنها کار ممکن اینه که کلا از دیافراگم های خیلی بسته تا حد ممکن اجتناب کرد. یا دست به دامن پست پراسس شد که در حالت دوم باید مراقبت بیشتری برای جلوگیری از تخریب عکس نمود.
یه سر هم به این تاپیک بندازید:
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=5033
معیار ذکر شده شما برای مقایسه خروجی دوربینها کاملا اشتباه است.نقل قول:
نکته بعدی اینکه معمولا تنظیمات شارپنس دوربین روی حالت نرمال (میانگین) است ، که از منوی مربوطه میتوان آنرا افزایش داد... این کاری بود که به سادگی باعث شد نظر من راجب به این دوربین زمین تا آسمان عوض شود!!!
جالب اینجاست در همین آخرین ریویو مورد بحث در این تاپیک :
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA.HTM
در قسمت نقاط قوت این دوربین قید شده : ارائه باور نکردنی دیتیل در فایل raw
حالا چه جوری دوستان به نتیجه دیگه میرسند که دی40 نیکون هم پیروز میدان ثبت جزئیاته از عجایبه.
با اجازه آقای قشقایی بذارید من اون برداشتی رو که از صحبتهای آقای روشن کردم رو واسه دوستانی که خیلی دنبال این اعدادن بنویسم:
7d به علت DLA پایینتر در مثلا دیافراگم 16 شاید 10 درصد (عدد 10 فرضیست) ثبت جزئیاتش رو نسبت به خودش در دیافراگم باز از دست میده و فرضا 40dدر همون شرایط فقط 7 درصد نسبت به خود40d با دیافراگم باز.اما نکته مهم اینجاست که اون 90 درصد باقیمانده جزییات در 7d همچنان بیشتر از 93 درصد باقیمانده در 40d هستش.
باز تکرار میکنم اعداد فرضی هستن و منظور منطق مقایسه میباشد.
من مصرف کننده این اعداد و محاسبات کارمو راه نمیندازه ..
من این بدنه رو تست کردم و اتفاقا با گارانتی آفومار هم بود(اینو ازین جهت میگم که فکر نکنید جنس ریفر یا غیره بوده) و مشاهدات خودمو اینجا بیان کردم، اگر غیر ازین بود با 100 تومن ضرر در 48 ساعت ردش نمیکردم و جاش مارک2 نمیگرفتم. این بدنه با دوتا از شارپترین لنزهای کنن نتونست خروجی خوبی بده و البته لنزها سالم و روی مارک2 پاسخ دادند..